New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 142K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Polle og Solbakken har potentielt alvorlige skadesproblemer (begge ude i de facto hele foråret), Yakob skal måske snart sælges. Haugstrup er et mere et usikkert kort end Callø.

Der blev kørt rovdrift på vores centrale midtbane i foråret. Jeg forstår godt, at man vil have mere gardering her.
Jeg forstår også garderingen der. Forstår ikke den manglende i forsvaret. Mølgaard var de facto ude af hele sæsonen, ikke blot foråret, og er stadig skadet.

Jeg har ikke hørt den, men i en klub som AGF spiller vi desværre - lidt sat på spidsen - altid med den mindst dårlige. Dem der er gode sælges.

Jeg forstår ikke rigtigt at vi har Haugstrup, Poulsen, Jønsson, Solbakken, Yakob og Knudsen til to pladser på den centrale midtbane. Måske endda Arnstad skal med.

Til tre pladser i forsvaret har vi Callø, Jensen-Abbew, Tingager, Mølgaard og Kahl. Derefter er det omskoling af Andersen og Jønsson, eller ned og kigge på U19
Haugstrup er vel bare reserve, og Jønsson blev kun hentet fordi Poulsen er ude i meget lang tid.

Med Arnstad som 10'er eller på vej væk, så hedder midtbanen reelt Knudsen, Solbakken, Yakob og Jønsson til to pladser. Ret normalt.

Til gengæld mangler vi noget kvalitet til de tre stopperpositioner. Det kommer senere i vinduet.

Haugstrup er vel bare reserve, og Jønsson blev kun hentet fordi Poulsen er ude i meget lang tid.

Med Arnstad som 10'er eller på vej væk, så hedder midtbanen reelt Knudsen, Solbakken, Yakob og Jønsson til to pladser. Ret normalt.

Til gengæld mangler vi noget kvalitet til de tre stopperpositioner. Det kommer senere i vinduet.
Hvis det er “tilgangen” så er Mølgaard vel i samme kategori som Poulsen. Omend Mølgaard er mere skadet. Så har vi AJ, Tingager, Kahl og Callø til forsvaret. Det synes jeg ikke er godt nok

Hvis det er “tilgangen” så er Mølgaard vel i samme kategori som Poulsen. Omend Mølgaard er mere skadet. Så har vi AJ, Tingager, Kahl og Callø til forsvaret. Det synes jeg ikke er godt nok
Din pointe er ok. Vi har dog også Camara.

Jeg er enig med dig i at vi mangler kvalitet på stopperpositionerne.
Vi har mistet to klassespillere i Beijmo og Dalsgaard.
Vi venter på at de for os attraktive spillere bliver tilgængelige.

Jeg er helt okay med at spille eks. Camara mod Lyngby, så Kahl ikke skal spille 4 kampe på 12 dage, inden 3. kvalrunde starter.

Din pointe er ok. Vi har dog også Camara.

Jeg er enig med dig i at vi mangler kvalitet på stopperpositionerne.
Vi har mistet to klassespillere i Beijmo og Dalsgaard.
Vi venter på at de for os attraktive spillere bliver tilgængelige.

Jeg er helt okay med at spille eks. Camara mod Lyngby, så Kahl ikke skal spille 4 kampe på 12 dage, inden 3. kvalrunde starter.
Det er på 11 dage vi skal spille fire vigtige kampe. Og ja, vi ender nok med at spille med nogle der ikke er en del af truppen.

Vi må bare håber de attraktive spillere kan indhente dét der sandsynligvis mistes i starten (restitution og eventuelle point).

Jeg tror ikke Camara skal spille mod Lyngby. Det er bedre mod Poznan og Brøndby med hans spillestil.

Det er på 11 dage vi skal spille fire vigtige kampe. Og ja, vi ender nok med at spille med nogle der ikke er en del af truppen.

Vi må bare håber de attraktive spillere kan indhente dét der sandsynligvis mistes i starten (restitution og eventuelle point).

Jeg tror ikke Camara skal spille mod Lyngby. Det er bedre mod Poznan og Brøndby med hans spillestil.
Ja, det er håbet. Men det er også de faktiske forhold for hold i Europa. Der er intet usædvanligt i, at vi må spille et A/B hold i ligakampene her i juli og August.

Om Camara skal spilles mod Lyngby eller Brøndby er jeg indifferent over for. Nægter dog at tro, at det bliver Poznan kamp at han erstatter Kahl.

Tobias Bech mener at den nuværende trup kommer til at spille lige så godt som i sidste sæson - hvis ikke endnu bedre:

Man må håbe han for ret.
Det er jo i hvert fald fair at antage at de unge, som havde afgørende fødder i flere kampe og selvfølgelig især Emmery, vil være endnu bedre i denne sæson. Jeg har også forventninger til Kristjanson og Bogere i denne sæson, ligesom det bliver spændende hvor langt Callø er nået.

Med PM og Dalsgaard ude har jeg ikke andre som jeg ville forvente et niveaufald fra. Man kan jo næsten ikke tale om, at vi mister NPs impact, for det var beskedent i sidste sæson. Man kan vel tværtimod håbe at han kommer tilbage efter en længere pause. Men selvfølgelig mangler vi lige nu en topangriber, som PM har været for os i en del år. Kunne være så fedt at få det løst i dette vindue

Det er jo i hvert fald fair at antage at de unge, som havde afgørende fødder i flere kampe og selvfølgelig især Emmery, vil være endnu bedre i denne sæson. Jeg har også forventninger til Kristjanson og Bogere i denne sæson, ligesom det bliver spændende hvor langt Callø er nået.

Med PM og Dalsgaard ude har jeg ikke andre som jeg ville forvente et niveaufald fra. Man kan jo næsten ikke tale om, at vi mister NPs impact, for det var beskedent i sidste sæson. Man kan vel tværtimod håbe at han kommer tilbage efter en længere pause. Men selvfølgelig mangler vi lige nu en topangriber, som PM har været for os i en del år. Kunne være så fedt at få det løst i dette vindue
NP var vel en top 3, måske en top 4 spiller for os i efteråret? Inklusiv pokalkampene mod OB?

I Maznikars interview med Jakob Poulsen, fortæller han at Callø var blevet sendt til Aarhus Fremad med en opgave om at komme tilbage med mere konsekvens og fysik i de defensive aktioner - det siger JP at han har set fra Callø her i opstarten, så jeg tror han bliver et hit når han bliver klar. JP kom også til at sige at Callø bliver udtaget på tirsdag, så skaden er nok ikke så alvorlig.

I forhold til Emmery, så siger han i øvrigt at det er normalt at der er en af de unge der flytter sig markant i en sommeropstart, han mener at Emmery fik sit gennembrud i sidste sæson, men han antydede også at han har taget kæmpe store skridt her i opstarten, ikke mindst i forhold til også at “rydde op” efter sig selv, når han mister bolden.

Så jeg tror vi får et naturligt generationsskifte at se i denne sæson.

NP var vel en top 3, måske en top 4 spiller for os i efteråret? Inklusiv pokalkampene mod OB?
Men også hele sidste sæson en spiller der knapt trænede med. Og vi kommer i hvert fald fra et ligeledes succesfuldt forår, hvor han stort set var fraværende. Men enig i, at han kan blive en vigtig spiller for os igen, senere på sæsonen.

Men også hele sidste sæson en spiller der knapt trænede med. Og vi kommer i hvert fald fra et ligeledes succesfuldt forår, hvor han stort set var fraværende. Men enig i, at han kan blive en vigtig spiller for os igen, senere på sæsonen.
Jeg tror ikke han bliver vigtig for os igen, desværre. Han er aldrende og meget fraværende. Vi bør ikke bygge noget op om ham fremadrettet. Men han havde kæmpe værdi sidste år

Polle og Solbakken har potentielt alvorlige skadesproblemer (begge ude i de facto hele foråret), Yakob skal måske snart sælges. Haugstrup er et mere et usikkert kort end Callø.

Der blev kørt rovdrift på vores centrale midtbane i foråret. Jeg forstår godt, at man vil have mere gardering her.

Det ændrer dog ikke de potentielle udfordringer i forsvaret.
Jeg er enig, og tror bredden på midtbanen bliver vigtig.

Men hvis man kunne vælge om man ville styrke bredden på midten først, og forsvaret senere (efter 1 eller 2 kval runder), eller omvendt, ville man vel alle dage tage forsvaret først?

Det er klart at Jønsson som gratis er lettere at arbejde med, end en centerforsvarer der skal købes fri og fermed koster transfer.

Men omvendt skal man nok bruge en ekstra i forsvaret selvom der ikke er europæiske kampe, hvor man nok lettere kan køre efteråret med midtbanens bemanding allerede før JJ blev signet.

Jeg taler ikke mod kontrakten til JJ, jeg ville bare også gerne have en forsvarer.

Latest posts

Back