New posts

ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025

• Thread starter Thread starter Rastapopoulos
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 97K
Status
Not open for further replies.
ARKIVERET Artikler om spillerne og klubben 2025
Elsker de her opslag! Er desværre for ung til at kunne være med men hvis du/eller andre har flere anekdoter vil jeg meget gerne høre om dem 😃🙌
Jeg tænker også at det kunne være sjovt med en historietråd. Det må vi få kigget på.

Der er i øvrigt en dokumentarfilm om 1986-mesterskabet på vej, med premiere omtrent når vi indvier stadion:

- Det vigtigste for os nu er, at vi holder samling på tropperne, fordi vi har en enormt stærk trup og en trup, der er virkelig god sammen.

- De viser igen og igen, at de har godt sammen, og at de vil gerne kæmpe lidt ekstra for hinanden. De vil gerne ofre sig for holdet og holdkammeraterne, så det synes jeg klart er det vigtigste for os, siger Jakob Poulsen til Campo og den øvrige presse.

Dejligt at se JP også er meget opmærksom på trupdynamikken.

Elsker de her opslag! Er desværre for ung til at kunne være med men hvis du/eller andre har flere anekdoter vil jeg meget gerne høre om dem 😃🙌
Det var nogle forrygende sæsoner i den sidste halvdel af 80'erne. Jeg har tænkt SÅ mange gange siden den gang, hvor lykkelig jeg er for, at jeg bare instinktivt stormede på banen sammen med sikkert tusindvis af andre, da mesterskabet blev fejret på Communale - uden at skænke det en tanke, hvordan min far skulle finde mig igen. Folk stimlede bare sammen i en kæmpe klynge rundt om spillerne, mens der sikkert blev delt medaljer ud.

Hvis jeg ikke husker forkert, så fik alle spillerne stillet en bil gratis til rådighed i et år som en præmie for mesterskabet - det var nok en noget større ting den gang. En af spillerne - måske Kenni Andersen - havde ikke kørekort, som jeg husker det. Og så skrålede folk noget a la 'Kenni skal have en cykel'! Måske blander jeg ting sammen, måske kan andre supplere. Jeg kan undskylde mig med, at det er ved at være nogle år siden 😂

En lille smule malurt i bægret var, at en af mine klassekammerater på en eller anden måde fik adgang til den efterfølgende fest i Ridehuset, og fandeme om ikke han kom i skole og fortalte, at han havde danset med Troels Rasmussen! Det ville jeg godt have oplevet.

Det var nogle forrygende sæsoner i den sidste halvdel af 80'erne. Jeg har tænkt SÅ mange gange siden den gang, hvor lykkelig jeg er for, at jeg bare instinktivt stormede på banen sammen med sikkert tusindvis af andre, da mesterskabet blev fejret på Communale - uden at skænke det en tanke, hvordan min far skulle finde mig igen. Folk stimlede bare sammen i en kæmpe klynge rundt om spillerne, mens der sikkert blev delt medaljer ud.

Hvis jeg ikke husker forkert, så fik alle spillerne stillet en bil gratis til rådighed i et år som en præmie for mesterskabet - det var nok en noget større ting den gang. En af spillerne - måske Kenni Andersen - havde ikke kørekort, som jeg husker det. Og så skrålede folk noget a la 'Kenni skal have en cykel'! Måske blander jeg ting sammen, måske kan andre supplere. Jeg kan undskylde mig med, at det er ved at være nogle år siden 😂

En lille smule malurt i bægret var, at en af mine klassekammerater på en eller anden måde fik adgang til den efterfølgende fest i Ridehuset, og fandeme om ikke han kom i skole og fortalte, at han havde danset med Troels Rasmussen! Det ville jeg godt have oplevet.
Ikke helt med!? Vi havde ét mesterskab i 80’erne og det blev sikret på udebane i Herfølge, mener jeg!? Husker jeg forkert? Var det afgjort i kampen hjemme forinden?

Poulsen sidder i skrivende stund i en CPH-lounge med familien og har feriesmil på læben uden antydning af tømmermændsposer under øjnene. Så spillerne har vist fået lov til at slå sig løs uden farmand til at holde øje med festen.
Tænker alle spillerne er rejst på ferie i dag. Et varmt sted langt væk. Velfortjent. Få juice på batterierne.

Ikke helt med!? Vi havde ét mesterskab i 80’erne og det blev sikret på udebane i Herfølge, mener jeg!? Husker jeg forkert? Var det afgjort i kampen hjemme forinden?
Mesterskabet i 1986 blev, som jeg husker det afgjort i 3. sidste runde. På det tidspunkt var vi stadig ubesejrede i sæsonen. Vi tabte derefter de to sidste kampe (der var nok gået druk/tømmermænd i den). Det var totalt overlegent.

Det var langt mere spændende (og traumatisk) i 1982, hvor AGF førte inden sidste runde og havde ligaens bedste spiller, Henning Jensen (ex. Mönchengladbach, Real Madrid og Ajax, hvor han vandt mesterskab alle steder), på holdet. AGF førte inden sidste runde og skulle møde upåagtede B93. Med en 2-1 føring til AGF, da man gik ind i overtiden, lignede det også et mesterskab, men så udlignede B93 og OB tog guldet.

Mesterskabet i 1986 blev, som jeg husker det afgjort i 3. sidste runde. På det tidspunkt var vi stadig ubesejrede i sæsonen. Vi tabte derefter de to sidste kampe (der var nok gået druk/tømmermænd i den). Det var totalt overlegent.

Det var langt mere spændende (og traumatisk) i 1982, hvor AGF førte inden sidste runde og havde ligaens bedste spiller, Henning Jensen (ex. Mönchengladbach, Real Madrid og Ajax, hvor han vandt mesterskab alle steder), på holdet. AGF førte inden sidste runde og skulle møde upåagtede B93. Med en 2-1 føring til AGF, da man gik ind i overtiden, lignede det også et mesterskab, men så udlignede B93 og OB tog guldet.

Efter datidens interesse var vi MANGE til den kamp mod B93 som blev spillet i Idrætsparken…flere tusinde fra Århus var mødt op….kæmpe,kæmpe skuffelse ikke at få guldet; ikke mindst for Henning Jensen, der kunne blive første spiller til at blive national mester i 4 lande

En forlængelse betyder meget vel, at han bliver manden, der med bind på armen leder sit og hele byens hold ind i en ny æra på et til bristepunktet fyldt og fuldstændig elektrisk nyt og storslået stadion om en 15 måneders tid. -og igen og igen hver anden uge.
Jeg aner ikke hvad det betyder på vægtskålen mod et muligt bud fra 2. Bundesliga eller Championship, men han udlever allerede sin udlandskarriere, han er glad for klubben og han er glad for byen. Jeg tror godt det kan krible lidt i maven og stoltheden på en ung fyr.

En forlængelse betyder meget vel, at han bliver manden, der med bind på armen leder sit og hele byens hold ind i en ny æra på et til bristepunktet fyldt og fuldstændig elektrisk nyt og storslået stadion om en 15 måneders tid. -og igen og igen hver anden uge.
Jeg aner ikke hvad det betyder på vægtskålen mod et muligt bud fra 2. Bundesliga eller Championship, men han udlever allerede sin udlandskarriere, han er glad for klubben og han er glad for byen. Jeg tror godt det kan krible lidt i maven og stoltheden på en ung fyr.
Det faktum at han er blevet en kulturbærende spiller giver jo klubben alle forudsætninger for at give, en markant bedre kontrakt til ham. Og det er en konkurrencedygtighed for dem

Det er jeg satme glad for. Så må JJ eller en anden gammel CM ikke være et emne ellers giver CVs seneste udtalelser ingen mening i mit hoved .
Med alt ære og respekt til Jønne, så er CV gudskelov renset for den nostalgi som vi fans besidder når vi drøfter potentielle forstærkninger til truppen :-)

OBS: Slip for click-Bait, og læs mere i mit opslag:

Så for pokker… Et skifte for Eric Kahl kan være under opsejling..

Kahl kan være på vej til et skifte fra svensk pas til Thailandsk for at kunne komme på landsholdet

Endnu en click-Bait overskrift..

Godt lige at få krydset forlængelsen med NP af. Når vi kigger lidt frem skal CV selvfølgelig være opmærksom på at de fysiske udfordringer kan blive større og en spiller som Solbakken er vel udset til at skulle sendes videre igen ret hurtigt. Der er en Haugstrup og nu kommer Hamza også, men måske bliver der behov for en spiller mere inden de kan tage over. Vi så jo også allerede i den første kvartfinale mod OB at vi var nød til at sende Arnstad længere tilbage. Jeg ved ikke om Jønsson kunne få den kabale til at gå op, umiddelbart tænker jeg mere en spiller der lige er et par år eller tre ældre end Haugstrup og Hamza, en Arnstad eller måske en Solbakken 'case.'

OBS: Slip for click-Bait, og læs mere i mit opslag:

Så for pokker… Et skifte for Eric Kahl kan være under opsejling..

Kahl kan være på vej til et skifte fra svensk pas til Thailandsk for at kunne komme på landsholdet

Endnu en click-Bait overskrift..
Hvis han føler at han har en mulighed for at spille for Sverige vil han nok stadig være påpasselig med at låse sig til Thailand. Det er klart nok at han vil kunne være en profil der, men det er så også på et lavere niveau. For AGF er det bedst hvis han stiller op for Sverige og ikke får de lange ture til Østasien.

Det er i øvrigt heller ikke så skidt at Links ikke skal spille AFCON nu, men kan tage noget ferie, selvom man selvfølgelig også meget gerne under ham en slutrundeoplevelse.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back