New posts

Kamptråd CL-kval runde 3: Sabah - AGF, 11. August kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 239
  • Views Views: Views 11K
Added to Calendar: 11-08-26

Hvad hedder det i næste runde?

• Total voters
    67
  • This poll will close: .
Jeg har svært ved at forestille mig, at Anderson ikke spiller hele kampen. Han er en af de få, der har set 100% fit ud indtil videre og de 120 minutter er desværre sandsynlige.
Men kan vi da for faen ikke snart få en kamp hvor vi har lukket den efter 1. Halvleg? De der 120 minutters kampe er der sgu da ingen der kan være tjent med. :)

I Mediano har de en snak om Sabahs opstilling i morgen, som godt kunne gøre mig lidt nervøs. De snakker om at starte med Severina på spids og så sætte Mickels på højre, som de gjorde de sidste ti minutter. Som de er inde på, så kunne det godt gøre ondt på os i morgen, da vi reelt kun har én i forsvaret som kan håndtere en stor og stærk angriber. Det var også lidt det, vi så i slutningen af kampen i Randers, hvor de bare kunne kværne på fysisk… så jeg håber lidt, at de holder samme formation og opstilling som i sidste uge!

I Mediano har de en snak om Sabahs opstilling i morgen, som godt kunne gøre mig lidt nervøs. De snakker om at starte med Severina på spids og så sætte Mickels på højre, som de gjorde de sidste ti minutter. Som de er inde på, så kunne det godt gøre ondt på os i morgen, da vi reelt kun har én i forsvaret som kan håndtere en stor og stærk angriber. Det var også lidt det, vi så i slutningen af kampen i Randers, hvor de bare kunne kværne på fysisk… så jeg håber lidt, at de holder samme formation og opstilling som i sidste uge!

Det kan de da bare gøre. Vi vinder slaget om midtbanen, og Bogere, Arne, Emmery og Bech spiller sambabold, og så tager vi til Beograd.

Siger de på Mediano at vi kun har en forsvarsspiller der kan håndtere en stor og stærk angriber? Dem har både Kahl og Andersen da spist masser af

FCM spiller næsten altid de fysiske kort imod AGF, også med to x 9ere, selvom det ikke har været hver gang

Lige for at tage udgangspunkt i JP æraen, så er det reelt kun 1-1 kampen i Herning, hvor de spillede med to stærke ni’ere fra start (Brumado og Francolino). Men du har ret i, at de altid går fysisk til værks, og ofte sætte en af deres stærke midtbanespillere op ved siden af deres ni’ere for at lægge pres på vores forsvarskæde.

Nej ikke direkte men de nævner, at det kan gøre ondt på os med to stærke ni’ere, og jeg kan godt se, at det kan blive en udfordring. Har vi reelt prøvet det før?
Det er usædvanligt at spille med to stærke 9’ere, det bliver for stationært og man kommer til at mangle de offensive løb. Det fungerer kun når man presser sin modstander helt i bund, og desperat jagter en scoring. Det er vanskeligt at forestille sig at det kan fungere over 90 minutter, det er derfor vi ikke har været udsat for det før.

Lige for at tage udgangspunkt i JP æraen, så er det reelt kun 1-1 kampen i Herning, hvor de spillede med to stærke ni’ere fra start (Brumado og Francolino). Men du har ret i, at de altid går fysisk til værks, og ofte sætte en af deres stærke midtbanespillere op ved siden af deres ni’ere for at lægge pres på vores forsvarskæde.
Husker måske forkert, men mener også de spillede med 2 9ere i hjemmekampen i pokalen hvor de bare kom for at destruere AGFs spil på bolden.

Husker måske forkert, men mener også de spillede med 2 9ere i hjemmekampen i pokalen hvor de bare kom for at destruere AGFs spil på bolden.

De spillede også med Uhre og Cho inde i den første pokalkamp (på vores hjemmebane), mens det kun var Brumada i nummer 2. Men jeg mener, at de spillede Castillo som en højre wingback, der blev lagt op i dele af kampen.

Siger de på Mediano at vi kun har en forsvarsspiller der kan håndtere en stor og stærk angriber? Dem har både Kahl og Andersen da spist masser af
Jeg har ikke hørt Mediano endnu, men de har vel en pointe i, at hverken Andersen eller Kahl er spillere der tager den miderste stopper og dermed sjældent har spillet over for den store stærke boks angriber.

Andersen har jo - pånær 3 kampe - spillet på backen, hvor det typisk (ikke altid) er en anden type. F.eks Simsir og ikke Cho da han spillede mod FCM, osv.

Det er usædvanligt at spille med to stærke 9’ere, det bliver for stationært og man kommer til at mangle de offensive løb. Det fungerer kun når man presser sin modstander helt i bund, og desperat jagter en scoring. Det er vanskeligt at forestille sig at det kan fungere over 90 minutter, det er derfor vi ikke har været udsat for det før.

Ja, det har du ret i. De er heller ikke interesseret i at spille lange bolde hele kampen. Men det fungerede nok også kun i sidste del af første kamp mod Sabah fordi vores midtbane var så pressede.

Latest posts

Back