New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Jeg tænker CV er til eksamen uanset om MEM sælges. Er vi reelt ikke der, hvor det egentlige rettidige omhu for både købmanden og sportsdirektøren, CV, vil være at hente en midtbaneprofil i dag helt uafhængigt, om MEM ryger nu eller til næste sommer først?
Enig. Truppen har brug for det uanset. Jeg ved sgu ikke helt hvordan jeg vil bedømme CV indtil videre. Det var godt han fik forlænget MEM's kontrakt, men ellers har der ikke være meget at juble over. Alle afgangene kunne alle forudse og var ikke specielt svære. Tilgangene har været to lejespillere som er fine, men jo ikke noget decideret fantastisk. Det er sådan ca. hvad man kan forvente. Jeg synes CV har haft 8 utrolig nemme måneder i AGF, hvor fokus bare har været på at skære overflødigt fedt væk. Til den skuffende side for mit vedkommende. Men det kan jo være at han har fået at vide, at han har 0 kr. at gøre med, og han skal rejse mindst 15 mio. kr. i netto transferindtægt denne sommer. Men havde han så sagt ja til jobbet?

Jeg synes ikke man kan klandre klubben og CV hvis vi ikke henter en erstatning. Tror ikke at klubben havde forestillet sig at et salg af MEM var aktuelt.

Det er jo omstændighederne i FCK med uventet salg af Froholdt, skaden til Mattson som FCK ikke havde kalkuleret med, som starter hele lavinen.

Jeg tror at AGF vil arbejde på en erstatning i januar. Selvom det selvfølgelig vil koste point i efteråret.

Man er simpelthen nød til, at gøre noget drastisk politisk mht transfers og vinduet, det er kun de rigeste klubber, som har fordel af, at vinduet er åbent efter sæsonstart. Det er absurd og grotesk de summer de engelske klubber smider rundt med i et land hvor økonomien ikke har det særligt godt, jeg har ikke løsningen, men noget må ske, det er vanvittigt hvor mange penge det fifles med i fodboldens verden, se blot på klubber som Manch U og Chelsea, klubber, som ikke har præsteret i flere år, alligevel får de lov at kaste rundt med millarder, United spiller ikke engang europæisk i denne sæson. Tænk på hvor mange penge Brøndby har brugt de senere år, hvornår skal der sættes tæring efter næring? EU må og skal på banen i disse spørgsmål

Enig. Jeg er ikke stor fan af transfervinduet.

• 1/3 del af sæsonen er spillet inden det lukker
  • De små klubber kan ikke nå at hente erstatninger
  • Hvis der kommer en skade 1. september, så er det bare ærgerligt, men kom den 31. august kan man nå at reagere - helt ulogisk.

Det er jo desværre en af konsekvenserne ved at ligge hvor vi gør i fødekæden og at vi ikke bare lige kan sige nej til 5 mio. Euro. Vi skal derhen, hvor FCM er. Det må og skal imo være en langsigtet ambition.
100 procent! Men hvis vi trækker luft dybt ned i lungerne, må vi jo erkende, at arbejdet på det projekt først rigtig starter i løbet af 2026. Denne og den kommende sæson er i sidste ende transportetaper pga. stadionsituationen, og FCM har jo desværre også utroligt mange yderst salgbare varer i kurven lige nu + EL, og det rygstød dette vil give dem, vil det tage nogle år at komme fri af.

MEN hvis AGF forvalter sine forudsætninger tilstrækkelig kompetent, ER vi naturligt en større klub end FCM. Der er ingen sammenligning, når man ser på de rå forudsætninger (og antager at Holch Povlsen ikke kommer til at agere sugar daddy langsigtet). Jeg tror på, at det vil være muligt, med lidt held, at indhente dem definitivt om 5-6 år. Og mere trængsel i toppen vil true deres forretningsmodel på endnu længere sigt, tror jeg.

Matthew Benham er kendt for at være en MESTER i at sælge et aktiv, når dets værdi topper. :p

Enig. Truppen har brug for det uanset. Jeg ved sgu ikke helt hvordan jeg vil bedømme CV indtil videre. Det var godt han fik forlænget MEM's kontrakt, men ellers har der ikke være meget at juble over. Alle afgangene kunne alle forudse og var ikke specielt svære. Tilgangene har været to lejespillere som er fine, men jo ikke noget decideret fantastisk. Det er sådan ca. hvad man kan forvente. Jeg synes CV har haft 8 utrolig nemme måneder i AGF, hvor fokus bare har været på at skære overflødigt fedt væk. Til den skuffende side for mit vedkommende. Men det kan jo være at han har fået at vide, at han har 0 kr. at gøre med, og han skal rejse mindst 15 mio. kr. i netto transferindtægt denne sommer. Men havde han så sagt ja til jobbet?
Hvordan med udskiftningen på trænerposten, der indtil nu har vendt en uendelig stime af nederlag til en topplacering i suppen? Og en slankning af truppen, som har gjort plads til spilletid til talenterne uden at give køb på resultater og virkelig godt spil?

Jeg synes ikke man kan klandre klubben og CV hvis vi ikke henter en erstatning. Tror ikke at klubben havde forestillet sig at et salg af MEM var aktuelt.

Det er jo omstændighederne i FCK med uventet salg af Froholdt, skaden til Mattson som FCK ikke havde kalkuleret med, som starter hele lavinen.

Jeg tror at AGF vil arbejde på en erstatning i januar. Selvom det selvfølgelig vil koste point i efteråret.
Ok? Det synes jeg eddermame godt man kan klandre dem, hvis det ender sådan. Det ville være helt uansvarligt imo.

Last edited:

Selvfølgelig kan man klandre klubben og CV. Vi mangler allerede i dag én mand til den centrale midtbane. 3 til 2 pladser er ikke nok hvis man vil spille med om medaljer. (Og nej, jeg tæller ikke Arnstad med. Det kan man gøre, men så mangler vi mindst en ekstra til hans position). CV og klubben vælger selv om man vil acceptere et bud. Der har været interesse fra FCK og længere tid - det er ikke opstået her de sidste par dage. Man bør være forberedt på situationen.

Enten skylder JN for ikke at udstille CV at gå ud og dementere sin tidlige udtalelse på at man stille og roligt vil lægge på i spillerbudgettet, og fortælle at man i stedet skærer kraftigt i budgettet pga. stadion. Eller også så ser CV altså indtil videre i mine øjne ud til at dumpe med et brag på ind-siden af transfervinduet.

Vi får at se. Forhåbentligt beholder vi MEM og får noget bredde ind på særligt venstre wingback. Så skal vi åbenbart leve med at det endnu engang ikke er lykkes at hente en ny førstemålmand eller et reelt alternativ til PM og at vi kun har 3 centrale midtbanespillere.

Jeg har tidligere været kritisk ift. CV, men jeg kan nu nok finde flere lyspunkter i hans tid i AGF so far.

Jeg synes, det er en præstation i sig selv at skære så meget fedt fra, så relativt hurtigt. Alle de spillere, som var overflødige, er væk. Måske pånær Badji/Serra, afhængigt af JPs vurdering af dem.

Forlængelsen af MEM var i min optik en mindre genistreg. Det er også den, der gør, at vi nu kan presse FCK på prisen.

Det samme kan siges om forlængelsen af Links.

Tilgangene af Jørgensen og Carstensen ser spændende ud, især hvis vi rent faktisk bare kan indlæse klausulerne. De ligner rettidigt omhu ved et evt. salg af Bech eller Beijmo.

Det er også svært ikke at være foreløbigt begejstret for valget af Poulsen som træner.

Jeg er egentlig mest kritisk ift. at Kahl og Beijmo ikke er forlænget eller solgt endnu.

Det er jo heller ikke umuligt, at man er blevet enige - under forudsætning af, at GF kan nå at hente en afløser.
Det kan være, de facto måske så det ikke skal annonceres officielt, og det bliver jo gætteri, men jeg forestiller mig at CV har haft linet noget op i et par dage hvis FCK slår til, noget der ikke samtidig er afhængig af andre ting pga det mulige tidspres.

Jeg synes CV har haft 8 utrolig nemme måneder i AGF, hvor fokus bare har været på at skære overflødigt fedt væk.

Det synes jeg nu ikke. Det er ikke bare lige til at rydde op i en trup med kontraktsystemet og samtidig blev det nødvendigt med en trænerfyring, hvor der blev taget et formoder jeg strategisk valg om en helt anden spillerstil og trænerprofil.
Og så har jeg ikke engang nævnt Vejlby som godt nok ikke hører under CV men alligevel påvirker klubben især økonomisk.

Men det kan jo være at han har fået at vide, at han har 0 kr. at gøre med, og han skal rejse mindst 15 mio. kr. i netto transferindtægt denne sommer. Men havde han så sagt ja til jobbet?

I alle interviews lige efter ansættelsen lagde CV stor vægt på, han tænker langsigtet og at AGFs projekt tiltalte ham. Han har også flere gange mere eller mindre sagt det, ved at pointere AGF har solgt for lidt og det var et stort fokusområde for ham. Altså, igen langsigtet.

Hvis man markant svækker truppen ved at sælge MEM og ikke hente en erstatning. Hvem skal man så klandre

FCK har jo vist interesse i MEM over en periode og man har vel i AGF vidst de solgte Froholdt. Dertil har der ligget CL og luret.

Jokeren er skaden, og at FCK er endnu mere forhippet nu. Man kan være uforberedte på intensiteten af interessen, men ikke selve interessen.

Hvis Jønsson vil have skattefordelen med, må AGF betale et par mio ekstra i transfer og så må Jønsson få et tilsvarende bedre fratrædelsesaftale dernede.

Jeg synes også det er frustrerende, men AGF kommer i givet fald til at sælge Mads-Emil til en fair pris og man har haft mulighed for at undersøge markedet.

Så når mobilen besvares i aften, bliver der på et tidspunkt sagt 'ja, Sune, €5mio + en sødetablet til Jens' [holder røret væk fra øret et øjeblik] ... 'godt så, skal vi gå videre til diverse bonusordninger?'

Hvis man markant svækker truppen ved at sælge MEM og ikke hente en erstatning. Hvem skal man så klandre
Når alle transfers over kr. 3 mio. skal godkendes på øverste plan i klubben (bestyrelsen), så er det vel dem der står på mål. Det gør de vel under alle omstændigheder.
De gør det formentlig først efter en indstilling fra sportsdirektøren (CV) men han kan være offer for, at direktøren (JN) siger der mangler midler i kassen.

Mon ikke CV har styr på det - det er ikke første gang han står i sådan en situation men der kan selvfølgelig altid være udfald han ikke var herre over.

Når alle transfers over kr. 3 mio. skal godkendes på øverste plan i klubben (bestyrelsen), så er det vel dem der står på mål. Det gør de vel under alle omstændigheder.
De gør det formentlig først efter en indstilling fra sportsdirektøren (CV) men han kan være offer for, at direktøren (JN) siger der mangler midler i kassen.

Mon ikke CV har styr på det - det er ikke første gang han står i sådan en situation men der kan selvfølgelig altid være udfald han ikke var herre over.
Jeg svarer et indlæg, hvor brugeren skriver "man kan ikke klandre klubben og CV"

Som jeg læser dit svar, så mener du - som jeg - at man godt kan klandre klubben?

Latest posts

Back