New posts

Kamptråd Champions league kval. runde 2: Lech Poznan - AGF, onsdag 29. Juli kl 19.00

• Thread starter Thread starter T-Knogle
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 38K

Hvor er vi efter denne kamp

• Total voters
    62
  • Poll closed .
Det var da godt nok et mærkeligt indlæg!

Min kommentar var blot til Rasta der nærmest på forhånd nævnte vi skulle til Hooligan helvede på jord, og der nærmest var bøllebank garanti. Mange herinde trøstede sig ved det trods alt er et I land vi rejser til, hvor politiet naturligvis kender til forskellige urolige elementer.

Rasta frarådede jo nærmest folk at tage afsted.

Min "stikken" til ham var på grund af at advarslen var komplet useriøs. Selv med et bybillede fyldt med hvide AGF trøjer var der ikke i nærheden af optræk til noget. Vi giver Lech og deres fans et gigantisk våd klud i hovedet der kunne være en kæmpe årsag til ekstra "gang i den", og stadig var der intet.

Det var blot det min "stikken" gik til. Så ro på makker, der er vidst ingen der ærgrer sig over der ikke skete noget.
Den samlede mængde information pegede entydigt på en meget stor risiko ved at tage afsted. Derfor blev mine venner og jeg hjemme, og jeg syntes, det var min pligt over for medfans at dele min bekymring. Det er der intet useriøst over.

Som jeg skrev, håbede jeg, at risikovurderingen var forkert. Det ved jeg ikke, om den var, men det glæder mig, at alle normale fans havde en god tur og kom sikkert igennem det vidunderlige comeback.

Om noget havde jeg givetvis undervurderet de polske myndigheder. Det har jeg noteret mig.

Er der nogen, som ved, hvad der skete med ham, der kom til skade på stadion efter kampen?

Rygter gik på væskemangelkollaps, og at han skulle være faldet ud over tribunen.

Heldigvis opførte alle vores fans sig eksemplarisk og skabte en bred, permanent passage hele vejen ud i lang tid, men den tilskadekomne blev ikke båret ud den vej.

(Hvis ovenstående allerede er blevet opklaret tidligere i tråden, beklager jeg meget. Men jeg har ikke fået læst alt endnu).

Er der nogen, som ved, hvad der skete med ham, der kom til skade på stadion efter kampen?

Rygter gik på væskemangelkollaps, og at han skulle være faldet ud over tribunen.

Heldigvis opførte alle vores fans sig eksemplarisk og skabte en bred, permanent passage hele vejen ud i lang tid, men den tilskadekomne blev ikke båret ud den vej.

(Hvis ovenstående allerede er blevet opklaret tidligere i tråden, beklager jeg meget. Men jeg har ikke fået læst alt endnu).
Hvis, og jeg gentager virkelig HVIS, han kollapsede pga væskemangel, så hviler der et meget stort og ret alvorligt ansvar på Lech Poznan.

Hvis alt andet på den tur bare spillede perfekt, så var deres håndtering af udefans til gengæld under enhver standard. Vi stod i kø til vand og mad i to timer, og flere hundrede missede ligesom mig de første ca 30 minutter.

På et tidspunkt var det ved at gå galt, da et par af de mere hårdkogte fans gik amok i en slags panik over ikke at kunne få adgang til vand efter en lang og varm dag. De angreb kortvarigt den skandaløse kiosk, men blev heldigvis håndteret flot af en repræsentant fra AGF.

Efter sigende har AGF også officielt klaget over manglende flugtmuligheder og flere andre alvorlige fejl.

For vores turs vedkommende oplevede vi i hvert fald en af de fredeligste og venligste værtsbyer, man kan forestille sig.

Selv politiet var venlige og hjælpsomme, og alle Lech fans vi mødte hilste venligt. De vendte op og ned på alle vores potentielle bekymringer.

Desuden bød byen på gode schnitzler to dage i træk. Niveauet på andendagen var bedre end den første aften. Derudover ventede vi kun i 25 minutter på den modsat halvanden time tirsdag aften, og onsdagens var endda ti zloty biligere samt markant større. Og også serveret midt på torvet.

(På grund af kildeskyttelse skal jeg undlade at afsløre, hvem der stod for arrangementet den første aften).

Hov, der er ved at gå omvendt Gollum i den for mig med min mængde af svinekødsbasseret spam. Jeg frafalder yderligere snak om wienerdrenge. Dog kun på ubestemt tid. Beklager.

Efter at have genset højdepunkter fra triumfen adskillige gange fik jeg øje på en detalje, som undslap mit blik de første mange gange.

Da Bech scorer det sidste straffe, eksploderer samtlige spillere og trænere i en glædesrus uden lige.

Undtagen Janni Serra, som står ved midterlinjen og trøster Poznan-spillerne.

Jeg aner ikke, hvad jeg skal lægge i det, men jeg synes, det er bemærkelsesværdigt. Manden havde lige scoret på et ekstremt vigtigt straffe, som holdkammeraterne jublede ekstra over, som jeg så det.

Det er ikke helt rigtigt, for sådan en historie har faktisk allerede fundet sted – og det var et hold fra... ja, netop Polen. Ingen overraskelse der. Men historien var om muligt endnu mere vanvittig.

I 2014 slog Legia Warszawa det "store" Celtic Glasgow med 4-1 hjemme. I returkampen i Skotland vandt Legia... igen, denne gang 2-0, men så lavede de én fuldstændig ufattelig fejl, som de polske fans stadig griner af den dag i dag.

I det 86. minut af en kamp, som allerede var vundet, sendte træneren en ung spiller på banen Bereszyński (i øvrigt en tidligere ungdomsspiller fra Lech Poznań) for at give ham hans første minutter i europæiske kampe. Efter kampen viste det sig bare, at han egentlig skulle have afsonet karantæne for et rødt kort fra den foregående sæson og derfor ikke måtte spille.

Celtic lavede en masse ballade, det endte med et skrivebordsresultat på 3-0, og Legia røg ud – selvom de havde vundet det første opgør 4-1.

En af de sjovere ting var, at Celtic-fans begyndte at købe trøjer med deres eget hold, men med navnet Bereszyński på ryggen. 😆
Fed historie og flot “comeback”😆, men vi er nu stadigvæk de eneste til at have tabt med 3 mål HJEMME i første kamp i CHL-kval og alligevel gå videre.

Efter at have genset højdepunkter fra triumfen adskillige gange fik jeg øje på en detalje, som undslap mit blik de første mange gange.

Da Bech scorer det sidste straffe, eksploderer samtlige spillere og trænere i en glædesrus uden lige.

Undtagen Janni Serra, som står ved midterlinjen og trøster Poznan-spillerne.

Jeg aner ikke, hvad jeg skal lægge i det, men jeg synes, det er bemærkelsesværdigt. Manden havde lige scoret på et ekstremt vigtigt straffe, som holdkammeraterne jublede ekstra over, som jeg så det.
Der er også en GF'er der løber modsat alle alle 😄

Nu er jeg også kommet hjem fra en fantastisk tur og er faktisk ekstremt rørt. Jeg er den privilegerede situation, at have haft mine børn (både egne og gul-plade) med på stadion og nød den med gode venner. (Vi stod ved Dannebrog i kurven)

Jeg har ikke meget at tilføje, som ikke allerede er nævnt, men vil komme med et par detaljer, man kun oplevede på stadion:

1) Vedkommende, der styrede tavlen med stillingen, var fuld eller hvid. (Der stod, 1-0, 2-0 osv. som om vi var hjemmebane)
2) Der var ingen tidsangivelse i den forlængede spilletid. Vanvittig oplevelse!
3) Det er korrekt, at der var skandaløse forhold. Vores dygtige SLO'er (eller hvad de hedder) fik dog sørget for gratis vand på et tidspunkt
4) Jeg kan ikke polsk, men det første ord, jeg har lært er 'shuttle'. Det er et ord, man for eksempel sætter foran bus eller andet, der i virkeligheden fungerer som en form for varetægtsfængsel for fodboldfans

Bonusinfo: Der var hele vejen rundt god energi og tro på miraklet allerede inden kampen.

Når han nu kommer til Randers på onsdag, så må vi lave en god banter. Hvis vi kan få hele stadion med på "Guldbarometer" så skal han nok blive tiltet nok til at det kan ses i samtlige Onside programmer resten af sæsonen. Holder du megafonen Gollum?
Vi vil have Champions league barometer! Guld barometer er sååå last year
;)

Latest posts

Back