Debat om VAR
aight
Experienced member
Last edited:
Indtil der kommer fundamentale VAR ændringer, så skal du og jeg og alle andre, leve med at VAR linjen er en smule forskelligt - fordi kaldene er subjektive på banen, til den specifikke kamp og til den specifikke situation. Dermed ikke sagt at kaldene/skønnene skal være i øst og vest, men de skal nærme sig hinanden, men de kan aldrig blive ens da subjektiviteten beror på dommeren på banen.Det er VAR-dommeren, der lige skal lede efter et hår i maden med en superslow, men hvor linjen samtidig svinger fra kamp til kamp, der er mit problem.
Citat Dale Johnson: "VAR is always going to face accusations of being inconsistent, because its role is not to create consistency of decision-making but judge individual incidents based upon the on-field call."
Det synes jeg er meget rammende for palaveren i moderne fodbold.
Man kan få blodtrykket op over ovenstående, eller accepter' at VAR i dens egen natur, ikke nødvendig kan følge en 100 % ensartet linje, men de kan komme så tæt på som muligt som det nu kan være. Og det trade-off, ifht. "fodbold i gamle dage", er fint for mig, men jeg anerkender fuldt ud, hvis folk allerede nu synes det er for meget.
Men jeg ser ikke IFAB fjerne VAR overhovedet, nogensinde.