New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Selv om vi ved, at CV ikke ligefrem er nogen first mover, er vi så ikke ved at være derhenne, at sent også kan ende med at blive for sent? Et par spillere rygtes væk, og vi har stadig også 2-4 pladser på holdet, hvor vi enten ikke har bredde eller kvalitet.

Indtil videre er det blevet til 2 nye lejede spillere ind, mens vi har sendt 9 mand ud. Selv JP udtaler, at truppen er for smal (kvalitetsmæssigt?). Hvis man ikke vil lande i det tradtionelle forårsslid på stamspillerne, skal der også være kvalitetsspillere på bænken i et vist omfang, som kan aflaste.

Er vi ikke samme antal nummerisk som ved afslutnigen af sidste sæson? Hvem mangle jeg?

Men hvor får du 9 fra?
Ud:
Mikael Anderson
Mikkel Duelund
Michael Akoto
Fredrik Brandhof

Samt nogle der har været på udleje sidste sæsson alligevel (altså ikke var væk sidste forår

Ind:
Rasmus Carstensen
Sebastian Jørgensen
Janni Serra
+ Ung i Tchambhe

Er vi ikke samme antal nummerisk som ved afslutnigen af sidste sæson? Hvem mangle jeg?

Men hvor får du 9 fra?
Ud:
Mikael Anderson
Mikkel Duelund
Michael Akoto
Fredrik Brandhof

Samt nogle der har været på udleje sidste sæsson alligevel (altså ikke var væk sidste forår

Ind:
Rasmus Carstensen
Sebastian Jørgensen
Janni Serra
+ Ung i Tchambhe
Ud: Power
Ind: Callø (var her ikke i foråret)

Hvor er det bare et fedt billede der er i AGFs artikel. Hvor Erik Jensen med bror, står i AGF-broderet jakkesæt på Park Allé og man kan se rådhustårnet i det fjerne :)

De må dog godt huske at skrive Erik "Slagter" Jensen, når nu der er to GF legender der har heddet Erik Jensen.

Erik "Slagter" Jensens sidste år var dog ikke en legende værdig.
Han optræder her fra 21:30 - cirka to år før sin død.

Lasse Berg Johnsen ligner en mand der er på vej ud i Malmø. Ham gad jeg sgu godt have på 6'eren. Mindes ham som en fremragende midtbanespiller med en stor motor da han var i Randers. Han har dog lidt over to år tilbage af sin kontrakt, så Malmø har ikke travlt. De gav kun 10 mio. for ham for to år siden og nu hvor han er røget på bænken, kan man vel godt argumentere for at han ikke er blevet voldsomt meget mere værd.

Lasse Berg Johnsen ligner en mand der er på vej ud i Malmø. Ham gad jeg sgu godt have på 6'eren. Mindes ham som en fremragende midtbanespiller med en stor motor da han var i Randers. Han har dog lidt over to år tilbage af sin kontrakt, så Malmø har ikke travlt. De gav kun 10 mio. for ham for to år siden og nu hvor han er røget på bænken, kan man vel godt argumentere for at han ikke er blevet voldsomt meget mere værd.

Ja ville virkelig være en forstærkning.

Hvor ser du det henne?

Jeg tror desværre det er en hylde over hvad vi kan, men ellers meget meget enig

Det er indiskutabelt at vi skal have en angrebsprofil ind, hvis PM får lov at skifte. Det kan der overhovedet ikke være tvivl om. Hverken Serra eller Badji har på noget tidspunkt vist at de er top-6 materiale, eller startende Superligamateriale for den sags skyld. Det vil være komplet amatøragtigt at sælge Mortensen uden at hente en erstatning. Så kan man da ihvertfald for alvor snakke om at AGF ingen ambitioner har overhovedet. Så selvfølgelig kommer der en erstatning hvis det her skifte bliver en realitet.
Jeg kan heller ikke forestille mig at der ikke kommer en erstatning hvis han rejser. Det er så spørgsmålet på hvilket niveau, men det er en lønning i toppen af hierarkiet der i så fald tages ud af budgettet, det betyder også noget ift hvad der så kan hentes som erstatning.

Jeg må tilstå, jeg ikke forstår dem, der er relativt sikre på, at Paddy bliver.
Han kan skifte til et (formoder jeg) lavere niveau, hvor han måske vil kunne forlænge sin karriere med 1-2 år OG han vil antageligvis kunne sikre sig selv og sin familie økonomisk. Dertil kommer et eventyr ved at bo i en helt fremmed kultur som Indonesien.

For mig at se må Paddy, hvis der er kød på den, være sådan ægte fristet.

Last edited:
Han kan skifte til et (formoder jeg) lavere niveau, hvor han måske vil kunne forlænge sin karriere med 1-2 år OG han vil antageligvis kunne sikre sig selv og sin familie økonomisk. Dertil kommer et eventyr ved at bo i en helt fremmed kultur som Indonesien.

Og hvis det er en and, ville man så ikke rimeligt hurtigt sørge for og skyde det ned fra enten GFs side, eller Paddy selv?

Og hvis det er en and, ville man så ikke have skudt det ned fra enten GFs side, eller Paddy selv?
Det forestiller jeg mig faktisk, at man ville. I hvert tilfælde hvis der var tale om et rygte, en eller anden tastaturkriger bare havde trukket ud af r*ven, hvor hverken Paddy eller AGF nogensinde havde hørt om den pågældende klub.
Som et minimum har der været en dialog. Kan gerne være den er død der, men som minimum, tror jeg, har der været drøftelser.

Det synes jeg heller ikke der er ret mange der er? Jeg tror godt Paddy kunne komme afsted om et år også, men han kan tænke at der ikke er så mange år tilbage og at han hellere vil starte det eventyr nu og så slutte på toppen i AGF. Jeg synes det taler imod at han spiller fast i AGF, det er trods alt også et højere niveau, det er ikke sikkert det er afgørende, men det kunne godt have indflydelse på hans beslutning at det måske ikke holder hele sæsonen. Til gengæld kan der sikkert være en økonomisk gevinst ved at tage af sted og så forsvinder muligheden for at løbe ind på det nye stadion måske også lidt ud i horisonten, så det holder ham ikke længere tilbage.

Vi må se. Jeg tror de fleste føler sig rimelig sikre på at der kommer en erstatning hvis han rejser.

Jeg kan godt se for mig, han smutter, hvis tilbuddet er for godt til at sige nej, det er selve rygtet jeg personligt ikke tror på. Ingen danske medier har verificeret rygtet og vi snakker altså en af de mest scorende spillere i ligaen, de sidste 5-6 år.
Men som jeg skrev i går, hvis der er kød på rygtet, så har den indonesiske klub kun vist interesse men en anden er favorit.

Og hvis det er en and, ville man så ikke rimeligt hurtigt sørge for og skyde det ned fra enten GFs side, eller Paddy selv?

Næppe. Klubberne kan ikke lave andet, vi ser heller ingen fra klubben kommentere på Beijmo rygtet.

Det forestiller jeg mig faktisk, at man ville. I hvert tilfælde hvis der var tale om et rygte, en eller anden tastaturkriger bare havde trukket ud af r*ven, hvor hverken Paddy eller AGF nogensinde havde hørt om den pågældende klub.
Jeg er ikke enig. Det er lettest at holde sig til, at man ikke kommenterer på rygter. Hvis man er konsekvent med den tilgang, så kan der ikke tolkes så meget på svaret. Hvis man skyde nogle rygter ned, men ikke andre, så bliver det en glidebane efter min mening.

Tænker kun der kommer en kommentar, hvis de bliver spurgt ind til det i forbindelse med den næste kamp. Så det er op til studieværterne/journalisterne.

Det spændende er, om der kommer en klar afvisning eller en snak om man aldrig ved hvad der sker 😁

FCM kan havne i lidt uro med kæmpe bud på Dju og nu også et pænt bud på Bukhsa. 5 mio euro som åbningsbud på en 29 årig angriber fra Udinese. Måske han har lyst til at komme til serie A. Det er ved at være sidste chance for ham. Men det er næppe nok og fcm har selvfølgelig råd til at sige nej. Men det kan da give lidt uro i kulissen. Kan man håbe.

FCM kan havne i lidt uro med kæmpe bud på Dju og nu også et pænt bud på Bukhsa. 5 mio euro som åbningsbud på en 29 årig angriber fra Udinese. Måske han har lyst til at komme til serie A. Det er ved at være sidste chance for ham. Men det er næppe nok og fcm har selvfølgelig råd til at sige nej. Men det kan da give lidt uro i kulissen. Kan man håbe.
Herning eller Udine... Den er let :)

Det kan sagtens være, at det vil gøre det lettere for AGF at tiltrække en stærk angriber, hvis man kan fortælle at PM er på vej ud. Mortensen har fortjent at få eventyret, men jeg mener ikke, som flere har givet udtryk for, at man bare skal give ham et klap på skulderen og lade ham løbe. Han er den forsvarende superligatopscorer og han er en vigtig spiller for os - og vil være en kæmpe profil i Indonesien. Det koster altså penge at få ham ud af kontrakten.

Står vi ikke klar med en målsikker afløser, så vil det være tosset at slippe ham. Så vil top-6 blive rigtig svært. Og tænk, hvis der så også kommer/er kommet et attraktivt bud på Bech, hvilket vil være ret sandsynligt.

Latest posts

Back