New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2025

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 453K
Jeg synes det er uambitiøst kun at ville have 6 nye til start-elleveren. Hvorfor ikke 11 nye

Hvis man faser det lidt kan man nøjes med en centerforsvarer. Det giver mulighed for 4-3-3, med Kahl og Beijmo på backs. Links går på 10'er og giver fart. Men det er stadig tyndt.

Nedenfor er ønsker der kan fases ind løbende

a) Målmand.
b) Angriber
c) 10'er med fart. PM er ikke supersub med mindre holdet sætter ham op. Der skal være fart i mere end Links.
d) Central midt, fordi med 3 positioner og 4 spillere er man udsat.
e) Venstreback som gardering for Links (Carstensen?)

10'eren er allerede ok besat, især hvis Links rykkes frem. Men der mangler fart.

Tror hvis vi er heldige, at der max kommer en mere ind, måske forudsat der går nogle ud først??? (håber min pessimisme er overdrevet og CV tager røven på mig og henter nogle af de ønsker, på de forskellige positioner)

Hvis man kun henter en, så er man simpelthen for fartblind i AGF ledelse. Men står højst sandsynligt med 1 point efter fire kampe, og uden sejr i 12 kampe.

Truppen har brug for ny energi. Der er behov for at tingene bliver rusket op. Det ses tydeligt de sidste to kampe, hvor man falder helt sammen.

Jeg tror der kommer tre, og det er fordelt på MM, CB, CM, 10’er, Angriber.

Udover det, så er Gyamfi og Serra færdige. Måske Dalsgaard, Kahl og Beijmo også er videre da alle tre har udløb til 26.

Der kommer da helt sikkert til at ske meget, både på indsiden og udsiden.

Janni Serra skal ikke være i Århus om 30 dage. Leopold Wahlstedt helst heller ikke. Mon ikke Gyamfi skal ud på leje igen, måske tættere på Fredensvang end Hobro var.
Skulle nogen byde på Jensen-Abbew (usandsynligt) så ville jeg da tage i mod alle bud over 5 kr..

Og så skal der hentes nyt ind, der gerne må have en lidt hurtigere indkøring og lidt bedre fitness end SIBs arsenal af halvskadede fejlkøb. Målmand, forsvar og så mangler der vel noget på midten efter exit fra Powers, Brandhof, Duelund, Anderson, Akoto og Sauer.

Jeg tror kun der kommer nye ind NÅR der ryger nogen ud :)

Altså 1 til 1 erstatninger, som så fohåbelig kan rykke på niveauet og energien.

Oplagte ud er Serra, Wahlsted, Beijmo, Kahl (har han ikke også udløb næste sommer?)

2026-06-30
2026-06-30
2026-06-30
2026-06-30
2026-06-30
2026-06-30
2026-06-30
2026-06-30
[td width="260px"]
Jesper Hansen
[/td]​
[td width="260px"][/td]​
[td width="260px"][/td]​
[td width="260px"][/td]​
[td width="260px"][/td]​
[td width="260px"][/td]​
[td width="260px"][/td]​
[td width="260px"][/td]​
[td width="260px"][/td]​

Alle overstående har udløb om 11 måneder.

Det er tæt på 2000 SL kampe der har udløb.
Jeg tror de eneste der reelt har mulighed for en forlængelse er PM, Jørgensen og Beijmo/Carstensen.

Afløsere skal løbende sluses ind på holdet i dette, og vinterens.

Jeg så gerne man allerede nu fandt den kommende polle fx. Det kunne fx være Sandgrav fra LBK, som vil kunne spille sig på holdet i løbet af denne sæson

Der kommer da helt sikkert til at ske meget, både på indsiden og udsiden.

Janni Serra skal ikke være i Århus om 30 dage. Leopold Wahlstedt helst heller ikke. Mon ikke Gyamfi skal ud på leje igen, måske tættere på Fredensvang end Hobro var.
Skulle nogen byde på Jensen-Abbew (usandsynligt) så ville jeg da tage i mod alle bud over 5 kr..

Og så skal der hentes nyt ind, der gerne må have en lidt hurtigere indkøring og lidt bedre fitness end SIBs arsenal af halvskadede fejlkøb. Målmand, forsvar og så mangler der vel noget på midten efter exit fra Powers, Brandhof, Duelund, Anderson, Akoto og Sauer.
Ryger man ikke hurtigt op i 6 nye?

Målmand
Jesper Hansen
Leopold
Ny #1

Centerforsvar
Tingager
Jensen-Abbew
Dalsgaard

Callø
Ny #2 (starter)
Ny #3 (1. Reserve)

Venstre back
Kahl (ukendt status pga kontrakt)
Rasmus Carstensen (poly- vant/ester)
Ny #? hvis Kahl eller Beijmo sælges

Højre back
Beijmo (ukendt status pga kontrakt)
Carstensen
Mølgaard

6'er
NP
Evt Ny afhængig af polyvantisme hos 8'ere

8'ere
Mads-Emil
Arnstad
Yakob
Ny #4 gerne 6/8'er

10'ere

Gyamfi
Bech
Jørgensen
Emmery
Tchamche
Links

9'er.
PM
Serra
Ny #5

Altså, jeg skrev 3 spillere, hvilket vel er 50 % end 6 spillere.

Jeg håber at Wahlstedt erstattes af en med færre udfald (Andreas Hansen er fin med mig) og at Jonas Jensen-Abbew erstattes af en med færre hjerneblødninger.

Det er to spillere, principielt til starteren.

Og så en midtbanespiller, der ikke nødvendigvis skal være bedre end Mads Emil og Arnstadt, men skabe lidt mere bredde. Peter Langhoff fra Lyngby ville måske være et bud, men ellers er der nok nogle yngre, spændende spillere i 1. division, man kunne se an.

Truppen har brug for ny energi. Der er behov for at tingene bliver rusket op. Det ses tydeligt de sidste to kampe, hvor man falder helt sammen.
Der er behov for at truppen får fornyet tro på tingene. Nye spillere kan bringe ny energi ind på holdet og det kan være afsmittende på de andre i truppen, men det allervigtigste ligenu er at truppen får tillid til og tro på JP’s projekt. Uwe var en markant personlighed og overordnet en stor succes, men da han stopper, er truppen tyndslidt og har mistet troen på hans projekt. Og det er så det projekt JP er kommet ind og vil køre videre på, bare med lidt småjusteringer.

Jeg tror der er behov for at JP kommer med et meget mere tydeligt projekt, som spillerne kan købe ind på. Det må selvfølgelig gerne have ligheder med Uwes på visse områder, men det skal være JPs eget, og han skal være helt tydelig omkring, at det er sådan, han ønsker at gøre tingene. Og der er han startet lidt famlende, med at køre delvist videre på noget. Jeg synes han (og CV) har fejllæst situationen og den erkendelse håber JP også er kommet frem til her efter de første to kampe, der meget tydeligt har vist at holdet ikke er et godt sted lige nu.

JP skal sætte hans egen kurs nu (f.eks skifte til 4-3-3 hvis det er det han foretrækker), og så skal han stille krav til CV om at levere en trup der kan understøtte det.

For mig er det tydeligt, at der er akut behov for ny målmand, ny venstre midtstopper og en angriber.

Altså, jeg skrev 3 spillere, hvilket vel er 50 % end 6 spillere.

Jeg håber at Wahlstedt erstattes af en med færre udfald (Andreas Hansen er fin med mig) og at Jonas Jensen-Abbew erstattes af en med færre hjerneblødninger.

Det er to spillere, principielt til starteren.

Og så en midtbanespiller, der ikke nødvendigvis skal være bedre end Mads Emil og Arnstadt, men skabe lidt mere bredde. Peter Langhoff fra Lyngby ville måske være et bud, men ellers er der nok nogle yngre, spændende spillere i 1. division, man kunne se an.
Ok. Så du accepterer PM (hvor jeg antager der skal skiftes) og NP (som mig). Og du er ok med Jensen-Abbew/Dalsgaard/Mølgaard som backup i centerforsvaret.

2026-06-30
2026-06-30
2026-06-30
2026-06-30
2026-06-30
2026-06-30
2026-06-30
2026-06-30

[td width="260px"]
Jesper Hansen

[/td]
[td width="260px"]
Jonathan Hutters

[/td]
[td width="260px"]
Henrik Dalsgaard

[/td]
[td width="260px"]
Rasmus Carstensen

[/td]
[td width="260px"]
Eric Kahl

[/td]
[td width="260px"]
Felix Beijmo

[/td]
[td width="260px"]
Nicolai Poulsen

[/td]
[td width="260px"]
Sebastian Jørgensen

[/td]
[td width="260px"]
Patrick Mortensen

[/td]​

Alle overstående har udløb om 11 måneder.

Det er tæt på 2000 SL kampe der har udløb.
Jeg tror de eneste der reelt har mulighed for en forlængelse er PM, Jørgensen og Beijmo/Carstensen.

Afløsere skal løbende sluses ind på holdet i dette, og vinterens.

Jeg så gerne man allerede nu fandt den kommende polle fx. Det kunne fx være Sandgrav fra LBK, som vil kunne spille sig på holdet i løbet af denne sæson

Tak for den :)

Hansen vil man jo nok lade løbe ud, lige som evt. med PM eller forlænge med 1 år mere af uransagelige årsager.. Da de jo er for gamle til reelt at sælge. Nok det samme med NP og Dalsgaard. Desværre - Det nytter ikke at hente nye ind og lade 2-3-4 spillere være fyld/uden for truppen, og så samtidig betale løn for dem.
Carstensen og Jørgensen er lejet og med købsoption. Hvis de præstere er de her længere.

Så har vi Hutters, Kahl og Beijmo tilbage..

Hutters bør forlænges medmindre man har en anden ung i pipeline

Kahl og Beijmo gode salgs muligheder (Og så vil jeg smide Serra med her)

Dvs. Salg af 3 spillere, som så evt. skal erstattes derefter.

Man er nødt til at tænke løbende og ikke købe så man har en trup på 30 spillere, hvor 5-6 stykker er utilfredse - også med henblik på at CV sagde inden sæsonen at truppen skulle trimmes, da den var for stor.

Tak for den :)

Hansen vil man jo nok lade løbe ud, lige som evt. med PM eller forlænge med 1 år mere af uransagelige årsager.. Da de jo er for gamle til reelt at sælge. Nok det samme med NP og Dalsgaard. Desværre - Det nytter ikke at hente nye ind og lade 2-3-4 spillere være fyld/uden for truppen, og så samtidig betale løn for dem.
Carstensen og Jørgensen er lejet og med købsoption. Hvis de præstere er de her længere.

Så har vi Hutters, Kahl og Beijmo tilbage..

Hutters bør forlænges medmindre man har en anden ung i pipeline

Kahl og Beijmo gode salgs muligheder (Og så vil jeg smide Serra med her)

Dvs. Salg af 3 spillere, som så evt. skal erstattes derefter.

Man er nødt til at tænke løbende og ikke købe så man har en trup på 30 spillere, hvor 5-6 stykker er utilfredse - også med henblik på at CV sagde inden sæsonen at truppen skulle trimmes, da den var for stor.

Glemte lige Wahlsted, som også gerne må erstattes..
Men fælles for Wahlsted, Beijmo, Kahl og Serra.. Jeg er 90% sikker på de kun erstattes hvis de blive solgt.

Ok. Så du accepterer PM (hvor jeg antager der skal skiftes) og NP (som mig). Og du er ok med Jensen-Abbew/Dalsgaard/Mølgaard som backup i centerforsvaret.

Der er forskel på at Acceptere og så være enig.
Jeg ser ikke noget senarie hvor man i år skipper Abbew, Dalsgaard og Mølgaard, og så længe de er i truppen, så skal de tælles med.. Samme med PM og NP (hvor jeg hellere så en NY 9er i stedet for Serra skubbe PM på bænken, og så Yakob eller Arnstad ved siden af MEM

PM bør i mine øjne være reservespiller for Badji. Nu er Badji så skadet, og der begynder at være et Janni Serra agtigt mønster i, at han er ude, når der er behov for ham.

Bør man så finde en, der er bedre end Badji? Jo.., men for hvilke penge.. German Onughka er vel nærmest eneste navn på en goalscorer, der kender og har bevist sig i superligaen, og som ikke er fuldstændigt udenfor vores pris-niveau. Onughka ville ikke passe ind i Uwes system, men er måske mere egnet i JPs pres.

Uanset: Man kan jo ikke sælge Badji, når han er skadet - så vi hænger vel lidt på ham som den store nier, med Paddy og Bech som alternativer.

Polle virker ikke i en to-mands midtbane, men ville være perfekt i en 4-3-3 med Arnstad og Mads Emil som partners in crime. Det er mit store håb for AGF - at man går mod 4-3-3. Men der er stadig behov for bredde. Man savner næsten Brandhof.

De nævnte forsvarere lever jeg fint med er back-ups i forsvaret, også i en 4-3.3.

PM bør i mine øjne være reservespiller for Badji. Nu er Badji så skadet, og der begynder at være et Janni Serra agtigt mønster i, at han er ude, når der er behov for ham.

Bør man så finde en, der er bedre end Badji? Jo.., men for hvilke penge.. German Onughka er vel nærmest eneste navn på en goalscorer, der kender og har bevist sig i superligaen, og som ikke er fuldstændigt udenfor vores pris-niveau. Onughka ville ikke passe ind i Uwes system, men er måske mere egnet i JPs pres.

Uanset: Man kan jo ikke sælge Badji, når han er skadet - så vi hænger vel lidt på ham som den store nier, med Paddy og Bech som alternativer.

Polle virker ikke i en to-mands midtbane, men ville være perfekt i en 4-3-3 med Arnstad og Mads Emil som partners in crime. Det er mit store håb for AGF - at man går mod 4-3-3. Men der er stadig behov for bredde. Man savner næsten Brandhof.

De nævnte forsvarere lever jeg fint med er back-ups i forsvaret, også i en 4-3.3.
Jeg kender folk, der har oplevet Onugha på nærmeste hold i VB's omklædningsrum. We don't wanna go there ...

Last edited:
Jeg kender folk, der har oplevet Onugha på nærmeste hold i VB's omklædningsrum. We don't wanna go there ...

Jeg er ikke Onougkha-entusiast, men helt ærligt:

Hvis vi ikke er tilfredse med angribere vi har, så kan vi med vores økonomi og de gældende priser vælge mellem:

1) Svensker/nordmand, der aldrig rigtig har spillet på højere plan (hej Sigurd Haugen)

2) Journeyman-typen, der aldrig rigtig har brændt noget af (hej Janni Serra)

3) Den eksotiske uforløste diamant, der måske er uforløst af en grund (hej Badji)

4) Ham den lidt ældre, der dog har scoret pænt for mindre klubber

Randers FC har succes med nr 3), OB har hentet et par fra hylde nr 2) med succes lige nu - mens det for AGF har nærmest 0 % succes.

EDIT:
Derfor taler jeg for at bruge det vi har - Badji når han er klar - fremfor at tro, at vi kan betale os til noget bedre.

Latest posts

Back