Enig.. Men hvis de VED de skal bruge penge på det, er det jo dumt ikke at budgettere med det..
Om man budgettere med det eller ej, så skal pengene jo betales når DBU langer bøden ud.
Naturligvis, og det er også derfor jeg bemærker, at det ikke er så sort/hvidt; det nytter ikke at udelade en post i regnskabet, man godt ved findes i et eller andet omfang.
Men der findes sgu også nogle okay-lavthængende frugter, man kunne bruge på dommerudvikling i stedet, hvis klubber og fangrupperinger i visse tilfælde var lidt mere afstemte med hinanden omkring, hvad man synes er konstruktiv opbakning, og man ellers var ægte interesseret i en "bedre dommerstand".
I forhold til hvor store pengene i Superligaen er blevet, så finder jeg det mildt besynderligt, man ikke har kunne finde fælles fodslag om også at kanalisere nogle flere penge i den del af produktet, dommerne og VAR-modellen, som vistnok(?) blev en af de billigere implementeringer.
Hvis der samtidig mangler en million fra hver klub til at det kan lade sig gøre, og klubberne raskt væk har bøder for lignende tal (jeg aner ikke en pind om tallene - jeg trækker dem ud af måsen lige nu), så synes jeg godt man kan foreslå klubberne at brok over dommerne også peger på dem selv.
Og så bliver det en anden snak end temaet i tråden og "debat om VAR", men jeg synes det er spændende at se, om Randers' hårdt-mod-hårdt virker i længden, og om de f eks lykkes med at eliminere balladen og bøderne.
Et eller andet sted synes jeg måske for en gangs skyld at Søren P viser, hvis ikke vejen, så i hvert fald en vej her.