New posts

Den store EM ‘24-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 430
  • Views Views: Views 20K
Status
Not open for further replies.
Ved godt det er HELT OFF med dette indspark, men jeg får altså lange løg af kvindelige kommentatorer.
Det kan godt være, man ønsker at signalere kønsmæssige ligestilling i antal og jobkarakter, men det giver altså et inferiørt produkt.

PS: jeg finder selv ud ;)

1950 har ringet, de vil gerne have deres holdninger tilbage.

Hende den nye som tv2 bruger er mere kompetent end 80% af de mænd som tv stationerne ellers bruger.

Jeg får lange løg af mænd som drømmer sig tilbage i tiden.

Ved godt det er HELT OFF med dette indspark, men jeg får altså lange løg af kvindelige kommentatorer.
Det kan godt være, man ønsker at signalere kønsmæssige ligestilling i antal og jobkarakter, men det giver altså et inferiørt produkt.

PS: jeg finder selv ud ;)
Nicoline Sørensen er knivskarp og har i modsætning til det sammenrend af gøglere og cirkusklovne der findes af kommentatorer og eksperter, rent faktisk sat sig ind i den opgave hun bliver betalt for at udføre.

Men hver sin lyst, og hvis Engelstad, Crooner, Schwartz og Sæbye giver dig stiv pibe, så går SL og PL snart igang igen…alternativt kan du vælge de kampe hvor Graulund er ekspert på TV2.

Jeg får til gengæld længe løg af DN og Bendtner som eksperter. DN kan suge al glæde og begejstring ud af alt han deltager i og Bendner er bare det største blålys nogensinde. Kan ikke forstå TV2 føler sig nødsaget til at hælde penge i det håbløse tilfælde. Det eneste han er ekspert i er at pisse et kæmpe talent væk ved at opføre sig som en 10 årig på stoffer.

Men hver sin lyst, og hvis Engelstad, Crooner, Schwartz og Sæbye giver dig stiv pibe, så går SL og PL snart igang igen…alternativt kan du vælge de kampe hvor Graulund er ekspert på TV2.

Jeg skulle lige vænne mig til Nicoline Sørensen men det skal jeg med alle nye "eksperter" og kommentatorer men fagligt er hun længder over KEP, Tøffe og Graulund for at tage 3 af de mest eksponerede. Det er helt vildt vi i 2024, stadig kigger på køn fremfor kompetencer men ok, det skal et hav af mandlige "eksperter" og kommentatorer være glade for.

Måske det er 50er holdningerne som gør, der tilsyneladende ingen kvinder er på dette forum...

Grow the fuck up.

Jeg får til gengæld længe løg af DN og Bendtner som eksperter. DN kan suge al glæde og begejstring ud af alt han deltager i og Bendner er bare det største blålys nogensinde. Kan ikke forstå TV2 føler sig nødsaget til at hælde penge i det håbløse tilfælde. Det eneste han er ekspert i er at pisse et kæmpe talent væk ved at opføre sig som en 10 årig på stoffer.

Er satme også blevet træt af DN. Sviner folk til for at have en holdning til trupudtagelsen men samtidig har han tidligere udtalt, at fodbolden lever af holdninger. Det står meget klart, det kun er holdninger som flugter med hans egen.
Bendtner er ikke helt så stort et tågehorn som frygtet men nogen gave til ekspertrollen er han squ heller ikke.

Det var alligevel første gang jeg har set den kommunikeret så klart - det var ikke truppens skyld til vm.

Før Qatar havde vi en fremragende kvalifikation, men fokus var ikke, hvor det skulle være til slutrunden. Det var ikke spillernes skyld, det var DBU's skyld. Men det understreger, at det er svært at finde den rigtige formel for, hvordan man får succes, siger Peter Møller.

Der er ellers ambitioner og jeg håber da han får ret:-)

Vi drømmer om at vinde slutrunden, men det er ikke ensbetydende med, at vi gør det. Det er lidt udansk at sige, at man gerne vil vinde noget, men det er vores ambition, og det er vores drøm.

- Det er det, landsholdet kan, skal og vil gøre - der skal skabes højdepunkter, som alle husker. Derfor skal vi også opnå noget ved EM, som danskerne kan huske i mange år fremover - også hvis vi ikke bliver europamestre.

- Vi skal skabe resultater og spil, der avler en begejstring, hvor folk iført landsholdstrøjer hænger i lygtepælene på en sommeraften. Det er jo benzinen for os alle sammen, siger Møller.

1950 har ringet, de vil gerne have deres holdninger tilbage.

Hende den nye som tv2 bruger er mere kompetent end 80% af de mænd som tv stationerne ellers bruger.

Jeg får lange løg af mænd som drømmer sig tilbage i tiden.
Med AL respekt...du pålægger mig en holdning - at jeg ønsker mig tilbage i tiden - som ikke har noget på sig. Jeg gav sådan set blot udtryk. for hvad JEG synes, om de nuværende kommentatorer...det er vel ikke unfair at man er mere til Bruun, Dickoh og Peter Sørensen? Det er handler jo IKKE om kønskamp men om kvalitet, som stadig er en subjektiv ting sidst jeg tjekkede.

det er vel ikke unfair at man er mere til Bruun, Dickoh og Peter Sørensen? Det er handler jo IKKE om kønskamp men om kvalitet, som stadig er en subjektiv ting sidst jeg tjekkede.
At foretrække den ene kommentator fremfor den anden er ikke kønsdiskreminerende. Men at hævde at "man virkelig får lange løg og kvindelige kommentatorer" er i dén grad.

Med AL respekt...du pålægger mig en holdning - at jeg ønsker mig tilbage i tiden - som ikke har noget på sig. Jeg gav sådan set blot udtryk. for hvad JEG synes, om de nuværende kommentatorer...det er vel ikke unfair at man er mere til Bruun, Dickoh og Peter Sørensen? Det er handler jo IKKE om kønskamp men om kvalitet, som stadig er en subjektiv ting sidst jeg tjekkede.

Okay, point taken. Du ønsker dig ikke tilbage i tiden, du gider bare ikke kvindelige kommentatorer udelukkende baseret på deres køn.

Det var jo hvad du skrev? Du skrev intet om kvalitet, intet.

Det var dig som startede en "kønskamp", ingen af os andre herinde har nævnt køn før dig.

At foretrække den ene kommentator fremfor den anden er ikke kønsdiskreminerende. Men at hævde at "man virkelig får lange løg og kvindelige kommentatorer" er i dén grad.
Så lad mig være mere specifik.
Arnela på DR1 og Marquard på TV2 er FOR MIG trælse at høre på - det virker ikke kvalitativt og for mig kedeligt i deres måde at kommentere på.
Ligesom David og Bendtner er.

Giver det mere mening eller er det så BÅDE diskrimination af kvinder OG mænd?

Jeg er ikke, og vil ikke “finde mig i”, at blive set/hørt som en Brygmann eller en Antonsen.
Men lad der nu - som der plejer - være en anelse højt til loftet uden det bliver for korrekt og nypuritansk.

Så lad mig være mere specifik.
Arnela på DR1 og Marquard på TV2 er FOR MIG trælse at høre på - det virker ikke kvalitativt og for mig kedeligt i deres måde at kommentere på.
Ligesom David og Bendtner er.

Giver det mere mening eller er det så BÅDE diskrimination af kvinder OG mænd?

Jeg er ikke, og vil ikke “finde mig i”, at blive set/hørt som en Brygmann eller en Antonsen.
Men lad der nu - som der plejer - være en anelse højt til loftet uden det bliver for korrekt og nypuritansk.

Come on. Du kan sgu ikke skyde på folk for at være for ny puritanske bare fordi du, åbenbart, ikke kan formulere en kritik ordentligt.

Nu er det evnerne, du lagde ud med at skrive kvinder, og kun kvinder.

Du kan sgu ikke sidde og trække offerkortet når det er dig som begynder at være efter en hel gruppe😂

Come on. Du kan sgu ikke skyde på folk for at være for ny puritanske bare fordi du, åbenbart, ikke kan formulere en kritik ordentligt.

Nu er det evnerne, du lagde ud med at skrive kvinder, og kun kvinder.

Du kan sgu ikke sidde og trække offerkortet når det er dig som begynder at være efter en hel gruppe😂
Så man kan ikke formulere sig dårligt for derefter at rette det man - rigtigt set - formulerede forkert i første omgang?
Only one-shot-debate?

Arh….men fred være med det. Det kan jeg åbenbart ikke ændre.

God søndag og god kamp i aften 😎

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back