New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 752
  • Views Views: Views 48K
Champions League 2026/27
Her er Poznans resultater i Europa sidste sæson:
Tak for listen. Hvis den kamprække var FCKs eller FCMs, ville man vel tænke, at det var til et 7-tal. Bestemt godkendt, javel, men uden at være meget over middel.

Som andre nævner, bør Lech Poznan være favoritter over to kampe, men AGF bør bestemt ikke være uden chance.

Poznan er favoritter qua deres spillerbudget, erfaring i Europa og AGFs afgang af Dalsgaard, Beijmo og PM. Men tror også AGF har muligheder for at gøre ondt mod Poznan - særligt hvis AGF får det høje pres til at fungere (uden PM). Jeg synes dog at formen hos en række af profilerne ser en smule lav ud (Yakob, Links, Bech).
Men det seneste halve år har det høje pres vel nærmest været orkestreret af Tobias Bech qua PM’s begrænsede spilletid.

Jeg så træningskampen mod Motherwell (indrømmet, det er den eneste jeg har set), og der var der fuld skrue på det høje pres, godt dirigeret af både Bech og Anderson.

Så på den front mener jeg ikke vi mangler PM.

Hovedproblemet er vel vores HCB? Både fordi AJ hamrer den langt eller mister den, når han presses i opspillet - og fordi, han over 90 min næsten altid begår store individuelle fejl.

Jeg er virkelig skuffet over, at vi ikke har hentet en kvalitetserstatning til denne plads i tide.
Det ville ikke lukke munden på mig ift en 9'er, men det ville være væsentligt bedre kun at have én udfordring i startopstillingen, og jeg tror endvidere at Bech som 9'er er en bedre løsning, end JJA på HCB, så en forstærkning der ville måske endda bonge mere ud

Hovedproblemet er vel vores HCB? Både fordi AJ hamrer den langt eller mister den, når han presses i opspillet - og fordi, han over 90 min næsten altid begår store individuelle fejl.

Jeg er virkelig skuffet over, at vi ikke har hentet en kvalitetserstatning til denne plads i tide.
I interview med Maznikar siger JP han er tilfreds med udvalget på HCB. Der er Callø, JJA og Møllgaard, og endda Jacob Andersen. Jønsson er også ok, men mere værd for holdet som 6'er.

Han siger også, at ingen af dem har taget pladen endnu. Det bliver formuleret fredeligt og positivt. Men ...

Det er rigtigt, at vi er meget afhængige af Kahl, men det føles da heller ikke særlig trygt, at AJ pt er førstevalg på den højre stopper. Han er blevet kasseret to-tre gange af to forskellige trænere og var sidste sæson kun tredjevalg til hcb. Nu starter han i klubbens største europæiske kamp i et halvt århundrede. JP skal tale sine spillere op, men jeg tror, at når han lægger hovedet på puden aftenen før kampen mod Lech Poznan, så er det hans klart største bekymring.

JP fremstår rolig og afklaret, men jeg hører også et 'ja', med bævende stemme, når han skal forholde sig til Ato Varis citat uden spillere eller journalister i nærheden.

I interview med Maznikar siger JP han er tilfreds med udvalget på HCB. Der er Callø, JJA og Møllgaard, og endda Jacob Andersen. Jønsson er også ok, men mere værd for holdet som 6'er.

Han siger også, at ingen af dem har taget pladen endnu. Det bliver formuleret fredeligt og positivt. Men ...

JP fremstår rolig og afklaret, men jeg hører også et 'ja', med bævende stemme, når han skal forholde sig til Ato Varis citat uden spillere eller journalister i nærheden.
So be it. Og der er jo også 7 uger at ombestemme sig i. Men jeg bider mine knoer af hvis AJ koster på tirsdag …

Det er ikke JJA klagen går på, han kan ikke gøre andet end at levere sit bedste og så håber vi alle det er nok. Det er CV og hans prioritering, der er udfordringen.

Hvis valget stod mellem JJ og en HCB kan man sige der er 4 på CM (Arnstad, Yakob, Knudsen og Solbakken), og 4 på HCB, (Callø, JJA, Mølgaard og Andersen).

Men det er for de fleste nok en no-brainer hvilken position der har mest behov for et løft af Start-11.

Det er kun trænere ude af balance, der taler deres egne spillere ned. Når JP siger, at ingen af dem har taget pladsen endnu, mener han ret tydeligt, at han mangler en hcb, der er stærk i defensiven som også kan gå med i spillet offensivt. Det har han ikke nu. Hans formuleringer omkring Bech er lidt på samme måde. Han kan godt se Bech spille andre pladser end 9’eren. Sic.

Han snor sig flot udenom problemerne, men er da mere end klar over, hvor skoen trykker. Holdet er svækket. Og ikke styrket……. (forhåbentlig) endnu 😉.

Med Drita, Borac, Riga og Flora sendt ud i aften og dermed over i COL, ligner det at vi er seeded i EL Q3, når vi har tabt til Poznan.

Her er Poznans resultater i Europa sidste sæson:

CL Q2
Poznan-Breidablik 7-1
Breidablik-Poznan 0-1

CL Q3
Poznan-Røde Stjerne 1-3
Røde Stjerne-Poznan 1-1

EL play off
Poznan-Genk 1-5
Genk-Poznan 1-2

COL ligaspil
Poznan-Rapid Wien 4-1
Lincoln Red Imps-Poznan 2-1
Rayo Vallecano-Poznan 3-2
Poznan-Lausanne 2-0
Poznan-Mainz 1-1
Sigma Olomouc-Poznan 1-2

COL knock out
Kups-Poznan 0-2
Poznan-Kups 1-0

Poznan-Shakhtar 1-3
Shakhtar-Poznan 1-2
Godt at optimismen lyser ud af dig.

Er det Poznans sejr over Breidablik, Kups, Olomouc eller Red Imps der for dig til at miste al tro på et samlet avancement?

Latest posts

Back