Den store økonomitråd
Hvis de har 50 mio mere liggende de bare kan skyde ind i klubben hjælper det selvsagt meget. Man kan så sige at det havde været billigere at gøre det for et år siden og være blevet i Superligaen, men spillerbudgettet har vel været stort nok til at holde sig på nogenlunde sikker afstand af nedrykning, så ud fra den betragtning burde det ikke have været nødvendigt.Jeg tyskerne, med vilje, smed et relativt begrænset beløb i klubben for så, at kunne smide ind efter behov. Dog tror jeg ikke de har musklerne, eller lysten til at gøre det gentagne gange.
Lad os se, det er ikke usandsynligt vi har det "gamle" AaB - på lokale hænder - tilbage om et år, hvis de ikke rykker op
Så vidt jeg husker skød de noget ind indledningsvis og havde ret til at købe en større andel senere som de så også har eksekveret. Jeg er ikke så sikker på at de bare har mange flere penge klar, men hvis de har set lidt realistisk på det, må de have kunnet se at det kunne blive nødvendigt - det er trods alt en del store salg der skal laves for ikke at dræne kassen - så lidt forberedte på det må de have været. De har dog også talt om en urealistisk hurtig vej til toppen med deres fantastiske knowhow, så måske har de bare undervurderet det hele.
De har næppe tænkt at der skulle skydes penge ind bare for at dække et endnu større underskud, nok snarere at de bare lige etablerede sig og begyndte at sælge en masse spillere og så kunne der måske investeres yderligere. Hvis det er andre eksterne investorer de satsede på at få med nu, er der nok en risiko for at de trækker sig igen nu.