New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Det er salget af Andersson som gør at Arnstad spiller hvor han gør. Jeg synes stadigvæk Andersson er en bedre spiller end Arnstad pga hans fart. Men Arnstad er god til at spille i små rum. Det er tydeligt.

Jeg synes det er så håbløst når kommentatorer, fans og andet siger at han(arnstad) var købt ind for at erstatte np.

Det er så tydeligt at det ikke var tilfældet.

Man køber ikke et ungt talent som dribler godt og generelt er rigtig god med bolden, men ikke er så stor fysisk, og oven i købet giver ham spiller nummeret 10, med tanke om at han skal ind og spille 6'er.

Han endte om med at spille på np's plads, fordi det var der, hvor der blev plads til ham uden at flytte rundt på tingene

Anderson var rygtet til udlandet LÆNGE - og var flere gange tæt på. AGF hentede Arnstad i rettidigt omhu.
Nu har man så gået af med Power og Brandhof - og gør forhåbenligt plads til, at vi kan hente en ny spillende 6'er, som har god fysik og luftspil - såvel som bedre spil langs jorden. Det koster. Yakob, MEM og Arnstad har aldrig været dem der skulle spille alene 6'er som NP der synes jeg.

Er efterhånden mere bekymret for store bud fem min. i deadline end for, om vi ikke forstærker os yderligere. Bech, Links og Arnstad kunne sagtens være interessante for andre og større adresser end vores.
Men de længder der er på de kontrakter har jeg svært ved at se det ske.

Jeg vurdere det mere sandsynligt vi siger ja i morgen, end om 13 dage

Der er en eller anden der mener at Arnstad er et fejlkøb 😂😂
Respekter nu andres holdning i stedet for det der skolegårdspjat. Det bidrager med absolut intet konstruktivt.
Han er bare lidt længere om at se, det mange kunne se fra dag 1.
Jeg blev overbevist af Arnstad i dag, men han levede slet ikke op til forventningerne under Uwe. Slet ikke. Så jeg kalder bullshit på den påstand og glæder mig over, at vi har en træner, som tilsyneladende kan få fx Arnstad til at sprudle.

Er efterhånden mere bekymret for store bud fem min. i deadline end for, om vi ikke forstærker os yderligere. Bech, Links og Arnstad kunne sagtens være interessante for andre og større adresser end vores.
Links har lige forlænget.. Bech - ja for mig at se, er han ikke uerstattelig, men han har alderen til at blive solgt dyrt, og ryger næppe i en paniktransfer til under 50-60mio.. Arne - skal han sælges, så bliver det helt enormt dyrt, sådan som han er startet sæsonen, og vil nok også ryge op over 50-60mio eller endnu højere sidst i vinduet.. Tror ikke nogen af dem ryger i dette vindue..

Links har lige forlænget.. Bech - ja for mig at se, er han ikke uerstattelig, men han har alderen til at blive solgt dyrt, og ryger næppe i en paniktransfer til under 50-60mio.. Arne - skal han sælges, så bliver det helt enormt dyrt, sådan som han er startet sæsonen, og vil nok også ryge op over 50-60mio eller endnu højere sidst i vinduet.. Tror ikke nogen af dem ryger i dette vindue..
Nej, men derfor kan man jo godt frygte det, ikke? Hvad gør JN, hvis nogen faktisk byder 25 på Bech, 50 på Arnstad, fx.
Morten Bruun har jo ret, når han siger, MEM kunne spille på alle hold i suppen. Hvad gør vi, hvis Ander Holck kommer rendende med en stor slat for at købe ham? Just sayin ...

Respekter nu andres holdning i stedet for det der skolegårdspjat. Det bidrager med absolut intet konstruktivt.

Jeg blev overbevist af Arnstad i dag, men han levede slet ikke op til forventningerne under Uwe. Slet ikke. Så jeg kalder bullshit på den påstand og glæder mig over, at vi har en træner, som tilsyneladende kan få fx Arnstad til at sprudle.
Måske er det forventningerne det er galt med, når man henter en ung (var han ikke 20 år da vi hentede ham) udviklingsspiller ind på holdet og forventer han skal være en profil fra start (var det ikke sådan forventningerne blev beskrevet). Det tænker jeg ikke man henter for kr. 10 mio. eller hvad han nu kostede - se lige på hvad Fc K/M smider efter spillere som også skal bruge tid på udvikling.
Der må og skal være forskel på at hente en så ung spiller ind og så hente en midt i tyverne som man med rette kan forvente skal levere. MEM leverede i de første kampe men faldt derefter til et lavere niveau i en periode - for så at komme stærkt tilbage. Og som jeg husker det, var han lige 3-4 år ældre og derfor længere i hans udvikling da vi hentede ham.

Foråret gjorde det nok heller ikke nemmere - det er svært at shine på et hold som falder fuldstændig sammen.

Måske er det forventningerne det er galt med, når man henter en ung (var han ikke 20 år da vi hentede ham) udviklingsspiller ind på holdet og forventer han skal være en profil fra start (var det ikke sådan forventningerne blev beskrevet). Det tænker jeg ikke man henter for kr. 10 mio. eller hvad han nu kostede - se lige på hvad Fc K/M smider efter spillere som også skal bruge tid på udvikling.
Der må og skal være forskel på at hente en så ung spiller ind og så hente en midt i tyverne som man med rette kan forvente skal levere. MEM leverede i de første kampe men faldt derefter til et lavere niveau i en periode - for så at komme stærkt tilbage. Og som jeg husker det, var han lige 3-4 år ældre og derfor længere i hans udvikling da vi hentede ham.

Foråret gjorde det nok heller ikke nemmere - det er svært at shine på et hold som falder fuldstændig sammen.
Arnstad blev hentet i en storklub som det potentielt dyreste indkøb i klubbens historie (bonusser), og han var anfører for Norges u21. Det er altså et profilkøb i mine øjne, men jeg kan sagtens respektere, at andre har set det anderledes, og han er under alle omstændigheder trådt mindst et niveau op nu. Det er dejligt!

Men derfra og så til at sige, at han var god sidste sæson, er der godt nok langt, som jeg ser det.

Arnstad kom ind på et hold med en 3-mands midtbane, som var sikre 1. valg i startopstillingen. Det gjorde at han blev smidt lidt rundt derinde, alt efter hvor chancen bød sig -og det var mest NP som havde problemer med skader. Da MEM fik en karantæne så vi Arnstad gå ind og udfylde den plads ret overbevisende. Og så er han bare kommet med et højt teknisk niveau, som man har kunnet se fra dag et.

Arnstad blev hentet i en storklub som det potentielt dyreste indkøb i klubbens historie (bonusser), og han var anfører for Norges u21. Det er altså et profilkøb i mine øjne, men jeg kan sagtens respektere, at andre har set det anderledes, og han er under alle omstændigheder trådt mindst et niveau op nu. Det er dejligt!

Men derfra og så til at sige, at han var god sidste sæson, er der godt nok langt, som jeg ser det.
Jeg tror måske kommentarerne var møntet på en anden bruger.
Jeg synes Arnstadt viste at han i hvert kunne begå sig på superliga niveau og med glimt af mere i forhold til sidste sæson.
De sidste par kampe i denne sæson han har været fremragende og kan potentielt blive en superliga profil.
Som en andre bruger nævner så får den spillestil som JP virker til at ville praktisere formentlig også en spiller som Arnstadt til at shine mere.(ikke godt ord, men det mest præcise) Som tiden går ser jeg tilbage på Uwe som en super fin træner, men jeg tror nogle gange af flere spillere var lidt for låste i hans defensive system.
1-2 tilgange med kvalitet og eller et talent så kan det godt blive en helt fint efterår.

Last edited:

Der er mange superlativer i din beskrivelse, bl.a. dyreste spiller i klubbens historie, hvilket ikke siger en skid markedets og AGFs udvikling taget i betragtning.
Man kan også vende den om og sige at en fyr med Arnstads CV ikke bør gå for så lidt som 2 mio euro, så der er et eller andet galt. I arnstads tilfælde lignede det bundniveau og slutprodukt. Med det in mente har jeg personligt haft masser af tålmodighed med ham fordi han ret hurtigt viste sit topniveau. Hans mangler kræver tålmodighed, tid og tillid at forløse.

Jeg er slet ikke på det skuffede hold. Jeg har syntes det har været meget tydeligt hvad vi betalte for hele vejen igennem. Også de mangler der gjorde vi kunne få ham for småpenge. Og jo 2 mio euro ER småpenge for en 20-årig u-21 kaptajn!

Der er mange superlativer i din beskrivelse, bl.a. dyreste spiller i klubbens historie, hvilket ikke siger en skid markedets og AGFs udvikling taget i betragtning.
Man kan også vende den om og sige at en fyr med Arnstads CV ikke bør gå for så lidt som 2 mio euro, så der er et eller andet galt. I arnstads tilfælde lignede det bundniveau og slutprodukt. Med det in mente hsr jeg personligt haft masser af tålmodighed med ham fordi han ret hurtigt viste sit topniveau. Hans mangler kræver tålmodighed, tid og tillid at forløse.

Jeg er slet ikke på det skuffede hold. Jeg har syntes det var meget tydeligt hvad vi betalte for hele vejen igennem. Også de mangler der gjorde vi kunne få ham for småpenge. Og jo 2 mio euro ER småpenge for en 20-årig u-21 kaptajn!
Jeg forholder mig blot til fakta. Jeg noterer mig, at Arnstad skiftede til Anderlecht på en ungdomskontrakt som 17-årig, hvilket også betyder, at Anderlecht ikke gjorde en dårlig forretning ved at sælge ham til os. Et salg foranlediget af Stinges gode forhold til hans far, sagde historien dengang.

Jeg er enig i, at det i sidste ende kan blive et røverkøb, men som udgangspunkt var det en meget dyr spiller for AGF, hvilket markedet ikke har noget indflydelse på.

Vi ser velsagtens bare to sider af samme mønt.

men som udgangspunkt var det en meget dyr spiller for AGF, hvilket markedet ikke har noget indflydelse på.
Her er jeg ret principielt uenig. Fordi fodbold er relationelt og ikke absolut giver det i min verden ingen mening at sammenligne priser i kroner/ører år for år, men mere deres relationelle værdi. Og vi købte bare arnstad på et tidspunkt hvor de 2 mio euro for hans profil var billigt i markedet, og noget AGF skal kunne gøre som minimum hvis vi vil have nogen forhåbninger om at bare holde den position vi har kæmpet os frem til med 5/6 top 6 spil.

Hvad er det for nogle bonusser vi (forhåbentlig) skal betale?

Vi gav da noget mere for MA upfront og jeg tror han var det dyreste indkøb. Transfermarkt har umiddelbart en forskel på 650.000 Euro og mon ikke de er tæt på. Ham hentede vi nogle år tidligere og siden da er prisen bare gået op på unge spillere.
Edit: 1,35 mio. euro for Arnstad og 2 mio. euro for MA

Jeg syntes det lignede en rigtig god handel da vi hentede Arnstad - fordi han lignede en med nogle ekstra gode skills men de skulle naturligvis udvikles og det tager tid samt spilletid på holdet. Der er jeg nok ikke på performanceholdet som dig men erkender, at den slags tager tid.

Generelt tror jeg det er et af vores største problemer som fans - at acceptere udvikling tager tid og især spilletid på øverste plan samt der vil ske fejl undervejs. De skal helst bare ikke være for store. Spilletid er vejen frem hvis vi skal øge chancen for nogle store salg og det vil sikkert udfordre tålmodigheden hos mange - måske kampene sidste år, giver Arnstad det ekstra han skal bruge i år og han kan fortsætte spillet som han har vist de sidste kampe🙏

Her er jeg ret principielt uenig. Fordi fodbold er relationelt og ikke absolut giver det i min verden ingen mening at sammenligne priser i kroner/ører år for år, men mere deres relationelle værdi. Og vi købte bare arnstad på et tidspunkt hvor de 2 mio euro for hans profil var billigt i markedet, og noget AGF skal kunne gøre som minimum hvis vi vil have nogen forhåbninger om at bare holde den position vi har kæmpet os frem til med 5/6 top 6 spil.
Relationelt eller ej ændrer det ikke op at vi købte vores potentielt dyreste spiller til dato.

Måske forstår jeg bare ikke din pointe 🤔

Hvad er det for nogle bonusser vi (forhåbentlig) skal betale?

Vi gav da noget mere for MA upfront og jeg tror han var det dyreste indkøb. Transfermarkt har umiddelbart en forskel på 650.000 Euro og mon ikke de er tæt på. Ham hentede vi nogle år tidligere og siden da er prisen bare gået op på unge spillere.
Edit: 1,35 mio. euro for Arnstad og 2 mio. euro for MA

Jeg syntes det lignede en rigtig god handel da vi hentede Arnstad - fordi han lignede en med nogle ekstra gode skills men de skulle naturligvis udvikles og det tager tid samt spilletid på holdet. Der er jeg nok ikke på performanceholdet som dig men erkender, at den slags tager tid.

Generelt tror jeg det er et af vores største problemer som fans - at acceptere udvikling tager tid og især spilletid på øverste plan samt der vil ske fejl undervejs. De skal helst bare ikke være for store. Spilletid er vejen frem hvis vi skal øge chancen for nogle store salg og det vil sikkert udfordre tålmodigheden hos mange - måske kampene sidste år, giver Arnstad det ekstra han skal bruge i år og han kan fortsætte spillet som han har vist de sidste kampe🙏
Der blev meldt om 16 mio. i samlet pris. Jeg kender ikke de konkrete bonusser, men jeg kan forestille mig, de er letopnåelige (antal kampe, måske kval til Europa. Den slags.)

Ellers tror jeg, vi er ret enige. Arnstad var absolut fremragende i dag og overbeviste mig om, at han kan stråle som innerwing. Det er dejligt at have taget fejl på den front 🙂

Relationelt eller ej ændrer det ikke op at vi købte vores potentielt dyreste spiller til dato.

Måske forstår jeg bare ikke din pointe 🤔
Min pointe er at det er fuldstændig ligegyldigt at en spiller er vores dyreste hvis markedet har flyttet sig så meget at man kun får det halve for det dobbelte sammenlignet med 5 år tidligere. I det perspektiv vil jeg klart mene at Mikael Andersson var markant "dyrere" på trods af at beløbene var tæt på de samme. Især Mikaels højere alder taget I betragtning.

Man køber ikke bare en spiller i dag. Man køber i enormt høj grad et potentiale. Og 2 mio euro er bare småpenge for en 20-årig med potentiale, så der vil altid være mangler i sådan en case. Derfor synes jeg det er naivt at tro at Arnstad sparker døren ind til start-11 uagtet hans placering i indkøbspris når man ser på hvad det er man betaler penge for i dag.

Latest posts

Back