New posts

Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 161K
Generel debat Transfervindue vinter 2024/2025
Du forstår ikke rigtigt begrebet stråmand, og det problematiske i at løbe tør for argumenter, og derfor opfinde udtalelser fra modparten som ikke eksisterer i virkeligheden.

Det giver mindelser om ham den orange præsident og alle hans lemminger, og pynter bestemt ikke i et forum med den slags indlæg.
Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg oplever frustrationen ved at stå overfor hvad jeg ser som argumenter der ikke er baseret på sammenhængende logik. Eller i det mindste ikke på nogen form for konsistens jeg kan forstå.

Jeg ved ikke, hvilken kamp, du er på. Jeg er på Lyngby-AGF i runde ni, eftersom jeg svarede en anden bruger ift. den kamp.

Her startede JJA på banen. Links var ude, og Anderson spillede wingbacken i stedet for Andersen. Det gav plads til Arnstadt. Kampen endte 0-0, og jeg har oprigtigt svært ved at følge, at det er særligt problematisk, at Uwe ikke smider en teenager uden erfaring på banen i en kamp, hvor vi skal jagte en sejr, men også kan tabe point. Det er i hvert fald ikke VILDT.

Jeg mangler forsat at få indblik i, hvor det er, at Callø skulle have haft de minutter. Og hvorfor fortalerne iøvrigt er så sikre på, at han fortjente dem.

Det virker mest som et ønske om, at han skal have spilletid, fordi han er meget ung og tidligere har leveret i to kampe. Derfor har jeg svært ved at tage kritikken alvorligt.

Det var jo efter JJA kollapsede - så ikke i Lyngby-kampen.
JJA faldt om i starten af august.

Jeg kan kun tale for mig selv, men jeg oplever frustrationen ved at stå overfor hvad jeg ser som argumenter der ikke er baseret på sammenhængende logik. Eller i det mindste ikke på nogen form for konsistens jeg kan forstå.

Jeg må forstå, der ikke er en sammenhængende logik i, at give Callø længere snor ovenpå de 2 gode kampe mod 2 af de bedste hold i sidste sæson?
Der er ikke en sammenhængende logik i at mene Badji og alle andre reservespillere, får mere end skraldetid, så de er skarpe, når de skal starte inde? Eller at Badji kan spille så PM kan blive sparet? Eller at fejl begået af en rutineret spillere, er lige så graverende som hvis det var et talent?
At årsagen til at Callø angiveligt spillede skidt i pokalkampene, kan hænge sammen med, han var ude af spilleform og kom ind på et hold uden nogen form for relationer, relationer som selveste Uwe selv siger, er vigtige?
Eller at det samme kan siges om Badji og Gyamfi?

Jeg er ved at blive sindssyg over de mange stråmænd jeg og andre som mener, Uwe skal være bedre til at give unge spillere spilletid og bruge hele truppen, bliver mødt med.

Jeg må forstå, der ikke er en sammenhængende logik i, at give Callø længere snor ovenpå de 2 gode kampe mod 2 af de bedste hold i sidste sæson?
Der er ikke en sammenhængende logik i at mene Badji og alle andre reservespillere, får mere end skraldetid, så de er skarpe, når de skal starte inde? Eller at Badji kan spille så PM kan blive sparet? Eller at fejl begået af en rutineret spillere, er lige så graverende som hvis det var et talent?
At årsagen til at Callø angiveligt spillede skidt i pokalkampene, kan hænge sammen med, han var ude af spilleform og kom ind på et hold uden nogen form for relationer, relationer som selveste Uwe selv siger, er vigtige?

Jeg er ved at blive sindssyg over de mange stråmænd jeg og andre som mener, Uwe skal være bedre til at give unge spillere spilletid og bruge hele truppen, bliver mødt med.
Så du er villig til at bytte point i ligaen nu og her med udviklingstid til unge spillere som senere kan give bedre salg? Altså en slags FCN model i en light udgave?

Så du er villig til at bytte point i ligaen nu og her med udviklingstid til unge spillere som senere kan give bedre salg? Altså en slags FCN model i en light udgave?

Hvorfor er det givent, det koster point? Tingager har direkte været involveret i mindst 3 scoringer til modstanderne, profiler laver også fejl.
Derudover har Stig så fint redegjort for, at Uwes ønske om at spille med profilerne, gik så langt han tog en flyvende MA væk fra sin favoritposition og ned på en VWB og guees what, vi vandt ikke og heller ikke i de efterfølgende kampe.

Pointen er at, rutinerede spillere ikke nødvendigvis giver større chancer for point. Hverken du, jeg eller Uwe kan vide, om den gode start ville fortsætte, hvis IKKE Uwe lavede de eksperimenter, men vi ved, det ikke førte til 3 point.

Hvorfor er det givent, det koster point? Tingager har direkte været involveret i mindst 3 scoringer til modstanderne, profiler laver også fejl.
Derudover har Stig så fint redegjort for, at Uwes ønske om at spille med profilerne, gik så langt han tog en flyvende MA væk fra sin favoritposition og ned på en VWB og guees what, vi vandt ikke og heller ikke i de efterfølgende kampe.

Pointen er at, rutinerede spillere ikke nødvendigvis giver større chancer for point. Hverken du, jeg eller Uwe kan vide, om den gode start ville fortsætte, hvis IKKE Uwe lavede de eksperimenter, men vi ved, det ikke førte til 3 point.
Hvorfor stiller vi ikke med hele U19 holdet hvis det ikke koster point at spille med urutinerede spillere?

Vi var nede og snitte omkring 1,1 point i snit i de sidste 9 kampe eller deromkring. Ikke ligefrem pragende.

Måske de foretrukne var blevet benyttet lidt for meget og dermed var gået døde. Beijmo var da i hvert fald ærlig omkring det og sagde han havde været nede.
Hvorfor stiller vi ikke med hele U19 holdet hvis det ikke koster point at spille med urutinerede spillere?

Hvorfor skal debatterne altid ende i de her ekstremer. Det er useriøst, bare fordi nogen har en anden holdning.

Hvis Callø er ude af spilleform, så virker det underligt eftersom han har spillet fast på U19.

Hvis han efter to gode kampe ikke spille bagefter kan skyldes, at de 3-4 P licens trænere ikke synes han har gjort det godt nok?

Hvis hans niveau er til et top hold 6 i Danmark, så virker det pudsigt at det ikke er SønderjyskE eller Vejle der samler ham op. Eller f.eks Esbjerg (som vi har solgt til før) eller Fredericia, men derimod er hold der sandsynligvis skal spille nedrykningsspil i 1. Division.

Hvis Callø er ude af spilleform, så virker det underligt eftersom han har spillet fast på U19.

Du siger, du har spillet divisionsfodbold, så ved du også, hvor stor forskel der er på seniorfodbold og U19.

Hvis han efter to gode kampe ikke spille bagefter kan skyldes, at de 3-4 P licens trænere ikke synes han har gjort det godt nok?

Ja, det er vist ret indlysende men derfor behøver jeg ikke være enig. Trænere tager også fejl.

Hvis hans niveau er til et top hold 6 i Danmark, så virker det pudsigt at det ikke er SønderjyskE eller Vejle der samler ham op. Eller f.eks Esbjerg (som. I har solgt til før) eller Fredericia, men derimod er hold der sandsynligvis skal spille nedrykningsspil i 1. Division.

Eller også var Kolding det hold som havde den bedste pakke. Spilletid, spillestil, tæt på bopæl eller hvad ved jeg.

Ja men problemet med Stigs analyse var at det heller ikke gav point da vi gik tilbage til at spille med Andersson på midten. Det var en for tynd analyse at tro det var eneste årsag til at vi ikke vandt.

Endnu en stråmand. Jeg siger overhovedet ikke, det var eneste årsag men det et svar til, du automatisk går ud fra, at spille med talenter koster point. Eksperimenter og kun spille med rutinerede spiller, koster også.
En anden årsag kan også være, modstanderne ændrede deres taktisk tilgang, hvad PM har været inde på.

Du siger, du har spillet divisionsfodbold, så ved du også, hvor stor forskel der er på seniorfodbold og U19.

Ja, det er vist ret indlysende men derfor behøver jeg ikke være enig. Trænere tager også fejl.

Eller også var Kolding det hold som havde den bedste pakke. Spilletid, spillestil, tæt på bopæl eller hvad ved jeg.
Jeg er temmelig sikker på, at f.eks FCK og FCM U19 hold mindst samme niveau som f.els Aarhus Fremad. Så ringe som Roskilde er, så tror jeg faktisk også de er bedre end dem.

Nej, du behøver ikke at være enige med trænerne. Men kunne være, at de vidste bedre end os. Det kunne også være, at de med-fans er nøjagtig ligeså skråsikker i deres vurdering af Callø (bare med modsat fortegn), står ligeså fast på deres vurdering af ham.

Hvis den bedste pakke for ham med spilletid (tæt på hans bopæl) et bind 6 hold i 1. Division (hvor to klubber i top 6 i 1. Division er tættere på Aarhus), så kunne det måske sige noget om niveauet??

Jeg håber han bliver vanvittigt god. Jeg tror bare ikke man smider guld på gaden. Ligesom jeg tror deres vurderinger er hhv. Gadegaard, Lunding, Kaastrup, Beck osv også har vist sig rigtig.

Vi var nede og snitte omkring 1,1 point i snit i de sidste 9 kampe eller deromkring. Ikke ligefrem pragende.

Måske de foretrukne var blevet benyttet lidt for meget og dermed var gået døde. Beijmo var da i hvert fald ærlig omkring det og sagde han havde været nede.

Hvorfor skal debatterne altid ende i de her ekstremer. Det er useriøst, bare fordi nogen har en anden holdning.
Nej det er useriøst at kritikken går på Uwe og konstant går på ham. At spille unge urutinerede kræfter koster point hvilket selv ikke FCN fornægter men i AGF gælder andre naturlove fordi et par debattører mener det.

Der er ingen på dette forum som er imod at spille unge NÅR DE ER GODE NOK. Prøv at se hvor længe det har taget Kahl og Links at blive gode suppe spillere! Dette forum ville jo smide dem ud på røv og albuer for 2 sæsoner siden og have købt jeg ved ikke hvor mange erstatninger. De har kostet mange point i deres udviklingstid men nu høster vi frugterne af det. Så hvis man vil spille med unge så må man acceptere at det højst sandsynligt koster point hvilket er fint hvis det er strategien. Men jeg vil ikke høre på jammer over at man bliver 5/6/7/8 derefter. Samme gider Uwe nok heller ikke

Altså jeg vil gerne spille unge spillere, også når de ikke er gode nok - for det er altså meget vigtigt med erfaring på højeste niveau, hvilket også gør dem gode.

Selvfølgelig ikke hvis kampene ligger og vipper, men hvis man møder en, på papiret, overkommelig modstander eller man er foran med 2-3 mål, så kan man sagtens spille dem og gøre dem bedre.
Det tror jeg bare ikke er sådan elitesportsudøvere tænker. Jeg tror ikke de synes det er fedt, at blive sat på bænken eller blive pillet ud, så en kommende direkte konkurrent kan blive bedre.

Men det er bare min vurdering.

Altså jeg vil gerne spille unge spillere, også når de ikke er gode nok - for det er altså meget vigtigt med erfaring på højeste niveau, hvilket også gør dem gode.

Selvfølgelig ikke hvis kampene ligger og vipper, men hvis man møder en, på papiret, overkommelig modstander eller man er foran med 2-3 mål, så kan man sagtens spille dem og gøre dem bedre.
Altså ligesom Uwe gør mod SØN da han skifter Gymafi, Andersen og Akoto ind i det 70 min? Eller mod Vejle med Abbew, Brandhof, Andersen i det 70? Gymafi i 79? Bach i 84? Eller mod AAB med Andersen i det 70, Bach i 82?

Latest posts

Back