New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Jeg havde forventet et par talentfulde spillere til fremtiden i dette vindue.

Det er jeg faktisk både overrasket og skuffet over. Det klinger lidt hult, at snakke så meget om store spillersalg og så ikke hente en eneste ung spiller ind. Ryger Callø så er vi nede på Emmery og Tchiambe af helt unge spillere.

Det er vel det man gør, når man diskuterer langsigtet strategisk planlægning? Jeg havde forventet et par talentfulde spillere til fremtiden i dette vindue.
Det bliver bare lidt for opgivende og hypotetisk til mig. Det du reelt skriver er: HVIS vi ikke bruger købsoptionerne på Jørgensen og Carstensen OG HVIS vi ikke køber noget til vinter, SÅ er vi på den til sommer. Det er ikke et oplæg til diskussion, da der er soleklart (og derfor et ligegyldigt statement) og vildt usandsynligt og dermed endnu mere ligegyldigt.

Hvad hvis de to aftaler var permanente, men ingen af spillerne var gode nok. Så står vi et endnu værre sted (Serra, Haugen og Badji f.eks)
Jo, men vi kan ikke skabe stabil fremgang via lejespillere. Carstensen ligner allerede en case, hvor vi har mere at tabe på, at han kun er lejet, end vi har at vinde. Håber de får den permanentgjort snarest.

Vi har også små 20 mil fra MA og Bach vi har liggende i skabet..

Vi skal passe på med at gætte på hvad der ligger i skabet - og hvad der er gået ind for at dække minus - og hvad der "holdes hen" til vinter fx, og planer der skal bruge længere tid på at manifestere sig/planlægges. Nogle gange skal timingen være rigtig.

Men vi har solgt for over 25 mio INDEN Mads Emil dette vindue.
(Anderson 15, Sauer ca. 2 mener jeg, Brandhof 3, Haugen ca 3 mener jeg, Bach 3,5.)

Jeg forstår ikke den kritik af, at klubben har en eller anden fordækt strategi med at gemme pengene eller ligefrem stikke af med dem som i Farum. Jeg troede, alle var med på, at strategien i GF er, at alle de penge vi tjener, de bliver brugt på at styrke fodboldholdet. Nogle gange er det strategisk klogere at investere dem i infrastruktur eller at prioritere midlerne over flere vinduer, fordi der er gode sportslige grunde til det - men der er ingen mennesker i AGF, der tager pengene, eller som har interesse i snyde os, der vil klubben og holdet det bedste.

Der er mange følelser i spil i de her dage. Men meget tyder altså på, at CV og JP har en ret klar plan med holdet, og at vi er på vej et sted hen, hvor vi får virkelig meget ud af de spillere vi har. Hvis vi hentede 3-4 store navne i de næste par timer, så er jeg ikke sikker på, at det ville være den klogeste måde at forvalte vores penge eller vores fremtid.
Med "grab the money and run" mente jeg selvfølgelig ikke, at ledelsen stikker dem i egen lomme eller på Cayman Islands. Det jeg og flere andre peger på er blot, at vi sælger fra toppen af hierarkiet (Bach undtaget) og henter spillere, der i bedste fald over tid kan udfylde tomrummet. Men ... Hope is not a strategy!

Det er jeg faktisk både overrasket og skuffet over. Det klinger lidt hult, at snakke så meget om store spillersalg og så ikke hente en eneste ung spiller ind. Ryger Callø så er vi nede på Emmery og Tchiambe af helt unge spillere.
Hvis Callø ryger ud. Bliver hans plads i truppen muligvis taget af Camara eller Storch

Mon ikke, at Mouhammed Camara bliver en tilgang i den kategori. Hvis ellers han bliver?

Men jeg er enig i essensen. Det ville f.eks. oplagt at have et ungt alternativ til Links i venstre side.

Det tror jeg bestemt det ville. Sportsligt ville det nok gøre os til medaljekandidater og måske mesterskabskandidater. Jeg forstår ikke hvordan du vil kunne vende det negativt skulle vi hente 3-4 profiler.
Hvis vi smed 3-4 gange 15 mio. plus 3-4 toplønninger på etablerede spillere her og nu, så ville vi dels presse økonomien så meget, så de kommende vinduer ville blive mindre fleksible, og vi ville formentlig gøre vejen til spilletid meget længere for Emmery, Tchamche, Callø, Kristjansson, og hvem der nu ellers står til at få spilletid i løbet af sæsonen.

Tag bare Tchamche og hans 14-15 minutter i går. Det virker som ingenting, men hans udvikling bliver katapulteret frem af indhop som det der. Måske slår han aldrig igennem for alvor på den store scene, men hvis han om 2 år bliver solgt for 80 mio., så skyldes det bl.a., at vi ikke hentede endnu en offensiv profil i det vindue, som selvfølgelig ville starte inde stort set hver gang. Det her er vores fremtid.

Vi skal passe på med at gætte på hvad der ligger i skabet - og hvad der er gået ind for at dække minus - og hvad der "holdes hen" til vinter fx, og planer der skal bruge længere tid på at manifestere sig/planlægges. Nogle gange skal timingen være rigtig.

Men vi har solgt for over 25 mio INDEN Mads Emil dette vindue.
(Anderson 15, Sauer ca. 2 mener jeg, Brandhof 3, Haugen ca 3 mener jeg, Bach 3,5.)

Så med MEM for små 55 mil, og vi har brugt 0. (Jeg ved godt det koster at leje, men vi ejer dem ikke).

JP må have en fest at kunne se den ene spiller efter den anden forlade os..

Det er vel det man gør, når man diskuterer langsigtet strategisk planlægning? Jeg havde forventet et par talentfulde spillere til fremtiden i dette vindue.
Det er bare lidt for teoretisk og abstrakt at diskutere hvad vi skal gøre, hvis de to tidligere superligaprofiler vi har lejet med forkøbsret, bliver et flop. Ligesom vi heller ikke kan planlægge ud fra at NP og Tingager river korsbåndende over på hinanden til næste træning.

Ligesom man heller ikke kan basere det på et drømmescenarie om at Tobias Bech bliver solgt for 150 mio. i vintervinduet, bare fordi han er startet sæsonen stærkt.

Så med MEM for små 55 mil, og vi har brugt 0. (Jeg ved godt det koster at leje, men vi ejer dem ikke).

JP må have en fest at kunne se den ene spiller efter den anden forlade os..

Transferudgifterne afskrives over kontraktperioden, så de belaster budgettet løbende og mon ikke Solbakken koster noget.

Men et defensivt vindue er det, selvom det imø. ikke er en "katastrofe" og der er en vis logik bag tilgangen.

Det bliver bare lidt for opgivende og hypotetisk til mig. Det du reelt skriver er: HVIS vi ikke bruger købsoptionerne på Jørgensen og Carstensen OG HVIS vi ikke køber noget til vinter, SÅ er vi på den til sommer. Det er ikke et oplæg til diskussion, da der er soleklart (og derfor et ligegyldigt statement) og vildt usandsynligt og dermed endnu mere ligegyldigt.
Det er da en reel risiko med den trupsammensætning, vi står med pt. En helt reel bekymring baseret på konkrete faretegn i truppen. Det er fem nøglespillere som meget vel kan være væk om et år. Og helt ærligt: Det er langt bedre debatstil end det du kommer med der.

Latest posts

Back