New posts

Artikler om spillerne og klubben 2026

• Thread starter Thread starter Mengsen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 920
  • Views Views: Views 54K
Tipsbladet mener at CV har givet 16 mio kr for Magnus Knudsen - det lyder lidt højt, men han har været meget vigtig, så det ville ikke gøre noget hvis det var prisen.

For at være præcis står der at handlen "kan ende med at beløbe sig i lidt over 16 millioner kroner," så det kan stadig passe med de beløb vi ellers har hørt og så er der mulighed for nogle bonusser. Han er bestemt pengene værd uanset, men hvis det fx er en mesterskabsbonus udbetaler klubben nok også gerne den.

Last edited:
Bikefitte må være noget med når faconen minder lidt om en cykelsadel 🤔
Jeg ville have skrevet - det er vel 'en bike(r)fitte?

Det er nogle lange ture de tager, så man kan forstå behovet for lidt selskab. Men når man kombinerer med deres fokus på vægt, er det oplagt at få det indbygget.

"... han ser ud til at have fundet et ganske afslappet tråd. Det er nok også klogt med tanke på hvor uroligt han sad tidligere i løbet ... ... jeg har aldrig set en hjælpevogn servere fadøl før, og den smøg virker måske lidt i overkanten'.

"Så rykker han! Utroligt seje ryk han tager, anstrengelserne står malet i ansigtet på ham"

Og så kan den vidst ikke bære mere

Altså, alle I ignoranter...hvordan fanden tror I, jeg (næsten) er værdig til Le Tour? 😂
Sko´ da fordi jeg er blevet bike-fittet - aldrig har I set en mand i sin bedste alder sidde smukkere på sin Ridley. Det er episk, det er kunst, det er aggresisvt, det er hamrende intimiderende...eller, altså, det er sådan jeg FØLER det, når jeg er på asfalten, og FØLELSER kan man ikke diskutere med 😇

Så, om I har et skateboard, et halt ben eller en 3-hjuler, så bliv bike-fittet - det går lige i attituden 😎

Chefen siger igen kloge ord:

Jeg er vild med, at han aldrig pjevser eller kommer med undskyldninger. Jeg har sådan en fornemmelse af, at hans nøgterne tilgang til tingene er med til at fjerne pres. Det kan lyde spøjst, men når han insisterer på alene at forholde sig til virkeligheden som den præsenterer sig, uden bortforklaringer eller gendrivelser og uden nogen form for bebrejdelser, så bliver virkeligheden - inklusive alle de mulige udfald - mindre intimiderende og truende.

Nicki Zimling skifter til AC Horsens jf Farzam på tipsbladet

Jeg er vild med, at han aldrig pjevser eller kommer med undskyldninger. Jeg har sådan en fornemmelse af, at hans nøgterne tilgang til tingene er med til at fjerne pres. Det kan lyde spøjst, men når han insisterer på alene at forholde sig til virkeligheden som den præsenterer sig, uden bortforklaringer eller gendrivelser og uden nogen form for bebrejdelser, så bliver virkeligheden - inklusive alle de mulige udfald - mindre intimiderende og truende.

Med al den snak om Tullberg, kan jeg ikke lade være med at tænke på om det ikke bare gør Poulsen endnu mere grounded. Det skulle ikke undre mig, hvis han kigger på Tullberg og tænker "jeg vil fandme ikke huskes som en hidsigprop" og i stedet trækker i den anden retning hver gang han får muligheden for det.

Hmm...jeg havde egentlig indtryk af, at han gjorde det godt med U19, så det er jo ikke helt fantastisk nyt.
Omvendt kan man sige, at hvis han er et trænertalent, som nu har været ungdomstræner hos os, så er det fint at han smutter til Horsens og får lidt efaring som chef.

Om 2 år, når vi sælger JP til Liverpool for 5.5 fantasillioner, kan vi så hente ham dér, nu med erfaring og pondus, til at overtage en velsmurt trofæhøstemaskine.

Ja, det bedste må være at signalere ro, som i det hele taget er det der kommer fra klubben. Jeg synes det er en fin balance mellem at drømme og glæde sig og bare tage det som det kommer.

Hmm...jeg havde egentlig indtryk af, at han gjorde det godt med U19, så det er jo ikke helt fantastisk nyt.
Omvendt kan man sige, at hvis han er et trænertalent, som nu har været ungdomstræner hos os, så er det fint at han smutter til Horsens og får lidt efaring som chef.

Om 2 år, når vi sælger JP til Liverpool for 5.5 fantasillioner, kan vi så hente ham dér, nu med erfaring og pondus, til at overtage en velsmurt trofæhøstemaskine.
Det er i hvert fald positivt at talentafdelingen også er en afdeling for udvikling af trænere. Det betyder selvfølgelig at de nu er nød til at finde en anden selvom det ikke var planen, men det er ikke et mindre attraktivt job når man kan se at det kan være en trædesten til et cheftrænerjob i en førstedivisionsklub med et Superligabudget.

Jeg kan ikke helt lade være med at tænke på om nogle mere etablerede trænere kan have sagt nej tak til Horsens fordi de har et dårligt indtryk af forholdene, men lønnen og et spillerbudget, der gør det muligt både at rykke op og blive i rækken, gør naturligvis at de stadig må have haft flere muligheder.

Med al den snak om Tullberg, kan jeg ikke lade være med at tænke på om det ikke bare gør Poulsen endnu mere grounded. Det skulle ikke undre mig, hvis han kigger på Tullberg og tænker "jeg vil fandme ikke huskes som en hidsigprop" og i stedet trækker i den anden retning hver gang han får muligheden for det.
Måske. Men jeg tror også det handler om hvem man er og hvad man ønsker at signallere.

Tulleren vil have intensitet, os mod verden, helt op at koge.

JP vil have omtanke i boldomgangen og at man har styr på beslutningerne.

Jeg er med på Tullberg er træls, og JPs stil taler til mig. Men ift Tullberg er det for mig mere marginalerne, end tilgangen. Han kan sagtens være irriterende på den rigtige måde, hvor det får os andre i det røde felt, samtidig med han leder sit hold glimrende. Og han kommer sikkert til at dosere mere med erfaring, og så bliver det sikkert endnu stærkere.

Når jeg ser de der portrætagtige afsnit inde på AGF+, hvor man er hjemme hos ham, får jeg indtrykket af en mand, der går ekstremt meget op i sit arbejde, men også formår at koble fra og have andre prioriteter. Jeg er personligt helt vild med scenen, hvor han står og laver spaghetti til Svenne. Det spiller meget godt sammen med det image han har som en træner, der kan cykle forbi ASAs baner eller bliver sendt i Babysam inden en vigtig aftenkamp.

Med fare for at træde nogen over tæerne, så kender jeg det også fra andre sammenhænge: Nogle kolleger bliver simpelthen bedre af også at have en hobby eller få børn.

Det vil måske gøre, at vores unge spillere kan få en lejeaftale eller to i en top-6 klub i 1. Division hos en træner de kender. Og måske en fod inden for, hvis ham Tapé er så stort et talent at CV ser en idé i at hente ham.

Måske udstiller jeg mine evner til at tælle, men hjælp mig lige her. Mediano taler om Seksdageskrigen og i ovenstående artikel med JP står der:
De ramler nemlig sammen to gange på seks dage - og så har de lige en kamp hver især mellem deres to indbyrdes opgør.

Er vi ikke enige om, at vi spiller mandag, torsdag og søndag, og at der er syv dage i en uge? Hvorfor taler man om tre kampe på seks dage?

Måske udstiller jeg mine evner til at tælle, men hjælp mig lige her. Mediano taler om Seksdageskrigen og i ovenstående artikel med JP står der:

Er vi ikke enige om, at vi spiller mandag, torsdag og søndag, og at der er syv dage i en uge? Hvorfor taler man om tre kampe på seks dage?
Jeg har en gigantisk respekt for hjerner der opdager de mest oplagte ting, som andre slet ikke overvejer at stille spørgsmål til.

Last edited:

Jeg lavede for mange år siden en quiz, hvor et af spørgsmålene handlede om seksdageskrigen. Det var i princippet quizzens letteste spørgsmål, for folk fik datoen for krigens start, og så skulle de gætte datoen for krigens slutning.

De fleste grupper skød én dag for sent, for krigen sluttede naturligvis fem dage efter, at den var begyndt. Med andre ord: Du har naturligvis ret.

Latest posts

Back