Ja, og det synes jeg egentligt også man så i første halvleg i dag. Han går fint med i spillet. Med ryggen til mål var måske også lidt upræcist formuleret af mig. Jeg mener blot, at han nok aldrig bliver en targetmand som man kan sende lange bolde der kommer i 3 meters højde op til, og så tro at han kan lægge disse bolde fornuftigt af.
Jeg er helt sikkert for begrænset i hvad jeg ser som en 9'er. Ved det første mål daldrer han (heldigvis!) rundt et stykke udenfor feltet, klar til at reagere hvis de forreste skulle finde anledning til en bagudrettet aflevering - eller en tilfældig retur.
problemet med Bech som 9'er er, at han ikke er en faktor i feltet. Han var jo stadig glimrende til at falde ned og spille bolden af til andre / foretage sideskift. Den del ser jeg ikke Bogere gøre bedre.
Som tidligere skrevet er jeg vild med mål 2. Glimrende placering og ryk på tværs, så Knudsen kan finde ham. Det er af stor værdi. Det er også glimrende at komme til friløberne, selvom han tager forkerte valg bagefter.
Det er en talentfuld offensiv spiller. Der er en del hype om ham allerede og jeg tror heller ikke han er i AGF i september 2027, fordi han virker til at bygge på og have glimrende indstilling.
Det jeg er efter er ikke så meget rollen som targetman. Det ville være dejligt, men er ikke fair at forvente af ham. Det er tilstedeværelsen i feltet, at man kan rykke sig fri, komme først på en pasning, at man skærmer bolden og får afsluttet, fordi man er i feltet.
Den del mener jeg hører med til 9'er rollen. Og jeg tror man få mere ud af Bogere, hvis han har en 9'er til at tage slagsmålene og lægge boldene af til ham. Så kan Bogere ligge på forreste linje og lure på de dybe pasninger, opsnappe aflæg fra 9'eren og komme senere ind i feltet og klasse cutbackafleveringerne ind på samlebånd.
Jeg bestemmer ikke hvordan andre læser mine indlæg. Jeg er ikke imod Bogere, han skal nok blive en succes. Det skal bare gerne ske sammen med holdets succes og på en måde så det bliver den størst mulige succes.