New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 961
  • Views Views: Views 30K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    72
  • Poll closed .
Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00
Ja, spændende at se hvem der påtager sig et ansvar på fredag.

Der er en ekstremt svær kamp, men samtidig en kamp hvor vi skal have 3 point
Heldigvis ligger Viborg godt til os. Pt. er vi virkeligt sårbare over for hold, som er gode til at presse højt og aggressivt, da vores bagkæde slet ikke er sammen spillet ift. at spille sig ud af presset. Det er imø. ikke Viborgs spillestil.

Men lidt spændt på om vi får JH at se i målet ift. at give mere ro ift. at spille bolden ud.

Jeg vil på ingen måde kalde det en krise, men disse uger er klart den største udfordring JP har mødt som træner i AGF. Spændt på at se hvordan han løser den.

Hele organisationen synes jeg.

CV udtalte han ville gøre alt alt hvad han kunne for at holde truppen/gruppen samlet og “supplere med spillere, som kunne hjælpe os det stykke, der trods alt er at komme ind i et europæisk gruppespil”

Har han levet op til det? Han har hentet Jønsson der ikke har spillet i et år, men kæmper det bedste han kan. Han har hentet Anderson der må vikarierer på en wingback. Han har hentet Røsler der er en slags erstatning for Beijmo.
Jeg synes, det er hårdt at klandre CV for det her, for hvad skulle han have gjort?

Ja, truppen er EKSTREMT tynd, men vi er bare ikke et sted i fødekæden, hvor vi ik kan forstærke truppen med kvalitet til sæsonstart. Det samme problem har de i FCK og FCM.

Så kan man retfærdigt diskutere, om CV og direktionen skulle have holdt fødderne mere på jorden, så fans ik blev fyldt med forhåbninger/forventninger som nok var svære at indfri.

Vi lider hårdt af, at Paddy, Beijmo og Dalsgaards kontrakter løb ud, og ingen af dem ville forlænge. Men vi kunne ikke matche Brøndbys økonomiske pakke til Paddy, og sidst jeg tjekkede jublede folk herinde over, at CV ik var desperat i den case. Og vi kan slet slet ik matche FCK, når de gerne vil hente Beijmo.
Jeg er vitterligt spændt på, hvordan de griber de kampe an. Spiller man chancen og bruger stærkest opstilling med den træthed, som følger eller skifter man nogle af de bærende kræfter ud for at spare lidt (men for hvem?!)?
Jeg tror ik, det gavner nogen, hvis vi pludselig får en ordentlig snitter.

Jeg har hele tiden haft Europæisk fodbold til næste sæson som en målsætning. Så længe det ikke ser fuldstændig sort ud, så skal vi selvfølgelig satse 100% på alle kampe i Europa. En kamp mod Benfica er jo et kæmpe udstillingsvindue for vores spillere.

Det er også den forklaring, jeg hælder mest til. Det skyldes nok, at vi ikke har den europæiske erfaring i truppen, som kan hjælpe os i disse situationer.

I den forbindelse kan jeg heller ikke lade være at få lidt pokalfinale 2022 vibes. Det virker som om, at spillerne er for ramt af kampens betydning til at de kunne spille frit. Lidt det “gamle” grimme agf fjæs, vi fik at se i dag.
Jønsson har udtalt, at deres game plan var at lægge et højt pres fra start, men at de hældte den plan ud med badevandet efter 30 sekunder... Det kan vist ikke være andet end mentale problemer

Heldigvis ligger Viborg godt til os. Pt. er vi virkeligt sårbare over for hold, som er gode til at presse højt og aggressivt, da vores bagkæde slet ikke er sammen spillet ift. at spille sig ud af presset. Det er imø. ikke Viborgs spillestil.

Men lidt spændt på om vi får JH at se i målet ift. at give mere ro ift. at spille bolden ud.
Jeg er helt sikker på vi ser JH i målet.

Jeg ved ikke om VFF passer specielt godt til os lige nu. De er svære at score imod, og vi har lukket mere end to mål ind i snit.

En sejr kræver vel at vi scorer mindst to mål?

Det er også den forklaring, jeg hælder mest til. Det skyldes nok, at vi ikke har den europæiske erfaring i truppen, som kan hjælpe os i disse situationer.

I den forbindelse kan jeg heller ikke lade være at få lidt pokalfinale 2022 vibes. Det virker som om, at spillerne er for ramt af kampens betydning til at de kunne spille frit. Lidt det “gamle” grimme agf fjæs, vi fik at se i dag.
Spillerne har 100% set lodtrækningen, og at det reelt var muligt at gå hele vejen til ligaspillet. Det sætter sig 100% mentalt.

Jeg synes, vi så ekstremt passive ud fra første fløjt i dag.

Det er ærgerligt, men det ser man jo bare ofte i Europa for uerfarne hold og spillere. De spiller begivenheden.

Jønsson har udtalt, at deres game plan var at lægge et højt pres fra start, men at de hældte den plan ud med badevandet efter 30 sekunder... Det kan vist ikke være andet end mentale problemer
Og så mangler det meste af aksen op gennem midten fra sidste sæson. JH, Dalsgaard og PM var om ikke andet garant for at holde hovedet koldt. Der mangler afløserne en del endnu.

Men er vi ikke alle enige om at set bedst for dansk koefficient point er conference league? Udfra den information jeg har uddraget er der en smule større pointhøst ved kvalifikationen, og hvis man kommer videre fra gruppespillet
Statistisk set er der ikke den store forskel på de tre ligaspil for den danske koefficient.
Højere bund i CL.
Højere top i COL.
Alt afhænger af lodtrækningen og om hvordan vi håndtere de seks kampe i efteråret.

Jeg er helt sikker på vi ser JH i målet.

Jeg ved ikke om VFF passer specielt godt til os lige nu. De er svære at score imod, og vi har lukket mere end to mål ind i snit.

En sejr kræver vel at vi scorer mindst to mål?
Nu bevæger vi os vist lidt væk fra denne kamp, men i mangel af en tråd til kampen fredag må vi holde det her.

Jeg tror Hjalte Bidstrup eller hvem der skal spille højre back, allerede har mareridt over at skulle stå over for Emmery. Tror det skal komme fra ham - og at han også leverer.

Fordelen ved at møde Benfica må i øvrigt være, at den ikke fylder så meget mentalt. Der kan de ikke skuffe, så nok nemmere at holde fokus på Superligaen imens.

Jeg synes, det er hårdt at klandre CV for det her, for hvad skulle han have gjort?

Ja, truppen er EKSTREMT tynd, men vi er bare ikke et sted i fødekæden, hvor vi ik kan forstærke truppen med kvalitet til sæsonstart. Det samme problem har de i FCK og FCM.

Så kan man retfærdigt diskutere, om CV og direktionen skulle have holdt fødderne mere på jorden, så fans ik blev fyldt med forhåbninger/forventninger som nok var svære at indfri.

Vi lider hårdt af, at Paddy, Beijmo og Dalsgaards kontrakter løb ud, og ingen af dem ville forlænge. Men vi kunne ikke matche Brøndbys økonomiske pakke til Paddy, og sidst jeg tjekkede jublede folk herinde over, at CV ik var desperat i den case. Og vi kan slet slet ik matche FCK, når de gerne vil hente Beijmo.

Jeg har hele tiden haft Europæisk fodbold til næste sæson som en målsætning. Så længe det ikke ser fuldstændig sort ud, så skal vi selvfølgelig satse 100% på alle kampe i Europa. En kamp mod Benfica er jo et kæmpe udstillingsvindue for vores spillere.
Jeg er med på der er en fødekæde, men nogle gange er det også lidt let at gemme sig bag. Hvis vi skriver med ham Brorsson i morgen. Så er jeg ekstremt nysgerrig på hvilke klubber over os i fødekæden der har vist interesse i en bænkevarmer fra Monza. Er det FCM som så valgte Magnus Jensen, er det Bodø, Malmø måske? Jeg sidder desværre med en fornemmelse af, at der nok ikke har været så mange.

At vi har 4 spillere med udløb i samme vindue er altså også et sportsdirektør ansvar.

Hvis vi havde hentet Røsler 3-4 dage før, og han var vel ar mærke røget på bænken i Maj, så havde vi muligvis ikke spillet Tingager i Lyngby kampen. Var der virkelig ikke muligt?

Jeg er med på det ikke er let, men nogle gange lyder det nærmest som om det er umuligt.

Jeg har hele tiden haft Europæisk fodbold til næste sæson som en målsætning. Så længe det ikke ser fuldstændig sort ud, så skal vi selvfølgelig satse 100% på alle kampe i Europa. En kamp mod Benfica er jo et kæmpe udstillingsvindue for

Gode pointer.

Ledelsen har på intet tidspunkt indikeret at vi partout skulle i CL.

Men mange fans er forståeligt blevet berusede af mesterskabet og miraklet i Poznan.

Nu kom realitetschecket mod en stærk modstander.

Og et nyt hold skal nu spilles sammen.

Imens vil en del herinde nok fortsætte deres korstog mod CV.

Jeg er med på der er en fødekæde, men nogle gange er det også lidt let at gemme sig bag. Hvis vi skriver med ham Brorsson i morgen. Så er jeg ekstremt nysgerrig på hvilke klubber over os i fødekæden der har vist interesse i en bænkevarmer fra Monza. Er det FCM som så valgte Magnus Jensen, er det Bodø, Malmø måske? Jeg sidder desværre med en fornemmelse af, at der nok ikke har været så mange.

At vi har 4 spillere med udløb i samme vindue er altså også et sportsdirektør ansvar.

Hvis vi havde hentet Røsler 3-4 dage før, og han var vel ar mærke røget på bænken i Maj, så havde vi muligvis ikke spillet Tingager i Lyngby kampen. Var der virkelig ikke muligt?

Jeg er med på det ikke er let, men nogle gange lyder det nærmest som om det er umuligt.
Men Brorson kan jo også være et resultat af Tingagers skade, og derfor ikke været en man havde i pipeline før efter første kan mod Sabah

Gode pointer.

Ledelsen har på intet tidspunkt indikeret at vi partout skulle i CL.

Men mange fans er forståeligt blevet berusede af mesterskabet og miraklet i Poznan.

Nu kom realitetschecket mod en stærk modstander.

Og et nyt hold skal nu spilles sammen.

Imens vil en del herinde nok fortsætte deres korstog mod CV.
Selvfølgelig har ledelsen ikke sagt vi skulle i CL. De har håbet på et europæisk gruppespil.

CV har, som en del af direktionen udtalt, at der skulle hentes spillere til der kunne hjælpe os i de kampe. Det har han jo så også skaffet i Jønsson, Anderson og Røsler - omend sidstnævnte kun i 2 kampe, som han fysisk ikke helt var klar til, men kæmpede sig flot igennem. Nogle havde måske håbet man f.eks havde hentet en 9’er.

LF/JN har også været ude med store ord, men det er hvad det er.

Jeg synes korstog er et ret hårdt ord, da jeg heller ikke tror dem der bakker ham op, ligefrem tilbeder ham som en helgen.

Men Brorson kan jo også være et resultat af Tingagers skade, og derfor ikke været en man havde i pipeline før efter første kan mod Sabah
Præcis.

Så ikke en spiller man skal vente på, men en spiller man kan få når man vil (groft sagt), og så kan man vælge at kører rovdrift på enkelte spillere i de første kampe og se om de kan holde til det, alternativt henter man den spiller tidligere og lader sin bedste forsvarsspiller få de hvil der er nødvendige.

Hvis man ønsker at spille smalt, så kommer det med en meget stor risiko, men jo ikke en risiko der er ukendt. Det sker ofte.

Min frustration handler i høj grad om præstationen. Havde vi tabt med støvlerne på og tabt 2-0 ville det i høj grad være acceptabelt. Det uacceptable er den rædderlige præstation der bliver lagt for dagen af stort set samtlige spillere. Det bringer trælse minder frem fra det gamle AGF, det bryder jeg mig ikke om. Vi burde være bedre i dag. Det klinger hult når JP inden kampen siger at truppen var mere mentalt og fysisk friske end før den første kamp. Det var sgu svært at se.

Præcis.

Så ikke en spiller man skal vente på, men en spiller man kan få når man vil (groft sagt), og så kan man vælge at kører rovdrift på enkelte spillere i de første kampe og se om de kan holde til det, alternativt henter man den spiller tidligere og lader sin bedste forsvarsspiller få de hvil der er nødvendige.

Hvis man ønsker at spille smalt, så kommer det med en meget stor risiko, men jo ikke en risiko der er ukendt. Det sker ofte.
Men tidligere på vinduet havde man nok også en forventning om, at Callø havde været mere klar end han er. Den er sgu svær og ramme for CV

Last edited:
Men tidligere på vinduet havde man nok også en forventning om, at Callø havde været mere klar end han er. Den er sgu svær og ramme for CV
Det er absolut ikke let. Men jeg tror aldrig Callø var tiltænkt en central stopper.

Vi er i en fødekæde. Det er alle. Det er fair, sådan er spillet.

Klubberne under os venter jo også på, at der falder noget ned til dem. Fødekæden stopper ikke hos os, den fortsætter.

Andre gange der bliver de så - også - tvunget til at handle fremfor at vente. Sønderjyske erstattede Sommer hurtigt og Magnus Jensen samme dag hvis jeg ikke tager fejl.

Han er stadig en spiller der kommer direkte fra 1. Division så det ville også være et kæmpe sats om han kan levere i sådanne kampe. Det er endda et sats om han kan levere i superligaen.

Latest posts

Back