New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 194K
Cykling
Men også voldsomt uheldigt at komme så meget til skade i sådan et styrt
Det er jo en klassisk cykelrytter skade, så nok mere typisk end decideret uheldigt. Især for en let bjergrytter, hvor knoglestyrken måske ikke helt er hvad den burde være.

Knogleskørhed er desværre et lidt for udbredt fænomen blandt elite-cykelryttere - for nogle år siden brækkede Nibali nogle ryghvirvler da han styrtede med 15 km/t på Alpe d'Huez. Det var næppe sket for almindelige mennesker - eller bare en Mads P eller MvDP, som ikke er så nøjeregnende med kosten.

Det er jo en klassisk cykelrytter skade, så nok mere typisk end decideret uheldigt. Især for en let bjergrytter, hvor knoglestyrken måske ikke helt er hvad den burde være.

Knogleskørhed er desværre et lidt for udbredt fænomen blandt elite-cykelryttere - for nogle år siden brækkede Nibali nogle ryghvirvler da han styrtede med 15 km/t på Alpe d'Huez. Det var næppe sket for almindelige mennesker - eller bare en Mads P eller MvDP, som ikke er så nøjeregnende med kosten.
Var det ikke ogsa Beloki, som brakkede alt for mange knogler i et styrt som nok er mest kendt fra Lances kørte et stykke gravel for det blev en ting.

Kære Jonas

Overvej om dette er skubbet mod karrierestoppet.
På bare 5 år/6 sæsoner har du givet os danskere mere end hvad man kunne tro og håbe på.
3 x 2. pladser i Tour´en, 1 x 2. plads i Vuelta, sejre i ALLE 3 GT med meget mere.

Evnerne nedad er AF HELT FORKLARLIGE årsager ikke længere de samme, alderen har formentlig nået sit peak og de unge løver kommer galoperende.

Hvis du stopper i morgen, vil du stadig være det største rytter, Danmark nogensinde har set.

Tak for alle sejrene og de fede stunder.

DR kaldte JVs grimt. Men det var vel et helt almindeligt styrt.
Brækket kraveben har alle ryttere prøvet. Han er snart tilbage.
Jeg er nok ikke den eneste, der allerede før styrtet havde en bekymring for, om Jonas efterhånden synes, at "det er dét værd."

Den bekymring er kun blevet større. Ja, han kan komme på samme niveau, hvis han vil. Men vil han det nok?

(Og det er altså før set, at ryttere kører langt på et brækket kraveben. Tyler Hamilton, godt nok ikke uden hjælpende medikamenter, blev nr 4 i touren med det. Jonas gjorde ikke engang et forsøg på at komme op på cyklen igen, så enten var det værre end almindeligt, eller også er der et element af lidt mindre mental modstandskraft end af og til set).

Belokis styrt var langt værre end Jonases..
DR kaldte JVs grimt. Men det var vel et helt almindeligt styrt.
Brækket kraveben har alle ryttere prøvet. Han er snart tilbage.
Hvorimod Beloki aldrig blev den samme

Jeg kunne nu godt få den tanke, at han benytter lejligheden til at takke af. Det lyder ikke altid som om han har lyst til livet som professionel cykelrytter men hellere vil være familiear. Bankbogen er nok også fyldt og kan sørge for dem resten af livet.

Jeg er nok ikke den eneste, der allerede før styrtet havde en bekymring for, om Jonas efterhånden synes, at "det er dét værd."

Den bekymring er kun blevet større. Ja, han kan komme på samme niveau, hvis han vil. Men vil han det nok?

(Og det er altså før set, at ryttere kører langt på et brækket kraveben. Tyler Hamilton, godt nok ikke uden hjælpende medikamenter, blev nr 4 i touren med det. Jonas gjorde ikke engang et forsøg på at komme op på cyklen igen, så enten var det værre end almindeligt, eller også er der et element af lidt mindre mental modstandskraft end af og til set).
Hamilton havde en revne i kravebenet - det var ikke brækket helt. Med et rent brud er der ingen chance for at køre videre. Han kan slet ikke løfte armen.

Jeg er nød til at rette lidt på den med at man kører på et brækket kraveben. Hamilton havde en revne i kravebenet den var ikke brækket. Det er lige kommet frem at Vingegaard skal opereres, så det er slet, slet ikke det samme.

Vingegårds brud er kompliceret og han skal opereres. Hamiltons var som en anden skriver en revne og ikke det, man normalt forstår ved et brud.

Jeg forestillet mig et klassisk “tenting”-brud (fra det engelske ord for telt ⛺️)

Hmm…
Skal vi lægge noget i det?
Ikke det store tror jeg. Som flere har nævnt så er det at ligge nr. 1 og 2 mistænkeligt i sig selv, med den historik sporten har.

Men synes det er fedt de gør det - burde bare have taget hele top 10. Som jeg forstår det, er det den bedste måde at fange mikrodoseringer på, så giver mening at gøre det natten før en stor etape.

Latest posts

Back