New posts

Ny Ceres Park

  • Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 703K
Last edited:
Jeg synes de allerede har talt om, hvornår og hvor kameraet skal flyttes til, men jeg kan simpelthen ikke huske det.

Til gengæld var der en der fortalte mig (det bliver meget tredjehånds, kan jeg godt se) at det første stykke tag forventeligt bliver lagt på den snart færdige konstruktion over B/stemning i uge 12.
Det er altså lige om lidt, og for mig er det også klart en af milepælene. Vores flotte stadion begynder virkelig at tage form 🧑🏻‍🎨

Edit: @FRED var bedre orienteret end mig.
 
Jeg synes de allerede har talt om, hvornår og hvor kameraet skal flyttes til, men jeg kan simpelthen ikke huske det.
Edit: @FRED var bedre orienteret end mig.

Til gengæld var der en der fortalte mig (det bliver meget tredjehånds, kan jeg godt se) at det første stykke tag forventeligt bliver lagt på den snart færdige konstruktion over B/stemning i uge 12.
Det er altså lige om lidt, og for mig er det også klart en af milepælene. Vores flotte stadion begynder virkelig at tage form 🧑🏻‍🎨
Ja, og uden at være den store entreprenør, så ser det vel ret fornuftigt ud ift. at kunne anlægge græsplænen efter sommerferien. Med vinteren og vel nærmest alt arbejdet i jorden overstået, så er det svært at se, at der skulle komme yderligere forsinkelser nu. Så vi er vel der, hvor der snart er under et år til det nye stadion åbner!
 
Så vi er vel der, hvor der snart er under et år til det nye stadion åbner!
Vi er lige præcis 1 år ( minus 3 dage ) fra ibrugtagning jvf seneste opdatering. AGF skal - og nu husker jeg ikke dén dato præcis - overtage stadion 1. feb. el 15. feb.?, hvor de så skal bruge lidt tid for diverse arbejder/test, så der gerne skulle spilles bold pr 1. marts -26
Det usikre - som jeg intet nyt har læst om, er, hvorvidt banen kan anlægges i aug/sept. for at kunne nå at "sætte sig" for at kunne klare vinteren m.m.... - afventer spændt en melding på dén del. Alt andet lige altafgørende. Fordi der mangler et plyssæde el 2 i lounge-området har jo ikke samme indvirkning;)
 
Vi er lige præcis 1 år ( minus 3 dage ) fra ibrugtagning jvf seneste opdatering. AGF skal - og nu husker jeg ikke dén dato præcis - overtage stadion 1. feb. el 15. feb.?, hvor de så skal bruge lidt tid for diverse arbejder/test, så der gerne skulle spilles bold pr 1. marts -26
Det usikre - som jeg intet nyt har læst om, er, hvorvidt banen kan anlægges i aug/sept. for at kunne nå at "sætte sig" for at kunne klare vinteren m.m.... - afventer spændt en melding på dén del. Alt andet lige altafgørende. Fordi der mangler et plyssæde el 2 i lounge-området har jo ikke samme indvirkning;)
Plænen bliver først lagt i 2027. Alt under græsset kan godt laves og planeres osv i efteråret, men selve banen med græs kommer først der.
Banen ligger pt i Italien, og vil blive lagt ud (rullet I guess) i foråret 2027. Og skal egentligt bare sætte sig.
 
Det går i øvrigt rimeligt hurtigt med at få østtribunen op. Ikke mange dage før de er færdige. Begynder virkeligt at kunne fornemme hvilken gryde det bliver.
View attachment 6306

Faktisk tror jeg, at det går noget langsommere end planen med den østtribune.
Mener bestemt, at jeg så en update på et tidspunkt, hvor søjlerne skulle være rejst med udgangen af uge 9.
 
Plænen bliver først lagt i 2027. Alt under græsset kan godt laves og planeres osv i efteråret, men selve banen med græs kommer først der.
Banen ligger pt i Italien, og vil blive lagt ud (rullet I guess) i foråret 2027. Og skal egentligt bare sætte sig.
Men hvis der skal spilles fra primo marts skal plænen vel lægges på i sensommeren/efteråret 2026? Som vi lige har set er det langt fra givet at græsset kan gro (og dermed kan rødderne heller ikke fæstne sig til underlaget) i februar 2027?
 
Faktisk tror jeg, at det går noget langsommere end planen med den østtribune.
Mener bestemt, at jeg så en update på et tidspunkt, hvor søjlerne skulle være rejst med udgangen af uge 9.
Tror de er færdige senest med udgangen af denne uge, med det tempo de normalt holder, så kan være frosten har drillet en smule. Men tænker det er så lidt, at det er noget de kan indhente ved at forcere byggeriet i en periode. Som jeg lige husker det skulle de vist først være færdige med sydtribunen i juni, så det giver vel noget tid til at indhente en evt. forsinkelse.
 
Tror de er færdige senest med udgangen af denne uge, med det tempo de normalt holder, så kan være frosten har drillet en smule. Men tænker det er så lidt, at det er noget de kan indhente ved at forcere byggeriet i en periode. Som jeg lige husker det skulle de vist først være færdige med sydtribunen i juni, så det giver vel noget tid til at indhente en evt. forsinkelse.
man må jo også gå ud fra, at de har sat tid af til potentielle forsinkelser, og medregnet det i den deadline der nu er lagt. alt andet ville fandme være for dumt fra et PR point of view.

nej det er ikke en garenti at der vil være frost eller sne i danmark som forsinker arbejdet, men det må da være sandsyligt nok til at det er medregnet. Er godt klar over at projektet ikke ligefrem har udstrålet kompetance ifht planlægning osv, men der må da være grænser for hvor dårligt det kan blive
 
Tror de er færdige senest med udgangen af denne uge, med det tempo de normalt holder, så kan være frosten har drillet en smule. Men tænker det er så lidt, at det er noget de kan indhente ved at forcere byggeriet i en periode. Som jeg lige husker det skulle de vist først være færdige med sydtribunen i juni, så det giver vel noget tid til at indhente en evt. forsinkelse.
De kan rejse en sektion (søjle/dobbelt-søjle + krokodille) om dagen, og det ligner, der mangler en 6-7 stykker endnu. Så, udgangen af næste uge.? 🤷🏻‍♂️
 
man må jo også gå ud fra, at de har sat tid af til potentielle forsinkelser, og medregnet det i den deadline der nu er lagt. alt andet ville fandme være for dumt fra et PR point of view.

nej det er ikke en garenti at der vil være frost eller sne i danmark som forsinker arbejdet, men det må da være sandsyligt nok til at det er medregnet. Er godt klar over at projektet ikke ligefrem har udstrålet kompetance ifht planlægning osv, men der må da være grænser for hvor dårligt det kan blive
De har helt sikkert indregnet lidt luft til forsinkelser pga. frost, men ikke sikkert at der har været taget helt højde for den hårdeste vinter i 15-20 år. Hvor meget det reelt har kostet i forsinkelse er så ikke til at sige. Og hvorvidt det koster noget ift. den samlede tidsplan er nok også svært at gennemskue. De tribuner der bygges nu er nok de simpleste ift. den efterfølgende aptering, så ikke sikkert det betyder noget, hvis de ender med at være en uge forsinket med konstruktionsarbejdet.
 
Plænen bliver først lagt i 2027. Alt under græsset kan godt laves og planeres osv i efteråret, men selve banen med græs kommer først der.
Banen ligger pt i Italien, og vil blive lagt ud (rullet I guess) i foråret 2027. Og skal egentligt bare sætte sig.
Er du helt sikker...?? " Bare sætte sig "?? Ved godt man kan meget nu om dage med hybridplænerne og "gulvvarme", men...jeg er skeptisk ift om du har ret!??
 

Latest posts

Back
Top