New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Jeg har altid kunne lide Arnstad, og set lyset i ham - MEN:
Jeg synes Arnstad blev brugt forkert i lang tid af Uwe.
Og "fejlkøb" kan også være et spørgsmål om, at man har købt "den forkerte hvis man vil spille sådan der" fx.

Det var ikke Uwe der skulle have ham - men JP :D
….igen, igen…..tror man, ikke mindst under Uwe, skulle opleve Arnstad LIVE, for at kunne se/vurdere Arnstads værdi/præstationer….men enig i at han præsterer endnu bedre under JP

Jeg blev overbevist af Arnstad i dag, men han levede slet ikke op til forventningerne under Uwe. Slet ikke. Så jeg kalder bullshit på den påstand og glæder mig over, at vi har en træner, som tilsyneladende kan få fx Arnstad til at sprudle.
Kald “den påstand” hvad du ved. Jeg har argumenteret for den i et år. Og nu giver du mig ret 🤷🏽‍♂️

Respekter nu andres holdning i stedet for det der skolegårdspjat. Det bidrager med absolut intet konstruktivt.

Jeg blev overbevist af Arnstad i dag, men han levede slet ikke op til forventningerne under Uwe. Slet ikke. Så jeg kalder bullshit på den påstand og glæder mig over, at vi har en træner, som tilsyneladende kan få fx Arnstad til at sprudle.
Og så håber jeg lidt, at du kan se det dobbeltmoralske i at kalde en brugers indlæg for "skolegårdspjat". For derefter at kalde bullshit på min kommentar - i samme indlæg.

Jeg har fra Arnstads første kampe set nogle kompetencer, vi sjældet/aldrig har set i AGF. Derfor har det været tydeligt for mig, at han er pengene værd. Og derfor har jeg haft det stramt med de kommentarer, han har fået med på vejen, mens han er blevet kastet rundt på alle pladser på midtbanen. Af samme grund tillader jeg mig at påpege, at NU må det være åbenlyst, at han er dygtig og pengene værd. Det er sgu ikke bullshit.

Så nej, han er er ikke bonget ud med flotte stats på målinvolveringer, men hans evner har (i hvert fald for mig) været tydelige. Og derfor er det ærgerligt, at så markante debatører som Mengsen og dig først ser det nu.

Last edited:
Min pointe er at det er fuldstændig ligegyldigt at en spiller er vores dyreste hvis markedet har flyttet sig så meget at man kun får det halve for det dobbelte sammenlignet med 5 år tidligere. I det perspektiv vil jeg klart mene at Mikael Andersson var markant "dyrere" på trods af at beløbene var tæt på de samme. Især Mikaels højere alder taget I betragtning.

Man køber ikke bare en spiller i dag. Man køber i enormt høj grad et potentiale. Og 2 mio euro er bare småpenge for en 20-årig med potentiale, så der vil altid være mangler i sådan en case. Derfor synes jeg det er naivt at tro at Arnstad sparker døren ind til start-11 uagtet hans placering i indkøbspris når man ser på hvad det er man betaler penge for i dag.
Alright. God pointe.

Jeg kan sagtens leve med at bære stemplet "naiv på AGF's vegne". På den front bliver jeg aldrig klogere! 👍🏻😁

Og så håber jeg lidt, at du kan se det dobbeltmoralske i at kalde en brugers indlæg for "skolegårdspjat". For derefter at kalde bullshit på min kommentar - i samme indlæg.

Jeg har fra Arnstads første kampe set nogle kompetencer, vi sjældet/aldrig har set i AGF. Derfor har det været tydeligt for mig, at han er pengene værd. Og derfor har jeg haft det stramt med de kommentarer, han har fået med på vejen, mens han er blevet kastet rundt på alle pladser på midtbanen. Af samme grund tillader jeg mig at påpege, at NU må det være åbenlyst, at han er dygtig og pengene værd. Det er sgu ikke bullshit.

Så nej, han er er ikke bonget ud med flotte stats på målinvolveringer, men hans evner har (i hvert fald for mig) været tydelige. Og derfor er det ærgerligt, at så markante debatører som Mengsen og dig først ser det nu.
Jeg kan ikke se det dobbeltmoralske i at svare to indlæg i samme indlæg, men jeg kan godt forstå, hvis du bliver irriteret over at blive sat i samme bås. Det var bare ikke hensigten.

Alright, jeg beklager. No BS. Det var lige offensivt nok.

Jeg har fra Arnstads første kampe set nogle kompetencer, vi sjældet/aldrig har set i AGF. Derfor har det været tydeligt for mig, at han er pengene værd. Og derfor har jeg haft det stramt med de kommentarer, han har fået med på vejen, mens han er blevet kastet rundt på alle pladser på midtbanen.
Lige præcis!

Vil JP gå ud og nævne en smal trup, hvis CV havde lukket vinduet?

Syntes det dufter af noget snarligt aktivitet :-)

Det tror jeg heller ikke.

Jeg tænker der specielt på midten er et behov for en spiller, så vi har 3 spillere til de to 6'ere

Og venstre WB nu hvor Bach åbenbart vil væk.
Ja, spørgsmålet er hvordan man vil løse den?

Det vælter jo ikke med Gift Links typer, eller spillere der er uddanet i 3-back kæder.

I kampen mod FCK var det tydeligt, at man fortsvarede med en 4-back kæde i FCKs fase 1 og fase 2. Når mjan var oresset helt i bund gik man i en 5-back kæde. Det kan være man løser den med en stopper mere, og spiller 4-2-3-1 hvis (ikke når) Gift er ude.

Flere medier melder, at Beijmo er blevet tilbudt en tre årig kontrakt i Go Ahead Eagles i Æresdivisionen.
I så fald må man gå ud fra, at AGF har sagt god for at de kan forhandle en kontrakt da man regner med at finde en løsning mellem klubberne. Noget kunne tyde på, at kampen i Odense var den sidste i AGF trøjen. Nu skal man bare have maksimalt ud af en pris.

Håber AGF tilbyder Beijmo en ny kontrakt. Der må gerne være lidt is i maven, da flere klubber synes at være interesserede. Jeg synes man skal på 3 mio. euro før man overvejer et salg.
Hvis Beijmo var interesseret i det, så tror jeg man havde lavet en ny kontrakt tidligere som man også gjorde med MEM. Jeg tror gerne Beijmo vil videre til europa, og det er jo ganske forståeligt, når han har spillet i Sverige og Danmark hele karrieren. Han ender med et være en rigtig god case. Kom billigt, var altid til rådighed, har spillet overvejende rigtig godt og man tjener formentlig en pæn portion penge.

Hvis Beijmo var interesseret i det, så tror jeg man havde lavet en ny kontrakt tidligere som man også gjorde med MEM. Jeg tror gerne Beijmo vil videre til europa, og det er jo ganske forståeligt, når han har spillet i Sverige og Danmark hele karrieren. Han ender med et være en rigtig god case. Kom billigt, var altid til rådighed, har spillet overvejende rigtig godt og man tjener formentlig en pæn portion penge.

Han har nu også været i Werder Bremen

Han har også været et smut i Werder Bremen, dog med begrænset spilletid

Når JP i forvejen melder ud, at det er en smal trup, får CV travlt 😉,

Beijmo var nærmest en åbenbaring, da Uwe lokkede ham til Århus i januar 2023.
Der var et voldsomt kvalitetsløft på hans måde at spille HWB i forhold til Mølgaard, der spillede den det meste af efteråret 2022.
Han har været dygtig og enormt pålidelig på den position, og har også haft niveauet til at vikariere i midterforsvaret.
Vi har været lidt efter ham, fordi det så ud som om at han døde lidt som halvsæsonerne skred frem.
Måske det også har haft noget med Uwes krævende spillestil at gøre. Beijmo er vel en af vores spillere der løber mest og med mange højintense løb.

Jeg har virkelig godt kunne lide Beijmo fra dag 1, så jeg vil være ærgerlig over at miste ham.
Omvendt giver det god mening for ham, hvis han kan skifte til en større liga og måske til højere løn. Med hans alder er det tæt på et perfekt skifte.
Hvis Beijmo havde ville forlænge kontrakten med os, så var det nok allerede sket.
Der var sikkert også en langsigtet plan fra hans side med, at han kun tegnede en 3-årig kontrakt, da lejemålet blev gjort permanent i juni 2023.

For klubben giver det god mening at få lidt mønt nu. 1,0-1,5 mio. euro vil nok være niveauet.
Vi har Carstensen til at tage over, og måske Andersen som kvalificeret reserve i den sidste del af efteråret.
Til gengæld gør salget os lidt svagere på HWB i første omgang, og vi mister en OK reserve for Links i venstresiden, hvis Carstensen tager højresiden.
Så måske vil det fortælle os noget om Jakob Poulsens evt. planer om at skifte til 4-3-3, om vi henter/ikke henter en ny reserve til Links.

Latest posts

Back