New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 954
  • Views Views: Views 30K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    72
  • Poll closed .
Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00
Last edited:
Jeg er helt med på, at Hedenstad er et kæmpe problem. Vi spiller med 4 mand nede bagi i dag, og det hæmmer os fordi vi i nogle tilfælde kunne have klaret os med Hansen.

Jeg synes der er lidt let, at sige vores midtbanespillere ikke er presbrydende. Det kan man altså sagtens komme rundt om med rotationer. Men det kræver gode boldspillere i forsvaret og hos keeperen
Men altså, det er de jo sådan helt objektivt ikke. Kigger du på fodboldstatistik ligger både Jønne og Knudsen mig bekendt meget lavt på progressive afleveringer og driblinger. De mister ikke decideret bolden/losser den langt, men du kan som udgangspunkt regne med at den bliver lagt baglæns eller sidelæns af til nærmeste kammerat.

Dermed ikke forstået at de ikke er gode spillere - de har bare nogle andre spidskompetencer og komplementerer desværre hinanden elendigt, lidt à la Hjulmand og Højbjerg på landsholdet. 2x midtbaneslider på 6'eren er en stendød fodbold-meta. Vi mangler helt desperat én af Solbakken eller Yakob, der faktisk kan flytte bolden op ad banen.

Får man ikke dem tilbage mener jeg gravalvorligt man er nødt til at spille med Arnstad på den ene 6'er og hente yderligere en spiller til pladsen. Vi er helt sindssigt forudsigelige lige nu, da vi nærmest kun evner at spille den over kanterne.

Jeg sidder med en vammel smag i munden af at det forpulede stadion fortsat trækker skygger langt ind i vores muligheder for at profilere på vores første mesterskab i 40 år.
Det første mesterskab i nyere tid kom tidligere end forventet i vores rejse tilbage mod toppen og vi var nok lidt dårligere stillet ift til at komme i CL end hvis det havde været en udvikling med et par CoL- og EL-ligaspil først hvor klubben og truppen blev gearet til det. Der er stadig meget læring og vi bliver også større udfordrere til guldet i fremtiden og så må vi udnytte den næste mulighed.

Men altså, det er de jo sådan helt objektivt ikke. Kigger du på fodboldstatistisk ligger både Jønne og Knudsen mig meget lavt på progressive afleveringer og driblinger. De mister ikke decideret bolden/losser den langt, men du kan som udgangspunkt regne med at den bliver lagt baglæns eller sidelæns af til nærmeste kammerat.

Dermed ikke forstået at de ikke er gode spillere - de har bare nogle andre spidskompetencer og komplementerer desværre hinanden elendigt, lidt à la Hjulmand og Højbjerg på landsholdet.
I Randers lagde Knudsen en fremragende stikning til Bogere som han smed op i krogen, i dag var de dårligt nok i stand til at lægge en aflevering til siden til nærmeste mand.

Det var ikke at spille højt spil der har bragt os tilbage til subtoppen af dansk fodbold. Og et dansk mesterskab.

Nogle gange må man tage det sure med det søde :-)
Det har du jo ret i! Med det lille aberdabei, at vi vel netop satsede med denne sæson som for at få mesterskabet hjem, da vi ikke solgte flere spillere med kontraktudløb og forlængede med et par aldrende spillere. Men det er selvfølgelig måske ligefrem højt spil, hæhæ..

Men der har vi jo også været pinagtigt dårlige, så jeg forstår til fulde folks frustrationer ang. manglende indkøb. Det er rent held, at vi får points i Lyngby, og de må da virkeligt være skuffede efter den kamp, selv om de sikkert havde taget et uafgjort mod mestrene på forhånd.
Vi startede også med dårlige resultater i sidste sæson, men vi spillede slet ikke så ringe, og vi burde også have fået flere. I år har vi ikke fortjent de to points, som vi har fået. Vi har ganske enkelt et markant ringere hold, da man ikke engang har erstattet dem, som smuttede sidste sæson.

Hvis vi spiller rent mange kampe på niveau som den i dag og kampen mod Lyngby, så kan vi altså glemme alt om at komme i nærheden af europæiske pladser i sæsonen, og jeg ville ikke være overrasket, hvis vi slet ikke kom med i top 6. Vi har været røv-elendige, og det er det egentlige problem.
Enig
Vi har tilgode ar spille en hel god kamp
Poznan away var dog ikke helt skidt.

Jeg forstår bestemt frustrationerne
Og lige nu er der mange følelser.

Jeg køber dog ikke præmissen om at vi fortsætter med at præsentere så undervældene resten af efteråret.
Jeg forventer vi kommer til at tabe flere dumme point i løbet af efteråret, derfor vi jeg næsten argumentere for at sylte Benfica kampene, for at stå så skarpt som muligt i suppen.
Jeg tror flere spillere kommer tilbage de næste par uger, forventer et par nye stykker kommer til.
Jeg tror også af de Europæiake kampe giver erfaring på lidt længere sigt.

Jeg savner at vi skaber flere chancer samt selvfølgelig laver færre basale fejl.
I sidste sæson vandt vi jo fortjent på point samt på flere under loggende parametre.

Men idag er en lååååte dag, jeg føler specielt for alle de godt mennesker som har brought ressourcer på at rejse til azabadjan.

Jeg synes stadigvæk vi med rette kan forvente både top6 og europæiske fodbold på stadion alle hvis vi tager det lange lys på, men jeg respekter frustrationen

I Randers lagde Knudsen en fremragende stikning til Bogere som han smed op i krogen, i dag var de dårligt nok i stand til at lægge en aflevering til siden til nærmeste mand.
Enig, den var aldeles udmærket. Den var også på modstanderens tredjedel og med front mod mål.

Helt, helt anden disciplin end at spille sig ud af et pres. Det er pissesvært og spillere der er decideret gode til det er sjældne. Det skal slet ikke forstås som om jeg synes Knudsen eller Jønne er dårlige, for det er de bestemt ikke. De er bare ikke den (ofte meget dyre!) type der spiller sig ud af pres på højt europæisk niveau.

Men altså, det er de jo sådan helt objektivt ikke. Kigger du på fodboldstatistik ligger både Jønne og Knudsen mig bekendt meget lavt på progressive afleveringer og driblinger. De mister ikke decideret bolden/losser den langt, men du kan som udgangspunkt regne med at den bliver lagt baglæns eller sidelæns af til nærmeste kammerat.

Dermed ikke forstået at de ikke er gode spillere - de har bare nogle andre spidskompetencer og komplementerer desværre hinanden elendigt, lidt à la Hjulmand og Højbjerg på landsholdet. 2x midtbaneslider på 6'eren er en stendød fodbold-meta. Vi mangler helt desperat én af Solbakken eller Yakob, der faktisk kan flytte bolden op ad banen.

Får man ikke dem tilbage mener jeg gravalvorligt man er nødt til at spille med Arnstad på den ene 6'er og hente yderligere en spiller til pladsen. Vi er helt sindssigt forudsigelige lige nu, da vi nærmest kun evner at spille den over kanterne.

Helt enig - vi mangler virkelig Yakob og Solbakken som spiller fremad, kan drive bolden eller glide af på en modstander.

Til gengæld syntes jeg vi så prøver på, at Colin Røsler kunne sende en lang aflevering op i banen. Det bliver spændende om det er en kompetence han har.

Jeg giver mig selv lov til at være sur over en fodboldkamp i 24 timer, inden jeg skal komme videre. Så har lige godt og vel 22 timers skuffelse tilbage over det her pøllehold. Så tager vi den derfra.

Dig vel ondt.

Jeg er selv RASENDE - og terapeutisk at tale "andre" til ro på skrift. Taler nok mest til mig selv :D

Jønsson havde 8 fremadrettede afleveringer inførste halvleg i Lyngby. Haugstrup 0.

Jeg er helt enig i, at de ikke dribler eller sætter spillere på samme måde som Yakob. Solbakken har tillært sig det, måske kan Knudsen.

For et par sæsoner siden blev vi skilt ad oppe i Farum, kan ikke huske præcis hvornår. Jeg var deroppe. Deres 6’ere lagde sig indfase 1, konsekvent ud for at skabe overtal på hver deres back, det trak Mads Emil og Anderson (måske det var Brandhof) med ud, og så skabte det rigtig mange pasningslinjer op igennem midten, fordi midten var mere eller mindre affolket.

I AGF er fordelen, at vi med wingbacks kan smide dem helt op på sidste linje, så kan 6’erne falde ud i siderummet og trække en 8’er med. Såmvil Arnstad og Bech sagtens kunne spilles af vores stoppere eller keeper. Men det er selvfølgelig ekstra svært hvis Hedenstad ikke har den pasningsfod. Ligeledes kunne en Kahl også afmontere et pres ved at løbe op i det rum 6’erne har efterladt.

Vi kan stadig gøre det, vi skal måske bare placere spillerne andre steder end i foråret

Alle vores skadede spillere bliver vel heller ikke ved med at være skadet...
Ikke til at sige med Yakob, men har helt sikkert været dyrt at han og Links begge har været ude med skader. Og Carstensen først er på vej tilbage nu.

Og så tror jeg, at det har kæmpe betydning, at et hold som i en vis grad blev mestre på at træne ekstremt godt, pludseligt har så få reelle træninger sammen. Og gør det også sværere at få de nye spillere kørt ind.

Ikke til at sige med Yakob, men har helt sikkert været dyrt at han og Links begge har været ude med skader. Og Carstensen først er på vej tilbage nu.

Og så tror jeg, at det har kæmpe betydning, at et hold som i en vis grad blev mestre på at træne ekstremt godt, pludseligt har så få reelle træninger sammen. Og gør det også sværere at få de nye spillere kørt ind.
Meget enig i det sidste, hvilket også gør det endnu mere besynderligt, at vi skulle prøve Bech af på 9’eren i hele opstarten og et par af kampene.

Byg dog videre på det gode

Jeg har ikke så meget positivt at finde frem.

Jeg kan konstatere vi virker mere i forfald end på vej frem og poznan kampen står som eneste outlier. Ellers er det blevet til 20-40 gode minutter i de første par kampe.

Jeg tror man skal overveje kigge lidt på det taktiske, så der bliver mere stabilitet bag til. Jeg tror ikke på Hansen tilbage i kassen endnu. Vi er for svage i luftspillet til en keeper der bliver på stregen.

Latest posts

Back