New posts

Den store økonomitråd

• Thread starter Thread starter Dichio
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 232K
Den store økonomitråd
Stig AKA Frank Heskj?r said:
Det er ikke min mening at "lukke debatten". Men jeg troede ?rligt talt at det var et veletableret og alment accepteret emne, at AGF betalte mere i l?n end andre klubber p? lige fod. Betvivler du det da? S?dan ?rligt talt? Alts? eller har jeg bare helt misforst?et alle de sidste 20 ?rs elendigheder p? den ?konomiske front ift de store underskud p? spillerbudgetterne.
Jeg har ikke skrevet at vi ikke betaler mere for spillerne, men at det ikke i sig selv er en sandhed at vi skal betale mere for en spiller end andre klubber for at hente dem. AGF har notorisk v?ret d?rlige k?bm?nd, da udbyttet i forhold til investeringen har v?ret for ringe, men det er ikke n?dvendigvis fordi x spiller skal have y % mere i l?n for at spille her ift. fx Randers eller Horsens. AGF har sikkert vurderet potentialer forkert (eller der har v?ret andre grundl?ggende ting galt i klubben) og har dermed betalt for meget for spillerne.

S? du tror hverken p? det Randers melder ud via S?ren Pedersen, eller p? det Ekstrabladet skriver som objektiv kommentator som ofte har fingeren p? pulsen omkring AGF-handler (Egelund), men p? din egen teori?  :D  hehe  :D

Hvad er det nu man siger om heste og zebraer? (Apropos Randers)
Nej men jeg siger man ikke skal tro p? alt der bliver sagt i Randers😱. Der har tidligere v?ret ting, hvor de har haft en tendens til lemf?ldig omgang med sandheden.

S? sandheden er nok et sted midtimellem.

Stig AKA Frank Heskj?r date=1565817758 said:
Alts? det er da meget normalt ude i det normale erhvervsliv ogs?, at st?rre virksomheder har h?jere l?nninger for at tiltr?kke arbejdskraft!?

Det er bestemt ikke min erfaring fra finanssektoren (og det samme g?r sig g?ldende i andre sektorer ud fra hvad jeg h?rer), hvor l?n ellers er en v?sentlig driver bag folks beslutninger. Danske Bank og Nordea er ikke kendt for at v?re l?nf?rende. De l?nner godt, men lever ogs? h?jt p?, at det er sp?ndende steder at arbejde (i hvert fald f?r diverse hvidvask-skandaler), har gode karrieremuligheder og at de ser godt ud p? et CV. Det er de ambiti?se mellemstore steder der presser l?nnen op, for at kunne kapre folk v?k fra netop de store etablerede virksomheder.

Men n?r det er sagt, tror jeg ogs? AGF har m?ttet betale overpris for spillerne i en lang periode, som jeg dog tror er ved at v?re sluttet. Kombinationen af galehus, d?rlige resultater og en lang r?kke af forliste karrierer er nok ikke noget der f?r spillerne til at flokkes til. P? samme m?de tror jeg ogs? BIF i disse ?r m? betale mere for samme spiller end FCK og FCM.

Men jeg troede ?rligt talt at det var et veletableret og alment accepteret emne, at AGF betalte mere i l?n end andre klubber p? lige fod.

Samtidig er det vel alment kendt, at PC (JN) har gjort op med vores l?npolitik de seneste ?r? S? vidt jeg ved, er alle spillere nu ansat p? pr?stationsbetingede kontrakter. Ergo m? vi betale rekordlav l?n lige nu...

Jeg synes det er sv?rt at sige, hvor l?nniveauet er lige nu, sammenlignet med f.eks. OB og Aab. Det bliver g?tteri.

Ja man skal ikke tro p? alt der bliver sagt af spin fra klubberne.

Haha ja hvis s?sonen forts?tter s?dan, g?r vi et vildt vindue im?de n?ste sommer med ale de penge der er sparet p? pr?stationsl?n.

Det er i hvert fald lettere at se bagudrette,t hvad de forskellige klubber har solgt og k?bt spillere for eller haft af l?nudgifter.
Uanset tyder meget i hvert fald p? at de er s? lige - s? det kan v?re ligegyldigt hvem der betaler mest.

Om ikke s? l?nge s?lger fcm Paul for mange mio.  Han er et godt eks p? at det er klogt at have t?lmodighed og/eller udleje spillerne til 22-23 ?rs alderen. Han slog f?rst i gennem som 22-?rig. Vores egen Aron var ogs? knap 22 ?r. Og havde i?vrigt en "m?lkrise" p? 4 kampe i sit vilde efter?r. S? m?ske vi ikke skal v?re s? bekymret over PM ikke har scoret i 4 kampe...
Der kan sikkert findes mange eksempler - ligesom mange aldrig slog til.  G?lder ogs? forsvarsspillere fx Kian Hansen tog nogle ?r inden han blev rigtig god i EfB - var faktisk 23. Stage var ogs? 21? f?r han i for?rss?son blev rigtig fast mand. Og f?rst s?sonen efter som 22 ?rig en k?mpe profil.

Aron J?hannsson, statistik for superligaen 2012/2013 - SuperStats
Paul Onuachu, statistik fra superligaen, all-time - SuperStats
Kian Hansen, statistik fra superligaen, all-time - SuperStats
Kian Hansen, statistik fra superligaen, all-time - SuperStats

SteenA said:
Men jeg troede ?rligt talt at det var et veletableret og alment accepteret emne, at AGF betalte mere i l?n end andre klubber p? lige fod.

Samtidig er det vel alment kendt, at PC (JN) har gjort op med vores l?npolitik de seneste ?r? S? vidt jeg ved, er alle spillere nu ansat p? pr?stationsbetingede kontrakter. Ergo m? vi betale rekordlav l?n lige nu...

Jeg synes det er sv?rt at sige, hvor l?nniveauet er lige nu, sammenlignet med f.eks. OB og Aab. Det bliver g?tteri.

Der er ingen tvivl om at Nikolaj Poulsen f?r mere i l?n i AGF end han gjorde i Randers og det samme er helt sikkert g?ldende for Amini. Det skal dog ogs? med i regnestykket, at de var unge og under udvikling i Randers, imens de nu er mere modne og komplette spillere, Stage f?r sansynligvis ogs? mere i l?n i FCK nu.

Det handler om at finde de spillere som har et st?rre potentiale end det de har mulighed for at udleve i deres nuv?rende situation, og det er dette potentiale man afl?nner efter. Nikolaj Poulsen fik uden tvivl et l?ntilbud der var st?rre end det han gik til tidligere, men ikke n?r s? meget som han kunne f? i AGF, og det handler ikke mindst om at PC vurderede at han er mere v?rdifuld, end S?ren Petersen gjorde. Det bet?d nok ogs? noget at man ikke ?nskede at der gik alt for meget inflation i l?nnen i Randers, da de nok ikke kan stampe v?sentligt flere l?nkroner op af jorden i Randers (DN n?vnte at der var et st?rre potentiale i AGF end i Randers).

S?dan er f?dek?den, de store klubber giver mere i l?n, og skal derfor ogs? kunne tiltr?kke bedre spillere, det er PCs ansvar at l?nniveauet passer til evnerne, derfor skiller han sig af med dygtige spillere som Kanstrup og Sana, da de ikke er s? dygtige som deres l?n ligger op til. Det skal dog ogs? med at en spiller der kun er lidt bedre end sin konkurrent, godt kan v?re langt dyrere, hvis den lille difference kan v?re udslagsgivende for holdets succes, Stage er f.eks. ikke dobbelt s? god som Amini, men f?r sansynligvis dobbelt s? meget i l?n nu.

Martinstranger date=1565851266 said:
Nej men jeg siger man ikke skal tro p? alt der bliver sagt i Randers😱. Der har tidligere v?ret ting, hvor de har haft en tendens til lemf?ldig omgang med sandheden.

S? sandheden er nok et sted midtimellem.
 100% enig ift Randers. Ignorer bare dem s?.. Men jeg tror alts? p? Klaus Egenlund n?r han skriver det. Han er den journalist/kilde i hele Danmark med mest finger p? pulsen n?r det kommer til AGFs g?ren og laden p? transfermarkedet. 

SteenA date=1565852302 said:

Ja. Jeg talte i et historisk perspektiv. Og det er jo NETOP derfor jeg synes, at vi nu har nogle unikke muligheder i AGF-sammenh?ng for at tro p?, at der er nye tider p? vej. Det andet var en lang sort cirkel at komme ud af. For hver gang du hentede en spiller p? en dyr l?n som andre klubber ikke ville tilbyde, s? vandt du spilleren ja, men n?r han s? fejlede, s? kunne man ikke komme af med ham igen. Ingen ville overtage dem. S? vi s? gentagne gange at spillere fik en pose penge for at oph?ve, eller l?b hele kontrakten ud. 

Under PC har han talrige eksempler p? den ?ndring med Dino, Guira, Kanstrup, Sana og alle de andre er allesammen blevet overtaget/hentet inden udl?b. Spelmann var vist p? den gamle kontrakt, og jeg er i tvivl om Riel. Riel var ingen interesseret i, da han jo havde alt for h?j l?n, s? ingen ville matche det AGF gav ham. Det er lidt pointen. Du kan ikke komme af med en Riel der har sit livs bedste l?n.

Derfor er det bedre at betale en transfer for spilleren, og give lavere l?n, da du s? bedre/nemmere kan komme af med ham. Han har ogs? nemmere ved at lade sig lokke af andre tilbud dog... S? n?r Randers, AaB og de andre gerne betaler for spillerne, og giver lavere l?nninger, s? br?nder de ikke inde med spillerne p? samme m?de, men m? ogs? som i Randers' tilf?lde se spillere smutte til AGF for bedre vilk?r for dem personligt.

S? man kan sige at n?r det g?r godt, s? skal man g?re noget ekstra for at holde p? spillerne.
N?r det g?r d?rligt, s? skal man ikke have forgyldt dem s? meget, at de ikke kan skifte selv n?r de er ubrugelige/u?nskede/i overskud.
Det er en balance. 

T-Knogle date=1565856550 said:
S?dan er f?dek?den, de store klubber giver mere i l?n, og skal derfor ogs? kunne tiltr?kke bedre spillere, det er PCs ansvar at l?nniveauet passer til evnerne, derfor skiller han sig af med dygtige spillere som Kanstrup og Sana, da de ikke er s? dygtige som deres l?n ligger op til. 
 Pr?cis. Dog har AGF betalt mere i l?n end vi burde, for at kompensere for d?rlige sportslige udsigter, og for?ldede/elendige tr?ningsforhold. T?nk sig, at for 5 ?r siden var der end ikke en kondicykel ved tr?ningsanl?gget. Det varJN der stod for de ?ndringer og TVANG dem igennem. Han insisterede endda p?, at der skulle stilles midlertidige skurvogne med tr?ningslokaler op, indtil det nye klubhus var f?rdigt. F?r i tiden skulle spillerne k?re ned til stadion for at tr?ne lidt ekstra i lokalerne der.... Amat?ragtigt, ?rligt talt.

Ift delen om at skille sig af med spillere som ikke pr?sterer ift l?nnen, s? kan det jo netop ogs? nemmere lade sig g?re, n?r den l?n de f?r ikke er overdrevet h?j, og pumpet op af "AGF-skatten" som jeg vil d?be den sorte cirkel som AGF har v?ret i i 20 ?r ift manglende sportslig succes/udsigter vs den l?n der skulle lokkes med vs de f?lgeskader det medf?rte gennem ?rene.

Der er godt nok kommet gang i debatten  og endda med rigtig mange sp?ndende indl?g. Det er en sand forn?jelse at hver gang man lige skal se, om der er kommet noget nyt, s? er der en hel stribe velargumenterede indl?g og hver gang man lige skal til at s?tte sig til tasterne, s? har debatten drejet sig fra man starte tankefasen til man starter skrivefasen! (m?ske jeg bare t?nker lidt for langsomt p? mine gamle dage).

Nu vil jeg alligevel pr?ve med et par ting jeg mener er overset i debatten og hvis jeg har misset, at det st?r et andet sted, s? m? I godt v?re overb?rende med mig - jeg n?rmer mig kraftigt de 40!

For det f?rste, s? ville det hele v?re s? meget nemmere at diskutere, hvis man offentlige l?nninger ligesom i amerikansk sport.

Min f?rste kommentar er egentlig ikke et opl?g til diskussion, men bare en konstatering. N?r vi giver Glen skylden for nogle af de spillere, der er blevet hentet, og som ikke passer ind i Davids system eller er fundet for lette, s? tror jeg ikke vi skal medregne det sidste vindue. P? det tidspunkt tror jeg, at Glen var s? meget dead-man-walking og man havde kraftige f?lere ude hos David, at David havde mindst liges? meget at skulle have sagt som Glen. Pr?v at t?nke tilbage p?, at Guira blandt andet blev brugt som kant under Glen og at Riel ikke ligefrem var fast mand p? trods af, at han blev hentet som den varme angriber i superligaen. B?de Ankersen og Sana kom fuldst?ndig ude af form til klubben, s? der ville det ogs? v?re smart lige at sp?rge den fremtidige tr?ner.

Med hensyn til diskussionen om, at AGF betaler mere i l?n end andre klubber, s? tror jeg I har ret i, at AGF betaler en risikopr?mie for, at vi har v?ret et elevatorhold, men jeg tror ikke det er en generel ting, at spillere forlanger mere i l?n, fordi det er AGF de skal til - ligesom man h?rer omkring Man City, hvor klubber og spillere straks bliver gr?dige. Forskellen er, at p? den hylde AGF henter, s? er der mange spillere, mens de spillere, der kommer til City godt ved, at det er den eksakte spiller de vil have, hvorfor de egentlig ikke er i konkurrence med andre.

Jeg kan ogs? sagtens f?lge, at hvis klubben ses som et udstillingsvindue mod st?rre klubber(f.eks. hvis man spiller i Europa), s? vil der v?re spillere, der er s? ambiti?se, at de vil acceptere at spille til en lavere l?n, for at ?ge deres chancer for at skiftet kan blive et springbr?t for at komme til n?ste hylde.

Jeg tror dog, at vi betaler mere i l?n end de andre klubber af en helt anden grund. Hvis vi kigger p? mange af de spillere vi har hentet, s? har det v?ret i konkurrence med andre klubber. Hvis vi kigger p? de seneste vinduer, s? har det ihvertfald gjort sig g?ldende i forhold til Mortensen, Tingager, Eskelinen, Poulsen og Helenius og m?ske ogs? flere af de andre uden jeg har lagt m?rke til det. N?r der er flere klubber, der er interesseret vil prisen(l?nnen) naturligvis blive presset op og derfor ender vi med dyre l?nninger sammenlignet med f.eks. AaB, der har v?ret heldige at ramme Okore, Andersen og Kusk p? tidspunkter med stor usikkerhed omkring dem og derfor f? bejlere, men som ogs? har br?ndt nallerne p? Kristoffer Pallesen, fordi han var en attraktiv spiller, da de hentede ham.

FCN har v?ret i en endnu bedre forhandlingsposition, da de jo har form?et at skrive kontrakter med spillere, der er s? unge, at de ?vrige klubber har haft alt for stor usikkerhed omkring spillerne til at tilbyde kontrakter. Derudover har de f.eks. hentet Kian Hansen p? grund af personlige ?nsker, hvilket har gjort, at de sandsynligvis har hentet ham til discountpris.

En sidste ting jeg godt vil kommentere p? er pr?stationsl?nnen, som jeg tror mange overvurderer. Jeg n?gter at tro p?, at en spiller er s? naiv, at de accepterer en meget kraftig pr?stationsbetinget kontrakt uden, at der er meget stor sandsynlighed for, at de vil kunne opfylde kravene til at f? udbetalt bonusserne. Skulle en Backmann f.eks. acceptere en kontrakt, der er betinget af, at han spiller, n?r man t?nker p?, hvor meget han har v?ret skadet? Skulle Helenius acceptere det samme, n?r han ved, at han nok er 2. valg og ellers er blevet forg?jlet noget af PC ved kontraktforhandlingerne? Vil spillerne generelt acceptere en kontrakt bundet op p? top 6, n?r klubben meget sj?ldent n?r top 6?

Jeg tror simpelthen ikke, at det er en s?rlig stor del af kontrakterne, der er bundet op p? pr?stationsl?n, men den er helt sikkert st?rre end, hvad den var tidligere. Spillerne og deres agenter er simpelthen for st?rke forhandlere til at acceptere det, s?rligt n?r mange af spillerne havde alternativer til AGF, da de skulle underskrive deres seneste kontrakt.

AaB henter igen en uden for vores r?kkevidde - nu har de 5 af dem:

Avis: AaB henter Hannover-nordmand

Lige pr?cis en off 8'er vi kunne bruge, 10 m?l i sin sidste s?son i Norge, bundesligakampe og landskampe.

Generelt - s?danne unge spillere vi skal hente hjem n?r norske, svenske eller danske profiler skal have kickstartet karrieren inden nyt udlands eventyr.

Hvis vi vil op og blande os mellem 4-6, er vi n?dt til at have bedre spillere som fcn, ob, aab - bestyrelsen m? v?re parat til at investere i den slags spillere der, plus talentsatsningen som vi er i gang med. Og akademi p? vej. Vi b?r ogs? udfordre fcn og fcm i det afrikanske marked efter min mening, hvis vi kan finde kapitalen til det.

Tingager er god men lige et niveau under de AaB-k?b, samme med Sana, og YT - og det er ikke blevet en k?mpe succes, m?ske ogs? noget med mentalitet og for lidt 2 vejsspillere (men okay er Kusk ogs?). Backmann er den der kommer t?ttest p? AaB k?bene - der er vel n?rmest match.

Det bekr?fter bare min teori om at AGF har det sv?rt, n?r OB og is?r AaB spiller med musklerne ift l?n.  H?ber jeg tager fejl og vi snart set noget fra AGF som virkelig er super profiler.

Taktikfokus date=1565874709 said:
En sidste ting jeg godt vil kommentere p? er pr?stationsl?nnen, som jeg tror mange overvurderer. Jeg n?gter at tro p?, at en spiller er s? naiv, at de accepterer en meget kraftig pr?stationsbetinget kontrakt uden, at der er meget stor sandsynlighed for, at de vil kunne opfylde kravene til at f? udbetalt bonusserne. Skulle en Backmann f.eks. acceptere en kontrakt, der er betinget af, at han spiller, n?r man t?nker p?, hvor meget han har v?ret skadet? Skulle Helenius acceptere det samme, n?r han ved, at han nok er 2. valg og ellers er blevet forg?jlet noget af PC ved kontraktforhandlingerne? Vil spillerne generelt acceptere en kontrakt bundet op p? top 6, n?r klubben meget sj?ldent n?r top 6?

Jeg tror simpelthen ikke, at det er en s?rlig stor del af kontrakterne, der er bundet op p? pr?stationsl?n, men den er helt sikkert st?rre end, hvad den var tidligere. Spillerne og deres agenter er simpelthen for st?rke forhandlere til at acceptere det, s?rligt n?r mange af spillerne havde alternativer til AGF, da de skulle underskrive deres seneste kontrakt.
 Tak for de positive kommentater omkring tr?den, debatformen og stemningen. Jeg er enig. Godt at vi husker at rose og s?tte ord p? det ogs?. 

Ift pr?stationsl?nnen, s? er 10% af et budget p? 40 millioner jo allerede 4 millioner kroner. S? lad os sige at spillerne f?r 10% mindre hvis de ikke spiller x antal kampe og/eller 10% mindre hvis AGF ikke kommer i top 6, s? det det forskellen p? et dumt 4 millioner kroners underskud, og et regnskab i 0. 

Hvor mange % det er, om det er st?rre % p? en spiller som Toutouh der m?ske skulle acceptere andre forhold andre spillere ved vi af gode grunde ikke. Men det er mit indtryk fra Egelund og andre, at der varieres fra kontrakt til kontrakt (fra spiller til spiller).

Tidligere ved f?rste nedrykning var der ingen nedryknigsklausuler heller, det har vi oveni nu, go har haft i en l?ngere periode. S? alts? hvis holdet glipper m?ls?tningen er l?nnen billigere for at kompensere for glippede TV-indt?gter, og hvis holdet rykker ud er der en stort l?n-nedgang for at beskytte klubben.

Det medf?rer bl.a. at AGF kan lave overskud som sidste ?r, hvor vi glipper top 6, og dermed f?r f?rre TV-penge, og placeringspenge, men til geng?ld sparer en portion l?n. (bonus). Og lad os sige det var de 10% i snit, s? er sidste ?rs overskud p? 6-10 millioner (inkl salg af Jova og Junker) jo reddet lidt af den slags ordninger, hvis vi ingen salg havde.

Tror nu heller ikke de pr?stationsbetingde kontrakter er s? vilde igen, det var mest sjov det jeg skrev om det. Men sv?rt at vide. Jeg h?fter mig ved Jacob Nielsen i sin tid i Randers sagde at rykke de ned var der indregnet l?nnedgang s? det ikke ville blive noget problem ?konomisk, men mest sportsligt.

Tror ogs? det er marginalt hvad AGF m? betale mere i strafl?n ift OB og AaB i markedet. Det er en k?mpe fordel at forhandle l?n med de helt unge som FCN g?r, der ikke har s? stort fokus p? l?n, men v?gter udvikling h?jt. Ogs? noget lettere at forhandle og forl?nge en 18 ?rigs kontrakt n?r der ikke er andre klubber p? banen, som fx omkring de transferfrie spillere.

Man m? bare konstatere at AaB nu igen igen henter fra en hylde hvor vi ikke har v?ret f?r (med mindre man regner YT til den).

[member=25]Stig AKA Frank Heskj?r[/member]

Jeg ser hele de her pr?stationskontrakter som en form for forsikring for klubben, men som alle andre forsikringer, s? koster det alts? noget at have en forsikring. Jo h?jere risikoen for at "forsikringspr?mien" skal udbetales jo mere vil jeg kr?ve at f? i betaling for den.  Hvis forsikringen baserer sig p? top-6, s? er det naturligvis meget dyrt for AGF, da vi jo endnu ikke har pr?vet at v?re i mesterskabsslutspillet.

Jeg har ikke noget imod, hverken forsikringer eller pr?stationskontrakter, men det jeg har noget imod er, at man f?r omtalt de tidligere ledere i AGF som rene dilettanter og det bryder jeg mig ikke om. H?vdelse p? bekostning af andre er noget af det v?rste jeg ved, s?rligt n?r det er tvivlsomt om man egentlig selv er s? dygtig til sit arbejde som man giver udtryk for.

[member=184]Dichio[/member]

Jeg kan bestemt godt f?lge din tanke om, at vi kan have sv?rt ved at f?lge med, men jeg tror bare ikke det er tilf?ldet, s?rligt i dette vindue, hvor der b?r v?re ledige l?n- og transferkroner jvf. salg af Stage og PC's tidligere udmeldinger. Jeg kan ogs? underbygge mit argument med, at OB gerne ville have Tingager i vinter, men var meget langt fra at kunne tilbyde, hvad vi tilb?d i l?n.

Jeg ser den her handel som en typisk AaB - finder en spiller, der er g?et i st? og tager en chance. Lynge var mester i det i gamle dage, men jeg er lidt mere lunke med Gaardes evner til det samme.

Ja rigtig nok med Tingager og OB. Lad os h?be p? det. Kan naturligvis ogs? v?re OB bare har fundet sine to nye angribere med dygtihed uden at betale meget i l?n. Modsat har OB forl?nget med Tverskov som Br?ndby ellers ville have, men det kan naturligvis handle om sigte p? udlandet istedet.

Lynge var en sand mester, og Gaarde er ikke popul?r hos AaB-fans. Tiden er dog ogs? en anden ift flere klubber har givet AaB baghjul ?konomisk.

Dichio date=1565939457 said:
Jeg ser hele de her pr?stationskontrakter som en form for forsikring for klubben, men som alle andre forsikringer, s? koster det alts? noget at have en forsikring. Jo h?jere risikoen for at "forsikringspr?mien" skal udbetales jo mere vil jeg kr?ve at f? i betaling for den.  Hvis forsikringen baserer sig p? top-6, s? er det naturligvis meget dyrt for AGF, da vi jo endnu ikke har pr?vet at v?re i mesterskabsslutspillet.
 Alts? det eneste det "koster" er, at der kan v?re spillere der ikke vil skrive under p? en s?dan kontrakt. S? hvis PC danser p? den balance, at ingen siger nej til de pr?stationskontrakter, s? koster det jo ikke noget. Hvis der er spillere som ikke vil til AGF pga. det, og vi netop ikke indfrier vores m?ls?tning pga. det, s? koster det til geng?ld. Men med spillere som Thorsteinsson, Tingager og Patrick Mortensen virker det jo ikke s?dan. Og de har jo sikkert ogs? tro p?, at egne evner er gode nok til at sikre at de indfrier det.

Og vi ved jo ikke hvad m?let er, for at indfri det. Og vi ved ikke hvor mange %/kroner det drejer sig om. 
Jeg kan ikke se hvorfor du tror at det koster klubben penge som en forsikring. Det her er jo mere en forretningsmodel som afl?nner folk delvist efter provision. F? AGF i top 6, og du bliver bel?nnet. (indforst?et at du glipper den bonus hvis AGF ikke kommer i top 6).
Og da AGF tjener langt flere penge i top 6 via TV/placeringer, s? har AGF r?d til at udbetale de penge. S? hvem ved om proportionen n?rmest er den samme for AGF om vi kommer p? en 5.plads som en 8.plads, netop fordi vi ikke skal af med de ekstra pr?stationsbetingede l?nportioner??
Hvis nu eks. truppen fik en bonus for at undg? nedrykningskampene? Skulle f? en bonus for at n? EL-playoff-finalen? 
Se det som udlovninger af bonusser istedet for udgifter til en forsikring.

Selvom jeg er enig i, at nedrykningsklausuler er en forsikring, s? kan jeg ikke se at den koster AGF noget. Spilleren skriver jo under i den forstand, at klubben bliver n?dt til at have den slags i kontrakten, og at det er et vilk?r de m? acceptere. Og da de ikke tror de bliver en del af en trup der p? nogen m?de rykker ud, s? tror jeg ikke de har et problem med at g?re det frivilligt. 

Til geng?ld mister AGF nok flere spillere hvis vi rykker ud, end dengang hvor de bare blev h?ngende og kostede klubben mange millioner ved nedrykning.. 

Det her er jo mere en forretningsmodel som afl?nner folk delvist efter provision. F? AGF i top 6, og du bliver bel?nnet. (indforst?et at du glipper den bonus hvis AGF ikke kommer i top 6).
Og da AGF tjener langt flere penge i top 6 via TV/placeringer, s? har AGF r?d til at udbetale de penge. S? hvem ved om proportionen n?rmest er den samme for AGF om vi kommer p? en 5.plads som en 8.plads, netop fordi vi ikke skal af med de ekstra pr?stationsbetingede l?nportioner??
Hvis nu eks. truppen fik en bonus for at undg? nedrykningskampene? Skulle f? en bonus for at n? EL-playoff-finalen? 
Se det som udlovninger af bonusser istedet for udgifter til en forsikring.
Ja, det m? grundl?ggende fungere som bonusser andre steder, hvor man f?r dem ved at n? visse m?l, men hvor der ogs? er mulighed for at tjene mere i alt end hvis det bare var en fast l?n. Spillerne kompenseres p? den m?de for risikoen ved ikke at n? m?lene. Man betaler s?ledes ekstra hvis det lykkes, men har ogs? bedre r?d s? det giver mere stabilitet og sikkerhed for klubben. Der m? v?re b?de individuelle og holdbonusser, men man kan fx forestille sig Juelsgaards l?n bliver bedre end den han havde f?et p? en fast l?n hvis han ender med at spille fast hele s?sonen. Og ja, bonusserne g?r at der s? er lidt mindre forskel p? at n? top-6 eller ej.

Latest posts

Back