Det er sådan set det debatten har kørt på i flere mdr. T-knogle, Martin Hansen og dig mener det anderledes og ser et større lys i visse spillere. Derefter rettes kritikken mod Uwe for ikke at spille dem. Især omkring Callø.
Den del af debatten har jeg forsøgt at holde mig ude af - diskussion af enkeltindivider er en dødssejler for enhver diskussion og folk får ufatteligt svært ved, at holde fokus på bolden.
Jeg har pointeret, at statistikken viser vi giver væsentlig mindre spilletid, til unge spillere, efter Uwe kom til (vi nærmer os halv tid, i forhold til tidligere). Det er et problem, da vi også skal sælge spillere.
Ja ovenstående er problemet imo. talenterne er ikke store nok og der er for få af dem.
De andre klubber i Superligaen kører nogenlunde videre som normalt og kan godt finde spilletid til de unge.
Jeg kunne forstå det i sæsonen lige efter salgene af TK, Bisseck og Daghim men det er 1,5 år siden og man har ikke fået ændret tendensen, tværtimod ser det ud til, at gå i den forkerte retning. Måske foråret kommer til, at gøre en forskel. Det kan være det var den del der kostede sportschefen jobbet - de andre ved sgu godt der skal sælges spillere, hvis forretningen skal køre og i gear som de andre.
Som jeg har skrevet i rigtig mange indlæg i denne diskussion - det er bekymrende men min vurdering af om det er Uwe eller ej, er endnu ikke afgjort.
Han bliver helt sikkert nødt til, at gøre noget anderledes i foråret ellers kan jeg godt ende med at mene, han er en større del af problemet. Vi er i en sælgende liga og de største konkurrenter sælger typisk for XXX mio. hvert år og derfor skal vi også den vej. Fair nok i mener han kun er ansat til at vinde men så skal andre steder i klubben levere helt anderledes, end de har gjort de sidste par år. Derfor burde diskussionen drejes derover men den bliver i stedet drejet om på enkeltindivider
Det er dog også værd at notere, at der så ud til at komme lidt andre boller på suppen i slutningen af sidste sæson og talenter er da om noget blevet italesat på det seneste. Jeg tror der er blevet talt om det internt i klubben.
Kigger vi på landsholdet er det jo evigheder siden vi har haft et talent deroppe (minus grønbeck). Duncan så vidt jeg kan researche mig til. Så sandheden er at vores talentafdeling bare ikke spytter Superliga spillere eller bedre ud på stribe. TK og Grønbeck er outliers.
Det giver ikke rigtig mening, at kigge særlig langt tilbage i tiden. Hvad bruger vi i dag på talentafdelingen - er vi oppe på kr. 20-25 mio.? Lønbudgettet nærmer sig vel kr. 100 mio. til truppen og derfor bør der være plads til unge spillere under 24 år som får spilletid. Igen - de andre kan godt, så det burde vi også kunne.
Grønbæk er desværre et rigtigt dårligt eksempel (set i forhold til Uwe), da han straks bad om at blive solgt, da han tiltrådte. Ud fra vores offensive udtryk i tiden derefter, er jeg bange for Grønbæk lavede det rigtige valg selvom jeg havde håbet, han fik det samme gennembrud her i klubben.
Edit: Diskussionen omkring Uwe er formentlig mere relevant til sommer men der er da kommet fokus på den manglende spilletid til talenterne - selv klubben taler nu om det. Så de har også bemærket diskussionen. Selvfølgelig heller ikke så sjovt, at have meldt en strategi ud om udvikling og salg af talenter, for derefter at se dele af fanmiljøet stille spørgsmålstegn ved om klubben efterlever det og store talenter der skifter væk. Sådanne sammenfald kan sagtens få andre talenter, til at takke nej til en kontrakt men vælge en anden klub.