New posts

Generel debat Andre klubbers transfervindue 2024/2025

  • Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 340
  • Views Views: Views 26K
Status
Not open for further replies.
Generel debat Andre klubbers transfervindue 2024/2025
Er enig i, at vi selv er styrket ved et løft hos Arnstad og Badji, men til gengæld har vi set et tilsvarende fald i niveau hos Bech, Anderson, Beijmo og Links som ikke er i niveau fra i sommer. Plus at NP og Mølgaard stadig har et stykke vej endnu p.g.a. skader. Så formmæssigt er vi svækkede og lige sårbare for skader i en mere end spinkel offensiv.

Jeg er uenig i, at vores offensiv er spinkel. Men det har vi været omkring andre steder, så det behøver vi ikke gå ind i igen. Jeg er enig i, at Anderson, Bech og til dels Links ikke nødvendigvis er i topform. Beijmo er generelt blevet fremhævet positivt for sine præstationer i opstarten (som jeg har forstået det) og Mølgaard var efter sigende et bæst mod AIK. Så detstår ikke så slemt til med formen, som du gær det til.
 
FCK:
Er personligt overrasket over, at FCK ikke gjorde mere.
Ja en ny målmand er fin, men så var deres problemer heller ikke større.
Undrer mig, at de ikke har fundet en angriber og evt ordentlig styrmand på midten.
Det er jo slet ikke givet, at en ny målmand igen, igen, bliver en forstærkning for dem. Han har jo i hvert fald ikke fået hele januar-opstarten med og skal først nu i gang med at blive spillet ind. Vi må se hvad han kan på lørdag.
 
Jeg er uenig i, at vores offensiv er spinkel. Men det har vi været omkring andre steder, så det behøver vi ikke gå ind i igen. Jeg er enig i, at Anderson, Bech og til dels Links ikke nødvendigvis er i topform. Beijmo er generelt blevet fremhævet positivt for sine præstationer i opstarten (som jeg har forstået det) og Mølgaard var efter sigende et bæst mod AIK. Så detstår ikke så slemt til med formen, som du gær det til.
Den tvister du vist lidt 😉. Jeg har set samtlige træningskampe, og Beijmo viser fremgang, men han er ikke oppe på sit niveau endnu. Derfor også stærkere konkurrence med Andersen. Mølgaard var end ikke sat til at være en del af start 11, men lavede et rigtig fin indhop i stedet for Dalsgaard og overraskede alle positivt. Men efter at have været ude i et år, er der stadig en hel del rust der skal bankes af i.f.t., da han var holdets måske bedste spiller sammen med Links og Tingager.
 
Den tvister du vist lidt 😉. Jeg har set samtlige træningskampe, og Beijmo viser fremgang, men han er ikke oppe på sit niveau endnu. Derfor også stærkere konkurrence med Andersen. Mølgaard var end ikke sat til at være en del af start 11, men lavede et rigtig fin indhop i stedet for Dalsgaard og overraskede alle positivt. Men efter at have været ude i et år, er der stadig en hel del rust der skal bankes af i.f.t., da han var holdets måske bedste spiller sammen med Links og Tingager.

Haha. Fair nok, men du twistet den jo også ved at indikere, at de er langt fra sommerens niveau😬
 
En typisk Kenneth Perez kommentar om FCKs nye målmand. "Sindssygt at FCK kan hente ham". Efterfølgende siger han så:
Jeg tror, han er lidt for lille til at blive en absolut topmålmand, men han har mange egenskaber, som jeg rigtig godt kan lide ved en målmand.
- Hurtige reflekser og supergod på bolden. Han har sine svagheder ved indlæg, fordi han mangler en smule højdemæssigt, men han er fantastisk med fødderne og i opspillet.
- Hans højde kan være et problem, for han er simpelthen for lille til at være dominerende i feltet på indlæg og hjørnespark

Måske er det ikke så sindssygt endda. I karakteristikken lyder han faktisk lidt som Nathan Trott. FCK burde få en målmand der kan noget i feltet i stedet. Fint at kunne lave refleksredninger 1 mod 1, men hvor mange af dem får en FCK-målmand i hver sæson? Deres problem efter Grabara er mål imod på dødbolde.
 
AGF: Konsensus er vist, at vi er styrkede, fordi sommerhandlerne er bedre integreret, og fordi en række spillere er tilbage fra skader.
Problemet i en sammenligning mellem klubberne er selvfølgelig at du her vurderer AGF ift en intern udvikling, mens de andre klubber alene er ud fra handler ind og ud. Det er svært andet for ellers skal man følge meget med i de andre klubber og jeg er overordnet enig, men hvis kriterierne skal være ens, er vi vel status quo.

Jeg tror meget på at vi kan løfte os med den eksisterende trup, men vi må selvfølgelig vente og se når det gælder. Tilsvarende er der store spørgsmålstegn rundt omkring som det bliver spændende at se besvaret i slutningen af grundspillet. Ift de kampe og top-6 synes jeg Bany har set ret god ud for Randers så den afgang tror jeg kan betyde en del. Brøndbys største spørgsmålstegn på den korte bane må vel stadig være den nye træner, men de undgik en mulig svækkelse med et Kvistgaarden-salg. FCN bør svækkede på den korte bane selvom Salquist er en fin tilføjelse. I Silkeborg er Sonne ud helt klart en svækkelse. FCK og FCM kommer ikke i fare og så er der Viborg, men mon ikke afstanden op trods alt er for stor for dem. De har et rimelig svært program, men det betyder selvfølgelig også kampe mod et par direkte modstandere i den kamp.

Jeg synes det ser fornuftigt ud, vi bør komme i top-6 og så kan vi tage den derfra. Det bliver godt nok også et langt forår hvis vi ikke kommer med i top-6, velsagtens mest bare med mulighed for at eksperimentere lidt og give mere spilletid til nogle af de unge.
 
En typisk Kenneth Perez kommentar om FCKs nye målmand. "Sindssygt at FCK kan hente ham". Efterfølgende siger han så:


Måske er det ikke så sindssygt endda. I karakteristikken lyder han faktisk lidt som Nathan Trott. FCK burde få en målmand der kan noget i feltet i stedet. Fint at kunne lave refleksredninger 1 mod 1, men hvor mange af dem får en FCK-målmand i hver sæson? Deres problem efter Grabara er mål imod på dødbolde.
Altså med den fart der er i FCKs forsvar er det måske ikke dumt at være god 1 mod 1... Men han er vel også omkring 1,90 - det er vel ikke lavt for en moderne målmand?

Men om ikke andet bliver han da nok testet på dødbolde når vi møder dem. Han ville i hvert fald ikke være den første udenlandske målmand der får sig lidt et chok når de skal op mod dødboldene i superligaen.
 
Problemet i en sammenligning mellem klubberne er selvfølgelig at du her vurderer AGF ift en intern udvikling, mens de andre klubber alene er ud fra handler ind og ud. Det er svært andet for ellers skal man følge meget med i de andre klubber og jeg er overordnet enig, men hvis kriterierne skal være ens, er vi vel status quo.

Jeg tror meget på at vi kan løfte os med den eksisterende trup, men vi må selvfølgelig vente og se når det gælder. Tilsvarende er der store spørgsmålstegn rundt omkring som det bliver spændende at se besvaret i slutningen af grundspillet. Ift de kampe og top-6 synes jeg Bany har set ret god ud for Randers så den afgang tror jeg kan betyde en del. Brøndbys største spørgsmålstegn på den korte bane må vel stadig være den nye træner, men de undgik en mulig svækkelse med et Kvistgaarden-salg. FCN bør svækkede på den korte bane selvom Salquist er en fin tilføjelse. I Silkeborg er Sonne ud helt klart en svækkelse. FCK og FCM kommer ikke i fare og så er der Viborg, men mon ikke afstanden op trods alt er for stor for dem. De har et rimelig svært program, men det betyder selvfølgelig også kampe mod et par direkte modstandere i den kamp.

Jeg synes det ser fornuftigt ud, vi bør komme i top-6 og så kan vi tage den derfra. Det bliver godt nok også et langt forår hvis vi ikke kommer med i top-6, velsagtens mest bare med mulighed for at eksperimentere lidt og give mere spilletid til nogle af de unge.

Hent enig. Jeg har ingen ide om, hvem der står på spring i de andre klubber, så jeg vurderer AGF på nogle andre parametre.
 
Haha. Fair nok, men du twistet den jo også ved at indikere, at de er langt fra sommerens niveau😬
Du er en gammel twister🕺💃. Jeg skrev altså ikke “langt fra” …. men “ikke i niveau fra sommer” 😂. Og det mener jeg også jeg spiller for spiller har argumenteret for.

Well. Vi må bare glæde os til lørdag og se hvad Uwe bringer og hvor langt de enkelte spillere er kommet mod en stærk modstander. Og hvordan han bruger sine udskiftninger i den sidste test.

KSDH.
 
BIF sælger eftersigende Clement Bischoff til Brighton til sommer for 60 mio.: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/afsloering-bombe-broendby-saelger-clement-bischoff

Egentligt ikke så voldsom en handel for en 19-årig (når man sammenligner med Tammer Bany for 30 mio.) men han har vist heller ikke så lang tid tilbage at kontrakten. Men må håbe han mister lidt motivation og/eller BIF satser lidt mere på andre spillere.

Lige knap 1.300 minutter i Superligaen skulle der til - det er ikke meget men 2 mål og 3 assist hjælper nok på sagen.

De får da nogle midler i kassen i Bif og nu med rekordsalg.
 
60 mio er en flot pris.
Det får jo næsten TK of Daghim handlerne til at blegne.
Det virker til at markedet bare fortsætte sin vanvittige udvikling.
Det er jo nok tæt på TK-handlen. Han har vist mindre end TK havde - til gengæld er han yngre og en offensiv spiller, så derfor synes jeg ikke det er forfærdeligt mange penge.

Daghim havde jo intet vist på senior-niveau, så den synes jeg er svær at sammenligne.
 
60 mio er en flot pris.
Det får jo næsten TK of Daghim handlerne til at blegne.
Det virker til at markedet bare fortsætte sin vanvittige udvikling.
Markedet er gået meget op siden vi solgte de to.

Man kan vende om og sige, at dette er samme pris som en en næste to år ældre Henrik Meister
Jeg synes det er et skuffende salg, der dog afspejler at han til sommer kun har 1 år tilbage af kontrakten
 
Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back
Top