New posts

Den store økonomitråd

• Thread starter Thread starter Dichio
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 260K
Jep. Der står også den aftale udløber ved årsskiftet.

Men den nye aftale må være ret tung siden man har ladet den løbe til 2032
Sparekassen Danmark tegnede for 5 år på samme niveau. Så en bank ud og to ind.

Jeg mener at kunne huske at Steen Hessel kom til at røbe at priserne i AGF på det niveau startede på 2,5 og at der kan gradueres indenfor kategorien…Ceres er angiveligt det næststørste sponsorat i ligaen efter Carlsberg hvis man skal tro Peter Froulund.

Men det er også her jeg ser vigtigheden i at vi får de præcise VIP faciliteter vi skal bruge. Der ligger altså virkelig mange store / mellemstore sponsorater og venter på os.
Nu er det kun en N=1 viden, men jeg kender da en mindre virksomhed i Århus, som regner med at købe en boks, når det nye stadion står klar. Og de har aldrig været sponsorer før. Så skal jeg bare have nasset mig til en plads til åbningskampen:)

Men tror der er mange som har lignende overvejelser - bliver jo en helt anden oplevelse end nu.

Nu er det kun en N=1 viden, men jeg kender da en mindre virksomhed i Århus, som regner med at købe en boks, når det nye stadion står klar. Og de har aldrig været sponsorer før. Så skal jeg bare have nasset mig til en plads til åbningskampen:)

Men tror der er mange som har lignende overvejelser - bliver jo en helt anden oplevelse end nu.
Så vil jeg anbefale virksomheden om at være en relativ stor sponsor allerede nu. AGF regner ikke med at sælge boksene enkeltvis. De vil givetvis blive tilbudt til Koncernpartnere og Platinpartnere, selvfølgelig mod merbetaling (med mindre det allerede står i deres kontrakter).

Der er ingen tvivl om "får" vi det VIP setup JN har lagt op til, er det vel det førende i Danmark? Også bedre end Parken, og det vil naturligvis lokke rigtig mange til. + du kan få meget mere indtjening ud af koncerter osv med disse bokse
Nærmest uanset hvad det bliver, så er det bedre end i Parken. Men eftersom det gerne skulle være tidssvarende i 20+ år, så tænker jeg det er bedst det bliver den version AGF gerne vil have.

Der er ingen tvivl om "får" vi det VIP setup JN har lagt op til, er det vel det førende i Danmark? Også bedre end Parken, og det vil naturligvis lokke rigtig mange til. + du kan få meget mere indtjening ud af koncerter osv med disse bokse
He, det fik mig til at tænke på en sjov historie jeg fik fortalt til en barnedåb. En af deltagerne der sad ved vores bord bor i københavnsområdet. Han havde to venner, der drev en relativt succesfuld virksomhed sammen. Den ene har altid være FCK og den anden BIF. Så havde ham FCK fanen tegnet et større sponsorat i FCK via deres fælles virksomhed, og det blev brøndbyfanen lidt knotten over. Indtil han kom med i sponsorboksen. Nu er han FCK fan og tiljubler dem ved alle hjemmekampe. Så gode VIP faciliteter kan tiltrække alle. Måske Gardin Lis vil have et sponsorat her i stedet :ROFLMAO:

Jeg håber ikke de køber en af de bokse der bliver sparet væk lige om lidt 🥴

He he de har sat sig rundt om bordet i Brøndby bestyrelsen og så har formanden sagt noget i retning af “Vi forventer at komme ud af året med et underskud på op imod 100 mio - noget må gøres!” Så har de diskuteret frem og tilbage og er blevet enige om at selvom det gør ondt så er det nødvendigt at skære helt ind til benet og afskedige 6 medarbejdere! - Hvorefter bestyrelsen nikker anerkendende rundt til hinanden og der er bred enighed om at man viser handlekraft i en svær situation. “Nå hvad er så næste punkt på dagsordenen?” “Jo vi har også et problem med voldelige fans, hvordan løser vi det?”……
…”Hmm, så skulle vi måske ikke have fyret de seks medarbejdere i sikkerhedsafdelingen i det foregående punk.”

Seks medarbejdere på kontoret ændrer ikke helt vildt meget på det underskud, men jeg synes også det til seneste generalforsamling lød som om ejerne allerede er ved at overveje hvor meget mere de bare vil pumpe i klubben, så der skal nok skæres til og man starter der. De kan helt sikkert sælge nogle spillere og få penge ind den vej, men det vil så svække dem sportsligt og spørgsmålet er hvor god fødekæden er når de salg måske ikke giver så meget mere end til at dække et underskud de så har udsigt til at skulle dække igen året efter...

Sponsorater til 2032... Sindssygt flot lige foran mindst 2 år i Vejlby.

Omvendt er der jo nok indbygget rabat - ift hvad et sponsorat koster, såfremt vi får sportslig succes undervejs :D
tværtom! Der er indbygget betal-mere-ved-kasse-1 hvis vi har sportslig succes (liga placering samt pokalfinale deltagelse) foruden indexreguleringer. Gælder for netværkssponsorater til og i hvert fald guldsponsor. Mon ikke lignende også er gældende for platin og koncernpartner, dog har de flere muligheder for at skræddersy aftalen end guld og nedefter.

Jeg tror ikke det er en flad pris for 8 år.

tværtom! Der er indbygget betal-mere-ved-kasse-1 hvis vi har sportslig succes (liga placering samt pokalfinale deltagelse) foruden indexreguleringer. Gælder for netværkssponsorater til og i hvert fald guldsponsor. Mon ikke lignende også er gældende for platin og koncernpartner, dog har de flere muligheder for at skræddersy aftalen end guld og nedefter.

Der er SELVFØLGELIG indbygget bonusbetalinger ved diverse målingspunkter for succes. Sådan er det med alle vores sponsorater mig bekendt. Der er øget eksponering i top 6 fx, så alene det giver ekstra, da man er sikret langt flere TV-seere/tilskuere i top 6.

Min pointe var mest, at et sponsorat lige nu - da næsten umuligt kan sælge ligeså godt som et sponsorat oven på et europæisk gruppespil eller en guldtitel, hvor vi skal i CL-kval? :D Altså ligesom jeg tror en investor lige nu måske ikke vil give så meget som når vi er inde på det nye stadion allerede :D

Jeg tror heldigvis ikke vi skal regne med at der kommer en udenlandsk investor ind og køber klubben, med den udtalelse fra bestyrelsesformanden i går:

Det kunne godt tyde på at hvis dette skulle ske, så skal det være en investor der virkeligt vil investere massivt, og jeg tror ikke på at AGF vil være en tilstrækkeligt god investering med de penge det ville kræve.

Jeg tror heldigvis ikke vi skal regne med at der kommer en udenlandsk investor ind og køber klubben, med den udtalelse fra bestyrelsesformanden i går:

Det kunne godt tyde på at hvis dette skulle ske, så skal det være en investor der virkeligt vil investere massivt, og jeg tror ikke på at AGF vil være en tilstrækkeligt god investering med de penge det ville kræve.
Alt er til salg….jeg kunne godt forestille mig at vi får et attraktivt bud når det nye stadion er taget i brug.

Men Fournais kan intet gøre, hvis eksempelvis de 4 største aktionærer i fællesskab beslutter sig for at sælge. Det er en gratis omgang fra formanden.

Når det nye stadion står klar, vil jeg være 0 overrasket over, hvis storaktionærerne kommer til at skulle forholde sig til købstilbud.

Latest posts

Back