New posts

Den store økonomitråd

• Thread starter Thread starter Dichio
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 232K
Den store økonomitråd
Vedr?rende sammenligning af AGF, OB, AaB, FCN I ?vrigt: det er nemt at overvurdere egne spillere som man kender bedst, men det omvendte kan nok ogs? forekomme. Det er klart en spiller som Lukas Andersen er god, men han giver s? ogs? noget til resten af holdet, s? andre spillere ville se mindre gode ud uden ham. Det ser vi m?ske ogs? lidt her med Stage der gav bedre plads og muligheder til andre spillere. FCN har gavn af et spillekoncept de ind?ver fra ungdomsr?kkerne, s? nogle af deres spillere ville se lidt mindre gode ud hvis de blev flyttet herover.

Det er ogs? v?rd at bem?rke at AaB og OB's st?rste profiler begge er tidligere spillere de har hentet tilbage, s? det p?virker sandsynligvis klubbernes muligheder i de tilf?lde, selvom de nok stadig er h?jt i toppen af l?nhierarkierne.

Winther date=1565959342 said:
Stig AKA Frank Heskj?r date=1565941530 said:
Det her er jo mere en forretningsmodel som afl?nner folk delvist efter provision. F? AGF i top 6, og du bliver bel?nnet. (indforst?et at du glipper den bonus hvis AGF ikke kommer i top 6).
Og da AGF tjener langt flere penge i top 6 via TV/placeringer, s? har AGF r?d til at udbetale de penge. S? hvem ved om proportionen n?rmest er den samme for AGF om vi kommer p? en 5.plads som en 8.plads, netop fordi vi ikke skal af med de ekstra pr?stationsbetingede l?nportioner??
Hvis nu eks. truppen fik en bonus for at undg? nedrykningskampene? Skulle f? en bonus for at n? EL-playoff-finalen?
Se det som udlovninger af bonusser istedet for udgifter til en forsikring.
   Ja, det m? grundl?ggende fungere som bonusser andre steder, hvor man f?r dem ved at n? visse m?l, men hvor der ogs? er mulighed for at tjene mere i alt end hvis det bare var en fast l?n. Spillerne kompenseres p? den m?de for risikoen ved ikke at n? m?lene. Man betaler s?ledes ekstra hvis det lykkes, men har ogs? bedre r?d s? det giver mere stabilitet og sikkerhed for klubben. Der m? v?re b?de individuelle og holdbonusser, men man kan fx forestille sig Juelsgaards l?n bliver bedre end den han havde f?et p? en fast l?n hvis han ender med at spille fast hele s?sonen. Og ja, bonusserne g?r at der s? er lidt mindre forskel p? at n? top-6 eller ej.

Enig. Hvis man havde en flad l?nstruktur, ville klubben tjene mere p? gode resultater og mindre ved d?rlige. Med bonusstrukturen skabes der st?rre sikkerhed for det ?konomiske resultat samtidig med at den sportslige sektor (m? g? ud fra den ogs? g?lder PC og tr?nerstaben) har et ?konomisk incitament til at g?re det godt.

Det er sv?rt at se det som andet end win - win for begge parter.

Winther date=1565959342 said:
Der m? v?re b?de individuelle og holdbonusser, men man kan fx forestille sig Juelsgaards l?n bliver bedre end den han havde f?et p? en fast l?n hvis han ender med at spille fast hele s?sonen. Og ja, bonusserne g?r at der s? er lidt mindre forskel p? at n? top-6 eller ej.

Tror jeg ingenlunde.

Han fik en god fast h?j l?n da han blev hentet fra BIF. Han fik ikke sin kontrakt forl?nget selvom han gerne ville, da AGF lod den rende ud, s? man kunne tilbyde ham en kontrakt p? klubbens nye vilk?r. Nu f?r han en lavere grundl?n, og kan n?rme sig sin gamle l?n hvis han spiller, og klubben opn?r noget. (er mit bud).

Det er sv?rt at se det som andet end win - win for begge parter.

Det er et win win for begge parter n?r klubben opn?r noget. AGF f?r flere penge, b?de i TV-penge og fra placeringspuljen, og spillerne f?r deres bonusser.
Men n?r AGF ikke opn?r noget, s? er det ikke win win, men derimod d?rligt for spilleren som mister bonusser og l?nposen, som AGF jo "vinder" ved at slippe for at betale. Det er vel "damage-control". Rykker klubben ud har den en h?jere grad af damage-kontrol med deciderede nedrykningsklausuler.

Winther date=1565959889 said:
Det er ogs? v?rd at bem?rke at AaB og OB's st?rste profiler begge er tidligere spillere de har hentet tilbage, s? det p?virker sandsynligvis klubbernes muligheder i de tilf?lde, selvom de nok stadig er h?jt i toppen af l?nhierarkierne.
Enig. 
Da AGF hentede Duncan var han lige blevet mester, og l? nummer 3 p? topscorerlisten med 13 m?l. (Bag Pusic som vi hentede ?ret efter sjovt nok) S? Duncan henter vi jo alts? p? linje med da OB henter Kadrii og AaB henter Lucas Andersen/Kusk.

Vi har bare ikke nogen af den slags lige nu. 
Vi kan m?ske snart hente J?nsson og Stage igen :D Og Sloth har vi ikke haft lyst til, og ift Lumb har timingen ikke v?ret der, selvom det var t?t p?. Og de to sidste har ikke v?ret de ligaprofiler som Kusk, Kadrii og Lucas Andersen.

Stig AKA Frank Heskj?r said:
Tror jeg ingenlunde.

Han fik en god fast h?j l?n da han blev hentet fra BIF. Han fik ikke sin kontrakt forl?nget selvom han gerne ville, da AGF lod den rende ud, s? man kunne tilbyde ham en kontrakt p? klubbens nye vilk?r. Nu f?r han en lavere grundl?n, og kan n?rme sig sin gamle l?n hvis han spiller, og klubben opn?r noget. (er mit bud).
Det har ikke s? meget at g?re med hvad han har tjent i tidligere kontrakter, men hvad han kan tjene nu. Jeg kan ikke forestille mig at han, hvis han kunne f? x kr i fast l?n, accepterer det samme bel?b inklusiv bonusser. Det er en d?rlige kontrakt fordi der er en risiko for ikke at f? bonusserne udbetalt. S? bonusserne er n?d til at kunne f? ham over et alternativt fast bel?b, ellers giver det ikke rigtig mening.

Winther said:
Tror jeg ingenlunde.

Det har ikke s? meget at g?re med hvad han har tjent i tidligere kontrakter, men hvad han kan tjene nu. Jeg kan ikke forestille mig at han, hvis han kunne f? x kr i fast l?n, accepterer det samme bel?b inklusiv bonusser. Det er en d?rlige kontrakt fordi der er en risiko for ikke at f? bonusserne udbetalt. S? bonusserne er n?d til at kunne f? ham over et alternativt fast bel?b, ellers giver det ikke rigtig mening.

Til geng?ld vidste Juelsg?rd nok godt at han ikke ville f? en ny kontrakt der matchede den han havde, s? det kan godt v?re han har accepteret en l?nnedgang, hvis den ville blive begr?nset s?fremt han kom til at spille de fleste kampe. Man skal ogs? se p? hvad han havde af alternativer, og der tror jeg ikke at der var nogen der var i n?rheden af at matche den kontrakt han havde i AGF.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1565967809 said:
Vi har bare ikke nogen af den slags lige nu. 
Vi kan m?ske snart hente J?nsson og Stage igen  :D  Og Sloth har vi ikke haft lyst til, og ift Lumb har timingen ikke v?ret der, selvom det var t?t p?. Og de to sidste har ikke v?ret de ligaprofiler som Kusk, Kadrii og Lucas Andersen.

Det er ?rgerligt n?r fx en spiller som Leon Andreasen bliver fodboldinvalid, ham havde der ikke v?ret konkurrence om hvis bare vi tilb?d noget anst?ndigt. Lumb er nok pass? nu, men J?nsson kunne v?re en mulighed engang og naturligvis Stage. At ?ge antallet af den slags muligheder er da i ?vrigt en slags bonusgevinst ved at udvikle flere talenter selv.

T-Knogle said:
Til geng?ld vidste Juelsg?rd nok godt at han ikke ville f? en ny kontrakt der matchede den han havde, s? det kan godt v?re han har accepteret en l?nnedgang, hvis den ville blive begr?nset s?fremt han kom til at spille de fleste kampe. Man skal ogs? se p? hvad han havde af alternativer, og der tror jeg ikke at der var nogen der var i n?rheden af at matche den kontrakt han havde i AGF.
Ja, hans forhandlingsposition m? have v?ret d?rligere end da han skiftede fra Br?ndby, men dog heller ikke helt elendig da han trods alt havde spillet stort set fast hele s?sonen. Han kunne nok finde en anden klub, men ikke en topklub. Han var sikkert p? en ret h?j l?n s? sp?rgsm?let er om han kan tjene det samme nu, men hvis han maksimerer alle bonusser m? det trods v?re en p?n l?n. Det vil s? ogs? v?re b?de individuelle og holdbonusser, s? vi skal have en succesfuld s?son. Det kunne v?re interessant at vide hvad spillerne tjener i grundl?n og hvilke bonusser de har mulighed for at f? :)

OB har haft underskud 10 ?r i tr?k til et samlet bel?b p? 210 mill. kr. (2018 alene viste et underskud p? 38 mill.). Det viser med alt tydelighed, hvorfor det er alt afg?rende, AGF har f?et styr p? ?konomien, for vi har ingen sugardaddy til at d?kke s? massive underskud. Godt nok har vi v?ret ude med hatten i h?nden nogle gange for at fylde egenkapitalen op, men det er alle vist enige om ikke er farbar vej p? l?ngere sigt.
Nej jeg er super tilfreds med vores direkt?r!

Som artiklen ogs? er inde p?, s? skal OB v?re bedre til at s?lge talenter pr?cis som alle klubber i Superligaen inkl. os selv og selv FCK.

Det er meget vigtigt at huske n?r man sammenligner klubberne og overvejer hvor AGF kan komme hen. Vi konkurrerer med flere klubber, der holdes oppe af rigm?nd uden hvem de ville v?re n?d til at sk?re meget kraftigt i budgetterne. Der er ikke noget galt i at have velg?rere, s?dan er det jo, men hvis forretningen kan l?be rundt uden betyder det jo ogs? at et indskud kan bruges mere aktivt til at flytte klubben fremad. Det bruger andre klubber selvf?lgelig ogs? nogle penge p?, men det er bem?rkelsesv?rdigt at OB ikke har st?rre succes trods Thorborgs millioner og Br?ndby g?r klar til en aktieemission for at hente penge de ?benbart allerede har brugt.

Der er nogle penge derude til AGF hvis vi har behov, fx ved en nedrykning, og der skulle v?re tilsagn om 50 mio til et stadion, men ellers er det mest mindre bel?b til konkrete projekter vi f?r. Det skal vi ikke klage over, men jeg tror som jeg har skrevet et par gange at der er mulighed for lidt mere p? et tidspunkt. Det kunne godt v?re n?r stadionsituationen er l?st fordi der skal bruges penge der og et nyt stadion nok er en foruds?tning for klubbens udvikling. Til geng?ld m? det s? ogs? v?re sv?rt at finde et sted med bedre muligheder at investere, hvis man vil involvere sig i en fodboldforretning i Danmark.

Winther date=1566159242 said:
Det er meget vigtigt at huske n?r man sammenligner klubberne og overvejer hvor AGF kan komme hen. Vi konkurrerer med flere klubber, der holdes oppe af rigm?nd uden hvem de ville v?re n?d til at sk?re meget kraftigt i budgetterne. Der er ikke noget galt i at have velg?rere, s?dan er det jo, men hvis forretningen kan l?be rundt uden betyder det jo ogs? at et indskud kan bruges mere aktivt til at flytte klubben fremad. Det bruger andre klubber selvf?lgelig ogs? nogle penge p?, men det er bem?rkelsesv?rdigt at OB ikke har st?rre succes trods Thorborgs millioner og Br?ndby g?r klar til en aktieemission for at hente penge de ?benbart allerede har brugt.

Der er nogle penge derude til AGF hvis vi har behov, fx ved en nedrykning, og der skulle v?re tilsagn om 50 mio til et stadion, men ellers er det mest mindre bel?b til konkrete projekter vi f?r. Det skal vi ikke klage over, men jeg tror som jeg har skrevet et par gange at der er mulighed for lidt mere p? et tidspunkt. Det kunne godt v?re n?r stadionsituationen er l?st fordi der skal bruges penge der og et nyt stadion nok er en foruds?tning for klubbens udvikling. Til geng?ld m? det s? ogs? v?re sv?rt at finde et sted med bedre muligheder at investere, hvis man vil involvere sig i en fodboldforretning i Danmark.
 Der er i hvert fald nok en m?thed ift at d?kke de mange budget-underskud som AGF har pr?senteret deres velg?rere for alle de mange ?r. N?r AGF nu kan vise at underskuddene er v?k, og man endda begynder at kunne vise et p?nt 6-10 millioner i overskud ind i mellem, s? kan det m?ske v?re at der er nogle investorere der vil g? sammen om at "rykke klubben" med 50-100 millioner i POSITIV retning p? et tidspunkt. Jeg tror tiderne er ovre for at d?kke 10-15 millioner i underskud hvert ?r, for s? at se klubben g?re det samme ?r efter ?r... 

Jeg er enig i, at der "altid" (med visse forbehold) vil kunne findes 50 millioner til at redde klubben mod en konkurs. Det er der nok folk med penge der ikke vil tillade. Samme som med BIF. 
Men blot fordi der findes 50 til overlevelse betyder selvsagt ikke, at man kan finde 50 millioner til at d?kke 2 underskud p? 25 millioner bare lige s?dan. Men 50 millioner til at AGF/Aarhus kan f? et nyt stadion? 100 millioner til et nyt stadion+50 millioner til investeringer i truppen/faciliteter samtidig ville v?re noget andet. 

AGF har f?et vendt den onde cirkel nu. Og i AGF-sammenh?ng er det en k?mpe stor bedrift synes jeg. 
N?r folk f?r lov at tr?kke vejret en ?rr?kke uden nedrykninger, og med gode regnskab, s? har jeg en tro p?, at der vil st? folk klar til at investere i en satsning. Det m? tiden vise. 

Jeg er enig i, at der "altid" (med visse forbehold) vil kunne findes 50 millioner til at redde klubben mod en konkurs. Det er der nok folk med penge der ikke vil tillade. Samme som med BIF. 
Men blot fordi der findes 50 til overlevelse betyder selvsagt ikke, at man kan finde 50 millioner til at d?kke 2 underskud p? 25 millioner bare lige s?dan. Men 50 millioner til at AGF/Aarhus kan f? et nyt stadion? 100 millioner til et nyt stadion+50 millioner til investeringer i truppen/faciliteter samtidig ville v?re noget andet.
Det skulle ikke gerne koste 50 mio at rykke ned, men jeg mener LF for en s?son eller to siden sagde at der ville v?re noget at tr?kke p? hvis vi rykkede ned. Det skulle selvsagt meget gerne v?re en rent hypotetisk overvejelse. Men jeg tror heller ikke de nuv?rende ejere/investorer er interesserede i at d?kke l?bende underskud som Jan Bech og Thorborg - de er m?ske nok heller ikke helt i samme kategori af velhavere. Men hvis pengene ikke bare skal smides i et sort hul, vil det s? ogs? v?re nemmere at tage en relativt st?rre del af ens formue og investere den.

Det er sv?rt at vide hvor meget der vil kunne hentes. De 50 mio har JN flere gange n?vnt ift stadion, men det kan v?re vi bliver tvunget til at hente mere til det ogs? og pr?ve at lave noget p? en mark et sted. Ellers tror jeg i hvert fald noget af resten af de penge i stedet ville kunne hentes til investeringer i den sportslige afdeling. Lad os sige 100 mio hvor halvdelen g?r til stadion og halvdelen til spillerbudgettet.

Der skal nok efterh?nden mere end de 300 mio Hammer har n?vnt til f?r vi for alvor kan blive tophold, og s? skal der nok nogle nye folk til udefra, men mindre end det kan da mere eller mindre sikre top-6 hvert ?r. Problemet er selvf?lgelig at der skal s?lges for mere og/eller europ?iske gruppespil til f?r der for alvor kommer indt?gter der kan give noget tilbage p? investeringen. Men de seneste salg hj?lper ogs? her: hvis man ?gede spillerbudgettet med 20 mio ?rligt, ville man s? kunne s?lge for 100 mio over 5 ?r? Det lyder vel ikke helt urealistisk og s? er der ikke medregnet de forbedrede sportslige resultater og deraf f?lgende indt?gter. Lidt sportslig succes allerede ville hj?lpe voldsomt, men pointen er at AGF faktisk uden den er ved at n?rme sig et sted hvor en investering nok ville v?re risikabel, men ikke l?ngere helt hul i hovedet. Og fodboldverdenen fungerer bedst for dem der har finanserne og kan bruge dem til at generere flere indt?gter i en positiv spiral.

Winther date=1566164176 said:
Det skulle ikke gerne koste 50 mio at rykke ned, men jeg mener LF for en s?son eller to siden sagde at der ville v?re noget at tr?kke p? hvis vi rykkede ned.

Jeg skrev 50 for at redde fra en konkurs, i et t?nkt eksempel. Jeg er helt med p? at det ikke koster 50 millioner at rykke ud.

Nedrykningsklausuler og ny l?nstruktur g?r ogs? i sig selv, at AGF ikke g?r konkurs ved nedrykninger, og er beskyttet den vej igennem.
25 millioner i underskud kan komme af mange ting, og ikke n?dvendigvis kun nedrykninger. Men rykker AGF ud, og glipper en oprykning, s? kan det for alvor begynde at koste.

Der skal nok efterh?nden mere end de 300 mio Hammer har n?vnt til f?r vi for alvor kan blive tophold, og s? skal der nok nogle nye folk til udefra, men mindre end det kan da mere eller mindre sikre top-6 hvert ?r. Problemet er selvf?lgelig at der skal s?lges for mere og/eller europ?iske gruppespil til f?r der for alvor kommer indt?gter der kan give noget tilbage p? investeringen. 

For at pr?cisere: Jeg t?nker ikke at 50 millioner kan rykke noget s?rligt ved AGF lige nu ift at skulle blive et tophold. Det var mere ment som et: "man vil hellere bruge x millioner p? et AGF der har overskud og vil investere i positive udviklende aktiviteter der kan v?re skridt p? vejen, end i at d?kke et hul, som bringer AGF tilbage til en position, hvor de stadig taber penge, og det blot er sp?rgsm?l kort tid f?r man er 25 millioner i underskud igen" :D 

Du vil ogs? hellere investere penge i en virksomhed der er i nul, og blot mangler kapital til at udf?re nogle udvidelser som senere kan v?re indbringene, end i en virksomhed som ikke tjener penge, og bare skal bruge dine penge til at holde sig i live, og k?re med samme underskud n?ste ?r. Det giver vel sig selv. 

Vi har ogs? vores venner, men sp?rgsm?let er om det ikke er dyrere for dem at stoppe huller ud end at investere 200-300 mio til ekstra 50 mio om ?ret i l?nsum over en ?rr?kke for at f? succes og derved komme op p? niveau med fcm og bif, og derved komme op i et andet indt?gtsgrundlag mht tv-placeringspenge, Europa indt?gter,  st?rre afledte indt?gter: sponsor, tilskuere, stadionsalg, transfers.

Rigmandsklub redder igen AGF | Aarhus | stiften.dk

Lige nu sidder vi mellem to stole. Ellers er det min pointe, at vi max kommer i top 6 hvert 3. ?r.

Og vi har underpr?steret med to top6 placeringer p? 10 ?r. Men faktisk kan man sige, at havde vi f?et 6. pladsen sidste ?r  - ville alt have v?ret som forventet ift vores ?konomi (3 x top 6 p? 10 ?r)

I?vrigt har der v?ret lidt fremgang, idet vi ogs? har to 7. pladser - alts? 4 gange inden for top 7.

Kigger vi p? perioden 10-20 ?r tilbage - er vores bedste plancering nogle 8. pladser over en 10 ?rs periode.

OB
OB er lidt en speciel case, fordi Niels Thorborg har lavet den til en koncern med mange ben, som giver underskud og dermed samlet set tynger OB lige nu. De h?ber naturligvis at lave en turnaround p? det.

Men da L'easy manden kom ind i OB i 2000, var det nu en succes efter en r?kke ?r med svingende placeringer, fik skabt stabilitet. F?rst med en 7 og 6 plads. Derefter 9 ?r med man altid sluttede i top 4 - heraf 3 s?lvmedaljer i streg - og kun en gang m?tte n?jes med en 6. plads.

Herefter 7 ?r som nr 7-10 - dog ingen nedrykninger. Og sidste ?rs 5. plads.

Men der sket rigtig mange sp?ndende ting i AGF de sidste par, og ingen tvivl om vi skal have mere kapital og ?ge l?n/transfer-budget med 25 - helst 50 mio om ?ret, s? vi kan komme op hvor indt?gterne bliver sjove og f? en renttabel forretning og en placeirng i toppen hvor ?rhus b?r have et hold.

Det vil helt sikkert v?re godt at kunne fremvise ?konomisk balance, spillersalg og en 6. plads, n?r der skal hentes nye investors kommer til...

Lidt regnskabstal:

B?de OB og AaB investerer meget for tiden, og det kan v?re forklaringen p? at vi m?ske synes at de henter mange gode spillere til og generelt m?ske har et  lidt h?jere l?n og transferbudget end AGF som nr 7?

Alle 3 klubber med noget der ligner 45-50 mio inkl. inkl. talentafd.

Top 4 er klar: FCK - derefter fcm og bif.  Og FCN med ca. 75 mio

Mht egenkapital har AaB pt 70 mio. AGF nok omkring det halve, mens OB har mindre - og nok ikke har s? meget at de 60 mio der blev skudt ind i for?ret.

AaB har lige offentlig gjort tal:
AaB pr?senterer underskud p? 13,4 millioner

N?gletal AGF:
Hoved- og n?gletal - AGF A/S SER'B'DKK0.25

Det nye ?rsregnskab kommer nok ca. 1 okt - her der det sidste:
?rsrapport 2017/18 offentliggjort - AGF Fodbold

https://www.fyens.dk/sport/Thorborg-skyder-nye-penge-ind-Endnu-et-kaempeunderskud-i-OB-selskab/artikel/3333949

PS
Ift at AGF for et par ?r siden stod opf?rt at bruge mere end AaB p? personalel?n, skal man ogs? huske p? at AGF har events som koncerter, der ogs? tr?kker nogle l?nudgifter.

OB har altid v?ret ret umullige at finde ud af da det er en k?mpe koncern (ligaens klart n?st st?rste efter FCK). Her kan man se overblik (og l?se mere haha - hvis man er n?rdet) over de 8 ben OB, hviler p?:

OB har dog den k?mpe fordel at have Fyns rigeste og en af DKs rigeste Niels Thorborg i ryggen - ham med L'easy og meget andet. Var bl.a. med i Wupti inden Salling Group k?bte det.

Odense Sport og Event | Din fortrukne udbyder af opleverser

Hvis nogen skulle v?re i tvivl om den sv?re kamp for AGF ift at snyde OB, AaB og FCN i kampen om top6 og hvor realistisk det er. Her fort?ller Michelsen om OBs angribere og OB i almindelighed.

Plus klip af Sander Svendesen og Jeballi, hvor de viser deres fremragende kvaliteter. Der bliver virkelig brug for at Bundu, PM (som i for?ret), Links og Anker rammer topformen for at matche Svendsen, Jebali, Kl?ve, Kadrii.

Google evt. selv hvor k?mpe talenter Jebali og Svendsen er - hvis man er i tvivl (p? transfermarkt, wiki dansk-norsk og svensk og diverse norsk-svenske aviser samt YT-klip).

Derudover har de AK47 som g?r lige op med Helenius (to der skal ramme formen for hhv 1? ?r og 2? ?r siden, hvor de scorede flot, AK dog kortere tid siden og mere m?lfarlig dengang end NH).

AaB har ogs? vist klassen her i efter?ret - bedre end os. FCN har vist klassen sidste 10 ?r. Bliver sp?ndende n?r vi skal m?de alle 3 her i september.

Fordelen ved en svensk tr?ner (Michelsen)
I?vrigt vil det v?re en k?mpefordel hvis vores n?ste tr?ner er svensker med ing?ende kendskab til enhver svensk spiller og andre der spiller i Sverige - ned i mindst detalje om kvalitet, personlighed og kontraktforhold (som Svendsen og Jebali) ift v?re god i dette marked ogs?. Michelsen eller svensk tr?ner s? jeg gerne.

Det er godt set af OB at hente Svendsen for under 2 mio og en 10 mio kr spiller som Jebali helt gratis i st?rk konkurrence med Rosenborg og Br?ndby denne sommer hvis det ellers passer. Ligesom Tingager og Br?ndby. Jeg tvivler lidt p? der var konkrete tilbud fra de klubber, hvorfor skulle OB og AGF ellers kunne snyde klubber der betaler dobbelt l?n og sportsligt er h?jere oppe.

OB?er: Modsat Silkeborg er vi ikke vant til kunstgr?s | Tipsbladet.dk

Dichio said:
Fordelen ved en svensk tr?ner (Michelsen)
I?vrigt vil det v?re en k?mpefordel hvis vores n?ste tr?ner er svensker med ing?ende kendskab til enhver svensk spiller og andre der spiller i Sverige - ned i mindst detalje om kvalitet, personlighed og kontraktforhold (som Svendsen og Jebali) ift v?re god i dette marked ogs?. Michelsen eller svensk tr?ner s? jeg gerne.

Jacob Michelsen er kernedansk. F?dt i T?nder. Bor i Aarhus. Han tr?nede Hammarby ?n s?son.

haha ja :-) ... og bor p? Stadion Alle og v?ret l?rer p? Rundskolen (det n?rmeste vi kommer p? et AGF-Akademi) inden han blev prof tr?ner :-)

Han er n?rmest den eneste danske tr?ner jeg ?nsker mig istedet for David. Ellers kunne jeg godt t?nke mig en svensk tr?ner med indg?ende kendskab til svenske spillere, som med afstand er den liga, hvor vi kan hente de bedste spillere, der passer bedst til os.

Forskerordning, lav svensk kronekurs, langt h?jere kvalitet end norske spillere, lige s? stor befolkning som DK-Norge til sammen (og dermed dobbelt s? meget talent - s?dan da), svensk fodbold-skole er bare bedre end den norske.

Finland er ogs? fin, men slet ikke samme tradtion og kvalitet, Island er jo som at scoute i ?rhus kommune mht indbygger antal, F?r?erne som at scoute i en mellemdansk stor provinsby med 50.000.

En svensk tr?ner vil naturligvis have st?rre indsigt end Michelsen, men han det er da hans fortjeneste at de har hentet to klassespillere for 1,8 mio (Jesper Hansen har bare forhandlet) - hvor vi har m?tte smide 5 mio for en afrikansk joker i Gift Links.

Vi burde s? have kunne udnytte Davids kendskab til norsk fodbold bedre end vi har gjort, fx til at hente Iver Fossum, hvis han ellers som type passer ind. Nu ligger Davids norske-link allerede lidt tilbage, og det kommer Michelsen ogs? til at g?re, hvis vi kan f? ham om et-to ?r.

Uanset er Michelsen en god tr?ner, der har godt rygte fra sin tid i Skovbakken, Skive (hvor jeg fulgte ham t?t), s?nderjyske - mens Hammarby blev lidt blandet, men det er m?ske ogs? nordens st?rste galehus i skarp konkurrence med Bif.

Latest posts

Back