New posts

Transfervindue vinter 26/27

Transfervindue vinter 26/27

Mengsen

Experienced member
Last edited:
Det er tidligt, og der mange en lang række kampe hvor man kan få skader, åbenbaringer og ændrede prioriteter baseret på tabellen.

CV siger transfervinduet typisk ikke betyder det store på kort sigt. Knudsen og vintervinduet siger: [undskyld ordvalg, men det er en finkulturel reference] 'luk fissen røvsnaps!'

Vinterens vindue er langt, der er god tid til opstart (hvis man køber tidligt), og stadig lidt tid, hvis man køber sent.

Hvordan balancer man hensynet til at få points ind i den nuværende stamme, samtidig med der er spilletid til (de gode) talentfulde spillere, og hvordan tager man det langsigtede fokus, så man har en god stamme, når efterårssæsonen 2027 sparkes i gang.

Jeg ser behov for:

- Krea-8'er
- To til 9'eren
- måske en 6'er JP medarbejdere lyst til at benytte, medmindre Jønsson kommer mere i spil
- måske en målmand. Den er barsk, men for mig er det en position hvor man ikke gider gå på kompromis. Der skal være top-4 niveau i buret, så går alt andet lettere.
- gardering for Arnstad, gardering for Bech, gardering for Emmery, gardering for Bogere (hvis han kommer i gang og dermed kan forventes solgt)

Det er tidligt, og der mange en lang række kampe hvor man kan få skader, åbenbaringer og ændrede prioriteter baseret på tabellen.

CV siger transfervinduet typusk ikke betyder det store på kort sigt. Knudsen og vintervinduet siger: [undskyld ordvalg, men det er en finkulturel reference] 'luk fissen røvsnaps!'

Vinterens vindue er langt, der er god tid til opstart (hvis man køber tidligt), og stadig lidt tid, hvis man køber sent.

Hvordan balancer man hensynet til at få points ind i den nuværende stamme, samtidig med der er spilletid til (de gode) talentfulde spillere, og hvordan tager man det langsigtede fokus, så man har en god stamme, når efterårssæsonen 2027 sparkes i gang.

Jeg ser behov for:

- Krea-8'er
- To til 9'eren
- måske en 6'er JP medarbejdere lyst til at benytte, medmindre Jønsson kommer mere i spil
- måske en målmand. Den er barsk, men for mig er det en position hvor man ikke gider gå på kompromis. Der skal være top-4 niveau i buret, så går alt andet lettere.
- gardering for Arnstad, gardering for Bech, gardering for Emmery, gardering for Bogere (hvis han kommer i gang og dermed kan forventes solgt)
Jeg ser behovet er størst i forsvarskæden og evt. målmandsposten. Tingager har højt niveau når han er i form, men er en del skadet pt. - ingen at de øvrige backs har et niveau der er i toppen af ligaen. Rössler virker indtil nu helt fejlcastet til den spillestil AGF gerne vil praktisere (og det individuelle niveau er pt ikke godt). JA skal først lære at spille back (og har pt. ikke vist højt niveau på backen). Mølgaard har ikke vist højt niveau i et par sæsoner (måske kommer det, han var ganske stærk i går). Kahl døjer med beslastningen/skader og er ikke helt på niveau at toppen af ligaen.

Forhåbentlig kan forsvaret blive spillet mere sammen, men der er også brug for niveau hos den enkelte spiller.

og ja, synes også der er behov for en dygtig offensiv 8er (som Yakob) og en dygtig 9er. Men niveauet er afgørende - holdet har spillere nok.

Men det kan vi jo heller ikke når vi vinder mesterskabet og skal spille CL kval.. Skal vi ikke bare give op så?

Nej. Men det er en reel bekymring med den halvsæson, vi har gang i.

Vi mangler desperat en 9er. Det bliver altså ikke nemmere at tiltrække en 9er af ordentlig kvalitet til et hold, der skal kæmpe for at redde livet i Superligaen,

Vi kan måske være attraktive, hvis vi formår at spille os over stregen, gå videre i CoL og være i live i pokalen.

Men hvis det nuværende niveau fortsætter, så får vi svært ved at tiltrække den kvalitet, vi mangler.

Vi mangler desperat en 9er. Det bliver altså ikke nemmere at tiltrække en 9er af ordentlig kvalitet til et hold, der skal kæmpe for at redde livet i Superligaen,

Mange skriver om den nier, det er altså i den anden ende problemet ligger. Havde vi holdt nuller eller bare en scoring mindre, havde vi vundet en proffesionel 2-0, det gjorde vi ikke, så fokus må være at vi skal lære at forsvare det mål meget bedre.

Ny sportschef ville være optimalt. Evt parker CV som strategidirektør uden beslutningskompetencer. Men det ønske bliver næppe opfyldt så vi kommer nok til at CV stå på sidstedagen og undskylde sig selv med at ingen garanteret skandinavisk målscorer til næsten ingen penge tilbød sig selv til agf. Han har kun købt Skandinavien pakken til sit Football Manager så desværre kan han ikke kigge længere væk.

Mange skriver om den nier, det er altså i den anden ende problemet ligger. Havde vi holdt nuller eller bare en scoring mindre, havde vi vundet en proffesionel 2-0, det gjorde vi ikke, så fokus må være at vi skal lære at forsvare det mål meget bedre.
Det er et gigantisk problem at alle hold ved vi ikke har en superligaangriber. Det gør det alt andet lige meget nemmere at forsvare mod os, når man ikke skal forholde sig til en angriber og dermed kan fokusere på at angribe. Samtidig betyder det også noget for vores spil at resten af holdet godt ved vi ikke har en angriber på banen der er på bare et anstændigt niveau. Det forplanter sig over hele holdet. Selv på børneniveau gider de bedre spillere jo ikke spille den der dårlige spiller der kun er med fordi det er trænerens barn eller fordi man ellers ikke kan stille hold. At JP skal skifte Tchamche ind i går er nærmest en demonstrativ fuckfinger til CV. “Se hvad du tvinger mig til at gøre”.

Nu er det her jo transfertråden.

Jeg er helt enig i, at det største problem i øjeblikket er i defensiven i øjeblikket. Men det er jo i enkelte situationer og overordnet kommer vi forhåbentligt langt med mere træning. Hvis vi allerede skal ud og købe nye forsvarsspillere til vinter, så har CV i den grad fejlet. Jeg tænker, vi har rigeligt.

Vi mangler en kvalitets 9er. Det er helt entydigt. Det ville ikke løse vores problemer i går. Men det er helt åbentlyst, at CV skal købe en 9er til vinter (medmindre enten Serra en ST begynder at hamre mål ind). Og hvis det var svært i sommers, bliver det nok endnu sværere med udsigten til en sandsynlig nedrykning.

Jeg tror ærligt talt ikke, der sker det store i det vindue. CV er ikke kendt for at handle voldsomt meget dér, og han har jo flere gange fortalt vidt og bredt, hvor svært et januarvindue er.

Dertil kommer, at vi sandsynligvis hverken spiller europæisk eller måske pokalfodbold til den tid. Så risikerer truppen allerede at være for stor.

Hvis vi skal hente nogen, betyder positionen faktisk mindre for mig end typen. Jeg synes virkelig, vi mangler en spiller, de andre kan læne sig op ad. Knudsen, Bech, Kahl, Arnstad, Emmery osv. er jo ikke blevet dårligere spillere end sidste år. Men de vigtigste ledere på holdet er helt tydeligt væk, og dem, der skulle tage over, har ikke gjort det.

Det er dét, jeg synes, vi mangler mest: ikke nødvendigvis mere kvalitet, men mere lederskab.

I idealopstillingen er det oplagt at svageste punkt er 9'eren. Det er den position der kan forbedres mest og indenfor et perspektiv om kun at have én kamp pr uge i foråret.

Hvis man accepterer at Hedenstad ikke har noget ansvar for de to frispark der er gået lige så stille og roligt uberørt i mål - og det gør jeg ikke, selvom jeg er i tvivl - har man stadig en so-so målmand. Måske er det noget man skal adressere, hvis man tager CV på ordet og fokuserer på det lange sigt.

Latest posts

Back