New posts

Den store økonomitråd

• Thread starter Thread starter Dichio
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 254K
Den store økonomitråd
Jeg tror nu ikke det var lønloftet som var det helt afgørende - nok nærmere en plan for at komme ind på førsteholdet og få spilletid. Ikke ligefrem noget vi har udvist evner i de sidste mange år, når det gælder offensive spillere. Det var umiddelbart heller ikke Uwe der var kendt for at bringe unge spillere frem - lige nu ligner det at klub/træner forsøger at ændre den præmis men der er naturligvis lang vej hjem. Jeg tænker klubben er blevet bevidste om hvad der skal til for at fastholde og tiltrække talenter og derfor har CV/JP italesat det samt agerer sådan.

Enig. Bodø har et lavere lønbudget end vi har til gengæld er de vilde med at give unge spillere tillid. At løn er sluppet ud som værende et krav, mistænker jeg klubben for at stå bag. Han havde eftersigende tilbud fra Dortmund, så jeg kan ikke forestille løn var den primære årsag hvis overhovedet men nærmere vejen til spilletid.

Enig. Bodø har et lavere lønbudget end vi har til gengæld er de vilde med at give unge spillere tillid. At løn er sluppet ud som værende et krav, mistænker jeg klubben for at stå bag. Han havde eftersigende tilbud fra Dortmund, så jeg kan ikke forestille løn var den primære årsag hvis overhovedet men nærmere vejen til spilletid.

Klubben var nødt til at komme med deres version og der kunne de ikke rigtig sige:
"han har fravalgt talent-afdelingen i AGF og mener vejen til spilletid på førsteholdet er for lang for talenter"

Jeg mener Ørskov formulerede noget om "løn og klausuler" - måske det endda var en frikøbsklausul han ville være sikker på var lav nok. Men knægten har jo drømt om at komme ud så snart det var muligt, så han var nok umulig at holde på. Vi skal bare have akademiet så højt op i gear, at de slet ikke har lyst til at skifte ud før senere i livet 🤞

Klubben var nødt til at komme med deres version og der kunne de ikke rigtig sige:
"han har fravalgt talent-afdelingen i AGF og mener vejen til spilletid på førsteholdet er for lang for talenter"

Jeg mener Ørskov formulerede noget om "løn og klausuler" - måske det endda var en frikøbsklausul han ville være sikker på var lav nok. Men knægten har jo drømt om at komme ud så snart det var muligt, så han var nok umulig at holde på. Vi skal bare have akademiet så højt op i gear, at de slet ikke har lyst til at skifte ud før senere i livet 🤞
Vi får måske en dag at se om der var en klausul som Bodø var villige til at give, men i forhold til den slags og ens eksisterende lønstruktur osv, kan det nok ofte være nemmere at give det til en ny spiller man henter udefra, og satte ham direkte på førsteholdet, end dem der allerede er i klubben og for spilleren kan det også være noget andet at sige ja til en anden klub end der hvor han er.

Vi skal gerne kunne holde på de største talenter eller under mindste få nogle penge ved et salg, men det kan nok aldrig helt undgås at nogle smutter. Uanset hvad er det selvfølgelig også godt at kunne vise at man har mulighed for spilletid som ung spiller, vi skal jo omvendt også selv ud og hente talenter til der overvejer flere tilbud.

Jeg ved ikke hvad de var uenige om men var det et par mio kr. kunne det så rigeligt være kommet mangefold tilbage i et fremtidigt salg og bygge klubbens ry op. Barcelona kigger på ham nu. Man skal kunne bryde et lønloft når et 10 års talent er i klubben ellers ser vi dumme ud hver gang når de smutter. Det er dumstædigt at fastholde andet.

At vi så aldrig igen skal have en træner der udstråler så meget foragt for at give talenter spilletid er en anden sag. Det vil skræmme talenter væk fra vores klub. Det var muligvis den store årsag til udlængslen.

Jeg forstår ikke at andre skal købes ud først. Kan en ny investor ikke komme ind stærkt i en emmision?

Last edited:
Jeg ved ikke hvad de var uenige om men var det et par mio kr. kunne det så rigeligt være kommet mangefold tilbage i et fremtidigt salg og bygge klubbens ry op. Barcelona kigger på ham nu. Man skal kunne bryde et lønloft når et 10 års talent er i klubben ellers ser vi dumme ud hver gang når de smutter. Det er dumstædigt at fastholde andet.

Du - eller vi andre - aner intet om, hvad der er op eller ned i de forhandlinger. Det er bemærkelsesværdigt dumstædigt at insistere på at kalde klubbens ageren for dumstædig, når du reelt set ikke ved, hvad han har krævet. Hvad hvis han krævede at blive lønførende i klubben?

At vi så aldrig igen skal have en træner der udstråler så meget foragt for at give talenter spilletid er en anden sag. Det vil skræmme talenter væk fra vores klub. Det var muligvis den store årsag til udlængslen.

Måske var de unge spillere bare ikke dygtige nok til, at Uwe kunne vise Mikkel Bro, at han gerne vil spille med de unge.

I hvert fald har JP droppet rigtigt mange af de samme soillere - undtagelsen er Emmery, der også er blevet det ældre og SB, som virkeligt steppede op i sommers.

Pladen med Uwe som talentfornægter er forældet. Det blev den i det øjeblik, JP gjorde stort set præcis det samme. Det vil skete i kamp to i sæsonen.

Tror du selv på det? Den løn har han da på ingen måde fået i Bodø men derimod en mulighed for at spille på et førstehold der tror på talenter.

Jeg tror ikke nødvendigvis, han har forlangt det samme for at spille i Bodø, som han har forlangt for at spille i AGF. Eller med andre, kunne jeg gætte på, at han forlangte betragteligt mere for at spille i AGF end i Bodø. Men det er ikke pointen.

Pointen er, at du er ekstremt skråsikker, uden at have noget som helst at have din skråsikkerhed i.

Du aner intet om, hvor langt klubben har skulle strække sig for at møde Mikkel Bro. Der er selvfølgelig fair at være kritisk, men det er bemærkelsesværdigt, at du er så entydig, når du bare spekulerer.

Jeg forstår ikke at andre skal købes ud først. Kan en ny investor ikke komme ind stærkt i en emmision?

Det handler som sådan ikke om den ene spiller man første gang bryder lønstrukturen på.. Nej, det er den næste der så også vil op i det lag. Det skubber hele lønniveuaet op.
Derfor man holdte fast.
Om man så syntes det var det smarteste er en subjektiv holdning og hverken dumstrædigt eller andet, at have den modsatte holdning end dig.

Hvis man googler lidt, og slår tingene op, så har Bodø/Glimt årlige omkostninger for cirka 255 millioner danske kroner - 388 millioner norske - jvf. https://www.vg.no/sport/i/RzMxg2/ny...-saa-mye-tjente-og-brukte-toppklubbene-i-fjor

Deres indtægter er lavere 338 millioner norske, eller cirka 215 millioner danske kroner. AGFs samlede omsætning er på 186 millioner kroner til sammenligning

Mikkel Bro skulle baseret på det jeg kunne finde tjene 800.000 norske eller cirka 500.000 danske årligt. Så også i Danmark ville han være ret god betalt, Mads Jørgesen fra Silkeborg fik en sign-on på cirka 1 million og tjener cirka 50.000 kr om måneden i FCK.

I 2024 havde Bodø/Glimt samlede personaleomkostninger på 260 mill norske kroner - altså 166 danske kroner

https://agf-forum.dk/attachments/c3-85rsm-c3-b8te-202025-20-20oppdatert-20versjon-pdf.5617/

I sidste sæson var AGFs på 117 millioner kroner

https://agf-forum.dk/attachments/agf-as-c3-a5rsrapport-2024_25-pdf.5618/

Ingen af stederne kan man finde prævist hvad der går til førsteholdet dog.

Men jeg tror ikke de er lavere end AGF

Attachments

Tror du selv på det? Den løn har han da på ingen måde fået i Bodø men derimod en mulighed for at spille på et førstehold der tror på talenter.
Bevares, de 55 ligaminutter han har fået i sin tid hos Bodø tror jeg også godt han kunne være tæt på at have fået her. Ellers er det bare lidt pokalkampe mod amatørhold. Hvis han som 15-årig krævede at være en del af førsteholdstruppen her, og få en løn der er tilsvarende en spiller i førsteholdstruppen, så kan jeg da godt forstå at man fra AGF's side var varsom med det. Det vidner måske også lidt om knægtens opfattelse af egne evner på et tidligt tidspunkt. Måske han lige skulle vise sig i eksempelvis u19 ligaen først, som han var begyndt at få spilletid i, før han kunne kræve at være med i Superligatruppen. AGF kunne selvfølgelig bare have løjet og sagt, at uanset hvordan han præsterer, så er han naturligvis en del af superligatruppen.

Jeg har intet imod at en ung spiller forsøger sig i en udenlandsk klub, men det er for søgt at kritisere AGF for deres ageren i den her sag. Du forholder dig overhovedet ikke til spillerens, og forældrenes, egen ageren og krav. Det er alt for ensidigt og en masse gisninger. Måske han endda viser sig at blive et kæmpe flop. Vi ved det ikke. Men vi ved dog at AGF sad med alle fakta da de skulle opveje situationen. Det er jo også sandsynligt, at spilleren og familien allerede på forhånd havde besluttet sig for skiftet, næsten uanset hvad AGF måtte tilbyde.

Bevares, de 55 ligaminutter han har fået i sin tid hos Bodø tror jeg også godt han kunne være tæt på at have fået her. Ellers er det bare lidt pokalkampe mod amatørhold. Hvis han som 15-årig krævede at være en del af førsteholdstruppen her, og få en løn der er tilsvarende en spiller i førsteholdstruppen, så kan jeg da godt forstå at man fra AGF's side var varsom med det. Det vidner måske også lidt om knægtens opfattelse af egne evner på et tidligt tidspunkt. Måske han lige skulle vise sig i eksempelvis u19 ligaen først, som han var begyndt at få spilletid i, før han kunne kræve at være med i Superligatruppen. AGF kunne selvfølgelig bare have løjet og sagt, at uanset hvordan han præsterer, så er han naturligvis en del af superligatruppen.

Jeg har intet imod at en ung spiller forsøger sig i en udenlandsk klub, men det er for søgt at kritisere AGF for deres ageren i den her sag. Du forholder dig overhovedet ikke til spillerens, og forældrenes, egen ageren og krav. Det er alt for ensidigt og en masse gisninger. Måske han endda viser sig at blive et kæmpe flop. Vi ved det ikke. Men vi ved dog at AGF sad med alle fakta da de skulle opveje situationen. Det er jo også sandsynligt, at spilleren og familien allerede på forhånd havde besluttet sig for skiftet, næsten uanset hvad AGF måtte tilbyde.
De fleste af dem der er store talenter i den alder er alligevel ikke dem der får de største karrierer. Det gør selvfølgelig ikke noget at have talentet, der er bare så meget andet der også betyder noget og flere års afgørende udvikling. Man skal reelt have mange talenter igennem systemet for at ramme plet jævnligt. Det er også derfor man ikke så godt kan gå langt udover den lønramme man har i det enkelte tilfælde, vi skal løfte økonomien generelt hvis vi skal kunne konkurrere på løn.

Ham der Jeppe Kjær der blev den yngste målscorer i Superligaen for Horsens som 16-årig var omkring Ajax og så Bodø og er nu endt i Mjällby og selvom det selvfølgelig er meget succesfuldt at være i Mjällby i denne sæson, er det også et hypet talent, der som 21-årig blev et 5 mio kroners salg til en mindre klub i Sverige. Det er for tidligt at sige om MBH bliver en guldfugl, men man kan godt sige at AGF nu engang ikke kan sprænge sin lønramme med den usikkerhed der er.

De fleste af dem der er store talenter i den alder er alligevel ikke dem der får de største karrierer. Det gør selvfølgelig ikke noget at have talentet, der er bare så meget andet der også betyder noget og flere års afgørende udvikling. Man skal reelt have mange talenter igennem systemet for at ramme plet jævnligt. Det er også derfor man ikke så godt kan gå langt udover den lønramme man har i det enkelte tilfælde, vi skal løfte økonomien generelt hvis vi skal kunne konkurrere på løn.
Præcis. Giver ikke mening at løfte talent-budgettet bare for at satse det på en enkelt lodseddel - også selvom den måske har større chance for gevinst end normalt. Budgettet skal spredes ud over så mange gode spillere som muligt, faciliteter og trænere. Det er den måde vi (og andre) får succes med talentsatsningen. Ikke ved at skubbe det hele ind på et enkelt nummer på rouletten.

Jeg ved godt det bliver lidt skråsikkert og at jeg intet ved om den konkrete kontraktforhandling. Når jeg går efter den er det også af principielle årsager. Hvis vi har en ubrydelig lønramme vil vi med jævne mellemrum miste et talent ud over det sædvanlige og det er netop den slags spillere, der flytter klubben økonomisk til i næste lag. Jeg tror ikke på at det betyder hele lønstrukturen bryder sammen hvis alle kan se at ham der han sparker bare kasser ind på samlebånd.

Jeg tror FCM/K gør det nødvendige for de åbenlyst største talenter de har. Kan ikke huske nogen der er gledet FCM af hænde. Tvært imod fisker de goldenboys når de kan. Vil BIF lade Ambæk gå på grund af en uenighed om 25K om måneden?

Der er ingen garantier for at alle store talenter går hele vejen. Men hvis vi aldrig bryder lønstrukturen forbliver vi middelmådige.

Jeg ved godt det bliver lidt skråsikkert og at jeg intet ved om den konkrete kontraktforhandling. Når jeg går efter den er det også af principielle årsager. Hvis vi har en ubrydelig lønramme vil vi med jævne mellemrum miste et talent ud over det sædvanlige og det er netop den slags spillere, der flytter klubben økonomisk til i næste lag. Jeg tror ikke på at det betyder hele lønstrukturen bryder sammen hvis alle kan se at ham der han sparker bare kasser ind på samlebånd.

Jeg tror FCM/K gør det nødvendige for de åbenlyst største talenter de har. Kan ikke huske nogen der er gledet FCM af hænde. Tvært imod fisker de goldenboys når de kan. Vil BIF lade Ambæk gå på grund af en uenighed om 25K om måneden?

Der er ingen garantier for at alle store talenter går hele vejen. Men hvis vi aldrig bryder lønstrukturen forbliver vi middelmådige.

Nu skal man jo sjældent bruge Brøndby som det gode eksempel.

Herudover er Brøndbys sportslige budget også væsentligt større end AGFs. Derfor vil 25000 ekstra om måneden også være en større udskrivning her end der.

Hvis det passer, at MBH tjener 500.000 om året, ville han givetvis skulle have haft mindst det samme i AGF.

I så fald gætter jeg på, at han ville tjene væsentligt mere end en række væsentligt mere etablerede spillere i AGF. Som minimum ville han tjene mere end Callø, Emmery, Andersen og SB. Og jeg gætter på, at han også ville nærme sig Kahl, som er på en gammel kontrakt, der ikke er blevet forlænget.

Det vil i sig selv være uholdbart for en 16-årig, der ikke ville være god nok til at spille regelmæssigt endnu - og han kan ikke spille regelmæssigt i Norge, så det havde han næppe heller kunne her. Det vil givetvis også forstyrre hierakiet, og andre spillere vil nok også forlange mere i løn.

Lynhurtigt er fx Solbakkens løn røget, fordi alle de yngste spillere skal have mere i løn for at matche ham den 16-årige ungdomsspiller, som ikke spiller.

Herudover ved du heller ikke, om han også har forlangt en videresalgsklausul på fx 5 millioner, garantier for spilletid eller lignende.

Jeg er enig i, at man skal strække sig langt for at holde på de allerstørste talenter.

Jeg er også helt overbevist om, at AGF har strukket sig meget langt for at få MBH på kontrakt. Men jeg stoler også på, at klubben har lavet en helhedsvurdering og handlet ud fra den. Og så ligner det iøvrigt ikke, at det nogensinde har været et reelt tema for spilleren at skrive kontrakt med AGF.

Men hvis vi aldrig bryder lønstrukturen forbliver vi middelmådige.
Jeg synes faktisk ikke der er noget som helst middelmådigt ved AGF for tiden. Det synes jeg heller der har været en rum tid.
Det er korrekt, at vi ikke vinder trofæer, men der findes ikke en eneste logik, der tilsiger, at vi burde vinde trofæer med vores aktuelle økonomiske formåen. Så at vi overhovedet spiller med om det - altså spiller MED om det, ikke bare deltager i superligaturneringen og forlader pokalen inden kvartfinalerne - det synes jeg er alt andet end middelmådigt.

Og jeg fastholder: hvis det alene var lønnen der gjorde for den knægt, så er han ikke velkommen i AGF. Vi har, for netop IKKE at blive middelmådige igen, brug for spillere, der vil projektet, vil AGF og kan se sig selv bidrage og AGF hjælpe dem til næste niveau/afslutte deres karriere på bedst tænkelige måde.
Hvis det derimod var fordi han var usikker på, om han nogensinde ville få chancen, se dét er et stort problem. Men præmissen her, er, at han valgte nogle andre pga. løn og kun løn; i hvilket tilfælde jeg er glad for han skred. Lejesoldater med en tegnebog dér, hvor hjertet sidder, har vi haft rigeligt af. De slår op i banen ved første tegn på modgang. Ellers tak.

Men præmissen her, er, at han valgte nogle andre pga. løn og kun løn

Hvis han var endt i Dortmund eller sågar Ajax, ja enig i præmissen men jeg nægter at tro på, han vælger et sted hvor kragerne dør af kulde bare ved tanken om at flyve derop, en klub som de sidste håndfuld år har udviklet danske spillere til større adresser.

Imo taler stort set alt for, han har valgt sportsligt og ikke økonomisk og helt ærlig 500000 kr. - hvis det tal passer - er ingenting heller ikke hvis han laver en Jeppe Kjær (jeg er med på, han kun var 15 men ingen knægte med det talent vælger håndører i fodboldforstand, pga. hvad nu hvis talentet ikke er stort nok).

Last edited:
Hvis det passer, at MBH tjener 500.000 om året, ville han givetvis skulle have haft mindst det samme i AGF.

I så fald gætter jeg på, at han ville tjene væsentligt mere end en række væsentligt mere etablerede spillere i AGF. Som minimum ville han tjene mere end Callø, Emmery, Andersen og SB. Og jeg gætter på, at han også ville nærme sig Kahl, som er på en gammel kontrakt, der ikke er blevet forlænget.

Hvorfor er det han skulle have mindst det samme? Det var vel alt andet lige lidt nemmere at blive boende her og ikke begynde at flytte.

Jeg håber godt nok ikke vi kun betaler Kahl det om året - for så kan jeg godt forstå, at vi får ufatteligt svært ved at forlænge den kontrakt. Det lyder vildt for et stort talent som den gang blev købt dyrt.

Jeg er også helt overbevist om, at AGF har strukket sig meget langt for at få MBH på kontrakt. Men jeg stoler også på, at klubben har lavet en helhedsvurdering og handlet ud fra den. Og så ligner det iøvrigt ikke, at det nogensinde har været et reelt tema for spilleren at skrive kontrakt med AGF.

Jeg tror heller ikke han var interesseret i at blive men ville ud - spørgsmålet var bare hvor han så de kunne udvikle ham bedst muligt. Det ved man aldrig men han talte da med de andre Danskere deroppe - herunder Grønbæk som talte varmt for Bodø og han kendte begge klubber. Han søgte selv hurtigt væk og blev desværre solgt inden han slog endeligt igennem. Stort salg dengang men havde meget gerne set ham udvikle sig endnu mere her. Desværre mente han andre var bedre til at hjælpe ham.

Og jeg fastholder: hvis det alene var lønnen der gjorde for den knægt, så er han ikke velkommen i AGF. Vi har, for netop IKKE at blive middelmådige igen, brug for spillere, der vil projektet, vil AGF og kan se sig selv bidrage og AGF hjælpe dem til næste niveau/afslutte deres karriere på bedst tænkelige måde.
Hvis det derimod var fordi han var usikker på, om han nogensinde ville få chancen, se dét er et stort problem. Men præmissen her, er, at han valgte nogle andre pga. løn og kun løn; i hvilket tilfælde jeg er glad for han skred. Lejesoldater med en tegnebog dér, hvor hjertet sidder, har vi haft rigeligt af. De slår op i banen ved første tegn på modgang. Ellers tak.

Præmissen om løn har klubben sat op - formentlig fordi de ikke kan tåle, at de bliver fravalgt som udviklingsklub. Han har prioriteret en mindre klub, hvor han kunne komme ind omkring førsteholdet tidligt og en klub som har vist de kan udvikle unge (Danske) offensive spillere. Ajax og Dortmund var også interesserede, så hvis det kun var løn tænker jeg han havde valgt dem. Men som skrevet ovenfor, tænker jeg han ville ud til en klub med et "bevist" talentmiljø som kunne udvikle spillere til de store ligaer.

Havde han været min søn, havde jeg formentlig anbefalet det samme på daværende tidspunkt - der var ikke noget i hverken sol, måne eller stjerner som indikerede at AGF ville/kunne satse på at udvikle unge offensive spillere. Det er endda skrevet som en stor fan af klubben.

Hvorfor er det han skulle have mindst det samme? Det var vel alt andet lige lidt nemmere at blive boende her og ikke begynde at flytte.

Det er en antagelse. Jeg formoder, at han aktivt valgte AGF fra og Bodø til på grund af de sportslige perspektiver. Jeg formoder derfor også, at AGF i højere grad ville skulle kompensere ham, hvis de skulle overbevise ham om at blive.

Men det er selvfølgelig også et muligt scenarie, at han var blevet, hvis AGF havde matchet lønnen fra Bodø. Det indikerer bare, at han skulle vægte de økonomiske perspektiver højst, og så var han nok endt i Dortmund eller Ajax i min logik.

Det er mit indtryk, at han har været meget aktiv i at søge væk. Så jeg tror ikke, han har været specielt bekymret over at skulle flytte.

Jeg håber godt nok ikke vi kun betaler Kahl det om året - for så kan jeg godt forstå, at vi får ufatteligt svært ved at forlænge den kontrakt. Det lyder vildt for et stort talent som den gang blev købt dyrt.

Jeg ved ikke, hvad Eric Kahl tjener. Googles AI estimerer 108.000 om måneden. Sidst jeg spillede football manager mener jeg, den var 65.000. Den er nok et sted under 120.000, gætter jeg på. Det ville i min optik være vildt, hvis en 16-årig ungdomsspiller skulle have halvdelen af den løn, som vi giver til den mest benyttede spiller i sæsonen.

Men jeg aner ret beset ikke, hvad nogen af dem tjener, så det er ren spekulation.

Jeg ville dog omvendt være skuffet, hvis vi har betalt Eric Kahl +100.000/måned i alle de sæsoner, hvor han ikke har leveret - det vil sige alt andet end de seneste to.

Præmissen om løn har klubben sat op - formentlig fordi de ikke kan tåle, at de bliver fravalgt som udviklingsklub. Han har prioriteret en mindre klub, hvor han kunne komme ind omkring førsteholdet tidligt og en klub som har vist de kan udvikle unge (Danske) offensive spillere. Ajax og Dortmund var også interesserede, så hvis det kun var løn tænker jeg han havde valgt dem. Men som skrevet ovenfor, tænker jeg han ville ud til en klub med et "bevist" talentmiljø som kunne udvikle spillere til de store ligaer.

Jeg gætter også på, han har valgt Bodø på grund af deres succes med at give unge danskere spilletid hurtigt og sende dem videre. Koblet med, at der er mange danskere i klubben, så det er nemt at falde til, at de spiller europæisk og dermed har et udstillingsvindue og at det er en relativt nem hjemlig turnering, hvor der er god mulighed for spilletid.

Alternativt er han bare virkeligt glad for nordlys.

Men derfor kan præmissen om økonomi jo sagtens være sand. Han kan sagtens have forlangt et beløb, AGF ikke ville betale, for at blive. AGF kunne jo sagtens bare have meddelt, at han ikke ville skrive med AGF, uden at uddybe hvorfor. Når de udtrykkeligt kommunikerer en årsag, tror jeg, der er noget om snakken.

Til gengæld mener jeg, at Bodø er en markant større adresse end AGF i disse år.

Der virker til at være udbredt bekymring for, at lønforskelle og anden forskelsbehandling kan ødelægge en gruppedynamik. Jeg forstår egentligt godt synspunktet, og jeg tror også, at det ville passe på de fleste arbejdspladser.

Når du først er 15-16 år og har været en del af elitesport i årevis, så er du dog i den grad tilvænnet til, at alle ikke behandles ens, og det er nu engang heller ikke alle, der fx overhovedet tilbydes en kontrakt. Og hvis ikke du har mødt forskellene endnu, så møder du dem da for alvor i seniorfodbold. Jeg kan ikke tro andet end, at der er et betydeligt spænd i lønningerne i en klub som AGF. Det bør der være - alle er ikke lige meget værd for klubben. Og talenterne er nu engang dem, der økonomisk kan blive allermest værd. Sidste sæson var Frederik Brandhof ikke meget dårligere end Kristian Arnstad - er det urimeligt for ham, hvis han på nogle punkter blev forfordelt til fordel for sidstnævnte? Nej, vel?

Anyway, jeg kender (heller) ikke til detaljerne i den konkrete situation med Mikkel Bro Hansen, men jeg køber ikke rigtigt det generelle synspunkt, at man ikke må smadre et (talent)lønloft for enkelte spillere. Det må man godt, og det ved dem omkring U- og A-truppen også godt. Og jeg synes heller ikke nødvendigvis en spiller er snotforkælet ved at forlange fx en million kroner om året i tre år, hvis begge parter i forhandlingen ved, at underskriften minuttet egter underskrivelse er et tocifret millionbeløb værd for klubben i salgsværdi. (Igen, generelt eksempel, jeg har ingen viden om Mikkel Bro Hansens niveau og værdi).

Latest posts

Back