New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Når jeg skriver dette håber jeg folk husker mit indlæg hvor jeg beskriver min begejstring allerede da Arnstad starter sit løb ... Men det er sgu ikke rundens mål. Der er gode løb, både fra Arnstad og PM, men der skal også være lidt forsvarsspil involveret i mine øjne.

Links scorer også et fint mål, men der er OB ligeledes fraværende.
 
Når jeg skriver dette håber jeg folk husker mit indlæg hvor jeg beskriver min begejstring allerede da Arnstad starter sit løb ... Men det er sgu ikke rundens mål. Der er gode løb, både fra Arnstad og PM, men der skal også være lidt forsvarsspil involveret i mine øjne.

Links scorer også et fint mål, men der er OB ligeledes fraværende.
Jeg tror faktisk også Links' mål var blandt de nominerede, men det kan man vist ikke se efterfølgende. Jeg har ikke set alle rundens mål og ved ikke lige hvilke der er bedre. Jeg ville være voldsomt utilfreds med forsvaret hvis de var scoret mod AGF, det er virkelig passivt og med spillere der bakker, men det er selvfølgelig også noget man får fremprovokeret, bl.a. ved PM's løb og som Arnstad så udnytter på bedste vis.
 
Jeg tror faktisk også Links' mål var blandt de nominerede, men det kan man vist ikke se efterfølgende. Jeg har ikke set alle rundens mål og ved ikke lige hvilke der er bedre. Jeg ville være voldsomt utilfreds med forsvaret hvis de var scoret mod AGF, det er virkelig passivt og med spillere der bakker, men det er selvfølgelig også noget man får fremprovokeret, bl.a. ved PM's løb og som Arnstad så udnytter på bedste vis.
Det var et Brøndby-mål og to AGF-mål. Og så er det helt oplagt, at Arnstad får den 😅
 
Ja, man snakker meget om, at mindske forskelligeheder, og små marginaler, fx samme kampbold osv, alligevel må 2 hold i ligaen spille på et underlag der er markant anderledes end de 10 andre hold. Vildt mærkeligt
Enig, det er virkelig mærkeligt.
Kunst gav bedre mening før hybridbanerne.
Men hybridbanerne nu om dage står jo snorlige uanset kalendermåned.

Klubberne prøver at optimere ALT omkring deres hold. Bare tænk på de promiller man forsøger at hente med de enorme analyse teams klubberne efterhånden har.

Alligevel accepterer dansk fodbold at der skal være en konkurrencefordel til de få klubber, som har valgt at spille på kunst.
 
Når jeg skriver dette håber jeg folk husker mit indlæg hvor jeg beskriver min begejstring allerede da Arnstad starter sit løb ... Men det er sgu ikke rundens mål. Der er gode løb, både fra Arnstad og PM, men der skal også være lidt forsvarsspil involveret i mine øjne.

Links scorer også et fint mål, men der er OB ligeledes fraværende.
Helt enig - Arnstads mål er flot, men også med nogle gigantiske forsvarskiks og sløseri
 
Helt enig - Arnstads mål er flot, men også med nogle gigantiske forsvarskiks og sløseri

Der skal ikke tages noget fra Links og Arnstads mål. INTET :D

PMs var heldigt da PM rammer med skulder, og Theo Sander laver et semi-drop.
Bechs mål var efter afretninger at de havnede ved ham - og kredit for at klaske dem ind.

Når en spiller "vader igennem" får man det til at se nemt ud - som Arnstad. Men det løb PM laver for at trække forsvaret skævt er GODT, og Arnstad skyder den præcist og hårdt ind. Selv uden den lange løbetur er det flot synes jeg.

Den aflevering fra Arnstad til Links inden Links smart tager den med, og prikker den uden om målmanden - er også smuk - og Links aktion er smuk.
 
Enig, det er virkelig mærkeligt.
Kunst gav bedre mening før hybridbanerne.
Men hybridbanerne nu om dage står jo snorlige uanset kalendermåned.

Klubberne prøver at optimere ALT omkring deres hold. Bare tænk på de promiller man forsøger at hente med de enorme analyse teams klubberne efterhånden har.

Alligevel accepterer dansk fodbold at der skal være en konkurrencefordel til de få klubber, som har valgt at spille på kunst.
Men er det en konkurrencefordel som betyder så meget? De spiller selvfølgelig på kunstgræs på hjemmebane, men de har jo temmelig mange kampe på græs på udebane, så der er det jo os andre der har en fordel?
 
Men er det en konkurrencefordel som betyder så meget? De spiller selvfølgelig på kunstgræs på hjemmebane, men de har jo temmelig mange kampe på græs på udebane, så der er det jo os andre der har en fordel?
Hold der møder FCN og SIF kommer til at spille højest 4 gange på kunst i løbet af en superliga sæson. FCN og SIF spiller mindst 14 kampe på græs eller hybrid i løbet af en superliga sæson. Der vil jeg mene de er noget mere inde i et flow med at skifte frem og tilbage end de andre er.
 
Men det løb PM laver for at trække forsvaret skævt er GODT, og Arnstad skyder den præcist og hårdt ind. Selv uden den lange løbetur er det flot synes jeg.
Ja, det minder om et gammel Michael Laudrup mål i Sovjet-kampen 1985, hvor jeg tror det var Søren Lerby der lavede det løb. Og Svend Gehrs' legendariske (underlige) kommentar i situationen "tvinger russerne til at koncentrere sig!"
 

Latest posts

Back
Top