New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Nu bliver du måske ramt - det er ikke intentionen men et indspark som handler om økonomi og langsigtet udvikling.
Det er fint. Jeg har læst dit indlæg og selvom du citerer mig en del er det ikke min holdning du adresserer på nogen måde. Jeg er ikke helt enig i det du skriver, mdn jeg er mere i tvivl om hvorvidt vi er enige i hvad jeg rent faktisk skrev.

Det lader vi forblive et at livets mysterier.

Nogen der har adgang til denne, og kan fortælle om der står noget nyt og/eller interessant i denne?

Dennis Bjerre vurderer, at man er villig til at udleje eller sælge Badji/Serra. Han skriver også, at AGF har sagt nej til Indonesien, men at PM ikke var uinteresseret.

Han skriver yderligere, at intet tyder på transfers ind, men at der måske kan komme aktivitet ud af klubben. Det kunne ifølge Bjerre være Tchamche (leje) eller Bach.

Dennis Bjerre vurderer, at man er villig til at udleje eller sælge Badji/Serra. Han skriver også, at AGF har sagt nej til Indonesien, men at PM ikke var uinteresseret.

Han skriver yderligere, at intet tyder på transfers ind, men at der måske kan komme aktivitet ud af klubben. Det kunne ifølge Bjerre være Tchamche (leje) eller Bach.

Jamen det bliver da skønt at se den midtbane når MEM bliver skadet eller Tingager i forsvaret..

Arnstad har karantæne ved næste gule kort og Polle holder sig nok ikke tilbage…

Jamen det bliver da skønt at se den midtbane når MEM bliver skadet eller Tingager i forsvaret..

Arnstad har karantæne ved næste gule kort og Polle holder sig nok ikke tilbage…
Må indrømme jeg også er overrasket over, at der ikke er tegn på tilgang

Kan godt være truppen er antalsmæssigt bred nok og er hvor den skal være, men der er godt nok flere steder hvor den kvalitetsmæssigt ikke er bred nok IMO

Hvad gør vi hvis Links bliver skadet?

Midten hvis MEM eller Polle er ude med en længere skade

Og god forbid, Tingager bliver skadet

Man kan måske trøste sig med, at Stiften ikke plejer og have så stor indsigt i transferdelen i AGF

Jeg tænker også det kan være Badji på vej ud på leje eftersom han ikke har spillet - AGF gjorde det samme med Haugen for 2 år siden hvor han ikke spillede i august såfremt den klub han kom til feks ønskede at stoppe lejemålet, så vil han allerede have spillet for 2 klubber og derned være spæret.

Er temmelig sikker på det bliver ham der kunne ud og skal finde kampform, også fordi det virker til Poulsen har mere fidus til Serra.

Bjerre konkluderer vel ud fra at CV har sagt at der ikke skal ske så meget og at der ingen rygter er, men formulerer det måske lidt mere som om det er en analyse han laver. Det undrer mig hvis han ikke når frem til at en sådan udlejning kan resultere i en tilgang og hvis han ikke forholder sig til om han synes den stilstand han forventer betyder at der vil være nogle mangler i truppen?

Jeg tænker også det kan være Badji på vej ud på leje eftersom han ikke har spillet - AGF gjorde det samme med Haugen for 2 år siden hvor han ikke spillede i august såfremt den klub han kom til feks ønskede at stoppe lejemålet, så vil han allerede have spillet for 2 klubber og derned være spæret.

Er temmelig sikker på det bliver ham der kunne ud og skal finde kampform, også fordi det virker til Poulsen har mere fidus til Serra.
Og så kan man spekulere på om ikke det er fordi der skal stå en anden klar før man udlejer, hvis det først sker her helt til sidst.

Når vi byder på opgaver til over 50 mio NOK, skal jeg til bestyrelsen i Norge, dette kræver at jeg fremlægger en risikoprofil for opgaven, og giver en vurdering af bl.a. kontraktbetingelser, tidsplan, kompetencer og indtjeningsgrad. Noget lignende kan være gældende i AGF, når investeringer overstiger et vist beløb, der skal fremlægges en risikoprofil over spillerens skadeshistorik, om den nye spiller står i vejen for egne talenter, hvilke alternativer der er blevet kigget på, salgbarhed, osv. Så behøver bestyrelsen ikke nødvendigvis at have den store fodboldfaglige indsigt, men skal kun tage stilling til opstillede fakta omkring købet.
Det er ikke ulig hvordan vores investeringsindstillinger fungerer - og hvorfor det ikke giver mening at have en bestyrelse ind over.

De skal opsætte den overordnede strategi, risikorammer osv. men da de ikke har kompetencerne (og tiden) til at vide, om investering A er bedre end B (eller spiller A og B i AGF) er det spild af alles tid, hvis de skal blandes ind i beslutningsprocessen, så længe man holder sig inden for de udstukne rammer.

Kun hvis man vil lave noget nyt rent strategisk eller bevæge sig uden for rammerne, skal de involveres.

Man risikerer at have en bjørn wesstrøm der måske havde lige lovligt nære kammerater siddende eller en Erik Rasmussen kopi som sportsdirektør, hvor der pludselig bliver truffet irrationelle beslutninger.
Det vil være uansvarligt af bestyrelsen, hvis ikke de holder en form for opsyn med de økonomiske dispositioner.
Selvfølgelig skal bestyrelsen følge med - men det er deres primære opgave at overvåge ledelsen - ikke blande sig i driften.

Så der skal selvfølgelig løbende rapporteres detaljeret til bestyrelsen, men hvis de er inde i driftsbeslutninger (som køb af en spiller til under 7-8 mio i AGF burde være) er det i min verden er udtryk for dårlig governance. Som på sigt nemt kan føre til dårligere beslutninger og resultater.

Selvfølgelig skal bestyrelsen følge med - men det er deres primære opgave at overvåge ledelsen - ikke blande sig i driften.

Så der skal selvfølgelig løbende rapporteres detaljeret til bestyrelsen, men hvis de er inde i driftsbeslutninger (som køb af en spiller til under 7-8 mio i AGF burde være) er det i min verden er udtryk for dårlig governance. Som på sigt nemt kan føre til dårligere beslutninger og resultater.
Igen. Jeg kan kun anbefale at lytte til den podcast fra April.

For mig ville jobbet som direktør eller sportschef i AGF ikke være specielt attraktivt

Jeg tænker, at i og med CV er blevet sportsdirektør og ikke sportschef - det skulle have været et krav fra hans side - er i erkendelse af, at de bestyrelsen ikke besidder de sportslige evner.
Jeg tror, CV har meget stor magt indenfor de rammer, han har fået udstiket andet giver i mit hoved ikke mening og CV med det CV (tøhø) han har, vil næppe acceptere en mindre rolle.
Hvad jeg igen har hørt, så var trænerjagten CVs projekt i modsætning til tidligere hvor det i høj grad var JN og Fournais bord.

Siger det gerne igen men hvis man vil se hvor gigantisk skade en ejer og bestyrelse uden sportslige kompetencer kan lave, så bare tag et kig i de røde del af Manchester.

Igen. Jeg kan kun anbefale at lytte til den podcast fra April.

For mig ville jobbet som direktør eller sportschef i AGF ikke være specielt attraktivt
Meget har ændret sig siden april 2024.

Jeg nægter at tro på, at CV gad tage til AGF, hvis bestyrelsen skulle blande sig i, om vi købte spiller A eller B.
Han var jo netop dødtræt af, at GFH blandede sig heftigt i hans arbejde på Vestegnen.

Jeg tænker, at i og med CV er blevet sportsdirektør og ikke sportschef - det skulle have været et krav fra hans side - er i erkendelse af, at de bestyrelsen ikke besidder de sportslige evner.
Jeg tror, CV har meget stor magt indenfor de rammer, han har fået udstiket andet giver i mit hoved ikke mening og CV med det CV (tøhø) han har, vil næppe acceptere en mindre rolle.
Hvad jeg igen har hørt, så var trænerjagten CVs projekt i modsætning til tidligere hvor det i høj grad var JN og Fournais bord.

Siger det gerne igen men hvis man vil se hvor gigantisk skade en ejer og bestyrelse uden sportslige kompetencer kan lave, så bare tag et kig i de røde del af Manchester.
Det tror jeg bestemt også han har, men tidligere var arbejdsgangen SIB til JN til LF.

Så tidligere har man stolet mere på LF til dette, end JN. Så virker det lidt voldsomt, at man “springer” begge led over.

Jeg forstår stadig ikke, at man ikke lave et forslag til et vinduet op til Bestyrelsen og søger en godkendelse af det i f.eks Maj måned.

Det kan indeholder positioner, priser, alder osv

Meget har ændret sig siden april 2024.

Jeg nægter at tro på, at CV gad tage til AGF, hvis bestyrelsen skulle blande sig i, om vi købte spiller A eller B.
Han var jo netop dødtræt af, at GFH blandede sig heftigt i hans arbejde på Vestegnen.
Men når man “fattes” penge i AGF, som de siger, så tror du man lemper på reglerne for hvad CV kan hente for uden involvering.

I såfald vil det overraske mig meget

Latest posts

Back