New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 198K
Cykling
Man må sige at de leverede en pragtpræstation, hvis målet var at blive hentet. Koster satme meget tid at køre på den måde frem for bare at følges ad og så afgøre det på de sidste 500m.

Generelt er der ikke noget ved dagens præstation, som rykker ved min vurdering af om Pogacar er dopet. Det er ikke nogen nyhed at fremskridtene i udstyr, træning og kost overstiger den effekt doping havde i 90erne og 00erne. Mads P. ville også køre Tom Boonen o.lign. tværs over.

Så at Pantanis rekord faldt i dag er ikke et kæmpe chok - som jeg forstod det var der også gunstige vindforhold, hvilket også betyder noget på den stigning. Og etapen havde været kørt ret roligt indtil Alpe d'Huez.

Til gengæld må jeg nok tage det i mig, at de næstbedste var kommet tættere på. Det er der sgu ikke meget der tyder på og tidsforskellen i Paris ender ca. samme sted som tidligere år.
Nej gad vide om en af dem så havde haft en chance alene med det forspring. Snakken om Pogacar og doping kommer måske dels af at han fuldstændig smadrer Pantanis rekord, men selvfølgelig også af at det altid er den samme der har de suverænt bedste ben. Det er superærgerligt ikke at have Vingegaard med som sammenligningsgrundlag på sådan en stigning - måske havde Pogacar så kørt den endnu hurtigere.

Barguil er ude og advare om noget af det vi har set i fodbold - nemlig jagten på det næste store talent. Han mener der skal indføres en aldersgrænse, da det ellers går ud over for mange unge mennesker og man risikerer de søger genveje.

En lidt sjov bemærkning omkring doping.

"If, from one day to the next, it stops, what will they be able to rely on? Everyone says there's doping among the pros. But now, they're going to end up trying to turn pro by doping. And I'm really afraid of that for the young riders," he concludes.

Hehe
Han er lidt en cowboy, når det lykkedes er jo rigtig godt
De havde vel 3+ minutter da de startede med at klatre?
“normalt” burde det vel være nok til at holde hjem selv med en Carapaz med hovedet under armen
Dejligt at se en anden kalde ham det, han er. En ægte cowboy og stratenrøver af Guds nåde! Old school ciclismo lever altså stadig hist og her.

Latest posts

Back