Det bliver spændende i dag, selvom det stinker af en Pogacar sejr.
Eksperterne frygter, at Vingegaard havner i en UAE sandwich. Hvis Vingegaard bliver isoleret med Pogacar og Del Toro, så ville jeg så sportsdirektør råde ham til at følge Pogacar og lade Del Toro køre. Så den frygt deler jeg slet ikke.
Vingegaard kører for at vinde touren, ikke for at blive nummer to. Det er Pogacar, han skal slå. Hvis Del Toro kører solo og havner i trøjen, er det et mindst ligeså stort problem for Pogacar. Han vil nok næppe give touren væk, og det passer heller ikke rigtigt ind i hans uskyldige image at stjæle den fra sin holdkammerat. Så jeg tror ikke engang, det er et scenarie, UAE arbejder med. De kører for, at Del Toro skal slutte så højt som muligt efter Pogacar.
Jeg ville desuden råde Vingegaard til at køre defensivt og ikke gå ud over sin egen grænse. Det er fint, hvis han taber 20-25 sekunder til Pogacar og kommer ind som nummer to. Men det er problematisk, hvis han forsøger at følge Pogacar, går kold undervejs og taber mere tid.
Missionen for Vingegaard må være at holde Pogacar så meget inden for rækkevidde, at han stadig har muligheden for at vinde touren på en enkelt exceptionel dag i alperne.