New posts

Den store pisser mig af tråd

• Thread starter Thread starter Deleted member 33
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 109K
Den store pisser mig af tråd
Ifht snakken om en opskruet og uetisk jagt på talenter er denne opgørelse godt nok skræmmende.

3 spillere fra er u16 landshold har 7 år senere fået et gennembrud
Jeg havde lige brug for en overspringshandling, så jeg løb dem alle igennem for at se, hvor de så spiller. 5 er stoppet, og de fleste spiller på meget sekundære adresser, mens nogle få spiller på næstøverste hylde.

Emil Agerbæk - Stoppet

Elias Gärtig – Nykøbing FC – 2. division

Mads Zaar – Young Boys FD – 3. Division

Daniel Thiesen – B1906 – Serie 3

Gabriel Johansen – Solrød FC – Sjællandsserien

Magnus Würtz – Stoppet

Jacob Haahr – Bryne FC – Norsk 1. division

Christoffer Palm – Kolding IF – Nordic Bet ligaen

Lucas Lykkegaard – Stoppet

Noah Crone – Stoppet

Frederik Christensen – Brommapojkarne – Allsvenskan

Jens Emil Fjendsbo – VSK Aarhus II – Serie 3

Mads Frederiksen – Cal Poly Pomona Athletics – Canadisk collegefodbold

Mathias Brems Jensen – FC Helsingør – Nordic Bet Ligaen

Anders Dahl – FC Fredericia – Nordic Bet Ligaen

Frederik Carstensen - FC Fredericia – Nordic Bet Ligaen

Peter Ullum - ÍF Fuglafjördur – Færøsk 1. division

Casper Gedsted – HB Køge – Nordic Bet ligaen

Mads Serup – Stoppet

Oliver Overgaard – Hobro IK – Nordic Bet Ligaen

Det kunne være interessant at se det for de næste U-landshold også. Andelen fra U16 er godt nok og man må formode andelen stiger. U16 er dog også lige den alder hvor man kan fiske talenter med penge nationalt og det er jo relevant at spørge om det vil være en anden statistik i fremtiden fordi akademierne er meget mer udviklede nu eller om der er spillere der ender med en dårligere change for at slå igennem ved at flytte langt væk så tidligt. Er der en større andel der har fået et gennembrud af dem der er rejst til udlandet efter de er fyldt 16 end dem der er blevet i Danmark?

Ifht snakken om en opskruet og uetisk jagt på talenter er denne opgørelse godt nok skræmmende.

3 spillere fra er u16 landshold har 7 år senere fået et gennembrud
Men havde du givet alle de 23 15-årige en 10-årig kontrakt til én million om året, så havde du ikke nødvendigvis været (ret meget) i minus i dag syv år senere.

Det er jo det, der giver problemet. Uanset at nåleøjet er så snævert, og langt de fleste kasseres, så er incitamentet tilpas stort, hvis bare én/få lykkes.

Men havde du givet alle de 23 15-årige en 10-årig kontrakt til én million om året, så havde du ikke nødvendigvis været (ret meget) i minus i dag syv år senere.

Det er jo det, der giver problemet. Uanset at nåleøjet er så snævert, og langt de fleste kasseres, så er incitamentet tilpas stort, hvis bare én/få lykkes.

Du har formentlig ret i din overordnede præmis, men talmæssigt er eksemplet skudt langt over mål. (heldigvis)

Der vil jeg så gerne udfordre dine beregninger. Der er generet 0 kr i transfer på de her spillere inden de fyldte 18 år, og deres første kontrakt udløb.

I FCK må man jo mene, de kan slå markedet, når de udstyrer en 15-årig med kontrakt til 500000 om året.

Jo mere jeg tænker over det, desto mere vanvittig er den kontrakt. Startskuddet til et våbenkapløb med meget, meget få vindere til gengæld rigtig mange tabere. Dog ikke agenter, de er som ukrudt. Vinder altid.

Er det noget nyt de gør det?

Jeg troede de havde gjort fet i flere år men kan tage fejl.

I FCK må man jo mene, de kan slå markedet, når de udstyrer en 15-årig med kontrakt til 500000 om året.

Jo mere jeg tænker over det, desto mere vanvittig er den kontrakt. Startskuddet til et våbenkapløb med meget, meget få vindere til gengæld rigtig mange tabere. Dog ikke agenter, de er som ukrudt. Vinder altid.
Er det ikke 600.000 + 1.000.000 i tiltrædelsesbeløb? 🫣

Det er lidt perverst.

At betale 600000 om året til en 15-årig?

Aner det ikke men hvis det ikke er, ændrer det ikke på min pointe (som stadig INTET har med misundelse at gøre. Pisser mig stadig af, at blive beskyldt for det men hey, jeg er så i den rette tråd).
Nu skrev du kr. 500.000😅

Spøg til side. Syntes jeg hørte det i Mediano for længe siden, at det ikke var ualmindeligt med 25-50.000 om måneden. Strategien er ensidigt at outspende de andre.

Last edited:
Igen: det er ikke fordi det er decideret løgn, men Ekstra Bladet har i forbindelse med Tøffes sigtelse for vold en overskrift: "Et liv med vold: Uddelte tæsk på McDonalds.".

Det er ikke fordi jeg skal forsvare Tøffe (jeg holder dog af ham), men den overskrift er simpelthen bare forkert og ulækker.

Edit: Og proselytterne på bold.dk har hele tre artikler i deres øverste flow'. Adr.

Jeg var på plads i Parken i går, og forruden resultatet og spillet på banen, så er jeg ret skuffet over stemningen på nedre B i går.

Jeg synes det er så trist at se, hvor mange fans der dukker op, tydeligt påvirket af stoffer, hvoraf enkelte virker voldparate og konfliktsøgende.

Og jeg synes simpelthen det er SÅ flot af SFA, at man sætter børn til at stå for pyroen. En knægt i går, knapt fyldt 13, fik noget der lignede et angstanfald kort tid efter han tændte sin røgbombe.

Hold kæft hvor er der mange fans der skuffer mig i går.

Jeg var på plads i Parken i går, og forruden resultatet og spillet på banen, så er jeg ret skuffet over stemningen på nedre B i går.

Jeg synes det er så trist at se, hvor mange fans der dukker op, tydeligt påvirket af stoffer, hvoraf enkelte virker voldparate og konfliktsøgende.

Og jeg synes simpelthen det er SÅ flot af SFA, at man sætter børn til at stå for pyroen. En knægt i går, knapt fyldt 13, fik noget der lignede et angstanfald kort tid efter han tændte sin røgbombe.

Hold kæft hvor er der mange fans der skuffer mig i går.
Amen to that…. Jeg så præcis det samme billede - mange var voldsparate overfor medfans hvor jeg stod.. Jeg synes det er skræmmende - og så kan man så (igen) spørge hvad jeg lavet på Stemning hvis jeg ikke kan klare fanatisme, hvortil jeg igen vil sige at jeg bestemt gjorde min del til at bidrage vokalt og engagementsmæssigt

Amen to that…. Jeg så præcis det samme billede - mange var voldsparate overfor medfans hvor jeg stod.. Jeg synes det er skræmmende - og så kan man så (igen) spørge hvad jeg lavet på Stemning hvis jeg ikke kan klare fanatisme, hvortil jeg igen vil sige at jeg bestemt gjorde min del til at bidrage vokalt og engagementsmæssigt
Det kan simpelthen bare ikke være rigtigt, at gode ordenlige passionerede fans, skal væk fra stemnings afsnittet fordi man ikke hører under, undskyld mig, "psyko-kassen".

Synes dog i går var klart det værste jeg har oplevet på den front. Hvis det hænder ofte, så har vi virkelig et problem på tribunen. Du skriver "igen" ift spørge dig selv om hvorfor du var på stemningsafsnittet, så måske har du oplevet samme kaliber et par gange tidligere?

Det kan simpelthen bare ikke være rigtigt, at gode ordenlige passionerede fans, skal væk fra stemnings afsnittet fordi man ikke hører under, undskyld mig, "psyko-kassen".

Synes dog i går var klart det værste jeg har oplevet på den front. Hvis det hænder ofte, så har vi virkelig et problem på tribunen. Du skriver "igen" ift spørge dig selv om hvorfor du var på stemningsafsnittet, så måske har du oplevet samme kaliber et par gange tidligere?
Jeg har stødt på det tidligere ja.. Og møder det nok igen med den kommentar jeg har lavet til Samlet For Århus’ Facebook-opslag til kampen i går - jeg er blevet spurgt hvorfor jeg går på stemning hvis jeg ikke kan “tåle mosten” - men jeg bidrager altid vokalt, med hop, klap og hvad der ellers hører til - og jeg elsker det, når det handler om at skabe en positiv kulisse for drengene på banen..

Latest posts

Back