New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Det er ikke så længe siden han forlængede sin kontrakt så jeg gætter på at man har en ret klar fælles forståelse af hvor travlt han har det med at komme afsted igen. Hvis der er en frikøbsklausul som FCK ikke vil indfri er det også fordi ham og hans agent har været indstillede på at der skal noget mere til og er der ikke sådan noget, måske at AGF ikke vil stille sig i vejen for et stort skifte men selvfølgelig heller ikke bare forærer ham væk. Kontrakten indikerer også at det ikke lige behøvede at være denne sommer. Mon ikke også han gerne vil have mindst tre kampe mere så han kan komme med til legendedag i fremtiden :)
Ja, han virker jo på alle måder som en fornuftig fyr, så selvfølgelig er han indforstået med mekanismerne, når han forlængede for et halvt år siden. Så mon ikke skuffelsen kan håndteres, hvis det "glipper". Og kan han holde det nuværende niveau resten af sæsonen, tror jeg også det er meget sandsynligt at udlandet kalder næste sommer. Måske ikke en klub i champions league, men til gengæld en hvor spilletiden er mere sikker og lønnen nok ca. det samme efter skat.

Det er jo kun fedt, at være i en klub, der spiller champions league, hvis man rent faktisk spiller. Og der tror jeg nemt vejen kan blive lidt lang for ham i FCK.

Vil helst ikke af med MEM men det er svært at stå i vejen for drømme, hvis økonomien samtidig er fornuftig. På den anden side, så fik Nees også et nej😉

Gad vide om det er fck der starter rygterne eller om det er røgsignaler fra CV til andre interesserede - se her, vi har en spiller som en CL klub vil købe - kan i virkelig ikke bruge ham England😁
Vi sælger jo nok helst til udlandet.
Der kan helt sikkert være både en sælgende klub og en agent der gerne lige vil have andre på banen, men hvis det skal have en effekt ift en klub i England, kræver det måske også at den er interesseret allerede, man får bare kommunikeret noget ud om at man afviser bud på 3,5 mio Euro?

Hvis ikke der sker noget i mellemtiden bliver det interessant at se truppen mod Fredericia. MEM udenfor betyder nok et sandsynligt farvel, spiller han er man nok ikke helt tæt på en handel fordi der vil være så lidt tid til at sadle om hvis han bliver skadet.

Hvis MEM skal sælges, så er det altså til ågerpris. Alt under 35mill vil jeg mene er en foræring, så sent i vinduet. Fordi:

FCK har solgt Froholt og fået Mattson langtidsskadet
Det er endog ret sent i vinduet
FCK har lige indkasseret 400 millioner
MEM er en absolut nøglespiller for os og kan meget vel være forskellen på medaljeslutspil og nedrykningspil for os.

Dertil kommer, at JN faktisk udtalte i forbindelse med Stage-salget, at det var sidste gang vi solgte til en dansk klub, hvis det var en spiller vi reelt godt kunne bruge; det må siges at gøre sig gældende for MEM.

Prisen kan imidlertid blive så høj, at det er idioti at takke nej, og her må jeg give CV tillid og håbe han har et skarpt og realistisk skyggehold, så han hurtigt kan hente en (2) midtbanespillere ind, så holdet bliver stærkere, selvom start-11 umiddelbart er svækket.
Hvis der så oven i købet lander en VWB og en CB inden mandag til midnat, så imødeser jeg efteråret med fortrøstning...

Den der med Mads-Emil ønsker skiftet - det er sgu da agenten der har sagt det!

Agenten ser på hvordan han selv kan tjene penge - og det er via et salg

Mads Emil ønsker naturligvis også skiftet. Alt andet ville være mærkeligt.

En markant lønstigning, CL, titler mv. er naturligvis attraktivt for ham.

Hvis MEM skal sælges, så er det altså til ågerpris. Alt under 35mill vil jeg mene er en foræring, så sent i vinduet. Fordi:

FCK har solgt Froholt og fået Mattson langtidsskadet
Det er endog ret sent i vinduet
FCK har lige indkasseret 400 millioner
MEM er en absolut nøglespiller for os og kan meget vel være forskellen på medaljeslutspil og nedrykningspil for os.

Dertil kommer, at JN faktisk udtalte i forbindelse med Stage-salget, at det var sidste gang vi solgte til en dansk klub, hvis det var en spiller vi reelt godt kunne bruge; det må siges at gøre sig gældende for MEM.

Prisen kan imidlertid blive så høj, at det er idioti at takke nej, og her må jeg give CV tillid og håbe han har et skarpt og realistisk skyggehold, så han hurtigt kan hente en (2) midtbanespillere ind, så holdet bliver stærkere, selvom start-11 umiddelbart er svækket.
Hvis der så oven i købet lander en VWB og en CB inden mandag til midnat, så imødeser jeg efteråret med fortrøstning...
Nu har jeg læst penge reglerne igennem for Champions Leage et par gange.

Hvis FCK skal have 400 ud af det, så skal de dælme godt have nogle andre spillere end Mads Emil, Mokuku osv

Nu har jeg læst penge reglerne igennem for Champions Leage et par gange.

Hvis FCK skal have 400 ud af det, så skal de dælme godt have nogle andre spillere end Mads Emil, Mokuku osv

Yes.. 140 mio for gruppespil og dertil ca 7 mio pr point, de skraber sammen.
Og så self indtægter fra kampdage og TV oveni.
Fair play.
140 mill er stadig mange penge, og de skraber vel realistisk mindst 5 point til sig - det var MEM lige dér!

Jeg vil ikke blive overrasket - og heller ikke være uforstående, hvis MEM prøver at presse det igennem. Faktisk vil han være umådeligt atypisk, hvis han ikke forsøger at påvirke AGF til at sælge ham. Det vil give fuld respekt herfra, hvis han gladeligt foretrækker AGF, men jeg vil have fuld forståelse for en MEM, der vil til skodklubbernes moder.

Dobbelt løn. Meget federe sportslige oplevelser. Større hjemmebane. Større og bedre alt muligt.

Mads Emil har ikke en position til at kræve et indenrigsskifte lige nu. Han blev en top 3 lønnet spillet i Januar, men havde han ikke fået den kontrakt var det en anden snak.

Måske har FCK bare prøvet af hvor flade AGF rent faktisk er.
Jeg kan godt forestille mig en fornuftig samtale hvor MEM ærgrer sig, men accepterer, at vi ikke kan lade ham gå til underpris sent i et sommervindue.

Mads Emil har ikke en position til at kræve et indenrigsskifte lige nu. Han blev en top 3 lønnet spillet i Januar, men havde han ikke fået den kontrakt var det en anden snak.

Måske har FCK bare prøvet af hvor flade AGF rent faktisk er.

Det er en fin nok holdning at have men mon ikke han nærmest kunne doble lønnen alligevel. Så er der ikke meget værdi i at være top 3 i AGF
Kan sagtens forstå hvis han gerne vil skiftet men fck skal op med pungen, hvis de skal have vores bedste spiller de næste 5 år. Er bange for han ville passe rigtig godt ind hos dem (også).

Sandsynligvis. Eller måske 250

Men der blevet skrevet “400 mill for at køre over stregen til CL” - hvilket nok er en overdrivelse
Er det ikke også 400 i alt, altså ikke 400 oven i det der ville være kommet fra EL og de kan vel stadig regne med EL-kampe selvom de ryger ud af CL inden knock-out fasen? Jeg har ikke rigtig sat mig ind i den nye struktur må jeg indrømme.

Det er en fin nok holdning at have men mon ikke han nærmest kunne doble lønnen alligevel. Så er der ikke meget værdi i at være top 3 i AGF
Kan sagtens forstå hvis han gerne vil skiftet men fck skal op med pungen, hvis de skal have vores bedste spiller de næste 5 år. Er bange for han ville passe rigtig godt ind hos dem (også).
Alle cases er forskellige men verden hører op, hvis man skriver 4 år til en top 3 løn, og skrider til en klub i samme liga 6 måneder senere. Så AGF skal have en grotesk høj kompensation for at sælge, for den kontrakt er jo et stor brik i den trup man har sammensat. Det er en af de kontrakter man bygger den øvrige trup op om, og det er der også blevet kompenseret.

Anderson lavede også en forlængelse; men der var parterne jo enige om at han skulle have fripas hvis de rigtige vilkår tilbød sig.

Latest posts

Back