haha Martin
@Stig - kunne ikke være mere enig.
@ Winther - Ja godt de nu nævner det (de har lyttet med) og er lidt mere tydelige omkring det er sjussen frem til tal.
Og ja det er svært helt præcist lave et klart billede. Men okay de passer jo nok et stykke hen ad vejen, synes dog der er åbenlyse fejl som OB ikke længere er så tæt på AGF. Deres cheftræner har også flere gange snakket om vores kæmpe budget ift dem. Måske lidt sat på spidsen, Men tror nu vi har 7-8-10 mio mere efter oprustningen. Svært helt at sige.
Tænker også vi bare ved at kigge på trupperne og helheden, kan se der er langt op til fcm og især fck. Uden at det er umuligt at komme derop. Det har FCM vist.
Bif synes jeg vi kan måle os med både sportsligt, truppen og generelt.
FCN er specielle, og som Fred skriver, slår de slet ikke kapital sportsligt af talenterne især ikke i år og har flere gange være lige ved at misse top6, som vil koste fordi de så næppe kan sælge så dyrt. Hvis jeg skulle købe ind for Ajax, Anderlecht osv, så vil jeg gerne se spillerne blive matchet mod topklubberne (og det sker bedste i top6) eller bedre i Europa - inden jeg skulle købe. Derudover er klubben ikke så attraktiv for talenterne, hvis de ikke er med i top6. Desværre får de mange mio nu som gør de bør komme tilbage som fast i top6. Men
AaB er værste konkurrent af de øvrige. De har været stærke siden 90erne, men også vist lidt svaghedstegn seneste år.
OB har jo haft en lang 10 års krise som AGF (undtagen forrige sæson).
SØE, RFC og VB gør det flot, men også svært for dem at få mere ud af det end at blive midterhold og lejlighedsvis top6. De mangler lige det sidste 360 grader rundt.
Nok dufter der af fodbold som Ebbe Skovdal sagde om Vejle, men der dufter efterhånden også af eksotisk sammenrend og mere af købmandsbutik end sportshold.
SØE får penge men også samme udfordringer med at miste rødderne og allerede været lidt kurren på tråden.
RFC er bare kedelige og klemt i et lille geografisk enklave med lille grundlag på 100.000 mennesker mellem AaB, AGF og FCM (og slås også med hobro, sif, viborg om talenterne).
EfB har fået nye rige ejere, men også mistet deres lokale sikre anker. Igen kan der komme interesse konflikter når det lokaleislæt er væk.
VFF, ACH, SIF, Lyngby, evt Amager osv - skal vist bare være glade for en sæson i superligaen i ny og næ. Ligner alle elevatorhold.
VB, RFC og EfB vil nok også ryge lidt op og ned. SØE ligner et stabilt hold, og bedste bud til "top8".