Jeg må indrømme, at han er en legende for mig. Han gav sig altid 100% i hver kamp og spillede for klubben i en meget svær periode. Og så var det svært underholdende, at han altid skulle bruge to skud til månen før det tredje balrede usandsynligt op i krogen. Sådan husker jeg det i hvert fald...
Men jeg kan også godt fornemme, at jeg er i klart mindretal herinde
Jeg er på din side!
Jeg skiller demonstrativt mennesket Peter fra spilleren Graulund i denne her. Som "ekspert" er manden tæt på uduelig. Hans bog er ren pixibog, men ganske underholdende. Og han er vel bare lige så kompromisløs i sin udlevering af klubberne (det er skisme ikke kun AGF, der får grovfilen), som han var i sit spil?
Han blev nemlig ganske rigtigt efter en nedrykning, hvor han mageligt kunne være skiftet væk. Var han ikke faktisk med i 1. division to gange?
Spilleren Graulund er - for mig - helt klart legendemateriale.
Mennesket Peter tror jeg egentlig er en kærlig familiefar og alt det jazz.
"Eksperten" Peter Graulund er et tågehorn og en hat uden lige - men man kan håbe, han finder et bedre leje over tid - det foresvæver mig, at der er én af mine nuværende favoritter, som jeg bestemt ikke var imponeret over i starten... kan dog ikke lige fremkalde et navn i dette øjeblik.
Er også på det hold, som ikke ser Graulund som legende materiale men jeg indrømmer også og helt unfair, at jeg er blevet farvet af ham som "ekspert". I top 3 over de mest uduelige "eksperter" på tv og det siger en del pga. den hårde konkurrence.
Graulund var med til at spille AGF op fra 1.div, og skred ikke fra skibet - da det brændte.
Det er jeg ham meget taknemmelig for.
At han kun skulle have "spillet for sig selv" forstår jeg ikke beskyldningen om. Hvordan mere for sig selv end Duncan, som accepterede salg til BIF, og valgte AaB/FCM frem for AGF inden retur?
Som jeg skriver, så synes jeg han var decideret illoyal overfor klubben, til egen gevinst. Det er i min bog meget værre end et klubskifte, som trods alt indbragte AGF en økonomi de havde brug for. Altså en aftale AGF selv havde en indflydelse på.
Og hey, husk lige at han er fra Vejle. Fy for satan !
Ja, jeg sad ofte tilbage med en fornemmelse af at der var en side af Graulund, den som gjorde at han var så god på banen, som egentlig var ret ubehagelig, egocentreret og helt sikkert på grænsen til noget der kunne diagnosticeres.
Lige så fantastisk Graulund var at se på banen, lige så træls fandt jeg ham som person. Men han er jo ikke den eneste fodboldspiller, som i kraft af fodbolden tjente langt flere penge end IQ'en (eller evnerne og personligheden) ellers ville række til og så lever man med det. Man gider bare ikke høre på det lort de lukker ud bagefter. Tøffe er et andet eksempel på det samme. Men fuck jeg vil til enhver tid hellere se dem, end typer som Kenny Thorup eller ham der klovnen der havde en søn der hed Anakin.
Så der er legender og legender. Nogle er det bedst at gemme væk og huske for det de var på banen og andre kan man hive frem og udstille som forbilleder. Graulund hører ikke til den sidste kategori.
Ja, jeg sad ofte tilbage med en fornemmelse af at der var en side af Graulund, den som gjorde at han var så god på banen, som egentlig var ret ubehagelig, egocentreret og helt sikkert på grænsen til noget der kunne diagnosticeres.
Lige så fantastisk Graulund var at se på banen, lige så træls fandt jeg ham som person. Men han er jo ikke den eneste fodboldspiller, som i kraft af fodbolden tjente langt flere penge end IQ'en (eller evnerne og personligheden) ellers ville række til og så lever man med det. Man gider bare ikke høre på det lort de lukker ud bagefter. Tøffe er et andet eksempel på det samme. Men fuck jeg vil til enhver tid hellere se dem, end typer som Kenny Thorup eller ham der klovnen der havde en søn der hed Anakin.
Så der er legender og legender. Nogle er det bedst at gemme væk og huske for det de var på banen og andre kan man hive frem og udstille som forbilleder. Graulund hører ikke til den sidste kategori.
Jeg kender mange tidligere spillere fra AGF af forskellige årsager. Som privatperson finder jeg Graulund gennemført sympatisk. Han har et højt niveau af selvironi og vil altid hjælpe, hvis man har brug for det. Desuden er han verdensmester i telefonfis og har gjort mig totalt til grin på den konto.
Peter ville gerne være blevet i AGF i stedet for at drage til Helsingborg.
Han var med os i førstedivision to gange og blev, som jeg husker det, rækkens topscorer i begge sæsoner.
Uanset hvad han har gjort uden for banen, har han i mine øjne stadigvæk være en aldeles vigtig brik i forhold til at komme igennem de hårdeste tider.
Jeg savner i øvrigt også tilråbet: "Graulund, bliv vild!". Kan vi ikke genopfinde det igen med en af de nuværende spillere?
Jeg har overvejet at investere i en gravhund eller lignende størrelse hund, der skal hedde Graulund. Så kan jeg råbe det, mens den fræser af sted hen over græsarealer mm.
Jeg kender mange tidligere spillere fra AGF af forskellige årsager. Som privatperson finder jeg Graulund gennemført sympatisk. Han har et højt niveau af selvironi og vil altid hjælpe, hvis man har brug for det. Desuden er han verdensmester i telefonfis og har gjort mig totalt til grin på den konto.
Peter ville gerne være blevet i AGF i stedet for at drage til Helsingborg.
Han var med os i første division to gange og blev, som jeg husker det, rækkens topscorer i begge sæsoner.
Uanset hvad han har gjort uden for banen, har han i mine øjne stadigvæk være en aldeles vigtig brik i forhold til at komme igennem de hårdeste tider.
Nej og nej. Fortryder voldsomt, at jeg skrev det seneste indlæg. Mit forsvar for Graulund kom til at lyde voldsomt selvsmagende, hvilket ikke var hensigten.
Jeg synes blot, det var synd, at han fremstår karl-smart-agtig i nogens øjne, når jeg kun har oplevet det modsatte.
Mødte en gammel efterskoleksmmerat på gaden i Århus, da Graulund og jeg var på vej hen for at drikke kaffe, mens han var topscorer.
Efterskolekammeraten snakkede meget om sin håndboldkarriere i andendivision. Rigtig meget.
Til sidst løb han tør for ord og spurgte så Graulund, om de ikke havde mødt hinanden før, eller om han ikke havde set ham ét eller andet sted. Graulund svarede, at det troede han ikke var tilfældet og spurgte derefter yderligere ind til min tidligere efterskolekammerats håndboldkarriere.
Han har aldrig haft det mindste behov for at hævde sig, når vi var ude. Heller ikke i de sene nattetimer efter at være rejst til promilleland i tiden før metoo, woke og den slags.
Graulund har vundet to titler fra 1. Div. Han var i en længere periode en vigtig spiller for AGF, og jeg har altid haft indtryk af han var oprigtig.
At Graulund ikke har bygget på sin status i tiden som kommentator bør ikke påvirke hans status som AGF-legende. At Fooler går ind for 'cancel-culture' afslører en woke sjæl.
Nu vi er i gang opfatter jeg Graulund som kompromisløs og fuldt fokuseret på at veksle sit talent til bedst muligt forboldkarriere. Og jeg tror han har elsket det og måske set lidt firkantet på det. Som kommentator er det samme mand man møder - han kalder det som han ser det og varierer ikke sproget så meget.
Tøfting virker mere som en der leder efter de kontroversielle udsagn for at få kant.
Men de fleste fodboldspillere er sikkert kompromisløse og fokuserede. Og måske er Tøftings handicap at udkomme på skrift med en klumme/kommentar der skal få opmærksomhed længe efter begivenheden. Der er det noget lettere at have sin del af lydsporet mens det sker og fokus er der.
Jeg har aldrig tænkt på at Graulund skulle være træls som privatperson, men den slags tænker jeg måske heller ikke så meget på ift nogle spillere jeg ikke kender meget til og jeg har heller ikke læst hans bog. Jeg har mere end en gang slukket for en kamp fordi jeg bliver irriteret over Graulund som kommentator, men det er ikke så meget ham jeg bebrejder for det, men dem der mener de bedst kvalificerede er dem der havde lidt kant som spillere.
Tøfting er lidt samme historie, men jeg vil faktisk sige jeg kan lide ham bedre som (live) ekspert end jeg ville have forventet. Men jeg forventer nok stadig heller ikke de allerskarpeste analyser fra ham.
Med hensyn til Graulund som årets legende er det nok under alle omstændigheder lige tidligt nok. På et senere tidspunkt måske, men selvom han var en profil i en del år, vil han jo nok også bare være handicappet som kandidat af at det var i en periode hvor det gik virkelig ringe sportsligt for holdet.
Jeg har aldrig tænkt på at Graulund skulle være træls som privatperson, men den slags tænker jeg måske heller ikke så meget på ift nogle spillere jeg ikke kender meget til og jeg har heller ikke læst hans bog. Jeg har mere end en gang slukket for en kamp fordi jeg bliver irriteret over Graulund som kommentator, men det er ikke så meget ham jeg bebrejder for det, men dem der mener de bedst kvalificerede er dem der havde lidt kant som spillere.
Tøfting er lidt samme historie, men jeg vil faktisk sige jeg kan lide ham bedre som (live) ekspert end jeg ville have forventet. Men jeg forventer nok stadig heller ikke de allerskarpeste analyser fra ham.
Med hensyn til Graulund som årets legende er det nok under alle omstændigheder lige tidligt nok. På et senere tidspunkt måske, men selvom han var en profil i en del år, vil han jo nok også bare være handicappet som kandidat af at det var i en periode hvor det gik virkelig ringe sportsligt for holdet.
Jeg her det også stramt med Graulund som kommentator, men det havde jeg virkeligt også med Rolf Sørensen i starten. Måske Graulund bare skal have tid til at finde sin stemme som ekspert? (På den anden side har Per Friman aldrig lært det)
Jeg må indrømme, at han er en legende for mig. Han gav sig altid 100% i hver kamp og spillede for klubben i en meget svær periode. Og så var det svært underholdende, at han altid skulle bruge to skud til månen før det tredje balrede usandsynligt op i krogen. Sådan husker jeg det i hvert fald...
Men jeg kan også godt fornemme, at jeg er i klart mindretal herinde
Tid? Han har været "ekspert" kommentator siden han stoppede karrieren.
Mine problemer med Graulund som "ekspert" er hans totalmanglende analytisk evne. Det er vitterlig analyser, du hører mellem 2 fulde personer på det lokale værtshus. Derudover er hans stemmeføring enten i et toneleje, som indikerer intet kunne rage ham mindre end den kamp, han kommenterer eller også er det full blown Goooooooooal agtigt.
Når TV2 går fra ham til Nikoline, er det som at gå fra en 3. Divisionskamp til Superliga i niveauforskel.
Og så tjente han omkring 1 million om året hos Viaplay . Modbeviser påstanden løn følger kompetencer.
Det var nok forventeligt at Leo ville være ude året ud, men man havde måske håbet lidt at Yakob kunne nå med i de sidste kampe, det er sgu en alvorlig korsbåndsskade han er blevet ramt af i Iran.
Det var nok forventeligt at Leo ville være ude året ud, men man havde måske håbet lidt at Yakob kunne nå med i de sidste kampe, det er sgu en alvorlig korsbåndsskade han er blevet ramt af i Iran.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.