New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Transfervindue Transfervindue sommer 2025
Jeg er ikke Onougkha-entusiast, men helt ærligt:

Hvis vi ikke er tilfredse med angribere vi har, så kan vi med vores økonomi og de gældende priser vælge mellem:

1) Svensker/nordmand, der aldrig rigtig har spillet på højere plan (hej Sigurd Haugen)

2) Journeyman-typen, der aldrig rigtig har brændt noget af (hej Janni Serra)

3) Den eksotiske uforløste diamant, der måske er uforløst af en grund (hej Badji)

4) Ham den lidt ældre, der dog har scoret pænt for mindre klubber

Randers FC har succes med nr 3), OB har hentet et par fra hylde nr 2) med succes lige nu - mens det for AGF har nærmest 0 % succes.

EDIT:
Derfor taler jeg for at bruge det vi har - Badji når han er klar - fremfor at tro, at vi kan betale os til noget bedre.

I princippet enig i at satse på Badji, men faktum er også, at Badji efterhånden har været skadet I majoriteten af kampene i 2025 og der går nok flere før han er klar.

Last edited:
Jeg har tidligere argumenteret for, at vi ikke skulle hente mere til forsvaret og bruge pengene andetsteds. Vores yderstoppere har dog været meget skuffende i de to første kampe.

Det er en overvejelse værd, hvis ikke det bliver bedre snart, selvom vi på papiret har rigeligt

Jeg har tidligere argumenteret for, at vi ikke skulle hente mere til forsvaret og bruge pengene andetsteds. Vores yderstoppere har dog været meget skuffende i de to første kampe.

Det er en overvejelse værd, hvis ikke dedet bliver bedre snart, selvom vi på papiret har rigeligt
Det hjælper heller ikke på det, at vi har en 4-5 kandidater til højre CB - og reelt kun Kahl til venstre ;)

I princippet enig i at satse på Badji, men faktum er også, at Badji efterhånden har været skadet I majoriteten af kampene i 2025 og der går nok flere før han er klar.
Det er jo det: vi kunne godt satse på at Badji er god nok, især med et længere forløb som starter, men forudsætningen er at han faktisk kan spille. Vi skal have tre muligheder i angrebet og hvis ikke man vil bruge Serra, flytte Beck derop eller mener at Tchamche er klar, og det er lidt tvivlsomme løsninger, skal der er en ny til. En udskiftning af Serra, men det bør ikke være betinget af at Serra kan sendes videre.

Det er jo det: vi kunne godt satse på at Badji er god nok, især med et længere forløb som starter, men forudsætningen er at han faktisk kan spille. Vi skal have tre muligheder i angrebet og hvis ikke man vil bruge Serra, flytte Beck derop eller mener at Tchamche er klar, og det er lidt tvivlsomme løsninger, skal der er en ny til. En udskiftning af Serra, men det bør ikke være betinget af at Serra kan sendes videre.
Omvendt - hvis PM er så ringe som han bliver gjort til, kan Serra vel sagtens bruges som om ikke andet, så midlertidig opgradering.

Badji har set godt ud på de områder hvor PM har haltet, men til gengæld ret svag der hvor PM er bedst. Det bliver spændende at se om Badji kan tilkæmpe sig en plads på holdet og fungere som 9'er.

Hvis vi ikke er tilfredse med angribere vi har, så kan vi med vores økonomi og de gældende priser vælge mellem:

1) Svensker/nordmand, der aldrig rigtig har spillet på højere plan (hej Sigurd Haugen)

2) Journeyman-typen, der aldrig rigtig har brændt noget af (hej Janni Serra)

3) Den eksotiske uforløste diamant, der måske er uforløst af en grund (hej Badji)

4) Ham den lidt ældre, der dog har scoret pænt for mindre klubber
Og jeg kan så tilføje PM som hørende til 4) og det har vi så haft succes med. Graulund hørte vel også til den kategori, som må kaldes det mere sikre valg. Men Serra var vel også et forsøg på at hente et mere sikkert valg.

• Like
Reactions: fsc
Og jeg kan så tilføje PM som hørende til 4) og det har vi så haft succes med. Graulund hørte vel også til den kategori, som må kaldes det mere sikre valg. Men Serra var vel også et forsøg på at hente et mere sikkert valg.

Der er bare ikke noget i nærheden af at være "sikkert" ved at tage en spiller der ikke har bevist sig i Superligaen før vs spillere som Jørgensen, Carstensen, MEM og Graulund der alle var profiler i ligaen INDEN de kom til. PM havde også allerede bevist sig i dansk fodbold, og var også god i SL, selvom han ikke ligefrem var ligaprofil for Lyngby dengang.

Jeg ønsker mig en spiller som har bevist sig i ligaen - men ikke Onougha tak. Orker slet ikke at skulle have på en russer (selvom han intet har med krigen at gøre, og ikke kan gøre for han er født der). Det signal ønsker jeg slet ikke vi skal sende som klub, at vi byder russiske spillere velkommen.

Der er bare ikke noget i nærheden af at være "sikkert" ved at tage en spiller der ikke har bevist sig i Superligaen før vs spillere som Jørgensen, Carstensen, MEM og Graulund der alle var profiler i ligaen INDEN de kom til. PM havde også allerede bevist sig i dansk fodbold, og var også god i SL, selvom han ikke ligefrem var ligaprofil for Lyngby dengang.

Jeg ønsker mig en spiller som har bevist sig i ligaen - men ikke Onougha tak. Orker slet ikke at skulle have på en russer (selvom han intet har med krigen at gøre, og ikke kan gøre for han er født der). Det signal ønsker jeg slet ikke vi skal sende som klub, at vi byder russiske spillere velkommen.
Har nogen konkret i tankerne, Stig ?
Altså mht. hvem du ønsker.

Skulle man gå efter en ny angriber i kategori 4 og kategori 1, er her en realistisk mulighed.

Tomac Nguen fra Djurgaarden i Sverige.
Alder: 31 år
Nationatlitet: Norsk/Kenyansk
Kontrakt indtil: December 2025
I denne sæson spillet 17 ud af 17 mulige kampe for Djurgaarden
Scoret 6 mål og 3 assists.
Klubben har forsøgt at forlænge hans aftale, men indtil videre uden held.

Hvis man kun henter en, så er man simpelthen for fartblind i AGF ledelse. Men står højst sandsynligt med 1 point efter fire kampe, og uden sejr i 12 kampe.

Truppen har brug for ny energi. Der er behov for at tingene bliver rusket op. Det ses tydeligt de sidste to kampe, hvor man falder helt sammen.

Jeg tror der kommer tre, og det er fordelt på MM, CB, CM, 10’er, Angriber.

Udover det, så er Gyamfi og Serra færdige. Måske Dalsgaard, Kahl og Beijmo også er videre da alle tre har udløb til 26.
Hva står MM for? Middelmådig midt, for der synes jeg egentlig vi er rimeligt godt besat ;)

Last edited:
Et super spændende navn fra den svenske liga er Ibrahim Diabate, der spiller i den lille Göteborg klub Gais.
Hentet gratis i Versteraas inden denne sæson.

25 år og 185 cm høj.
Scoret 14 mål i 17 kampe i denne sæson.!!
Står pt kun til 1m Eur - men det passer nok ikke helt med den nuværende succes in mente.
De svensker medier mener, at GAIS vil have 30 mio SEK for ham.

Han har dog før denne sæson ikke markeret sig specielt på højere niveau.

Har nogen konkret i tankerne, Stig ?
Altså mht. hvem du ønsker.

Jeg kunne tænke mig mange tidligere SL-spillere til AGF.

Men ift angribere er det lidt sværere - når vi snakker 9'er-positionen.
En del af mig ønskede Grot - inden OB hentede ham.
Men hvis vi skal et niveau op - så har jeg ikke den præcise spiller lige på tungen som jeg sidder her nej, hvor det giver økonomisk mening.
Mikael Uhre får alt for meget i løn til, at jeg tror han kunne være interesseret i at skifte til os fx.
Toni Adamsen er nok hverken interesseret i skiftet til opmærksomhedens hovedborg i Jylland (han ville til SIF bl.a. fordi han ikke gider alt det ræs der).

Vil holde øje med Alexander Lind.

Og ja - her var opgaven at finde spillere med bevist SL-erfaring/succes.

Omvendt - hvis PM er så ringe som han bliver gjort til, kan Serra vel sagtens bruges som om ikke andet, så midlertidig opgradering.

Badji har set godt ud på de områder hvor PM har haltet, men til gengæld ret svag der hvor PM er bedst. Det bliver spændende at se om Badji kan tilkæmpe sig en plads på holdet og fungere som 9'er.
På papiret burde Serra være fin og en opgradering der sendte PM på bænken og det kunne da også have været interessant lige at have set ham i de her to kampe, men man jo konstatere at hverken Uwe, JP eller Klose nede i Tyskland har kunnet anvende ham uanset hvad problemet er. Mht Badji er det måske for meget at håbe på at han kommer til at score mål som PM, men hvis han nu kunne få et længere forløb og noget flow kan han måske både score lidt selv og skabe noget plads og nogle muligheder for andre. Det ville være helt fint for mig at give det en chance, men så skal man have lavet en fysisk evaluering hvor man føler sig meget sikker på at han snart er helt klar og derefter kan holde. Hvis man ikke tæller andre med som potentielle 9’ere synes jeg det numerisk er for lidt med to, hvor den ene er oppe i årene og den anden p.t. er skadet.

Last edited:
Og ja - her var opgaven at finde spillere med bevist SL-erfaring/succes.
Ja, hvis bare en klub som AGF kunne gå ud og hente den seneste sæsons topscorer i Superligaen... Men det er jo komplet urealistisk.

Jeg prøver nok at sige, at det ikke er helt så simpelt som bare at sætte tjek ved punkterne Superliga og "mange mål". Vi vil også have en spiller der, udover evnen til at score mange mål i Superligaen, er hurtig, kan deltage i fuldbane pres, kan deltage i det opbyggende spil, være stærk til at holde på bolden og sikkert et par ting mere. Bare vi ikke kommer til at glemme det med evnen til at score mål, for så kan alt det andet nærmest være ligegyldigt, når det er en 9'er vi taler om.

Latest posts

Back