New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Hvis vi har fået 30 Mille og 7,5 i let opnåelige bonusser for en 27-årig, der vil væk - så lever jeg med det.
Især hvis Solbakken viser sig bare nogenlunde kapabel.

Og ja, jeg er også sygt frustreret over at sælge til indenlandsk klub.
Der er bare ikke noget alternativ når MEM selv ville skiftet.
Eneste alternativ ville være, at kommende potentielle signings ville tænke: “AGF tvangsholder deres spillere, selvom der er en bedre klub der vil have mig til en god pris for AGF. Dem må jeg lade være med at signe med”.
Meget meget enig.

Derudover skal man også huske på, at udenlandske klubber jo også kigger på historie. Og han er faldet igennem to udenlandske klubber. Så det er langt fra sikkert, at der udenlandske bud på ham

Men alle med en smule realisme forstår jo MEM.
Jo mere jeg har tænkt over det, jo mindre forstår jeg ham egentligt. Han kunne blive hos og blive en legende eller komme til udlandet næste sommer.

Eller tage til FCK hvor han bliver en parantes. Han skal nok få fint med minutter i Superligaen men i Champions League tror jeg det bliver ekstremt begrænset. Så medmindre han tager niveauet et skridt op, tror jeg nemt det kan blive en halvfesen oplevelse for ham. FCK er næppe færdige med at handle. Hverken i dette vindue eller de næste.

Faktisk vil jeg sige jeg først studsede over, at Solbakken jo er spillende 6'er - kun med 8 mål/8 assists i 250 kampe (Mads emil ca. 25 af hver som 8'er)
Så tænker man opgradering af NP? Nogle kampe med NP for sikring - andre med Solbakken ved siden af Yakob.
Har ikke set ham smadre igennem på tacklinger overhovedet, men til gengæld typen der lige når at tage et træk til siden for at undgå modstanderen - og fine pasninger -og løb med bold også faktisk lidt som Arnstad. Skud som Yakob!

Han er ikke den samme pres-force som MEM ham der.
Men han ser meget spændende ud.

Hvis både han og Yakob kommer i gear - kan vi spille med de to sammen som vekslende 6'ere - der tilsammen har nok defensiv power måske.

Og der vil være kampe vi har behov for NP - som sikkert vil starte inde med en af dem foran sig til de er i kampform.

De ene har ikke spillet kampe denne sæson endnu, og den anden har været ude med skade i over 1,5 år.
Bevæger sig hurtigere end Yakob med bolden synes jeg - mere som Arnstad, bare ikke lavt tyngdepunkt med skulderen nede som ham. Han er 1,82 så mere som Yakob. Har ikke set hans luftdueller - så det er nok ikke godt.

Jeg synes det lugter af systemskifte til en art 433
Ikke utænkeligt med systemskifte til 4-3-3.
Det fysiske pres fra NP og MEM har for mig været en væsentlig faktor til kun at spille med to på midten.

Vi må se. Jeg antager at vores trænerstab træffer den slags beslutninger ud fra hvad de ser til træning, og ikke hvad vi fans ser på YouTube. Selv Haugen så fin ud på YouTube:-)

Jeg er spændt på om der sker andet end Mads Emil/Solbakken. Hvad skal der ske med Badji og Serra? Tchamche virker til, at være foran Badji og måske endda begge to. Og så skal der simpelthen findes en kvalificeret konkurrent til Gift. Det er TOP nødvendigt.

Meget enig.

Det er uhensigtsmæssigt med tre rene 9'ere og Tchamche som en ekstra gardering til én position. Der bliver simpelthen for lidt spilletid for enten Serra eller Badji.

Når CV tidligere har snakket om at have garderinger på wingbacks, ville det også være lidt mystisk at spille efteråret med Links som eneste naturlige mulighed i venstre side.

Jo mere jeg har tænkt over det, jo mindre forstår jeg ham egentligt. Han kunne blive hos og blive en legende eller komme til udlandet næste sommer.

Eller tage til FCK hvor han bliver en parantes. Han skal nok få fint med minutter i Superligaen men i Champions League tror jeg det bliver ekstremt begrænset. Så medmindre han tager niveauet et skridt op, tror jeg nemt det kan blive en halvfesen oplevelse for ham. FCK er næppe færdige med at handle. Hverken i dette vindue eller de næste.
FCK får virkelig brug for en bred bænk.
Han skal nok få sine minutter i en kommende DM-titel og fede oplevelser i CL.
Og med Lerager samt Delaney langsomt på vej ned af bakke, så er det ikke et dårligt tidspunkt at komme til dem på, er mit gæt. Det ændrer sig naturligvis hvis de køber to midtbanestjerner i aften eller til vinter.

Ok. Jeg synes omvendt, at det er en fræk anklage, når du selv bidrager med oneliners. "At prøve at komme i Europa, bygge et vinderhold med klassespillere" er indbegrebet af lette påstande uden argumentation.

Hvor skal finansieringen komme fra? Skal AGF hæve deres reservationspris uhæmmet fordi det er FCK?

AGF skal naturligvis generere transferindtægter ligesom alle andre skal gøre det. AGF er ikke en unik virksomhed, der kan holde på deres bedste profiler for enhver pris. Det handler altid om at optimere og være dygtige i rekrutteringen.

Vi kan så godt snakke om den detaljerne i den enkelte sag (var grænsen 40 frem for 30-37 mio .kr osv.), men principperne er vi uenige om.
Hvor er dit lix-tal krav til et online internet forum ? James Bond & moi er til frække oneliners ;) Jeg vil mene det er svært at bygge en vinder op uden at komme i Europa, uden at bygge en stamme op af vindere i sin trup. AGFs fem års plan fejlede, den kender du til ikke sandt? Beklager jeg kun har en bachelor fra AU, jeg skriver sgu' ikke så tit og gider ikke lange indslag. Men du fornærmede mig uden grund, men alt er ok herfra så længe du arter dig over for mig.

Jeg forstår ham godt. Det er en enormt lille procentdel af prof. fodboldspillere der kommer i CL, og med det her skifte er han nærmest garanteret spilletid også.

Han har én gang før taget et forbudt skifte - i virkeligheden nok et endnu værre for ham - da han kom til AGF.

Mon ikke han havde fundet fred i at blive en AGF legende med mulighed for storhed på det nye stadion, men så kom der nogen og tilbud ham absolut best case scenarie nu og her.

Nu sker det, og det lykkedes CV at ydmyge og plukke FCK lidt i processen, så jeg accepterer. Men det skal satme være ALLER sidste gang nu!

Han får måske svært ved at komme til udlandet efter to fejlslagne forsøg. Det kigges der naturligvis meget på.

Hos FCK skal have spille den venstre 6’er som Delaney sidder ret hårdt på. Dog med det forbehold at Delaney ikke spiller alle kampe.

Dertil kan han måske komme derfra med 6-8’millilner mere netto over en 5 årig periode

Hvor er dit lix-tal krav til et online internet forum ? James Bond & moi er til frække oneliners ;) Jeg vil mene det er svært at bygge en vinder op uden at komme i Europa, uden at bygge en stamme op af vindere i sin trup. AGFs fem års plan fejlede, den kender du til ikke sandt? Beklager jeg kun har en bachelor fra AU, jeg skriver sgu' ikke så tit og gider ikke lange indslag. Men du fornærmede mig uden grund, men alt er ok herfra så længe du arter dig over for mig.

Jeg beklager, hvis du blev fornærmet. Det kommer bag på mig, men er taget til efterretning.

Ikke utænkeligt med systemskifte til 4-3-3.
Det fysiske pres fra NP og MEM har for mig været en væsentlig faktor til kun at spille med to på midten.

Vi må se. Jeg antager at vores trænerstab træffer den slags beslutninger ud fra hvad de ser til træning, og ikke hvad vi fans ser på YouTube. Selv Haugen så fin ud på YouTube:-)
Jeg forstår virkelig ikke hvordan man i en situation hvor vi har 3 midtbanespillere i truppen tænker at det vil give mening at skifte til et system hvor alle tre skal bruges 100 % af tiden?

Latest posts

Back