New posts

AGFs jagt p? top 6 - for?r 2019

AGFs jagt p? top 6 - for?r 2019

Konkurrent-Tabellen runde 24-25: 

PlaceringHoldKampeM?lscoreDifferencePoint
3.pladsOB2432-30(+2)36
4.pladsBIF2541-39(+2)35
5.pladsEFB2530-34(-4)35
6.pladsRFC2529-33(-4)34
----------------------------------------------------------
7.pladsFCN2541-39(+2)33
8.pladsAAB2535-34(+1)33
9.pladsAGF2429-29(+0)31
10.pladsACH2530-42(-12)31
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Forud for kampen i morgen er det vel v?rd at bem?rke, at OB er i top-6 med et uafgjort resultat. Hvilken betydning det s? f?r for kampen, m? vi afvente at se. 
Resultaterne magede sig ogs? s?dan, at vi stadig her en (teoretisk) chance for top-6 i tilf?lde af nederlag i morgen. Men b?de i tilf?lde af uafgjort og nederlag vil vi blive afh?ngige af andre resultater. Derfor handler det om 3 point i morgen. 

Og det bedste i sidste runde er, at OB, Vejle, Horsens, Vendsyssel allesammen kan vinde for at hj?lpe os!

Der er ingen direkte kampe i sidste runder, hvor vi ikke har et klart hold at holde med.

Men det hele kr?ver at vi f?r minimum uafgjort imod OB. Ellers har vi kun en teoretisk mulighed tilbage at vi vinder i Aalborg, og at FCN og Randers taber. S? kan vi faktisk hente Randers med 34 point!!!

Har ret meget om ?rerne og ingen tid til at n?rde med tabel og scenarier. Men hvis vi nu antager, at vi f?r fire point mere, kan nogen s? se, om det g?r en forskel hvilken af kampene vi vinder - og hvori forskellen i s? fald best?r? Hvordan ser scenarierne ud i tilf?lde af sejr over hhv. OB og AaB? Hvilke andre resultater kan vi s? t?le i de andre kampe?

Har ret meget om ?rerne og ingen tid til at n?rde med tabel og scenarier. Men hvis vi nu antager, at vi f?r fire point mere, kan nogen s? se, om det g?r en forskel hvilken af kampene vi vinder - og hvori forskellen i s? fald best?r? Hvordan ser scenarierne ud i tilf?lde af sejr over hhv. OB og AaB? Hvilke andre resultater kan vi s? t?le i de andre kampe?
[member=113]Jakob Marschner[/member]?
Det har jeg v?ret omkring, s? du beh?ver ikke regne det hele selv, men blot l?se den sidste dags indl?g :D

Men kort fortalt, s? kan vi kun overhale OB hvis vi vinder over b?de OB og AAB, og ikke vinder over Randers.
Vi kan derimod overhale AAB uanset resultatet imorgen, s?fremt vi vinder i Aalborg. (Der er bl.a. derfor at en sejr i Aalborg er lig med minimum 8.pladsen nu).

4 point, hvor vi vinder imorgen, og spiller uafgjort i Aalborg er ogs? nok til at overhale Aalborg, da vi s? slutter p? 35 og de p? 34.
S? 4 point = vi ender over AAB uanset hvad, og under OB uanset hvad.

Den vilde er at 3 point i Aalborg og nederlag i Aarhus er nok, s?fremt FCN og Randers taber i sidste runde. (vi er langt bedre end Randers p? m?lscore, og henter FCN p? point i s? fald).

ramloser date=1552249041 said:
Som det nu er faldet ud, skal vi under alle omst?ndigheder vinde i Aalborg

Ikke helt korrekt.

Hvis vi vinder imorgen, s? er vi i top 6 forud for sidste runde, og kan forblive der med uafgjort i Aalborg hvis et par ting g?r vores vej. 
I s? fald kan kun Randers og FCN hente os. AAB kan jo ikke, da vi s? er p? 35 og de p? 34.

Hvis AGF vinder imorgen, s? giver uafgjort i Aalborg top 6 hvis:
Randers ikke vinder over OB (uafgjort = stadig AGF i top 6 pga. m?lscore) Ender max p? 35 point og d?rligere m?lscore.
FCN ikke vinder (uafgjort stadig nok for AGF til top 6). Uafgjort ender de p? 34 point. 

Sejr imod OB:
Sejr i Aalborg = 100% sikkert.
Uafgjort i Aalborg: Og FCN og RFC ikke vinder = 100% sikkert top 6, (FCN skal vinde for at overh?le os. Randers vil selv med uafgjort  have umuligt ved at hente os pga. m?lscore)
Nederlag i Aalborg: AGF kommer ikke i top 6.

Uafgjort imod OB
Sejr i Aalborg = Og FCN og RFC ikke vinder = 100% sikkert top 6. (FCN skal vinde for at overh?le os. Randers vil selv med uafgjort have umuligt ved at hente os pga. m?lscore)
Uafgjort i Aalborg = AGF kommer ikke i top 6.

Nederlag til OB
Sejr i Aalborg: Og FCN og RFC taber = 100% sikkert top 6. (hvis FCN spiller uafgjort skal vi vinde med 3 i Aalborg)
Uafgjort i Aalborg: AGF kommer ikke i top 6.

En ret vild runde, egentlig: Ingen nye hold blev klar til top-6 f?r sidste runde. Br?ndby og Esbjerg havde chancen, men begge br?ndte den. Og ja, s? kan OB blive klar med uafgjort i morgen.

Rundens store clou for os er,  at 34 point kan blive nok, omend scenarierne for det er f? og knapt s? sandsynlige. Det er lidt vanvittigt: 34 kan blive nok - og 36 er ikke med sikkerhed nok.

Hvad der undervejs flere gange lignede en skidt runde for os, er forel?big endt ret okay med FCKs udligning (en FCN-sejr var det v?rste, der kunne ske i denne runde), krydset i Br?ndby - og at Esbjerg stadig kan blive sorteper. Det er ikke vildt sandsynligt, men de er meget svingende, og p? en d?rlig dag kan de godt tabe hjemme til Vejle.

Det ligner (men n?j, hvor det billede har ?ndret sig meget fra runde til runde), at vi f?r lettest ved at holde AaB, FCN og Randers under os - ud over selvf?lgelig Horsens, der definitivt faldt af i denne runde, en anden konklusion p? runde 25.

OB klarer den - f?r de ikke det sidste point mod os, b?r de f? det hjemme mod Randers. Esbjerg b?r klare den, men det er fint og uventet, at de ikke er der endnu.

Br?ndby...igen kan man skrive rigtig meget om Br?ndby. S? I det forsvar? Den samme Retov, der efter deres nederlag i sidste weekend sagde, at han ikke kunne ?forestille sig? at misse top-6, ?ndrede p? tre pladser bagude til AaB. V?k med Jung, Arajuuri og R?cker (!), s? det helt nye midterforsvar nu blev Hermansson og Kabongo, f?rste kamp fra start meget l?nge for begge. Det virker noget rastl?st og r?dvildt fra en tr?ner, der en uge forinden erkl?rede sig sikker p? top-6, og de lukkede da ogs? tre kasser ind. Horsens kan g?re det samme, for Horsens kan godt v?re et stygt hold hjemme, og Br?ndby har intet pr?steret ude i denne s?son. Interessant hvordan Horsens vil g? til sagen og reagere p? runde 25: Nu definitivt ude af top-6, men selvf?lgelig stadig med en masse at spille for. Og Br?ndby, ja, de kan misse top-6. M?ske Retov ikke kan se det ske, men det er vi efterh?nden andre, der godt kan. De har 5 kampe 1-2-2 i for?ret, hvor de har underpr?steret. ?rgerligt nok, for de havde hjulpet os betydeligt bedre med resultater henad 5-0-0.

Omkring OB-kampen: Jeg har hele tiden frygtet, at OB vil v?re sikre p? top-6 med uafgjort. Det s? meget sandsynligt ud, og s?dan gik det. P? den anden side: Var de IKKE sikre med uafgjort mod os, s? havde det denne weekend kr?vet ubehagelige resultater som sejre til FCN og Esbjerg og en vinder mellem Br?ndby og AaB. S? i sidste ende er det at foretr?kke for os, at 1 point r?kker for OB, for alternativet til den situation ville f?rst v?re helt frygteligt.

Vi vil givetvis se dem g? forsigtigt til v?rks og satse p? at f? noget kontra afsted, for selvf?lgelig vil de ogs? gerne vinde. De vil nok bare ikke investere ret meget i at g?re det. Selv m? vi ud i noget kontrolleret offensiv, ikke noget hovedl?st, men pokker heller ikke noget overforsigtig spekulation i, at uafgjort kan vise sig at r?kke. Vi skal st? bedst muligt f?r AaB, s? det skal ganske klart kunne ses, at vi g?r efter sejren.

Ja alts? jeg vil sige det s? kort her: Taber AGF i Aalborg, er vi "ude". S?dan. Bum. Desv?rre. Og det er noget lort, for vi har det altid sv?rt i Aalborg synes jeg. Jeg var selv med deroppe til pokalsemifinalen, s? jeg ved det jo godt at det kan lade sig g?re selv i de helt afg?rende stunder selv i nyere tid.

Jeg havde h?bet p?, at vi f?r vores to sidste kampe ville have mulighed for selv at afg?re det. Jeg havde ogs? h?bet p?, at en uafgjort og en sejr kunne v?re nok. 

MEN: Efter at AGF kun fik uafgjort imod Vendsyssel havde jeg ikke forestillet mig, at 3 point kunne vise sig nok. 
Og: Havde h?bet at et nederlag i Aalborg ikke var lig med 100% sikker top-6-fiasko! 

Puha... Det lugter af AGF-sejr i aften, og nederlag til b?de OB/AGF i sidste runde = begge glipper top 6 som s?dvanligt...! (anti-jinx)

Men jeg tror sgu p? at begge sniger sig med :-)

Og hvis OB taber begge, s? henter RFC dem p? point. Og BIF henter dem med minimum uafgjort i Horsens, og Esbjerg indhenter dem ogs? med en sejr eller uafgjort+m?lscore. OB kan endda ende uden for top 6 med 37 point hvis deres sidste point er mod RFC og BIF/EFB/AGF vinder deres..!

Latest posts

Back