Så fik jeg ikke udtrykt mig klart nok.
Jeg tror og håber at ambitionen er, at vi vil have råd til at sige nej tak til pengebeløb i tryllestørrelsen på deadlineday, såfrem vi vurderer at det ødelægger vores sportslige muligheder OG at spilleren vil acceptere det, fordi vi er et tilpas attraktivt sted at spille (læs: europæisk deltagelse på minimum EL niveau).
Jeg forestiller mig egentlig at vi har økonomi til at takke nej, stadionfadæse eller ej. Jeg tror ikke vores regnskab står og falder med 40 millioner (vildt at skrive, når man tænker på, hvad vi kommer fra). Men derfor kan det jo godt være, at det både forretningsmæssigt og menneskeligt (overfor MEM) er en god nok beslutning til, at man accepterer en forringelse af truppen, fordi den erstatning man kan hente, måske er yngre og har potentialet til at blive lige så god eller bedre end MEM.
Det duer jo heller ikke at viceanføreren render og er skidesur.
Tak for at gøre det mere fyldestgørende.
Jeg er enig mht stadionskandalen. AGF har ækonomi til, at sige nej. Spørgsmålet er, om truppen har godt af, at man siger nej.
Jeg føler virkelig, at vi skal et eller andet sted hen, hvor vi kan tillade os at have så tilpas bred en trup, hvor der til to pladser på midten (altså de to 6'ere) har tre gode superligaspillere, og et godt talent/udviklingsspiller, så vi kan tillade os at sælge til sidst, men hvis der ikke kommer et bud, så kan vi tillade os at beholde truppen og rotere.
Som skrev andetsteds, hvis vi havde beholdt Mikael Anderson, så kunne man have flyttet ham på 10'eren og Arnstad på MEMs plads. Det er en svækkelse, men vi taler 11 superligakampe og nogle pokalkampe. Nu er vi i en situation, hvor vi kan risikere, at skulle spille en tydelig rusten Yakob alt for meget.
Jeg synes vi på - bl.a. højreback - har en trup der egentlig er ok besat, og ville kunne overleve et salg af Beijmo. Carstensen bliver det klare førstevalg og Mølgaard og Andersen nærmer sig så småt holdet.
Problemet for mig er, at fordi vi har ryddet så meget op i truppen, så er vores spillere fra nummer 15 og fremefter ikke gode nok. Det er - for mig - hovedsageligt det der skal forandres.