New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Vi er stadig - like it or not - sælgende, når det kommer til bud fra store klubber, der kan lokke med 2-3 x løn samt europæisk topfodbold.
Lander der 5 mil. € kan vi ikke forsvare at sige “nej”, hverken som klub eller over for spilleren i form af fremtidig signalværdi.
Men ryger MEM, skal der naturligvis være én klar.
Tænker ikke det overrasker CV, at der er bud efter MEM.

Det kan blive et spændende vindue, hvis MEM, PM og Beijmo sælges. Så skal der sgu spilles ungdomshold.

Casen på MEM er interessant med en motiveret køber og mulighed for at stikke 35 mio i lommen.

Det er i det hele taget voldsomt at tænke på den succes det har været på voksne, danske spillere. NP, Tingager, Jesper Hansen, MEM og PM, der har spillet fast fra første dag og ikke kostede ret meget. Beijmo har også været et glimrende bekendtskab fra dag 1. Med Tobias Bech bliver det lust dyrere, men det er også en spiller med mange kampe siden han ankom.

Jeg tænker at vi i hvert fald kan konkludere, at MEM ikke fik indskrevet et transferloft i den kontraktforlængelse han lavede i januar. I hvert fald ikke et der gælder denne sommer.

Når det så er sagt, så skal vi selvfølgelig seriøst overveje at sælge på bud over 30 mio. Vi har brug for nogle transfers og vi har trods alt Arnstad, der rimelig meget 1:1 kan erstatte på 8'eren og så er det måske lettere at finde god kvalitet på 10'eren. Udover at der selvfølgelig også skal hentes en ny 8'er.

Alle cases er forskellige men verden hører op, hvis man skriver 4 år til en top 3 løn, og skrider til en klub i samme liga 6 måneder senere. Så AGF skal have en grotesk høj kompensation for at sælge, for den kontrakt er jo et stor brik i den trup man har sammensat. Det er en af de kontrakter man bygger den øvrige trup op om, og det er der også blevet kompenseret.

Anderson lavede også en forlængelse; men der var parterne jo enige om at han skulle have fripas hvis de rigtige vilkår tilbød sig.

Jeg har som udgangspunkt samme standpunkt som du - spillerne indgår velvilligt godt betalte kontrakter og dermed burde de opfyldes som aftalt.

Men jeg kan også se muligheden for MEM og jeg ville da selv være fristet, hvis jeg kunne doble en i forvejen god løn. Det er alligevel en del millioner, hvis det er ekstra 3-4 mio om året i 4-5 år. Selv med Dansk topskat (og mon ikke han smider er del på pension, for at undgå misundelsesskatten top top skat).

Jeg har som udgangspunkt samme standpunkt som du - spillerne indgår velvilligt godt betalte kontrakter og dermed burde de opfyldes som aftalt.

Men jeg kan også se muligheden for MEM og jeg ville da selv være fristet, hvis jeg kunne doble en i forvejen god løn. Det er alligevel en del millioner, hvis det er ekstra 3-4 mio om året i 4-5 år. Selv med Dansk topskat (og mon ikke han smider er del på pension, for at undgå misundelsesskatten top top skat).
Det er jeg heller ikke uenig i, men holder fast i at hans position for at tvinge et salg igennem er forringet af hans nylige forlængelse.

Havde Mads Enggaard fået lov til at lande i Vejle, hvis Matssons knæ var røget for 10 dage siden?

Hvis vi siger MEM sælges kan det så åbne for mere? Måske ikke på dette tidspunkt, men alligevel.

MEM og Beijmo ud ... PM? 35 + 10 + 5 mio. Ind
Jensen-Abbew ud, netto 0.

Ind (ukvalificerede gæt)

CM: Jønson og talentfuld yngremidtbanespiller (15-20m)
Centerforsvarer i god alder: 10m
Striker: 20m
Målmand på lejeaftale

Problemet opstår nogle gange når spillerne føler at den nuværende klub ikke kan tillade sig at kræve mere end der bliver budt. Hvis FCK bød 10 mio ville MEM helt sikkert være forstående overfor en blank afvisning, men hvad med 25 og hvad fortæller hans agent ham? Vores salgshistorik er ikke alt for stor, men omvendt er der heller ikke mange sager hvor man kan beskylde klubben for at holde på spillere der er klar til næste skridt. Da man forlængede kontrakten har man vel talt om hvad MEM selv vil og håber, på men det kunne være vældig interessant at vide om samtalen har været mere i retning af at bygge holdet op omkring ham eller om man fx har sagt at man tror man kan gøre ham til et stort salg og altså i en anden kategori end 25 mio til FCK. Det ville ikke gøre ham uinteresseret i at spille CL og få en højere løn i FCK, men vil uden videre forklare hvorfor AGF siger nej.

Havde Mads Enggaard fået lov til at lande i Vejle, hvis Matssons knæ var røget for 10 dage siden?

Hvis vi siger MEM sælges kan det så åbne for mere? Måske ikke på dette tidspunkt, men alligevel.

MEM og Beijmo ud ... PM? 35 + 10 + 5 mio. Ind
Jensen-Abbew ud, netto 0.

Ind (ukvalificerede gæt)

CM: Jønson og talentfuld yngremidtbanespiller (15-20m)
Centerforsvarer i god alder: 10m
Striker: 20m
Målmand på lejeaftale

Nej, det åbner ikke for mere.. en til en erstatninger.

Latest posts

Back