New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Synes jeg fornemmer hos mange medfans, at Badji var en relativt billig erhvervelse for os - men vi er da enige om, at han kostede 10 mio. kr., er vi ikke?

Jeg tror der opstod lidt forvirring da vi købte Gyamfi lige i samme periode.

Men fotmob har den til 800.000 euro i transferdel (og så er der ofte sign on fees, og bonusser etc).
Der er forskel på, hvordan klubberne melder tal ud, og dermed også hvor meget der deles med pressen - og det gør HURTIGT - at en klubs køb til 6 mio i transfer og 1,5 mio i sign on, og bonusser på 2,5 mio (hvis x opfyldes) bliver til "AGF har købt Badji for 10 mio".

Men transferen var kun 800.000 euro = 6 mio rent - ifølge fotmob.
Flashscore har den til 1,4 mio euro = 10,4 mio.
Transfermarkt har den til 1 mio euro rent = 7,46 mio.

I snit ca. 8-9 mio inkl alt.

Det er i hvert fald en pris hvor man ikke kan forvente at spilleren bomber løs fra dag et, selvom det selvfølgelig lykkes at finde ind imellem for mindre beløb. PM kostede kun nogle få millioner fx, men FCK har købt mange angribere til tre-fire gange prisen der ikke har slået til der.
Men selvfølgelig skal spillere vi køber til 10 mio være helt inde omkring start 11 og gøre det super godt for os, og være profiler for os.

Men selvfølgelig skal spillere vi køber til 10 mio være helt inde omkring start 11 og gøre det super godt for os, og være profiler for os.
I hvert fald oftere end det har været tilfældet med dem der er hentet de seneste vinduer. Man må selvfølgelig acceptere at vi ikke nødvendigvis er så meget bedre end alle andre og derfor satser forkert og risikoen er som udgangspunkt bare mindre jo mere man kan betale. Man får jo ikke en garanteret målmaskine for 10 mio kr, der skal et stort arbejde til og måske også stadig noget held og tålmodighed. Det fatale er at vi har hentet flere spillere til 1-2 mio euro, der dårligt nok kan komme på holdet eller er sendt videre. Der er rigtig meget vi diskuterer omkring det her som ville være anderledes hvis der havde været et par fuldtræffere mere. Men det kan da også stadig nå at blive godt med et par af dem.

I hvert fald oftere end det har været tilfældet med dem der er hentet de seneste vinduer. Man må selvfølgelig acceptere at vi ikke nødvendigvis er så meget bedre end alle andre og derfor satser forkert og risikoen er som udgangspunkt bare mindre jo mere man kan betale. Man får jo ikke en garanteret målmaskine for 10 mio kr, der skal et stort arbejde til og måske også stadig noget held og tålmodighed. Det fatale er at vi har hentet flere spillere til 1-2 mio euro, der dårligt nok kan komme på holdet eller er sendt videre. Der er rigtig meget vi diskuterer omkring det her som ville være anderledes hvis der havde været et par fuldtræffere mere. Men det kan da også stadig nå at blive godt med et par af dem.

Ja altså en transferfri er jo ikke nødvendigvis dårligere end en spiller til 10 mio.
Så man kan vende den om og sige - at hvis vi skal bruge 10 mio på en spiller - så skal han være god nok til at spille foran dem vi har allerede, eller være nogle der allerede er tæt på, og med god sandsynlighed om at kunne blive bedre end dem vi har nu.

AJ var et forsøg - og vel forfejlet. Og det kan ske.
Mit største problem med den handel, og situationen er, at vi solgte Bisseck og TK i venstre side, og AJ kom ind efter Knoester derovre - men AJ kan slet ikke spille der....
Så pt står han bag Dalsgaard, og Mølgaard når han er klar - samtidig med at vi har Callø i kulissen...

Byt AJ med en spiller der har Mølgaard/Beijmo-kvalitet til venstre side (venstrebenet).

Ja altså en transferfri er jo ikke nødvendigvis dårligere end en spiller til 10 mio.
Så man kan vende den om og sige - at hvis vi skal bruge 10 mio på en spiller - så skal han være god nok til at spille foran dem vi har allerede, eller være nogle der allerede er tæt på, og med god sandsynlighed om at kunne blive bedre end dem vi har nu.

Mit største problem med den handel, og situationen er, at vi solgte Bisseck og TK i venstre side, og AJ kom ind efter Knoester derovre - men AJ kan slet ikke spille der....
Så pt står han bag Dalsgaard, og Mølgaard når han er klar - samtidig med at vi har Callø i kulissen...

Byt AJ med en spiller der har Mølgaard/Beijmo-kvalitet til venstre side (venstrebenet).
Pt står han ikke bag Mølgaard, da han er ukampdygtig og virkelig kæmper med fysikken.

Problemet er jo bare, vi sælger typisk ikke vores profiler i den alder, tværtimod forlænger vi kontrakterne.
Og det giver vel også god mening at vi ikke sælger f.eks. MEM til 15 mio, fordi vi ikke kan købe en fuldgod erstatning billigere. Tværtimod kommer der en ind, som vi ikke med sikkerhed ved har niveauet og som først skal finde relationer med de andre. Alternativt skal vi bruge pengene på en ung spiller og acceptere et kvalitetsfald på positionen. Og samtidig skal vi jo også bruge rutinerede profiler på holdet.

Og det giver vel også god mening at vi ikke sælger f.eks. MEM til 15 mio, fordi vi ikke kan købe en fuldgod erstatning billigere. Tværtimod kommer der en ind, som vi ikke med sikkerhed ved har niveauet og som først skal finde relationer med de andre.

Det var et svar til, Stig sagde, at spillere som MEM, Links og Beijo også kan give fornuftige millioner i kassen, hvortil jeg svarer, det er ikke noget, vi rigtig gør men jeg er helt enig i det, du skriver.

Min overordnede pointe er bare og i forlængelse af min kæphest - at der altid kan findes undskyldninger for ikke at bruge unge spillere - at det nytter ikke noget konsekvent kræve spillere solgt skal erstattes 1:1 af performancespillere.
Senest skrev en, han gerne så Dalsgaard og AJ solgt, hvorefter en anden svarer, så skal de erstattes 1:1. Det kommer vores talenter ikke tættere på startopstillingen af med mindre erstatningerne er unge spillere men de koster jo.
Isoleret set kan det altid give mening men bundlinjen kan hurtigt blive, der er for få unge salgsbare spillere og endnu færre unge spillere som kan sælges rigtig dyrt. Den situation har vi nu og det skal vi have gjort noget ved.

Det er fint med sats og ikke alle nye er rene hit. Udfordringen er, at SIB ser ud til at have misset skiven med i hvert fald Wahlstedt og Gyamfi. AJ og Badji ser forfejlede ud, mens Arnstad spiller hver gang - uden at være et regulært hit (endnu?).

Det er ikke ret godt, og AJ der ikke kan spille i venstre side, Badji der ikke kan bruges som targetman, Wahlstedt der ikke kan spille bolden ud med fødderne og Gyamfi der ikke er i nærheden af holdet er ikke ok.

Arnstad har udfordringer med hvor han skal spille. Han har manglet drive og udfordringer i sit spil som offensiv, og fysik samt placeringerne som defensiv. Men han har bygget på og er brugt stort set hver gang, så det er nogenlunde vellykket. (Hvis han holder kursen som 10'er og bliver god der, meget vellykket. Hvis ikke, afhænger det af hvordan han 'lander' derfra.)

Men det er spild at nævne Arnstad fordi alle går i baglås.

Det er ikke fordi jeg er vildt uenig med dig ang. Arnstad men jeg tror reaktionerne er fordi, du er meget stålsat på at fortælle hvor lidt Arnstad byder ind med og for mig går det helt galt, at du har meget svært ved at rose Arnstad efter han er flyttet ud som venstrekant, hvor han har lavet mange fine aktioner.
Bevares, der mangler da noget slutprodukt men han er en stor årsag til vi imo spiller mere på 1. berøringen. Det er han altså rigtig god til.

Last edited:
Det er ikke fordi jeg er vildt uenig med dig ang. Arnstad men jeg tror reaktionerne er fordi, du er meget stålsat på at fortælle hvor lidt Arnstad byder ind med og for mig går det helt galt, at du har meget svært ved at rose Arnstad efter han er flyttet ud som venstrekant, hvor han har lavet mange fine aktioner.
Bevares, der mangler da noget slutprodukt men han er en stor årsag til vi imo spiller mere på 1. berøringen. Det er han altså rigtig god til.
Jeg har ikke problemer med at rose Arnstad for gode kampe, og det har set ret lovende ud som 10'er i denne sæson. Men det er meget få kampe og vi mangler at se hvordan modstanderne reagerer. Efter hans glimrende assist i Randers var selv jeg oppe på de høje nagler, men så kom der ikke rigtigt noget mange kampe efter. Derfor er jeg ikke himmelhenrykt endnu.

Jeg havde dømt ham ude som 10'er i forgangne sæson baseret på hans mangler. Men han har bygget på, og den ændrede spillestil gør ham rigtig godt. Han passer godt til den stil og har endda tilføjet driblinger.

Arnstad indgår for mig stadig som (den mest positive) del af SIBs elendige afsluttende transfervinduer og det er først nu man (jeg) kan se noget formål med ham. Derudover slår han mig stadig som en spiller der 'ser ud af mere end han leverer', og den sidder nok i mig lidt endnu.

Edit: og så generer det mig, at Arnstad roses til skyerne herinde, for præststioner hvor Brandhof og Power forbindes til Horsens. Når det er samme niveau er vurderingen ens. Men Arnstad har langt mere perspektiv og potentiale og det er en klar forskel der vejer positivt ind.

Hvor mange af dem som spiller hver gang ville du lige pt kalde et større regulært hit?
Jeg vil gerne lege med.

Tingager (gratis)
PM (1.75 mio.)
Hansen (3 mio.)
Beijmo (2 mio.)
MEM (5 mio.)
Poulsen (gratis)
Links (4-5 mio.)
----

Så kan man diskutere:
Bech (7.5 mio.)
Kahl (11.5 mio.)

Arnstad er potentielt klubbens dyreste transfer til dato. Han er ikke i nærheden af at være et hit imø, men jeg tror stadig på ham. Bare ikke som innerwing, selv om jeg godt kan se, at han bringer noget teknik. Han var heller ikke meget værd i Uwes system.

Begynder han at lave assist og score mål som innerwing, vil jeg med stor glæde justere min opfattelse af hans værdi på den plads.

men så kom der ikke rigtigt noget mange kampe efter.

Og det er lige præcis i overstående, du finder svaret på, hvorfor du mener "alle" går i baglås. Jeg forstår din pointe, hvis du kun ser på assists og mål men selve spillet, der er jeg helt uenig og fornemmer mange er det.

Når det er sagt, forventer jeg mig mere af Arnstad men jeg synes, Arnstad allerede i foråret begyndte at vise fremskridt under Uwe og det har han taget et niveau op. Med mere tid under JP og når de berømte relationer sidder mere i skabet, tror jeg også, vi vil se meget mere af Arnstad.
Rent teknisk er han imo vores bedste spiller, det er en god forudsætning i alle spillestile men endnu mere under en træner, der gerne vil skabe farten med bolden gennem hurtige afleveringer. Det kræver god teknik og hurtig spilforståelse.

Latest posts

Back