New posts

Den store pisser mig af tråd

  • Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 90K
Så en kommentar på bold om det billede. FCMs pressetjeneste havde retoucheret billedet (uagtet det blev lagt op af manden selv). Hvad er bedste bud, et bryst? en tatovering af ... tjaeh.

[Tak til autocorrect for at rette bryst til brystkræft, det havde ikke været det mindste meningsforstyrrende eller virket unødigt hævngerrigt. Men nu så jeg det heldigvis. Tidligere har den fået mig ved også at autocorrecte min korrektion, men her lykkedes det tredje gang, uden behov for efterfølgende edit (af den grund i hvert fald)
 
Kommentaren om at grønlandske børn kan få lige så mange chokolade-cookies som de vil, hvis de besøger hans palæ.... Altså, er manden børnelokker eller hvad fanden sker der? :mad:

View attachment 7022


Edit: Indsat link for god ordens skyld.
Der er en rimelig stor sandsynlighed for at sådan en som ham er pædofil, men det er som minimum sådan helt 1600-tals racistisk; som en kolonialist der sejler ind på stranden med perler til de indfødte.
 
Der er en rimelig stor sandsynlighed for at sådan en som ham er pædofil, men det er som minimum sådan helt 1600-tals racistisk; som en kolonialist der sejler ind på stranden med perler til de indfødte.

Man kan ikke lave et PR-mæssigt større selvmål end at møde op og tro, at man kan vinde de lokales gunst med chokolademønter, og så kunne overtage landet bagefter.
 
Jeg synes sgu, det er pinlig mangel på format, at en bestyrelsesformand går ud på den måde med moralsk drevet forargelse over lidt fodboldbanter fra en politiker, der, hvis han havde haft en tænkende spindoktor, selvfølgelig var blevet rådet til at lade være med at skyde sig i foden politisk på den måde. Lad dog manden. Med en parafrase over salig Ricardo: et stolt aarhusiansk bøgetræ taber da ingen blade af, at en politikergris står og gnubber sig lidt op ad stammen 🎉

Vi vandt hele pisset!!!!!! Det er jo for sygt
Jeg tror at Fournais bliver irriteret af samme årsag som jeg selv. Mit indtryk har været, at AGFs kampe med byrådet ofte har handlet om, at der sidder mange, der ikke interesserer sig for fodbold. Men når der så sidder sådan en FCM-fan, endda som rådmand, så bliver det endnu mere opad bakke. Er det en der arbejder for byens interesser i forhold til Kongelunden (mere eller mindre sportsinteresseret), eller tværtimod en der tænker på, hvordan han mest muligt kan lægge sten i vejen for AGF? Vi står altså overfor forhandlinger om en lejeaftale med kommunen lige nu. På den måde kan man så sige, at det er fint nok, at MC toner rent flag.

At man kører fullblown egocentri på begivenheden, overrasker mig ikke så meget, i betragtning af det parti han repræsenterer. Men trangen til at bringe sig selv i centrum kom lige tilbage i fjæset på ham selv denne gang. Nu er det på tide at rulle ærmerne op (eller nærmere at smide trøjen) og komme tilbage til at arbejde for Aarhus, tak!

Mit gæt er i øvrigt, at der må være nogle af de ikke-fodboldinteresserede, der har fået øjnene op for, hvad AGF betyder for den her by. Det er virkelig god timing lige nu. Og til alle dem der grinte af klubben og byen, da vi "fejrede bronzen som et mesterskab": Nej, det er sådan her vi fejrer et mesterskab i Aarhus! Men jeg kan da godt forstå at man kunne tage fejl, hvis man kommer fra Herning og nærmest også FCK. Det er så trist, at de har vundet så meget at de nærmest ikke gider at fejre det ordentligt længere.
 
Jeg tror at Fournais bliver irriteret af samme årsag som jeg selv. Mit indtryk har været, at AGFs kampe med byrådet ofte har handlet om, at der sidder mange, der ikke interesserer sig for fodbold. Men når der så sidder sådan en FCM-fan, endda som rådmand, så bliver det endnu mere opad bakke. Er det en der arbejder for byens interesser i forhold til Kongelunden (mere eller mindre sportsinteresseret), eller tværtimod en der tænker på, hvordan han mest muligt kan lægge sten i vejen for AGF? Vi står altså overfor forhandlinger om en lejeaftale med kommunen lige nu. På den måde kan man så sige, at det er fint nok, at MC toner rent flag.

At man kører fullblown egocentri på begivenheden, overrasker mig ikke så meget, i betragtning af det parti han repræsenterer. Men trangen til at bringe sig selv i centrum kom lige tilbage i fjæset på ham selv denne gang. Nu er det på tide at rulle ærmerne op (eller nærmere at smide trøjen) og komme tilbage til at arbejde for Aarhus, tak!

Mit gæt er i øvrigt, at der må være nogle af de ikke-fodboldinteresserede, der har fået øjnene op for, hvad AGF betyder for den her by. Det er virkelig god timing lige nu. Og til alle dem der grinte af klubben af byen, da vi "fejrede bronzen som et mesterskab": Nej, det er sådan her vi fejrer et mesterskab i Aarhus! Men jeg kan da godt forstå at man kunne tage fejl, hvis man kommer fra Herning og nærmest også FCK. Det er så trist, at de har vundet så meget at de nærmest ikke gider at fejre det ordentligt længere.
Rigtig godt skriv.

For mig er det mest af alt respekt. Da fodboldlandsholdet kom hjem i 92 eller når håndboldholdet napper endnu en guldmedalje, så hylder man dem - ellers lader man helt værre. Ligeledes hvis hvis Vingegaard slår Pogacar i TdF, så hyldes han. Så vil det også være dårlig stil at komme i en UAE trøje, specielt hvis man er medvært.

Folk må holde med hvem de vil. Men hver ting til sin tid. Hvis man hellere ville have set FCM blive mestre, så bliv væk. Jeg tror ikke han ville være savnet den dag.

Svarer vel til at den bitre ekskæreste kommer til globryllup i sort tøj. Endnu værre en der kommer til begravelse i festtøj.
 
Rigtig godt skriv.

For mig er det mest af alt respekt. Da fodboldlandsholdet kom hjem i 92 eller når håndboldholdet napper endnu en guldmedalje, så hylder man dem - ellers lader man helt værre.
This! (Og ja, tak til @SteenA for et rigtigt godt skriv)
Jeg går aldeles ikke op i håndbold, faktisk nærer jeg en slags afsky for den sport.
Men når landsholdet vinder ting, holder jeg mund og lader dem, der er glade give den al den gas de orker.
Når andre klubber har vundet superligaen har jeg ønsket dem jeg kender, som af forvirrede og tragiske årsager ikke holder med AGF, tillykke med mesterskabet og ladet dem være glade.
Jeg kunne aldrig - ALDRIG - finde på at forsøge at stjæle rampelys eller på anden måde forstyrre fejringen. Lige dér stikker man piben ind eller ønsker tillykke. Der er ikke andre muligheder.

Hvis man er i tvivl, kan man se på, hvordan Viborgs fans agerede i søndags: jeg så først deres fine banner på optagelser efter kampen, fordi jeg stod under en giga-tifo, men det er fint at ønske tillykke. Derudover noterede jeg mig, at de faktisk blev og klappede af vores spillere også. Givet, det hjalp at det var deres yndlings-hadeklub vi slog på målstregen, men alligevel fin stil at klappe af de nykårede mestre.
 
Tja, altså jeg kan godt følge tanken om, at man bør vise respekt i sådan en situation, men jeg ser bare ikke andet end kikset forsøg på banter, hvilket i min verden slet ikke retfærdiggør at svinge sig op på de høje nagler (og da slet ikke som bestyrelsesformand for et seriøst foretagende), ligesom det for mig i øvrigt ikke står i modsætning til at være respektfuld. Det er bare forsøg på lidt fodboldlir?

Og ift. det med, at han skal tage trøjen af og arbejde for Aarhus' interesser, så er han jo da valgt ligeså meget ind som de andre med hele sin person, og sådan fungerer det repræsentative demokrati: at selv FCM-tilflyttere har en chance for at få indflydelse på stadionbyggerier. At vælgerne så sikkert, hvis de mod forventning ikke glemmer det inden næste valg, straffer ham (lidt(?) - mon ikke den her diskussion trods alt finder sted et relativt begrænset AGF-hjørne af internettet?), ja det er jo så bare en konsekvens, han må æde. "Du ka ' godt", fristes jeg til at opmuntre ham ❤️ (beklager den politiske banter, ku' ik' la' vær' 🎉)

Vi vandt sgu. Hele. Pisset. Omg. Halleluja
 
Tja, altså jeg kan godt følge tanken om, at man bør vise respekt i sådan en situation, men jeg ser bare ikke andet end kikset forsøg på banter, hvilket i min verden slet ikke retfærdiggør at svinge sig op på de høje nagler (og da slet ikke som bestyrelsesformand for et seriøst foretagende), ligesom det for mig i øvrigt ikke står i modsætning til at være respektfuld. Det er bare forsøg på lidt fodboldlir?

Vi har ikke vundet mesterskabet i 40 år. Hele byen er på den anden ende. Vi har været i en historisk duel med FCM, som har brugt alle tænkelige ufine kneb i bogen for at få marginalerne over på deres side. På mange måder er FCM ved at blive vores primære rival.

For mig er det i den grad et udtryk for manglende respekt at troppe op i en skjult FCM trøje til byens officielle fejring af mesterskabet. Men det, der pisser mig mest af, er hans tekst, hvor han indikerer, at FCM har mere ret til titlen (på sigt) end AGF.

Det er ikke et nulsumsspil. Det her er både et forsøg på lidt fodboldlir og en komplet mangel på respekt. Det er netop den manglende respekt for Aarhus og for AGF, der får idioten til at lave sit kiksede forsøg på fodboldlir. Og et nogenlunde dannet menneske ville have vurderet situationen og droppet sit stunt ud af respekt for AGF og den by, han skal forestille at repræsentere. Han optræder med nogenlunde samme format som Tullberg. Det er altså sløjt for en folkevalgt. Selv Steinlein har format nok til at udvise respekt.

Men jeg tror, han har skudt sig selv i foden med sit stunt. Der er ingen, der længere kommer til at tage ham seriøst i en politisk forhandling, som vedrører AGF. Manden har helt tydeligt demonstreret, at han ikke evner at skille skidt og kanel, og at man ikke kan stole på, at han har byens - og ikke FCMs - interesser for øje.

Og lur mig, om dette ikke bliver bragt frem i næste valgkamp. Det ville jeg i hvert fald gøre, hvis jeg var modkandidat. Hans potentielle vælgerskare kan meget vel være reduceret til folk fra Herning/Ikast/Brande, som er bosat i Århus og som er politisk enige med kvajet.
 
Og lur mig, om dette ikke bliver bragt frem i næste valgkamp. Det ville jeg i hvert fald gøre, hvis jeg var modkandidat. Hans potentielle vælgerskare kan meget vel være reduceret til folk fra Herning/Ikast/Brande, som er bosat i Århus og som er politisk enige med kvajet.
Det er aldrig helt til at vide. Trods euforien lige nu, så er der et segment i byen der hader AGF af et ondt hjerte. Og for dem kan han ende som en allieret.
 
Fodboldbanter-mæssigt synes jeg det er meget skægt.

I forhold til om han må have fingre i pokalen, så er den stakkels vase blevet raget mere på end en tv2 praktikant i glory days (FCK sendte den på kanalrundfart med deres hårdeste ultras/mildeste hooligans) så det rører mig ikke så meget.

Der hvor den kilder er når han som rådmand går i trods mod et formelt arrangement hvor byrådet vel står som arrangør og vært. Den ser dum ud.

At det så rent spin-mæssigt er det største politiske selvmord jeg har set længe er en helt anden sag 😄😄
 
hvis han bare havde stået ved det, havde jeg personligt ikke haft så meget imod det, så er det jo bare en mand der elsker sit hold, på trods af hvor han bor/arbejder, det kan jeg respektere. men at han så bagefter går ud og trækker det tilbage og kommer med en svag undskyldning fortæller om en mand der ikke står ved sine meninger og ikke gennemtænker sine handlinger. og det er ikke kvaliteter som er særlig attraktive i en politiker
 
Man kan ikke lave et PR-mæssigt større selvmål end at møde op og tro, at man kan vinde de lokales gunst med chokolademønter, og så kunne overtage landet bagefter.
Han er sikkert en person der opgør al værdi i penge og er vant til at kunne købe sig til alting. Det er et regime der bruger den samme retorik overfor andre lande, selvom det selvfølgelig i virkeligheden handler om at berige sig personligt. PR-mæssigt er det nok mest et spørgsmål om at kunne sende nogle billeder til Trump og fortælle ham at han arbejder på sagen, men for os andre og for grønlænderne er det måske fint nok at det er så åbenlyst. Racismen og undervurderingen af hvad der betyder noget for folk gør det langt sværere for dem at gennemføre nogen af deres imperialistiske projekter.
 
Vi har ikke vundet mesterskabet i 40 år. Hele byen er på den anden ende. Vi har været i en historisk duel med FCM, som har brugt alle tænkelige ufine kneb i bogen for at få marginalerne over på deres side. På mange måder er FCM ved at blive vores primære rival.

For mig er det i den grad et udtryk for manglende respekt at troppe op i en skjult FCM trøje til byens officielle fejring af mesterskabet. Men det, der pisser mig mest af, er hans tekst, hvor han indikerer, at FCM har mere ret til titlen (på sigt) end AGF.

Det er ikke et nulsumsspil. Det her er både et forsøg på lidt fodboldlir og en komplet mangel på respekt. Det er netop den manglende respekt for Aarhus og for AGF, der får idioten til at lave sit kiksede forsøg på fodboldlir. Og et nogenlunde dannet menneske ville have vurderet situationen og droppet sit stunt ud af respekt for AGF og den by, han skal forestille at repræsentere. Han optræder med nogenlunde samme format som Tullberg. Det er altså sløjt for en folkevalgt. Selv Steinlein har format nok til at udvise respekt.

Men jeg tror, han har skudt sig selv i foden med sit stunt. Der er ingen, der længere kommer til at tage ham seriøst i en politisk forhandling, som vedrører AGF. Manden har helt tydeligt demonstreret, at han ikke evner at skille skidt og kanel, og at man ikke kan stole på, at han har byens - og ikke FCMs - interesser for øje.

Og lur mig, om dette ikke bliver bragt frem i næste valgkamp. Det ville jeg i hvert fald gøre, hvis jeg var modkandidat. Hans potentielle vælgerskare kan meget vel være reduceret til folk fra Herning/Ikast/Brande, som er bosat i Århus og som er politisk enige med kvajet.
Hvis det kom frem at en politiker havde arbejdet imod AGF’s interesser pga et tilhørsforhold til en anden klub ville det jo nok kunne have politiske konsekvenser. LA har vist ikke ageret på nogen mistænkelig måde og har bl.a. også stemt for ekstrabevilling, men før kommunalvalget havde de et enkelt medlem, Henrik Arens, som jeg kan se havde meldt sig ind i partiet undervejs, så det ville selvfølgelig være interessant hvis der er sket en ændring siden valget. Det her stunt med pokalen er mest problematisk hvis det er udtryk for en politiker der generelt mangler situationsfornemmelse, har svært ved at tænke klart og skille tingene ad, men med mindre der er foretaget noget vi ikke ved noget om, må der trods alt også være en afstemningshistorik der kan afsløre om det har nogen reel indflydelse.

Jeg synes nok også LF skulle overlade det til andre at brokke sig, men han er blevet oprigtigt indigneret. Fremover kan de dog så glæde sig over at LA ikke rigtig kan stemme imod AGF’s interesser eller at Michael Christensen simpelthen må erklære sig inhabil i de sager.

Som modkandidat ved næste valg tror jeg man skal være lidt forsigtig med at bruge den, netop fordi det ikke rigtig gik ud over nogen, men en velplaceret stikpille kan måske have en effekt. Man skal da ikke underkende de følelser vi har set udfoldet ovenpå mesterskabet. Man skal dog nok også samtidig være fra et parti tæt på LA for selv at erobre de stemmer, det ændrer selvfølgelig næppe på de vælgeres generelle politiske ståsted.
 
Suk. Det burde egentlig være i Ligegyldigt-tråden.
Det her er jo lettere til grin, synes jeg. Men det giver nok flere penge i lommen på Infantino.

 
Suk. Det burde egentlig være i Ligegyldigt-tråden.
Det her er jo lettere til grin, synes jeg. Men det giver nok flere penge i lommen på Infantino.

Hvorfor stoppe ved 66 lande? Skal vi ikke bare inkludere alle 195 lande i verden, nu vi er i gang (og ja jeg tæller Vatikanet med her, jeg ville elske at se paven på 9'eren!)
 
Suk. Det burde egentlig være i Ligegyldigt-tråden.
Det her er jo lettere til grin, synes jeg. Men det giver nok flere penge i lommen på Infantino.

Ifølge hvad jeg lige kunne Google mig til, anerkender FN 195 lande i verden inklusive Vatikanstaten og Palæstina. Hvis vi ganger det tal med to, kan FIFA holde VM for hele verden med 390 hold og så kan hvert land endda få både et første- og andethold med.

Man kunne lade turneringen gå på skift mellem Saudi Arabien, UAE, Qatar og Rusland. Evt også USA, hvis Trump finder en trylledrik der kan gøre ham 40 år yngre.

Edit, @Engdal93 kom lige et par sekunder før mig, men jeg slog ham/hende på antal hold. 🤩
 
Suk. Det burde egentlig være i Ligegyldigt-tråden.
Det her er jo lettere til grin, synes jeg. Men det giver nok flere penge i lommen på Infantino.

Absurd. Og Riemers hold skulle nok finde en måde at misse kvalifikationen på alligevel...
 

Latest posts

Back
Top