@Hansen
Stor respekt for at du stiller dig op og tager del i denne debat.
Jeg synes at du kommer med nogle gode argumenter for at føre din sag, og jeg respekterer at folk har en anden holdning til pyro end jeg har. Men så skal I også respektere, at vi er mange der har en anden holdning end jer. Den holdning er, at så længe det er ulovligt og farligt, så hører det ikke hjemme på stadion - eller andre steder i øvrigt.
Endnu mangler jeg at se det der overbevisende argument for hvorfor det bruges. Ja, jeg synes det er fedt at se på, men jeg anerkender at det er forbudt så derfor vil jeg helst ikke have det på stadion. Vi kan jo tydeligt se hvad straffen er. Efter pokalfinalen var det 250.000,- i bøde samt en betinget straf - som nu formodentlig bliver effektueret. Disciplinærudvalgets afgørelse venter vi fortsat på.
De penge kan sagtens bruges andre steder i en klub som AGF. Det kan være på løn til en spiller, det kan være på talentudvikling eller det kan være vi kan få opgraderet nogle ting, som nu måske bliver udskudt. Ikke at det er mesterskabsafgørende, men alligevel. Vi skal jo finde alle de små parametre, hvor vi kan blive bedre.
Jeg må indrømme at jeg synes det er vanvittigt at så mange mennesker vil forsvare brugen af det; især efter hvad vi så i kampen mod BIF. Jeg er godt klar over, at der er sket et skred i det at være fan nu, kontra da jeg var yngre. Jeg har ikke selv været en aktiv del af fanscenen på samme måde som mange andre debattører herinde, eller på samme måde som de unge mennesker er nu om dage, men jeg har trods alt kommet på stadion gennem mange år, og har - fra afstand - fulgt med i udviklingen. Der er sket rigtig, rigtig mange gode ting og jeg synes alle dem, der har været med til at bygge det op til det det er nu, fortjener den største respekt.
Men samtidig må vi også være efter dem, som træder ud over fællesskabet (som inkluderer ALLE AGF-fans), i et forsøg på at fremhæve dem selv, det kan være internt i en fanfraktion, på diverse sociale medier eller bare generelt. Der bliver pisset op og ned af ryggen på os andre, når man maskerer sig og fyrer noget af, som er imod reglementet og lovgivningen.
Skal man så være efter AGF og kontrollørerne for ikke at udføre bedre kontrol eller tage hånd om det noget før? Ja, det kan man godt, men folk må se indad og spørge dem selv, om man har lyst til at være en af dem som får lukket en tribune pga. noget der jo bare ser fedt ud.
Jeg skal blankt erkende, at qua min ikke-eksisterende aktivitet i fanmiljøet, så kan der være mange ting jeg udtaler mig om som jeg reelt set ikke ved en skid om, men jeg må godt have en holdning til det. Jeg er selvfølgelig klar til at ændre holdningen hvis der er overbevisende argumenter - indtil da så synes jeg det er idioti at opføre sig som mange af dem på stemningstribunen gør for tiden.