New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
CV og klubben vælger selv om man vil acceptere et bud. Der har været interesse fra FCK og længere tid - det er ikke opstået her de sidste par dage. Man bør være forberedt på situationen.
Det vi VED er:
MEM historien blev breaket fredag morgen. Dvs. kort efter at FCK kvallede ind til CL og Matsson blev skadet.

Det ligner panik før lukketid fra hovedstaden.
Jeg giver 0 procent for FCKs forsøg på at spinne det anderledes.

Selvfølgelig kan man klandre klubben og CV. Vi mangler allerede i dag én mand til den centrale midtbane. 3 til 2 pladser er ikke nok hvis man vil spille med om medaljer. (Og nej, jeg tæller ikke Arnstad med. Det kan man gøre, men så mangler vi mindst en ekstra til hans position). CV og klubben vælger selv om man vil acceptere et bud. Der har været interesse fra FCK og længere tid - det er ikke opstået her de sidste par dage. Man bør være forberedt på situationen.

Enten skylder JN for ikke at udstille CV at gå ud og dementere sin tidlige udtalelse på at man stille og roligt vil lægge på i spillerbudgettet, og fortælle at man i stedet skærer kraftigt i budgettet pga. stadion. Eller også så ser CV altså indtil videre i mine øjne ud til at dumpe med et brag på ind-siden af transfervinduet.

Vi får at se. Forhåbentligt beholder vi MEM og får når meget bredde ind på særligt venstre wingback. Så skal vi åbenbart leve med at det endnu engang ikke er lykkes at hente en ny førstemålmand eller et reelt alternativ til PM og at vi kun har 3 centrale midtbanespillere.
Jeg synes jo godt nok også der mangler noget og vil komme til at gå ind til resten af efteråret med nervøsitet for bredden hvis der ikke sker mere, men i princippet skal fremtiden vise om det var rigtigt eller forkert. CV dumper eller består ikke på om han henter noget eller ej, det skal jo også være det rigtige og det kan være man faktisk kan se gode løsninger ved skader med de nye på leje og de unge spillere der får mere spilletid osv. Nu hvor Bach er solgt synes jeg dog godt nok det vil være overraskende hvis der ikke kommer en erstatning til venstresiden, men lad os se om der ikke også sker noget inden midnat. Det vil i sig selv være helt vildt hvis der slet ikke kommer en spiller til på en permanent kontrakt for andet vindue i træk, men deadline nærmer sig…

Enig. Truppen har brug for det uanset. Jeg ved sgu ikke helt hvordan jeg vil bedømme CV indtil videre. Det var godt han fik forlænget MEM's kontrakt, men ellers har der ikke være meget at juble over. Alle afgangene kunne alle forudse og var ikke specielt svære. Tilgangene har været to lejespillere som er fine, men jo ikke noget decideret fantastisk. Det er sådan ca. hvad man kan forvente. Jeg synes CV har haft 8 utrolig nemme måneder i AGF, hvor fokus bare har været på at skære overflødigt fedt væk. Til den skuffende side for mit vedkommende. Men det kan jo være at han har fået at vide, at han har 0 kr. at gøre med, og han skal rejse mindst 15 mio. kr. i netto transferindtægt denne sommer. Men havde han så sagt ja til jobbet?
Du er med på at CV har hentet en træner på de 8 måneder, right ? ;-)

Ovenikøbet en træner som ud til at være den helt rigtige på nuværende tidspunkt.

Det vi VED er:
MEM historien blev breaket fredag morgen. Dvs. kort efter at FCK kvallede ind til CL og Matsson blev skadet.

Det ligner panik før lukketid fra hovedstaden.
Jeg giver 0 procent for FCKs forsøg på at spinne det anderledes.
Jeg tror ikke de har tid til spin

Nu prøver de en belgisk landsholdsspiller fra Rangers.
Det virker til, at de skal bruge to, og de har ligesom bare har erkendt at det bliver 1-2 mill Euro dyrere end forventet

Det er jo desværre en af konsekvenserne ved at ligge hvor vi gør i fødekæden og at vi ikke bare lige kan sige nej til 5 mio. Euro. Vi skal derhen, hvor FCM er. Det må og skal imo være en langsigtet ambition.
Det er jeg 100% med på, at det er vores vilkår i tilværelsen.
Jeg er også helt enig med dig i, at det må og skal være ambitionen, at vi skal kunne sige nej til selv vanvittige tilbud, hvis vi vurderer, at det ikke er sportsligt forsvarligt OG vi er attraktive nok for pågældende spiller.

...derfor irriterer det mig bare stadig grænseløst, at den sjællandske udgave af Real Madrid bare kan gøre det på den måde. Jeg håber inderligt, at CV giver dem en kurv med beskeden - too little, too late. Der SKAL altså være tid til at hente en erstatning for MEM - faktisk skal vi have en igennem lægetjek og papirene underskrevet, blækket tørt og alt på plads, før MEM får lov at skrive under med de ærgerlige røvhuller derovre.
Jeg håber stadig at MEM prioriterer sin sjæl højere end ussel mammon ;)

Jeg tror ikke de har tid til spin

Nu prøver de en belgisk landsholdsspiller fra Rangers.
Det virker til, at de skal bruge to, og de har ligesom bare har erkendt at det bliver 1-2 mill Euro dyrere end forventet
Ja, det virker en smule som panik før lukketid. Men vi ved ikke om det er klappet af ift. MEM og det blot afventer, at vi lander en erstatning. Kan på ingen måde forestille mig at CV slipper ham uden at have en underskrift fra en erstatning, når det er fem minutter i lukketid.

Ja, det virker en smule som panik før lukketid. Men vi ved ikke om det er klappet af ift. MEM og det blot afventer, at vi lander en erstatning. Kan på ingen måde forestille mig at CV slipper ham uden at have en underskrift fra en erstatning, når det er fem minutter i lukketid.
Jeg vil næsten kalde det fyringsgrund, hvis han lader MEM smutte, uden at have erstatningen (erstatningerne?) på plads forlods.
Det må simpelthen være et krav til både FCK og MEM, at vi skal have en erstatning ind, ellers er der ingen handel.

Jeg vil næsten kalde det fyringsgrund, hvis han lader MEM smutte, uden at have erstatningen (erstatningerne?) på plads forlods.
Det må simpelthen være et krav til både FCK og MEM, at vi skal have en erstatning ind, ellers er der ingen handel.
Lad os nu se, hvad der sker, før vi sliber høtyvene. Der er en tendens til at tage sorgerne på forskud :-)

Ja. Og det kan FCK nok ikke leve med - for hvad hvis det glipper i vores ende. Så står de fuldstændigt med håret i postkassen.

Det er jeg 100% med på, at det er vores vilkår i tilværelsen.
Jeg er også helt enig med dig i, at det må og skal være ambitionen, at vi skal kunne sige nej til selv vanvittige tilbud, hvis vi vurderer, at det ikke er sportsligt forsvarligt OG vi er attraktive nok for pågældende spiller.

...derfor irriterer det mig bare stadig grænseløst, at den sjællandske udgave af Real Madrid bare kan gøre det på den måde. Jeg håber inderligt, at CV giver dem en kurv med beskeden - too little, too late. Der SKAL altså være tid til at hente en erstatning for MEM - faktisk skal vi have en igennem lægetjek og papirene underskrevet, blækket tørt og alt på plads, før MEM får lov at skrive under med de ærgerlige røvhuller derovre.
Jeg håber stadig at MEM prioriterer sin sjæl højere end ussel mammon ;)
Jeg tror ikke, at målet er, at komme i en situation hvor man siger nej tak! Det gjorde FCK jo heller ikke med Froholdt. Der er virkelig noget megativ employer branding i, at nægte spillere et skifte. Specielt i en situation som med Mads Emil, hvor man har modtaget gentagne tilbud (det var teksten i fredags).

Kunsten er, at have en så tilpas bred trup, at man kan klare 11 runder med den trup man har, alternativt have en liste klar så man kan agere på den uges tid man har vidst det.

Vi har - desværre - en trup hvor niveau falder betragteligt omkring spiller 14-15.

EDIT Havde vi ikke solgt Mikael Anderson, så kunne man lettere lade MEM gå og lade Arnstad spille MEMs plads.

Jeg tror ikke, at målet er, at komme i en situation hvor man siger nej tak! Det gjorde FCK jo heller ikke med Froholdt. Der er virkelig noget megativ employer branding i, at nægte spillere et skifte. Specielt i en situation som med Mads Emil, hvor man har modtaget gentagne tilbud (det var teksten i fredags).

Kunsten er, at have en så tilpas bred trup, at man kan klare 11 runder med den trup man har, alternativt have en liste klar så man kan agere på den uges tid man har vidst det.

Vi har - desværre - en trup hvor niveau falder betragteligt omkring spiller 14-15.
MEM er helt sikkert til salg, ligesom resten af spillerne og principielt tror jeg også de håber der kommer et tilbud de vil være tilfredse med. AGF nægter ikke at sælge, men de kan selvfølgelig heller ikke sælge under det de synes er rimeligt, uanset om spilleren vil afsted og hvor mange gange de andre byder og det er logisk at prisen også stiger når deadline er så tæt på.

MEM er helt sikkert til salg, ligesom resten af spillerne og principielt tror jeg også de håber der kommer et tilbud de vil være tilfredse med. AGF nægter ikke at sælge, men de kan selvfølgelig heller ikke sælge under det de synes er rimeligt, uanset om spilleren vil afsted og hvor mange gange de andre byder og det er logisk at prisen også stiger når deadline er så tæt på.
Med til historien er jo, at Mikael Anderson minimum én gang er blevet nægtet et salg. Så man kan godt gøre det, men man skal naturligvis være helt med på hvad det gør ved spilleren, og truppen.

Med til historien er jo, at Mikael Anderson minimum én gang er blevet nægtet et salg. Så man kan godt gøre det, men man skal naturligvis være helt med på hvad det gør ved spilleren, og truppen.
FCM har bedre råd til at nægte kan man sige, men selv de ville jo sige ja hvis bare AGF bød højt nok. Problemet kan opstå hvis spilleren selv vil væk og føler at der bliver budt nok og det er svært at vide hvordan MEM ser på det.

Jeg har tidligere været kritisk ift. CV, men jeg kan nu nok finde flere lyspunkter i hans tid i AGF so far.

Jeg synes, det er en præstation i sig selv at skære så meget fedt fra, så relativt hurtigt. Alle de spillere, som var overflødige, er væk. Måske pånær Badji/Serra, afhængigt af JPs vurdering af dem.

Forlængelsen af MEM var i min optik en mindre genistreg. Det er også den, der gør, at vi nu kan presse FCK på prisen.

Det samme kan siges om forlængelsen af Links.

Tilgangene af Jørgensen og Carstensen ser spændende ud, især hvis vi rent faktisk bare kan indlæse klausulerne. De ligner rettidigt omhu ved et evt. salg af Bech eller Beijmo.

Det er også svært ikke at være foreløbigt begejstret for valget af Poulsen som træner.

Jeg er egentlig mest kritisk ift. at Kahl og Beijmo ikke er forlænget eller solgt endnu.
Trænerskiftet håndterede han selvfølgelig fint, og det skal naturligvis med i bedømmelsen. Det tænkte jeg ikke lige på, da jeg fokuserede på truppen. Jeg synes do overhovedet ikke det er en præstation at skære spillere fra som alle og enhver kunne se vi ikke skulle bruge. Havde han også kommet af med Serra, så kunne vi snakke men de afgange der har været, var helt naturligt og det tror jeg nu nok alle kunne se. Det kan jeg simpelthen ikke se det imponerende i. Jeg synes CV's arbejde har været OK, men ikke mere end det. Vi har stadig store udeståender og især kontrakterne til faste, vigtige spillere som Kahl og Beijmo er lettere bekymrende. Det skal jo på plads ret hurtigt, for vi står til at miste 2 startere uden at få penge for dem, eller i bedste fald håndører til januar. Jeg synes CV har haft det nemt, hvor kun trænerskiftet har været en decideret udfordring indtil videre. Den løste han fint, men det er jo ikke verdens sværeste øvelse at plukke en træner fra en mindre klub i Superligaen. Det er forventeligt.

Jeg har tidligere været kritisk ift. CV, men jeg kan nu nok finde flere lyspunkter i hans tid i AGF so far.

Jeg synes, det er en præstation i sig selv at skære så meget fedt fra, så relativt hurtigt. Alle de spillere, som var overflødige, er væk. Måske pånær Badji/Serra, afhængigt af JPs vurdering af dem.

Forlængelsen af MEM var i min optik en mindre genistreg. Det er også den, der gør, at vi nu kan presse FCK på prisen.

Det samme kan siges om forlængelsen af Links.

Tilgangene af Jørgensen og Carstensen ser spændende ud, især hvis vi rent faktisk bare kan indlæse klausulerne. De ligner rettidigt omhu ved et evt. salg af Bech eller Beijmo.

Det er også svært ikke at være foreløbigt begejstret for valget af Poulsen som træner.

Jeg er egentlig mest kritisk ift. at Kahl og Beijmo ikke er forlænget eller solgt endnu.
Generelt er det gået godt, og jeg er da lang henad vejen meget enig med dig.

Man kan så spørge sig selv om, hvordan de første 3 kampe kunne være gået, hvis han havde haft mere tid med truppen (Rosler fyret før, Poulsen hentet hurtigere)
1-1 i Sønderjyske (man burde/kunne have ført med 2)
1-2 mod Randers (man burde/kunne have ført med 2)
0-0 med FCM (overtal i mere end en time)

Man kan ligeledes godt frygte hvad 2-3 skader gør ved truppen nu.

Jeg svarer et indlæg, hvor brugeren skriver "man kan ikke klandre klubben og CV"

Som jeg læser dit svar, så mener du - som jeg - at man godt kan klandre klubben?
Naturligvis kan vi klandre klubben - de træffer et valg, hvis de ikke bare siger nej (y)

Der kan være mange begrundelser for at sige ja men i sidste ende er det lagt i hænderne på klubben. Jeg håber CV har linet en afløser op og det hele er forhandlet på plads angående MEM/FCK, hvis man ender med at sige ja. Handlen kan vel være betinget af, at vi har en underskrift fra en evt. ny (hvis man vil hente det nu).

Latest posts

Back