New posts

Conference League 2026/2027

• Thread starter Thread starter Akrobaten
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 223
  • Views Views: Views 8K
Conference League 2026/2027
Hvilket betyder, at to ud af seks kampe spilles efter at efterårssæsonen i superligaen er slut. Så vi er altså ovre det værste pres med midtugekampe hver uge her efter kvalifikationen (og FCM kampen i næste uge). Jeg ved så godt, at der nok kommer en pokalrunde i december også, men vi kan jo være så "heldige" at vi er slået ud inden.

Nogen der kan opsummere hvad alt der her betyder for os økonomisk? Jeg mindes Jakob har sagt at ligaspil i Conference ikke gøre nogen forskel for budgettet men er ikke sikker på jeg husker rigtigt.
Sådan husker jeg det også. Det betyder selvfølgelig ikke at det ikke har en økonomisk indflydelse, men blot at det er noget man har budgetteret med.

Men at nå ligafasen giver et indskud på ca 3M €

I nedtakten i går nævnte Mads Juncker at Holland for nogle år siden havde alle deres hol i CoL, og det endte med at katapultere dem op på 5. Pladsen, fordi de fik så mange point. Nu skriver Bold, at det samme er sket for Polen. Så at Danmark har 4 hold i CoL kan være en gave, så må vi bare sørge for at vi får del i den gave, og ikke ender med at gi den gave til Brøndby og FCM.

Sådan husker jeg det også. Det betyder selvfølgelig ikke at det ikke har en økonomisk indflydelse, men blot at det er noget man har budgetteret med.

Men at nå ligafasen giver et indskud på ca 3M €
Ca 3Mio EUR for bare at komme med, og så ca 1 mio pr point.
Yderligere bonus for at gå videre fra ligafasen osv.
Dertil hvad man nu kan tjene på kampene i sig selv.

@kamptidspunker:

Af hensyn til turen til/fra Randers beder jeg til hjemmekampe kl. 21. Det er godt nok overraskende bøvlet med alt det vejarbejde, så lad det i det mindste ikke også være myldretid. Blev valget af Randers ikke bl.a. begrundet med gode adgangsforhold og så'n?

/W
Det var grotesk i går.

Jeg kørte fra arbejde i Frederica kl. 16 og var på plads på stadion 19:40.
Efter kampen tog det 2½ time at komme hjem til Vejle.

Men jeg ved ikke, om det bliver bedre af en sen forestilling - synes mest man sad i kø for at komme ud af Randers/op af hullet.

Last edited:
Nogen der kan opsummere hvad alt der her betyder for os økonomisk? Jeg mindes Jakob har sagt at ligaspil i Conference ikke gøre nogen forskel for budgettet men er ikke sikker på jeg husker rigtigt.
JN har sagt, at vi allerede har budgetteret med Conference League, så det ville bestemt have gjort en forskel, hvis vi ikke havde kvalificeret os.

Vi modtager 3,17 mio. EUR for at have kvalificeret os. Omkring 24 mio. kroner. Jeg gætter på at det er dem der er lagt oveni budgettet.
Derefter får vi 400.000 EUR for hver sejr og 133.000 EUR for hver uafgjort. Endelig er der en placeringsbonus, som er et sted mellem 828.000 EUR og 46.000 EUR, afhængig af, hvor vi ender i tabellen.

Går vi videre fra ligaspillet:
Slutter vi nr. 1-8 får vi 400.000 EUR, slutter vi 9-16 får vi 200.000 EUR oveni. Beløbene stiger, hvis vi kommer videre i knock-out. Den samlede vinder kan forvente at tjene omkring 10 mio EUR i alt.

Derudover skal der selvfølgelig indregnes tilskuerindtægter og rejseudgifter. Jeg gætter også på at vi også må have tjent noget på at vinde CL-Q2 runden.

Det var grotesk i går.

Jeg kørte fra arbejde i Frederica kl. 16 og var på plads på stadion 19:40.
Efter kampen tog det 2½ time at komme hjem til Vejle.

Men jeg ved ikke, om det bliver bedre af en sen forestilling - synes mest man sad i kø for at komme ud af Randers/op af hullet.
Jeg var ikke til kampen, men kørte tilfældigvis Aarhus syd mod nord forbi Randers ved 18-tiden i går. Det tog næsten halvanden time at komme fra Aarhus til Randers. Udover at Aarhus Nord er kaotisk, fordi de snævrer 3 spor ind til at kun et spor fører nordpå, så er de er i gang med et vejarbejde syd for Randers, som gør at to spor pludselig bliver til et. I går indebar det dels et uheld med biler der var kørt op i hinanden et stykke før vejarbejdet (der var kø fra Hadsten ca.) og at man af en eller anden grund fortsatte i sneglefart efter at man var flettet sammen, formentlig fordi der kom biler ind fra tilkørsler længere fremme.

Så hermed en opfordring til at køre i god tid på søndag, hvis man skal ud af motorvejen.

Jeg var ikke til kampen, men kørte tilfældigvis Aarhus syd mod nord forbi Randers ved 18-tiden i går. Det tog næsten halvanden time at komme fra Aarhus til Randers. Udover at Aarhus Nord er kaotisk, fordi de snævrer 3 spor ind til at kun et spor fører nordpå, så er de er i gang med et vejarbejde syd for Randers, som gør at to spor pludselig bliver til et. I går indebar det dels et uheld med biler der var kørt op i hinanden et stykke før vejarbejdet (der var kø fra Hadsten ca.) og at man af en eller anden grund fortsatte i sneglefart efter at man var flettet sammen, formentlig fordi der kom biler ind fra tilkørsler længere fremme.

Så hermed en opfordring til at køre i god tid på søndag, hvis man skal ud af motorvejen.
Alternativt tage toget, hvis man bor inde i selve Århus. Det tager vel kun 5-10 minutter at gå fra stationen i Randers til stadion.

Jeg har været på forskellige funky ruter de sidste gange - fx via Hadsten, Langå og noget der vistnok hedder Ølst eller Pølst eller sådan noget.
Tager nok afsted natten til søndag her i weekenden.

Last edited:
Det bliver godt nok afgørende for den videre avancement i CoL at få en god lodtrækning.

De på papiret nemmeste modstandere fra hver pot:
P1 - Braga
P2 - Pafos
P3 - Lincoln Red Imps
P4 - Brann
P5 - Inter Escaldes
P6 - Kauno Zalgiris

Så det er nok dem FCK trækker 🥴

Det bliver godt nok afgørende for den videre avancement i CoL at få en god lodtrækning.

De på papiret nemmeste modstandere fra hver pot:
P1 - Braga
P2 - Pafos
P3 - Lincoln Red Imps
P4 - Brann
P5 - Inter Escaldes
P6 - Kauno Zalgiris

Så det er nok dem FCK trækker 🥴
Kunne godt tænke mig Brighton på udebane. Fordi stemningen bare er fed. Vi bliver sikkert rundbarberet, men det er også i orden.

Kunne godt tænke mig Brighton på udebane. Fordi stemningen bare er fed. Vi bliver sikkert rundbarberet, men det er også i orden.
Selvom Brighton er et af de mere fesne Premier League hold stadion og stemningsmæssigt, så er det stadigvæk lysår foran det vi møder i Superligaen. Det undrer mig at CSKA Sofie er under os i seedning, jeg havde troet at de var langt højere, men kender dem dog ikke. Røde Stjerne tror jeg dog at Leander overvurderer, de virker ikke på niveau med deres seedning lige nu, men de kan selvfølgelig nå at forstærke sig.

Latest posts

Back