New posts

Bus til ̶e̶v̶t̶.̶ ̶ finale

• Thread starter Thread starter Hamborg
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 55
  • Views Views: Views 11K
Stiften og AGF sendte sammen 200 busser til Parken sidste gang i en overvejende veleksekveret øvelse med samlede afgangssteder (ved Musikhuset og Bilka var det?) og store konvojer på tværs over landet. Det har været overraskende for mig, at man ikke har noget som helst koordineret den her gang.
Stiften var meget engageret dengang (det skal de trods alt have), og måske incitamentet for klubben dengang var at vise, hvor stor fanscenen i Århus kan være under samlede flag, mens det i 2024 har mindre symbolsk værdi, fordi man nu har fået sit nye stadion? 🤷🏻‍♂️
Måske opgaven er blevet for stor alt imens, at vi har mange flere billetter allokeret på stadion denne gang, og de alligevel med indeværende salgsmodel ikke kan bundle stadion- og busbilletter?

Et eller andet sted har der været ræson i opdelingen af salg og tilgodeseelsen af nogle af de loyale fans om end måske ikke perfekt eksekveret, men det har sgu godt nok også været en abnormt rodet omgang at forsøge at koordinere selv. Velvidende at der foregår en masse ting i kulissen, så forundrer det mig, at klubben alligevel ikke er mere på banen her. Var det en bekymring at få udsolgt sidste gang, mens det er blevet "for nemt" nu? Jeg forstår ikke de to så forskellige tilgange.

Stiften og AGF sendte sammen 200 busser til Parken sidste gang i en overvejende veleksekveret øvelse med samlede afgangssteder (ved Musikhuset og Bilka var det?) og store konvojer på tværs over landet. Det har været overraskende for mig, at man ikke har noget som helst koordineret den her gang.
Stiften var meget engageret dengang (det skal de trods alt have), og måske incitamentet for klubben dengang var at vise, hvor stor fanscenen i Århus kan være under samlede flag, mens det i 2024 har mindre symbolsk værdi, fordi man nu har fået sit nye stadion? 🤷🏻‍♂️
Måske opgaven er blevet for stor alt imens, at vi har mange flere billetter allokeret på stadion denne gang, og de alligevel med indeværende salgsmodel ikke kan bundle stadion- og busbilletter?

Et eller andet sted har der været ræson i opdelingen af salg og tilgodeseelsen af nogle af de loyale fans om end måske ikke perfekt eksekveret, men det har sgu godt nok også været en abnormt rodet omgang at forsøge at koordinere selv. Velvidende at der foregår en masse ting i kulissen, så forundrer det mig, at klubben alligevel ikke er mere på banen her. Var det en bekymring at få udsolgt sidste gang, mens det er blevet "for nemt" nu? Jeg forstår ikke de to så forskellige tilgange.

Grunden dengang var bl.a., at togstrækningen midlertidigt var under vedligeholdelses-lukning. Så der var langt flere der havde behov for busser tænker jeg.
Og måske der også opstod et spørgsmål juridisk om busserne og erstatning/ødelæggelser/oprydningsregninger etc etc.!? Når folk selv har stået for det - så er der styr på den slags. Når Stiften arrangerer - så er der ingen styr på det - i flere af busserne tænker jeg.

Vi havde faktisk hjemmebane i 2016 og solgte over 18.000 AGF-billetter. Men den helt store forskel er, at der var sporarbejde på Fyn i 2016 og derfor slet ikke var nogen tog 😎

Vi har lige modtaget et afbud på 5 pladser i vores bus.
Pladserne går efter først til mølle princippet.
Mødetid Kl. 08,45 på Viby torv V/ kirken, afgang kl 09,00.
Mulighed for opsamling ved Hedensted frakørslen ca 9,45 eller Vejle Syd, Grønlandsvej fælleskørsels plads ca 10,05.
Bussen er UDEN wc, derfor bliver der en lille tissepause ca en gang i timen, PRIS 170,- pr sæde. Send PB.

Mange hilsner
Hamborg.

Jeg tænker man heller ikke skal vente for længe med at bestille sin togbillet selvom DSB måske allerede har sat ekstra vogne på et par afgange? Der er også Kombardo Expressen hvis den ikke er udsolgt. Der er nok også så mange der gerne vil med en bus at de kan fylde en eller flere hvis folk ellers kan finde hinanden og få det arrangeret.

Modsat SIF arrangerer AGF ikke selv busser, så jeg ved ikke hvor brugbart deres information her er: https://agf.dk/pokalfinalen/planlaeg-din-rejse

Jeg tænker man heller ikke skal vente for længe med at bestille sin togbillet selvom DSB måske allerede har sat ekstra vogne på et par afgange? Der er også Kombardo Expressen hvis den ikke er udsolgt. Der er nok også så mange der gerne vil med en bus at de kan fylde en eller flere hvis folk ellers kan finde hinanden og få det arrangeret.

Modsat SIF arrangerer AGF ikke selv busser, så jeg ved ikke hvor brugbart deres information her er: https://agf.dk/pokalfinalen/planlaeg-din-rejse

Det er i øvrigt helligdag, så DSB kører efter LØRDAGSPLANEN.... Så opfordring herfra er at sprede sig ud på alle afgange.

Last edited:
Hej

Jeg skal med en bus fra Ry til parken og retur. Bussen er blevet udvidet og der nu plads til 6-10 personer mere. Bussen kører klokken 08.00 fra Ry, med et stop ved Skanderborg station. Det er ikke mig der arrangerer turen, men jeg formidler bare at der er lidt ekstra pladser.
Hvis det har interesse kan i skrive til mig, så skal jeg nok videre formidle.
Prisen er 500kr tur/retur.

Edit: bussen er nu fuld

Latest posts

Back