New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 120K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Godt skrevet. Jeg vil tro, at mindst 90% af alle fans er imod afbrænding af pyro, når det nu er i et omfang, så det i den grad skader klubben. Det kan både koste penge og point, nu hvor det er kommet så langt ud. Point fordi holdet ikke vil blive bakket maksimalt op i vigtige store kampe.

Men vi skal nok passe på med at grave alt for store grøfter mellem pyrofolket og dem der er imod. Det vi ser nu er måske starten på udviklingen af en rigtig hård ultragruppe i Aarhus, som kommer til at ødelægge næsten lige så meget, som de tilsvarende grupper har gjort i FCK og Brøndby.

Så måske vi skulle prøve en anden tilgang i Aarhus og håbe på, at de magtfulde folk i stemningskredsen kan sætte foden ned og bremse udviklingen. Bl.a. påvirket af os herinde. Men det kræver nok, at vi prøver at forstå hinanden og ikke bare forfalde til at skælde ud og svine hinanden til.
Det er bare svært, når de selvsamme magtfulde folk - tilsyneladende, og det står for egen regning - selv er med inde over det, for eksempel som da de hætteklædte stod i capotårnet efter de var gennet ud af banen igen.

Eksempelvis som da der blev forsøgt afbrænding af nettet bag målet. Ingen forsøgte at stoppe dem, og vagterne måtte hive nettet væk og ind mod banen for at det ikke blev brændt af.

Det er bare svært, når de selvsamme magtfulde folk - tilsyneladende, og det står for egen regning - selv er med inde over det, for eksempel som da de hætteklædte stod i capotårnet efter de var gennet ud af banen igen.

Eksempelvis som da der blev forsøgt afbrænding af nettet bag målet. Ingen forsøgte at stoppe dem, og vagterne måtte hive nettet væk og ind mod banen for at det ikke blev brændt af.
Jeg er egentligt forundret over at politiet ikke gør mere, tidligere sætte de fans i futtog på løbebanen, for langt minder. Nu accepterer man brud på maskeforbuddet, fyrværkeriloven og straffeloven uden at gøre andet end at trække på skuldrene. Jeg ved ikke om det er et forsøg på at være mindre konfrontatorisk end tidligere, men nu er man måske så faldet i den anden grøft?

Latest posts

Back