New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 109K
Artikler om spillerne og klubben 2026
Han har brug for noget seriøs genoprejsning - umiddelbart svært at se, at det sker i AGF

Det er da om ikke andet opmuntrende, at EfB taler så pænt om hans indstilling og attitude undervejs. Det ville de vel næppe gøre så tydeligt, hvis det faktisk har været mindre godt. Det har jo ellers nogle gange lydt som om, netop indstillingen har haltet alvorligt. Kan en ny udlejning gøre underværker (om ikke andet i retning af et fornuftigt salg)?

En lille hyldest til Dalsgaard hvor Tipsbladet har talt med Rasmus Wurtz.

Tænker måske Rasmus lever lidt i fortiden med denne bemærkning, for det ene hold har vel kun vundet mesterskabet en gang de sidste 20 år eller husker jeg forkert?

Ja, sætningen havde givet god mening, hvis der var punktum efter FCK.

Jeg ved ikke, om det er den rigtige tråd, men jeg forstår simpelthen ikke at Kevin Yakob kan være det der ligner 5. valg på deres midtbane. Det er helt vildt. VI taler om et hold der har Frans Dhia Putros blandt deres 23 bedste markspillere

Nu skal man ikke lægge for meget i opstillingen til en træningskamp en uge før VM. Måske de vurderer at han har mere brug for pause eller at han ikke vil fungere mod et spansk hold hvor de står dybt.

Spanien spiller også med mange reserver til kampen.

Jeg ved ikke, om det er den rigtige tråd, men jeg forstår simpelthen ikke at Kevin Yakob kan være det der ligner 5. valg på deres midtbane. Det er helt vildt. VI taler om et hold der har Frans Dhia Putros blandt deres 23 bedste markspillere
Enten må der være virkelig god konkurrence på hans plads eller også handler det om spillestil. Jeg kunne forestille mig, at Yakob er bedst på et hold, der har bolden mere end Irak.

Nu skal man ikke lægge for meget i opstillingen til en træningskamp en uge før VM. Måske de vurderer at han har mere brug for pause eller at han ikke vil fungere mod et spansk hold hvor de står dybt.

Spanien spiller også med mange reserver til kampen.
Det er jeg med på, men i sidste landskamp - gældende kamp - fik han 6 minutter. I de fire andre denne sæson, hvor han har været udtaget er han startet i en, og en spiller han slet ikke.

Egentlig totalt ligegyldigt, men man kan åbenbart møde Mølgaard på Northside.
Han har lige været i TV-avisen kl 21 i et indslag om kød på festivalen. De anede tydeligvis ikke hvem han var 😅
Jeg kan tilføje, at Benjamin Hvidt og en forholdsvis blæst TK også var der 😂

Henrik Dalsgaard, havde besluttet sig for at stoppe efter mesterskabet, men det tilbud han fik af AGF fik ham alligevel til at genoverveje, om han havde lidt mere i sig. Motivationen var dog væk, og det var derfor han stoppede.

https://campo.dk/2026/06/05/agf-tilboed-ny-kontrakt-dalsgaard-skulle-taenke-en-ekstra-gang/

Det var ikke økonomien i aftalen, der gjorde det, de var egentligt enige om lønnen, men han har bare ikke mere motivation for at spille mere.

Det er i øvrigt imponerende at en spiller der er så tæt på ikke at have mere motivation, kan blive månedens spiller i de to sidste måneder af karrieren, det må man sige er en sand professionel.

Henrik Dalsgaard, havde besluttet sig for at stoppe efter mesterskabet, men det tilbud han fik af AGF fik ham alligevel til at genoverveje, om han havde lidt mere i sig. Motivationen var dog væk, og det var derfor han stoppede.

https://campo.dk/2026/06/05/agf-tilboed-ny-kontrakt-dalsgaard-skulle-taenke-en-ekstra-gang/

Det var ikke økonomien i aftalen, der gjorde det, de var egentligt enige om lønnen, men han har bare ikke mere motivation for at spille mere.

Det er i øvrigt imponerende at en spiller der er så tæt på ikke at have mere motivation, kan blive månedens spiller i de to sidste måneder af karrieren, det må man sige er en sand professionel.
De seneste dage har faktisk rykket Dalsgaard næsten helt op på linje med Paddy i mit interne legenderegnskab.
Den måde han stopper på, den kærlighed til AGF han får udtrykt og den ordentlighed han udstråler. Han bliver savnet.
Jeg læste et sted, at han havde tilbud andre steder fra, men ret hurtigt var han afklaret med at det var AGF eller slut.
Og så hans afskedssalut: "Der er ikke mere jeg kan opnå" - det er verdens bedste begrundelse for, hvorfor motivationen mangler. Han kunne fint lige have taget et års løn mere, og bare kørt på halv gas, siddet på bænken og fedet den. Det er han for ordentlig og professionel til.

'Kæft en chef altså!

Hold kæft han virker som et behageligt menneske. Rolig, afslappet, reflekteret og afklaret.
Vild mentalitet at gå og summe over et karrierestop, og så lige smadre superligaen de to sidste måneder af samme karriere! OG være nøglefigur i forhold til at vinde et mesterskab!
Og alt det vel at mærke mens han - helt uden at anstrenge sig - giver den som Richie fra The Bears alter ego. 😜👍

De seneste dage har faktisk rykket Dalsgaard næsten helt op på linje med Paddy i mit interne legenderegnskab.
Den måde han stopper på, den kærlighed til AGF han får udtrykt og den ordentlighed han udstråler. Han bliver savnet.
Jeg læste et sted, at han havde tilbud andre steder fra, men ret hurtigt var han afklaret med at det var AGF eller slut.
Og så hans afskedssalut: "Der er ikke mere jeg kan opnå" - det er verdens bedste begrundelse for, hvorfor motivationen mangler. Han kunne fint lige have taget et års løn mere, og bare kørt på halv gas, siddet på bænken og fedet den. Det er han for ordentlig og professionel til.

'Kæft en chef altså!
Jeg er helt enig, og så vil jeg også bare skrive at jeg elsker din signatur med citatet fra fra Dalsgaard, det kan jeg bruge mod en af mine kammerater som er FCM fan 😁

Hold kæft han virker som et behageligt menneske. Rolig, afslappet, reflekteret og afklaret.
Vild mentalitet at gå og summe over et karrierestop, og så lige smadre superligaen de to sidste måneder af samme karriere! OG være nøglefigur i forhold til at vinde et mesterskab!
Det mål i Brøndby han lavede og efterfølgende helt ubemærket løb til egen halvdel siger alt om ham.

Latest posts

Back